verwaarloosde pony's (mischien schokkende foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:48

Moreno schreef:
Ik ken iemand die voor de DB werkt, k zal hem ook es de foto's laten zien!!!

Echt zielig!!! Verdrietig

En gaat de DB ingrijpen ??

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:32

dit is echt zielig..verkoopt die man die paarden niet ofzo? zodat er mensen zijn die die paarden kunnen op vangen ofzo..(of draaf ik nu door)
ik hoop echt dat de db in gaat grijpen!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:53

Leonie: vanmorgen was ik daar, en een eindje voor die wei waar we toen geweest zijn, waar ook wat pony's staan lag in een leeg weiland een dood pasgeboren veulen.
Een heel mooi merrieveulentje was het, bruinbont, nog best warm en soepel, dus niet lang dood, zo te zien gestikt of zo...
Maar natuurlijk had ik net mij digi niet bij me... Batterijen aan de oplader... Maar ik wil er morgen nog wel even naartoe gaan om alsnog een foto te maken, dus als jij toevallig ook nog die kant op gaat, ik bel anders nog wel ff!

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:50

dat mensen zo iets kunnen laten gebeuren.. Verward
of het alleen zover al kunnen laten komen..
wou dat ik HEEL VEEL geld had..paarden opvangen enzo..en goed leventje geven..maar dat heb ik duz niet Verdrietig
Die vent is gewoon triest en moet dood t*r*ng l***r.. Boos! Boos!
sorry voor dat woord enzo maar ik ken daar ZO boos om woorden..

GB_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:48

Weet je er al wat meer over..?? wie die man/vrouw is waar ze van zijn..?
En is DB al geweest...??

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:09

Mijn vriendin heeft ook een voormalige bloedpony gehad, die was ook broodmager. Het eist natuurlijk ook veel energie. Ik vind dit echt schokkend om te zien. Ik hoop dat de dierenbescherming hier iets aan doet. Succes.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:34

dit is echt schokkend om te zien! ik zit hier bijna te janken zeg Boos! Wie doet nou zoiets?

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:49

Huilen Word er acuut depresief van!

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:07

Zo, ik heb het hele topic nog eens helemaal doorgelezen.
Ik ben weer helemaal op de hoogte nu.
Maar zou toch 'graag' nog wat foto's zien
Gewoon om te kijken hoe het nu gesteld is met de beestjes.
Als er nog steeds dode veulentjes worden gevonden zoals Buster zij

Gedver de gedver. Boos!

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:14

JA IK HEB ER OOK AL EENS WAT OVER GELEZEN!!
in die andere landen was het nog erger!! het was zo dat de drachtige merries in van die boxen staan waar ze niet eens hun kont kunnen keren ! ECHT LETTELIJK KLEM STAAN Boos! Boos! Boos! Boos! !!
en dat de dieren zo min mogelijk mogen drinken voor de urine!
en hun benen zijn vast gebonden en de staart zijn omhoog getild en tussen hun bennen hangd een hele grote zak die de urine opvankt Boos! Boos! Boos! Boos! !!
en dan nog erger als de merrie is bevallen dan voord het gelijk in de wei gegooid ,, en 9 van de 10 keer gaat het veulen en de moeder DOOD Boos! Boos! !!!
en dit aleen voor een medischijn vor vrouwen die in de overgang zijn Boos! !!!!!!!!!!!!1
en dan nog iets totaal ergers als de veulens het overleven dan gaan ze naar de slacht Boos! Boos! en ze woorden GELIJK bij de mpoeder weg gehaald Boos! Boos! Boos! Boos! !! de moeder krijgt hem niet eens te zien Huilen Huilen !!

maar dit is echt nooit naar buiten gekomen in NEDERLAND maar in ander land (ik weet niet waar presiec) daar woord dit heel vak gedaan!!

ik ben het er zekker mee eens dat dit echt heel goed van je is dat je dit naar buiten brengt!!!

ik kan het zo laten zien aan jullie ,, maar dan moet ik bij de tandarts zijn geweest die heft er namelijk een heel groot stuk over hangen ,, sodra ik er ben geweest neem ik hem mee en zet ik het hier op bokt oke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps volgens mij mag dit ook zeker niet in nederland gebeuren!!!!

maar wel raar dat de dierenbescherming er niks aan doet Boos!

maar in dat andere land doet de dieren bescherming er niks aan!!

als jullie deze foto's al erg vinden willen jullie die andere niet zien Boos! Boos! Huilen die zijn nog 10 keer erger

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:31

Ik neem aan dat de ponies van v. Lieshout in Didam zijn?

Ik geloof je direct dat het er daar niet lekker aan toe gaat.
En dit is echt geen nieuws! 12 jaar geleden kwam ik daar wel eens en was het al heel slecht. Van een kennis hoorde ik dat het 18 jr. geleden ook al drama was.

We hebben zelf 1x de dierenbescherming gebeld. Er stond een broodmagere pony in de wei met een ontsteking aan de hals waar de maaien echt doorheen kropen. Echt vreselijk om te zien.
De dierenbescherming heeft toen gezegd te gaan kijken en een aantal dagen later stond die pony niet meer daar op het land. Ik weet niet wat er gebeurd is.

Ik ben daar ook wel eens binnen geweest (We hadden daar ooit bijna een pony gekocht). Het was daar vrij vies, krap en warm. De meeste merries waren te mager. Ze hadden te lange hoeven en sommige hadden vieze wonden of oogontstekingen.

Ik geloof dat de DB door de jaren al verschillende keren gebeld is (wat ik zo van mensen gehoord heb).
Zo te horen is er dus nog weinig veranderd ...............

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:03

Vershrikkelijk! Boos!

Ik krijg bijna de tranen in mn ogen serieus !
wat een eikels en hoe kun je die mooie lieve paardjuz! zoiets aan doen!
niet normaal!...

ik hoop dat je er iets aan kan doen maybe bij de dierenbescherming!
succes...

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:05

Zijn er geen andere oplossingen voor die proeven! er zijn toch zwangersschapstesten! echt hier kan ik dus super boos om worden hoor!,...
anders moeten we met zn allen de dierbescherming bellen!

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:14

Als dit echt zo is ben ik zelfs in staat de dierenbescherming een mail te sturen! het is namelijk belachelijk van de dierenbescherming dat ze 0,10 cent vragen voor een telefoontje die nodig is! dus als dit echt waar is! zullen we misschien hier met zn alleen werk van moeten maken!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:57

my god, wat is dit erg zeg......

ik heb er geen woorden voor......

goed van je dat je de DB gewaarschuwd hebt!

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:39

WIE HELPT Tong uitsteken!!!!!!??????????!!!!!!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:16

Arm beest, dat ene paardje kijkt nog zo lief uit ze ogen, zo onschuldig... Verdrietig

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:02

Ehm, dierenbescherming is al ingeschakeld, en ik weet niet precies hoe het zit met meldingen maken, daar zou je Leonie even voor moeten vragen.
Ondertussen zijn we wel weer daar geweest, veel foto's gemaakt, wie ik binnenkort zal plaatsen (het zijn er veel, moeten nog verkleind worden, en ik zit in tijdnood, dus heel even geduld nog!)
Maar het dode veulen was na een dag nog niet weggehaald, terwijl er wel iemand bij het weiland is geweest om de pony's om te weiden...
Van wie de pony's zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar we hebben vermoedens.
Ze zien er overigens wel heel wat beter uit momenteel; de dierenbescherming heeft waarschijnlijk z'n werk goed gedaan. Op een enkeling na lijken het al bijna normale pony's...!
Ik hou jullie op de hoogte en zal zo snel mogelijk foto's plaatsen!
Nu voetbal kijken !!!!!!!!!!!!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:07

als dit echt waar is.. en het dus geen oude pony's oid betrefd ( zo te zien niet !!! )

dan is het misschien iets om met heel bokt iedereen een mailtje te sturen over wat er daar gebeurt?!
misschien zelfs zeggen dat als de dierenbescherming er niets aan doet, wij naar kranten gaan bellen ?!

we moeten toch iets kunnen doen vanaf hier Boos!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:34

crossmonster schreef:
als dit echt waar is.. en het dus geen oude pony's oid betrefd ( zo te zien niet !!! )

dan is het misschien iets om met heel bokt iedereen een mailtje te sturen over wat er daar gebeurt?!
misschien zelfs zeggen dat als de dierenbescherming er niets aan doet, wij naar kranten gaan bellen ?!

we moeten toch iets kunnen doen vanaf hier Boos!

mee eens!!!! OK dan! ik vind het wel een goed idee hoor...
maar hoe wilde je dat gaan doen??? Scheve mond

(al waren het wel oude pony's)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:02

Ik doe ook mee!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:45

Mensen helaas maar hier doen ze niks aan ze staan in het najaar hier bij ons aan de dijk wij hebben ook al zo vaak gebelt, Maar die man heeft vier tot vijf honderd ponys die er zo aan toe zijn die mensen kijken er niet na om, En leo Die ponys zijn van de stal eigenaar waar marijn zijn paard een tijd heeft gestald! aan de pannerdense weg. Ze doen er helaas niks aan en ze staan hier overal in de wei! Aan de dijk van het najaar in groessen en alles, ik vind het ook verschrikkelijk om te zien en omdat die man een vergunning ervoor heeft kan de DB er niks aan doen helaas, Ik ben van plan om met meerdere mensen arien enzo naar het gemeente huis te gaan en daar tegen een protest actie aan te gaan want dit kan zo niet verder hoe meer paarden die krijgt hoe erger ze er aan toe zijn!
Die paarden zijn ook heel erg mensen schuw en bijna al de merries die zijn hoog drachtig, en als ze een veulen krijgen, en ze hebben bijvoorbeeld teveel hengsten dan gaan ze allemaal met een propvollevrachtwagen naar italie naar de slachterij, Ik weet heel veel over die paarden omdat ik die man ook zelf heel veel erover heb aangesproken, vorig jaar lag daar een veulen en een moeder dood te gaan want ze hadden in het draad gehangen, dat is prikkeldraad wat ze daar hebben heb ik die man ook opgebelt! via het telefoonboek hier, Eerst zegt die heel dreug welke wei is het. ik uitgelegt daar en daar. ohh zegt die kom eraan een half uur later kwam die aan zetten, en zegt die heel dreug waarom heb je mij gebelt dit zie ik vaak genoeg! Het gaat er echt heel ernstig aan toe en bij hem thuis heeft die 100 paarden in een Koeien stal staan en daar staan er nog veel in de wei! Bij de plok in didam staan er ook nog een stuk of 100 in een oude manege, en daar tegen over in de wei. Maar wat je er ook tegen doet, Die man heeft geen hart en heb al van alles geprobeert maar ging er zelf aan onderuit, Niemand verder doet er nu nog wat aan omdat de mensen het niet meer aankunnen en alles en al van alles hebben geprobeerd om het te stoppen, De meeste paarden daar Varieren van shetjes tot d ponys verwaarloosd en ook zwaar mishandelt, Die paarden lijden en ben er express al vaak nie meer langs gereden maar soms als ik naar stal ga heb ik toch de neiging om even te gaan kijken, En dan als ik dat zie breekt me hart. Soms zie ik wel eens bij hun thuis dat ze in de wei lopen en springt hun veel te grote dochter op een kleine shetlander en dan vant ze eraf en dan maar lachen. Dit is echt heel ernstig en wil ook met dit verhaal bij ons naar de vergunning houders gaan voor de zoveelste keer maar dit keer ga ik niet alleen. Dus leo ga mee dan ! Dan gaan we der met zijn allen wat aan doen ! Voor de zoveelste keer, Maar dan ga ik ook door tot het voormekaar is veel mensen hebben het al veel te vaak afgeblazen en ik ook Maar dacht ook dat het beter ging nu, dat die al zijn ponys onderhielt maar dat blijkt dus wel weer dat er tegen me gelogen is!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:51

boemel schreef:
Ik neem aan dat de ponies van v. Lieshout in Didam zijn?

Idd lieshout doet dat samen met bouwman uit pannerden.

DIe ponys staan ook gewoon tussen wandelroutes zoals het najaar bij ons aan de dijk! en dat in de gelderse waard echt afschuwlijk! sommige mensne denken dat het wilde ponys zijn dat die daar in het wild leven maar dat is niet zo Verschillende oude ponys zijn zadelmak en zijn gewoon verwildert enzo, mensen schuw geworden in iedergeval ik heb van die man gehoort (Bouwman) Dat een paar ponys van hun kinderen zijn geweest en die hebben ze daar tussen gepropt.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:55

Misschien is het dan tijd om nu echt iets te doen. HAal er een veearts bij, laat hem kijken naar die beesten en schrijf alles op wat hij zegt ofzo. Wie weet kun je er dan een persbericht van maken. De telegraaf is dol op sensatie en dit soort verhalen, dus gewoon proberen. Ik weet niet waar de DB voor staat, maar als het zo lang duurt voor er iets gedaan wordt, zijn ze niet echt goed bezig....

Die eigenaar verdient levenslang in mijn ogen!!! Boos!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:35

je moet de media in, sbs6 nieuws, hart in aktie, willbrord allemala dat soort lui moet je aanspreken, ik heb de DB hier ook al over ingelicht adhv dit topic, ik wil best de media aansturen maar dan wil ik wel graag wat back up hebben t liefst van mensen uit die regio (ben er wel geboren maar meer ook niet) dus t liefste mailen naar c.f.m.fehring@kpn.com want mijn internet ligt er volgende week uit hier op werk.