Wild konik paard gered van de slacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:59

Ze is heel braaf! Ook met de kinderen <3

Ik vraag me stiekem wel af of het niet allemaal teveel is voor haar. Het zijn moment opnames, maar ik vind haar oren en blik wat onzeker en afwachtend ogen. Logisch met haar achtergrond, maar door zoveel nu met haar te doen en aan te leren vraag in me af of 't wel behapbaar voor d'r blijft, of dat ze nu dusdanig door alles overrompeld wordt dat zr het maar wat gesloten over zich laat heen komen?

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 08:22

Tancreda4 schreef:

Ik vraag me stiekem wel af of het niet allemaal teveel is voor haar. Het zijn moment opnames, maar ik vind haar oren en blik wat onzeker en afwachtend ogen. Logisch met haar achtergrond, maar door zoveel nu met haar te doen en aan te leren vraag in me af of 't wel behapbaar voor d'r blijft, of dat ze nu dusdanig door alles overrompeld wordt dat zr het maar wat gesloten over zich laat heen komen?

Ze is alweer 7 weken bij ons en enige wat ze doet is even lekker los rennen , gepoetst worden beginnen met longeren en of wandelen enz .
Ze is ca 1 uur per dag in mensen handen ( niet trainen maar dat we met haar bezig zijn in bak zetten , poetsen en of deken op of af doen enz .

Ze is heel voorzichtig met kinderen en heel gek op ze . Ze vond het gek wat mijn dochter deed maar dat is de puurheid van kind en dier . Ze is voorzichtig met ze en geïnteresseerd in ze vandaar haar blik.
Ze is altijd blij als we komen loopt altijd meteen naar de rand van haar paddock en hinnekt naar ons . Als ze in de bak staat en ze ziet ons aankomen komt ze galopperend of dravend en hinnekend naar ons toe . Ze is nieuwsgierig enz

In Duitsland had ze al ingereden en wel geweest en in Manege lessen gelopen daar worden ze binnen 2 maanden klaar gemaakt en de Mustangs in 3 maanden .
We doen juist rustig aan en eerst de basis zodat ze straks een leuke kinderpony voor een kindje kan zijn ( niet mijn kinderen die hebben al eigen paarden )

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:51

Wat je zegt over duitsland is niet helemaal waar. Uiteraard maar die heb je in Nederland ook zitten sommige er binnen twee weken op.

Maar Duitsers zijn over het algemeen zuiniger op hun paarden dan wij Nederlanders. Daar worden ze juist op latere leeftijd ingereden/beleerd en juist veel mee op de grond gewerkt

Captain

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:53

Het is natuurlijk niet zo dat omdat het in Duitsland en Amerika nog sneller gaat het hier dan OK is.
Ideaal is als jullie het tempo van het paard aanhouden, ik moet zeggen geen afgestompt paard te zien, maar dat kan soms een smalle grens zijn waar je makkelijk overheen gaat. Maar dat is door jullie makkelijker te zien want jullie zien haar in het echt, en wij alleen via een scherm. :)

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 09:07

Captain schreef:
Het is natuurlijk niet zo dat omdat het in Duitsland en Amerika nog sneller gaat het hier dan OK is.
Ideaal is als jullie het tempo van het paard aanhouden, ik moet zeggen geen afgestompt paard te zien, maar dat kan soms een smalle grens zijn waar je makkelijk overheen gaat. Maar dat is door jullie makkelijker te zien want jullie zien haar in het echt, en wij alleen via een scherm. :)

We doen nog weinig met haar, niet meer dan wandelen en kennis laten maken met mensen dingen . We zijn bezig geweest met voetjes geven want de hoefsmid is geen overbodige luxe
Dit weekend gaat ze naar de smid omdat ze er nu aan toe is en het rustig toe laat. Stapje voor stapje .

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 09:08

StalNollie schreef:
Wat je zegt over duitsland is niet helemaal waar. Uiteraard maar die heb je in Nederland ook zitten sommige er binnen twee weken op.

Maar Duitsers zijn over het algemeen zuiniger op hun paarden dan wij Nederlanders. Daar worden ze juist op latere leeftijd ingereden/beleerd en juist veel mee op de grond gewerkt

De koniks uit dit natuur gebied gaan veel naar Duitsland en binnen 2 maanden lopen die mee volledig ingereden in de Manege lessen . Het zal niet heel Duitsland zo zijn maar uit dit gebied wel is ons namelijk zelf verteld .

Wij hebben die illusie niet anders hadden we er al op gezeten :o
Laatst bijgewerkt door Dakotexas op 05-04-23 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:09

Fijn dat jullie rustig aan doen, ben benieuwd hoe ze het bij de smid gaat doen!

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 09:12

Captain schreef:

Wij ook maar heb er de volle vertrouwen in we hebben een vrouwelijke smid die mijn 2 jarige ook kon doen ( en dat zegt wat want onze eigen smid heeft hij geprobeerd het licht uit de ogen te trappen ) terwijl mijn andere 2 het juist heel goed bij hem doen .
En ik kon oefenen met hem wat ik wilde maar bij mij vertoonde hij dat gedrag niet.
Ik ben voor hem een vrouwelijke smid gaan zoeken in de hoop dat dat werkte. Iemand die connectie zoekt met mijn paard in rust enz . Dit heeft hij nodig, hoge druk en opgesloten voelen gaat hij in de fight. Gelukkig kon zij er goed mee om gaan en was hij super braaf alsof hij niets anders gewend was . Haar heb ik ook gevraagd voor mijn konik omdat ik denk dat dat beter is voor haar het moet een goede eerste ervaring worden

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:16

@StalNollie, de zogenaamde mustangmakeovers/soortgelijk worden vaak wel heel snel gedaan, dus ik snap wat TS bedoelt. Je showt dan aan publiek hoeveel het dier in de korte periode heeft geleerd; rijden, trucjes, etc. Het is knap hoeveel die cowboys en -girls kunnen, maar ik vind het ook too much. Ik denk niet dat TS de gemiddelde Duitse hobbyruiter bedoelde. :)

Ik vind dat inderdaad geen reden om te haasten. Maar zoals @Captain zegt, die grens moet je als eigenaar echt zelf in de gaten houden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:37

Voor de make over staat 100 dagen toch? Maar goed, daar is TS nu niet mee bezig.

Komt ze nog bij andere paarden te staan of is dat inmiddels al zo?

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 09:40

Jessix schreef:
Voor de make over staat 100 dagen toch? Maar goed, daar is TS nu niet mee bezig.

Gemixt in kudde bedoel je want ze staat gewoon met andere paarden ze heeft een witte pony naast haar staan.

Bij ons gaat ze niet in kudde staan. Als ze straks klaar is willen we de volgende gaan redden. Ze blijft dus niet bij ons .

We gaan wel op zoek straks naar een plek waar ze 24/7 buiten kan iemand die lekker buiten ritjes met haar wil gaan maken en geen sport ambities heeft want dat vinden wij totaal niet bij haar passen

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 10:07

Tancreda4 schreef:

Dit is er voor , meteen een heel ander beeld , open en geïnteresseerd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:55

Dakotexas schreef:
Jessix schreef:

Gemixt in kudde bedoel je want ze staat gewoon met andere paarden ze heeft een witte pony naast haar staan.

Bij ons gaat ze niet in kudde staan. Als ze straks klaar is willen we de volgende gaan redden. Ze blijft dus niet bij ons .

We gaan wel op zoek straks naar een plek waar ze 24/7 buiten kan iemand die lekker buiten ritjes met haar wil gaan maken en geen sport ambities heeft want dat vinden wij totaal niet bij haar passen

Ik bedoel uiteraard met andere paarden, niet ernaast. Dank voor je antwoord, duidelijk.

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 13:51

Gister voor de tweede keer langs de weg gegaan , ze geniet hier van en Auto’s doen haar weinig . Alleen tuin hekjes vind ze gek

Tijdens het wandelen wat foto’s gemaakt lukt mij alleen even niet ze toe te voegen

Kan het zijn dat er een storing is kan geen foto’s uploaden

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:10

Captain schreef:

Ze is inmiddels bij de smid geweest en deed het super kan alleen geen foto’s uploaden geeft storing

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:19

Dat doet ze braaf op t filmpje <3 ! Niet de rustigste weg daar haha.
Ze ziet er ook goed uit in vergelijking met je eerst foto's / filmpjes.

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:35

Daannvd92 schreef:
Dat doet ze braaf op t filmpje <3 ! Niet de rustigste weg daar haha.
Ze ziet er ook goed uit in vergelijking met je eerst foto's / filmpjes.

Haha nee klopt had eerst op het pad geprobeerd, toen meteen uit het hek maar nog op het pad , toen het kleine stukje voor het huis langs maar ze reageerde amper op het verkeer dus dacht probeer het gewoon

Dank je wel

Ze begint eindelijk wat aan te komen we hebben het langzaam opgebouwd. Haar ruggengraat is nu minder zichtbaar en haar kont wordt minder hoekig

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:26

Ze ziet er prachtig uit. En ja er was een storing.

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 23:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Salamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:39

Wauw wat is ze mooi zo zeg, wat n beetje eten wel niet kan doen. (En een zomervachtje :D )

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:46

Ze is echt knap zo :)

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:48

Dakotexas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:39

Wat tof! Super initiatief! Volgens mij heb je er straks een heel leuke pony aan ook nog.

Ik volg mee :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:59

Wat gaat ze goed! Ze wordt ook steeds knapper.