Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whupp schreef:Ik volg dit ook mee! Volgde al via Facebook en de stipjes, maar kwam net dit topic tegen. Linda is het stalgenootje van mijn zusje, best toevallig.
Als ik dit zo allemaal zie, kriebelt het stiekem toch wel heel erg om ooit mee te gaan doen.
Sokje_6 schreef:Ik vraag me af in hoeverre je daar als ruiter echt wat aan kan doen. Als ik zo terugkijk naar de Instagram posts van de derby zelf, zie ik vaak staan "I was on a rocket with no brakes" "he bolted for 30 km straight" etc.
AmaranthRed schreef:Een beetje laat maar ook ik volg sinds dit jaar de stipjes!
Ik vind de mongol derby echt super interessant. Bij mij kriebelt het ook, al moet ik dan eerst flink sparen en over al mn angsten heen komen haha..
Van een afstandje ook heel erg leuk om te volgen.
Ik heb het ergens gelezen, maar hoelang zitten ze nou ongeveer op 1 paard? Lijkt me nog een aardig eind om te moeten lopen
Sokje_6 schreef:Hahaha ja ik ben ook niet zo dapper. Voor de uitzichten en ervaring zou ik het dan weer wel doen. Maar sommige paarden zijn me iets te 'spirited' zoals de Mongol Derby dat zelf omschrijft.
Ayasha schreef:En toch zie je die paarden op de foto’s ook vaak gecontroleerd staan he...
Ik volg ook weer.vind dit zo’n geweldig race! Als ik nog wat gezonder was zou ik serieus overwegen om een motivatie in te sturen.
Dilan93 schreef:Selka schreef:Sokje_6, is ze dan misschien toch een herder tegengekomen? Ik hoop het zo. Dat hele eind lopen kan niet goed voor je lijf zijn als je daarna verder moet rijden.
Volgens mij stond op Insta dat ze haar paard geruild heeft met een herder. Of was zij dat niet?