Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:19

Nu kom ik toch maar eens onder mijn leessteen vandaan en plaats eens een keer hier een reactie (bij hoge uitzondering);
Mooie houding heeft Jill gekregen!
Tof om jullie te volgen.
Ik geniet van jullie instelling en jullie positiviteit.
Van jouw rustige reacties op iedereen en vooral van het je niet direct aangevallen voelen, daar kan ik veel van leren. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker en leuker.
Respect voor hoe je alles bekijkt en meeweegt, wat er wordt aangedragen. En respect hoe je ontzettend je eigen weg gaat en toch goede tips gebruikt, die er gegeven worden.
Hopelijk kunnen jouw beide meiden dat ook,in de toekomst. (Al geloof ik dat dat bij jouw jongste wel goedkomt ;) :) )
Met veel plezier blijf ik hier verder meelezen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 14:04

Elisa2 schreef:
Dan is het nu ook gewoon nog te vroeg. Ze moet sowieso denk ik eerst thuis zelfstandig een proefje door kunnen komen.Dit is wel te oefenen en als mama voorleest kan ze ondertussen ook nog tips geven. Maar alles op z'n tijd, als ze daar klaar voor zijn. De basis is belangrijker dan wedstrijden.

Dat is zeker waar en wij rijden niet op letters nu. Ik leer haar juist alles los te laten en 1 met het dier te worden. Een volte kunnen we overal ieder moment en iedere plaats in de bak rijden. Wordt het dier wat strakker en merk je dat je haar kwijtraakt buigom en rij daar op een vriendelijke manier doorheen zonder gevecht.

Anticiperen en weten wat je waar en wanneer in kan zetten.

Ze kent alle bakletters en oefeningen voor een B proefje wel. Alleen ze moet de feeling krijgen en 1 worden met het paard dat is waar mijn focus nu voor haar ligt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 14:11

siloux schreef:
Nu kom ik toch maar eens onder mijn leessteen vandaan en plaats eens een keer hier een reactie (bij hoge uitzondering);
Mooie houding heeft Jill gekregen!
Tof om jullie te volgen.
Ik geniet van jullie instelling en jullie positiviteit.
Van jouw rustige reacties op iedereen en vooral van het je niet direct aangevallen voelen, daar kan ik veel van leren. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker en leuker.
Respect voor hoe je alles bekijkt en meeweegt, wat er wordt aangedragen. En respect hoe je ontzettend je eigen weg gaat en toch goede tips gebruikt, die er gegeven worden.
Hopelijk kunnen jouw beide meiden dat ook,in de toekomst. (Al geloof ik dat dat bij jouw jongste wel goedkomt ;) :) )
Met veel plezier blijf ik hier verder meelezen.

Hartstikke lief van je!

Mijn reacties zijn ook niet altijd aardig maar ik blok negativiteit heel graag door er zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Ik doe dit doormiddel van kaasvlinders te eten en me vooral niet van de leg te laten brengen door mensen die geen seconde met deze pony of mijn dochter in contact zijn gekomen. Tips waar ik iets in zie zal ik altijd meenemen. Ik filter zo wie wel of niet gemeend iets te zeggen heeft, maar ook wie wel het verstand heeft om te doorzien wat ik doe en niet. Tot nu toe werkt mijn radar goed en gaan wij dus gewoon door.

Het valt ook op dat als je keurig beeld laat zien dat iedereen die eerst graag tot de aardkern gaat ineens met de noorderzon verdwenen lijkt.

Er loopt nog steeds een vrolijke pony en een meid die veel plezier heeft in het ontwikkelen met haar pony.

Ik ben blij dat ze een pony met kwaliteit heeft, want dat heeft deze pony. Ze kunnen dus samen een heleboel met elkaar doorlopen en bereiken. Tuurlijk is de pony met haar gangen soms wat veel dit snap ik ook wel, maar he met veel kan je ook leren omgaan! De gangen zijn lastiger, maar ook dat is prima te leren. Opmerkingen als wat er allemaal fout is heb ik niks aan, dit zien we hier namelijk ook. Tips om het te verbeteren zijn altijd welkom.

siloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:49

Maar sowieso gaat nooit iets vanaf moment 1 fantastisch, bij niemand!
Op het moment als een mens voor het eerst naar school gaat, gaat die mens toch ook niet direct naar de universiteit.
Waarom zou dat met dieren anders zijn, of met een nieuwe combinatie.
Iedereen leert, óók de mensen met jarenlange ervaring.
Het allerbelangrijkste is dat er plezier is,bij paard én ruiter. En dat er vooruitgang is.
Plezier en vooruitgang zie ik plenty, bij Jill en haar paarden. Ik zeg paarden, omdat ik begrepen heb, dat ook jouw eigen paard inmiddels van Jill is. Tóch!? :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 23:27

Hahahhahaha jill heeft er in haar ogen 3. Daarbij vind ik het zelf ook leuk als je gevarieerd leert rijden. Ieder paard is anders en naar ieder dier moeten we luisteren.

Ik probeer er een fijngevoelig ruitertje van te maken die naar paarden en hun behoeftes probeert te luisteren. Niet alleen a als optie kent maar een heel alphabet af kan werken als het ene niet werkt. Jong geleerd is oud gedaan en ze geniet ervan dus als het kan, waarom dan niet? Vaak als ze iets niet op sun voelt dan pakken we de grote. Dat is het fijnste en duidelijkste paard. Heel lief dier wat heel duidelijk aangeeft of je iets goed doet of niet. Zo heb ik net wat duidelijker overzicht op welke vlakken jill moeite heeft en welke reactie dat kan uitlokken (niet negatief) bij sun.

Dus ja soms is er minder beeld en soms hebben we een terugval, maar in mijn ogen is en blijft het 4 stappen vooruit en dan soms 3 stappen terug maar als je er dan weer 4 vooruit gaat ben je er al 5 vooruit sinds je start.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 22:03

Fotospam,
Omdat we even lekker aan het doorpakken zijn hebben we vandaag weer even het rekken strekken en lichaam meegenomen. Voltes, kleinere voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen en ga zo maar door met het lichaam en vooral kijken waar ze heen moeten. Pionnen erbij en knallen maar.

We hebben iemand gevonden die Sun effectief gaat longeren op de dagen dat het eigenlijk teveel voor Jill is zodat we een stijgende lijnen kunnen aanhouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

denisesilver

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:45

Super!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:18

Keurig netjes.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 13:08

Jaaa vandaag gaan we weer verder met het stukje sturen en draaien

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine update want we zijn alweer even verder dan de datum dat ik dit topic opende.

De pony loopt nog steeds met een hoop plezier. Ze worden steeds een beetje stabieler samen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:23

Heerlijk de oortjes er op steeds, en zo te zien ook echt wel lekkere impuls.
Leuk hoor!! Ze groeien echt samen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:35

Punz schreef:

Ja, maar dat kleine meisje groeit ook!
Kunnen we niet beter een pil uitvinden die pony’s met kinderen laat meegroeien??

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 07:58

rien10 schreef:
Punz schreef:

Ja, maar dat kleine meisje groeit ook!
Kunnen we niet beter een pil uitvinden die pony’s met kinderen laat meegroeien??

Ik heb gelukkig nog een kleine van 1.5 jaar die dalijk dankzij haar grote zus een fantastische pony heeft.

Als we de pony hadden kunnen laten groeien had ik het dier zeker voor mezelf genomen hahhahahahahaa

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:26

Haha dat dacht ik ook altijd, wat een talent heeft die pony qua bewegen.

Ze zien er vrolijk uit allebei! Mooie plaatjes!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:27

Het is toch echt te hopen dat ze het komende jaar maximaal 2 cm groeit _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:42

0 cm hagelslag. 0.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:53

rien10 schreef:
0 cm hagelslag. 0.

Jaaa okay dat eh ja... mag ook

We maken er een 0.0 Jill van _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:08

Dit ziet er echt heerlijk uit!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 14:14

Ze mag niet meer groeien!

Ik wikkel haar in de avond in.

Ergens is het wel heel bizar, want we hebben sun in December gekocht en zijn nog geen jaar verder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Er zit best een mooi verschil in waar ze een hoop leerde in zeer korte tijd "te paard".

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:42

Alleen nog maar meppen bovenop haar hoofd zodat ze klein blijft _O-

Zowel sun als Jill zijn beide echt goed gegroeid

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:00

En die oortjes van Sun...
Zeg eens eerlijk GG, heb je die vastgeplakt zodat ze zo mooi rechtop blijven?
Grapje uiteraard!
Maar ik vind haar zo gelukkig overkomen.
Zeker ook door de toelichting die Elisa2 mij eerder in dit topic gaf over de herkomst van Sun, dan word ik vanachter mijn beeldscherm gewoon happy van het diertje.
En nee GG. Komt niet door jou, maar door Jill haar inspanningen ;-)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 15:07

Hahahahahhahaa ik ben maar een stuk verdriet wat niet weet wat ik doe. Ik ben blij met een kind als Jill die mij laat zien hoe het wel moet.

Ja tikken op het hoofd van jill om der kleun te houden en vastgeplakte oortjes voor sun omdat ze anders ongelukkig toont!

Sun is oprecht een geweldig lief dier wat graag der beste beentje voor zet voor je. Aan het begin hebben we zeker wat dingen gehad en dat weet iedereen daar heb ik nooit over gelogen, maar ook omtrent haar verleden is het dan zoeken wat werkend is voor alle partijen.

Voor ons is maar 1 ding belangrijk eb dat is gelukkige opgewekte paarden die graag met je werken. Ik zeg zelf altijd dat ik de ruiter hoop te zijn die mijn paard zou uitkiezen uit alle andere ruiters en ik probeer Jill dat mee te geven.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:31

Wat ik mij afvraag...
Je had voor Frits de juiste plek gevonden (op basis van de kennis van dat moment) en je zocht een andere pony voor je dochter(s).
Frits was niet de makkelijkste _O-
Sun had best wel een verleden.
Waarom maak je dan de keuze voor haar?
En dit is geen aanval!!! Ik ben gewoon benieuwd wat je in Sun zag waardoor je voor haar koos.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 16:01

Petpa schreef:
Wat ik mij afvraag...
Je had voor Frits de juiste plek gevonden (op basis van de kennis van dat moment) en je zocht een andere pony voor je dochter(s).
Frits was niet de makkelijkste _O-
Sun had best wel een verleden.
Waarom maak je dan de keuze voor haar?
En dit is geen aanval!!! Ik ben gewoon benieuwd wat je in Sun zag waardoor je voor haar koos.

Das juist een fantastische vraag.

Juist met Frits in het verhaal vond ik het heel moeilijk een stap qua veiligheid te maken en dan zullen vele denken en dan ga je hiervoor? Jazeker. Ik ben niet rijk en moest in een risicovolle prijsklasse opzoek naar een pony voor mijn dochter zonder miskoop te doen of ongelukken te krijgen.

Toen ik Sun op de voorpagina zag verschijnen was ze qua type alles wat ik zocht. Mooi slank sierlijk gebouwd vrouwenpaardje. Je zag duidelijk dat er kwaliteit in zat en in der mimiek zag je een heleboel moois. Toen ik de verkoper zag zag ik dat het Elisa was. Alsof het zo moest zijn want ik wist dat ik van Elisa alle info eerlijk zou krijgen en niet achter de feiten aan zou lopen.

Alles besproken, haar verleden en hoe ze was en eigenlijk alles is doorgesproken. Ook de spanningen trauma's en ga zo maar door.

Traumapaarden heb ik er al zoveel van gekregen en met TLC goed gekregen. Dat is onze sleutel tender love en care. Juist omdat ik er zoveel in mijn handen heb gekregen heb ik een heleboel respect voor juist deze dieren. Ze zijn eigenlijk heel fijn en makkelijk en zo fijngevoelig dat je er de mooiste band mee kan krijgen. Ik weet hoe ik het moet begeleiden en ik zie elke kleine spiertrekking in een paard en kan een heleboel situaties en reacties inschatten.

Kortom een traumapaard schrik ik niet van. Wees je bewust van wat je begeleid en hoe je het begeleid en je hebt een vriendje voor het leven. Ik ken mezelf en ik weet wat ik in handen heb gehad en echt nuchter en braaf heb gekregen met heel weinig. Wij zijn nuchter en simpel maar een goede dosis gezond verstand. We worden hier niet boos maar we lossen op en relativeren. Wat roept reacties op en wat niet.

Zo ook met Sun, ze had de juiste begeleiding nodig maar binnen 3 kwart jaar Loopt ze als een vrolijke pony in het rond die niet meer schieterig is en zich laat begeleiden door een kind van 9 waar ze mee samenwerkt. Waar ik eerst op de voorgrond was om reactie te doseren en in te grijpen waar nodig is dat nu niet meer nodig. Niet alleen Jill leerde maar sun ook.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 27-09-24 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:16

Helder en onderbouw verhaal!

En ik ga nog even door, wil nu alles weten...

Je ziet Sun op de voorpagina, je bespreekt alles met Elisa. En dan?
Het is Jill haar pony, althans het is de bedoeling dat zij en Sun een combinatie worden.
Laat je dan een (jong) meisje meebeslissen?
Ga je je dochter eerst bij Elisa proef laten rijden (met veel spanning voor je dochter)?
Hoe ga je verder?