Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:00

Art_Ificious schreef:
Daarnaast verplicht ik Harley niet om op stal te staan. Stalbaas beslist wanneer ze buiten komen niet ik.

En wie verplicht Harley om op deze plek te wonen? Wie kiest er voor bij deze stalbaas te staan?

Stuur een pb naar Oliiviia en kijk of ze iets voor je kan betekenen!! Je kan het toch op zijn minst proberen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:01

Als de stal eigenaar beslist en jij bent het er niet mee eens, dan zoek je toch verdorie zo snel mogelijk wat anders?

Er worden hier zelfs meerdere opties aangeboden waarbij Harley 24/7 uur buiten kan staan.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:01

Volledig met bovenstaande eens. Verder zeg ik nergens iets over dat is al vaak genoeg gedaan inmiddels.
Neemt niet weg dat ik het onwijs sneu vindt voor de pony :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:09

Lezen is ook een vak?
Ik wil niet ver weg omdat ik al negatieve ervaringen heb gehad met andere plaatsen.
Zelfs als het in de eerste weken perfect ging werd het gewoon slechter, slecht hooi dat zelfs na melding ervan toch gegeven werd ook op de wei erg zuur hooi en paard begon te hoesten Hierdoor, of werd gewoon niet gevoerd.
Ik heb sindsdien dus veel liever zelf een oogje erop.
Dat Harley het hooi op stal niet echt eet heb ik al gemeld en ze krijgen vanaf deze baal op is ander hooi (dag of twee schat ik nog), maar de andere paarden eten het wel graag, Harley is gewoon kieskeurig.
En ik kom 5 dagen van de 7 bij hem. En zet hem dan zelf buiten ook.

Jet liefst ga ik op zoek naar een andere plek met een grote wei (dus niet maar 30x30m is zo kaal en ook geen kudde mogelijk) en binnenpiste, maar als ik iets vind is het duurder dan 250€/mnd.
En voorlopig is 250 mijn maximum binnen een straal van 10km.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 01-09-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:10

Wat hebben sommige bokkers toch een engelengeduld met deze dame.

Ts er wordt je van allerlei moois aangeboden, ga daar voor Harley zijn welzijn op in, ipv te kiezen voor je Eigen ding.

En over in de kudde staan, geef je pony een paar weken, soms maanden de tijd. Het duurt gewoon even voordat een groep stabiel is. En ja, dat daar klappen bij vallen is normaal, dat gebeurt in het wild ook.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:12

Wat ben jij vreselijk eigenwijs en wat overzie jij slecht de gevolgen van je foute keuzes. Echt bizar. Zo sneu voor je pony ;(

Anoniem

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:13

Bizar inderdaad... En straks huilen omdat Harley helemaal kapot is.... Doe nou eens wat goed is voor Harley en niet voor jezelf.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:14

Art_Ificious schreef:
Lezen is ook een vak?
Ik wil niet ver weg omdat ik al negatieve ervaringen heb gehad met andere plaatsen.
Zelfs als het in de eerste weken perfect ging werd het gewoon slechter, slecht hooi dat zelfs na melding ervan toch gegeven werd ook op de wei erg zuur hooi en paard begon te hoesten Hierdoor, of werd gewoon niet gevoerd.
Ik heb sindsdien dus veel liever zelf een oogje erop.
Dat Harley het hooi op stal niet echt eet heb ik al gemeld en ze krijgen vanaf deze baal op is ander hooi (dag of twee schat ik nog), maar de andere paarden eten het wel graag, Harley is gewoon kieskeurig.
En ik kom 5 dagen van de 7 bij hem. En zet hem dan zelf buiten ook.

Dus omdat het 1 keer is fout gegaan doen alle mensen die jou hulp aan bieden ook alles fout?
Als ik dat aanbod van oliiviia kreeg zou ik het meteen aannemen.
een keer gaan kijken kan toch geen kwaad?
Desnoods zet je duidelijke afspraken op papier en vraag je elke week om een update met foto's om in de gaten te houden hoe het gaat. Mocht je dan zien dat het slecht gaat kun je hem altijd terug halen.
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:16

1 keer? Nee twee keer en dat is 1 te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:17

Het is niet fout gegaan: je wilt het alleen de tijd niet geven om de situatie stabiel te laten worden. In kuddes wordt nou eenmaal de rangorde bepaald, en dat is nog altijd veiliger en gezonder dan hoe de situatie nu is met dat rijden en niet de tijd geven om te herstellen van de knieproblemen. Lekker zo doorgaan Marijke.... Iets met een betonnen plaat voor je kop....

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:19

Jij wil, jij wil, jij wil, jij wil... Maar wat je pony nodig heeft, dat boeit niet.

Bah... Ik heb medelijden met Harley. Neem toch eens wat advies aan!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:20

Alsof ik mijn eigen pony zou vergiftigen met beschimmeld hooi/eten :+

Achja ik had wel al zoiets verwacht.
Ik kan nog beter hulp aanbieden aan een steen :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:21

Altijd geef je maar andere de schuld... Maar naar je eigen fouten wil je geloof ik niet kijken en zeker niet ervan leren...

Hoe heb je die stallingen uitgekozen? Op basis van wat? Ben je er wezen kijken ( liefst met slecht en droog weer?) heb je ervaringen gevraagd in je omgeving en bij stalgenoten die daar al stonden?

Een straal van 10 km is trouwens echt héél erg klein qua zoekgebied voor een stal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:21

Art_Ificious schreef:
Stoornis? Nee wel als je iets over me wil weten ik ben 40% doof aan mijn rechteroor en heb hiervoor een zware operatie gehad wat mijn leven totaal veranderd heeft. (Psychologisch omdat ik een donor middenoor heb en ik het nog altijd niet goed accepteer)

Daarnaast verplicht ik Harley niet om op stal te staan. Stalbaas beslist wanneer ze buiten komen niet ik.
En die pony die hem zo aanviel is niet volwassen maar een jaar jonger da Harley en terroriseert de hele groep. Zelfs de volwassenen corrigeren haar niet.

Tot voor kort had Harley een weidemaat, een leeftijdsgenoot die altijd met hem op de wei stond omdat het wel klikte tussen hen twee.
[ [url=m/CyeBY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij komt echt wel op de wei maar voorlopig apart omdat er al een aantal combinaties geprobeerd zijn maar Het niet klikte.
Ik heb nog maar 1 hoop en dat is een vierjarige pony van een stalgenoot. Maar als dat ook niet klikt Geef ik de hoop op.
Die vierjarige is door een ander paard namelijk ook aangevallen geweest en in de stroomdraad gejaagd met brandwonden en diepe bijtwonden tot gevolg. Enkel omdat die grotere ruin merries naast hem had staan en zich nogal erg hengst voelt. Hoe die pony sindsdien op andere reageert is nog niet getest.

Als de paarden zo vechten,hebben ze dan wel genoeg ruimte en eten?Ik lees ook al een paar keer dat Harley zijn hooi niet moet,dat kan best als het hooi niet goed is.
Ik heb zelf een groep van 7 paarden 24/7 buiten staan en in het begin is het even wennen voor een nieuwe maar echt gevochten word er eigenlijk nooit.Wel hebben ze veel ruimte en eten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:22

Oliiviia schreef:

Achja ik had wel al zoiets verwacht.
Ik kan nog beter hulp aanbieden aan een steen :=

Zelfs een steen zou meer dankbaarder zijn :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:22

Weidegang en een binnenbak zijn zo ongeveer de duurste combi die je bedenken op een stalling.

Waarom een binnenbak? Als je voor het welzijn van het paard gaat is die weidegang een stuk belangrijker dan die bak. Dan neem je de buitenbak op de koop toe.
(rij al 25 jaar en ja soms is het een keer nat of koud maar ik hoeft er geen 10x per jaar mijn paard voor te laten staan)

Gezien je paard toch nog niet toe is aan het rijden en je geen passend zadel hebt zou ik gewoon een plek zoeken waar hij de weide op kan, met vriendjes enz en hem mooi laten overwinteren. Daar heb je geen bak voor nodig!

Zet je paard eens op nummer 1 ipv jezelf. Lees je eens in over wat een paard nu echt nodig heeft om tot een stabiel en fijn dier uit te groeien. Daar zijn zaken als binnen staan en rijden voordat ze zijn uitgegroeid vast niet in beschreven.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:25

Het is 2 keer fout gegaan, dat betekend niet dat alle duizenden stallen die er beschikbaar zijn fout zijn.
Overigens, jij wit er altijd zelf een oogje op hebben, maar waarom? Zoals jij hem nu houd is niet goed voor hem en dus dat jij ergens een oogje op kunt houden betekend niet dat het dan goed is want je hebt dat inzicht blijkbaar (nog) niet. En dit valt allemaal te leren, maar vertrouw dan op iemand die dat inzicht wel heeft, en geloof me die zijn er genoeg!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:28

Brugge is misschien wat ver maar ik heb hier een plekje voor 170 euro per maand mét piste, goed voer, grote weides en soortgenootjes waar 24/7 iemand aanwezig is om een oogje in het zeil te houden. _/-\o_ Ik heb mijn eigen paard uit dit stukje hemel gehaald omdat ik wél doorhad dat door mijn tijdgebrek het zijn gezondheid niet tengoede kwam, dus ik wil je gerust mijn stal geven. AUB TS, je kan je pony echt blijvende schade aanbrengen met hoe je er nu mee omgaat.
Laatst bijgewerkt door Quebelle op 01-09-16 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:28

Ik quote nog maar een keertje...

Daphara schreef:
Ik denk dat alles nu wel gezegd is, TS is geen paardenmishandelaar, er zijn echt paarden die het slechter hebben.

Maakt niet dat dit goed is, maar ik zou iedereen echt adviseren het te laten rusten. TS wil nu niets veranderen, met z'n allen schreeuwen gaat niet helpen. Ze zit nu in de verdediging en staat echt niet open voor advies. Meer aandacht geven is onnodig. Ik denk zelfs dat het beter helpt als niemand meer reageert op haar topics en gewoon op zijn/haar handen gaat zitten.
Negatieve aandacht is ook aandacht, dus laat het gaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:36

Oliiviia schreef:

Niet?!? Wij wel hoor. En die vitaminebrok staat er voor de sier... :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:39

Nou die stal in Rillaar was perfect, WAS.
Paarden konden er paard zijn, overdag op de wei snachts op stal en kregen dan eten.
Hier ben ik tevens twee maal gaan kijken in een natte periode voor hij erheen ging.
Enkele weides stonden dan erg nat en glibberig maar bon er was ruimte zat en hij stond nooit alleen.
Sinds hij er stond ging ik dagelijks. Toen ik terug naar mijn huidige vriend ging kon ik maar 2x per week gaan en toen begon het op te vallen dat hij al zeker drie nachten niet binnen geweest was want zijn voer wat ik gegeven had lag onaangeroerd in zijn bak. En toen ik het weekend erop ook beschimmeld hooi in zijn stal zag en de hele stalgebouw ook muf/zuur rook door de baal die er lag heeft een stalgenoot naar de stalbaas gebeld maar die vond dat hooi niet erg. Je kon amper 5 minuten in de stalblok blijven, zo stonk het.
Twee dagen later had hij zelfs zuur hooi op de wei.
En hij stond dan nog eens op de natste wei dus wou hij eten moest het wel van het hooi zijn. Met hoesten als gevolg.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:39

Art_Ificious schreef:
1 keer? Nee twee keer en dat is 1 te veel.

En hoevaak ben jij al in de fout gegaan VOOR je pony? Daar al eens aan gedacht?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:42

Waar in Belgie woon je TS?

Misschien kan je kijken naar een weide met schuilstal voor de winter bij je in de buurt en dan kan je zo wat geld besparen op hem volgend jaar op een stalling met binnenpiste en weidegang te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:45

Art_Ificious schreef:
Nou die stal in Rillaar was perfect, WAS.
Paarden konden er paard zijn, overdag op de wei snachts op stal en kregen dan eten.
Hier ben ik tevens twee maal gaan kijken in een natte periode voor hij erheen ging.
Enkele weides stonden dan erg nat en glibberig maar bon er was ruimte zat en hij stond nooit alleen.
Sinds hij er stond ging ik dagelijks. Toen ik terug naar mijn huidige vriend ging kon ik maar 2x per week gaan en toen begon het op te vallen dat hij al zeker drie nachten niet binnen geweest was want zijn voer wat ik gegeven had lag onaangeroerd in zijn bak. En toen ik het weekend erop ook beschimmeld hooi in zijn stal zag en de hele stalgebouw ook muf/zuur rook door de baal die er lag heeft een stalgenoot naar de stalbaas gebeld maar die vond dat hooi niet erg. Je kon amper 5 minuten in de stalblok blijven, zo stonk het.
Twee dagen later had hij zelfs zuur hooi op de wei.
En hij stond dan nog eens op de natste wei dus wou hij eten moest het wel van het hooi zijn. Met hoesten als gevolg.

Misschien ipv steeds uit te leggen hoe het was, kijk eens naar de tips en wat er aangeboden wordt....

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:46

Ts ik heb nog nooit gereageerd in jou topics maar heb ze bijna allemaal wel gelezen.
Telkens als ik een topic met jou naam zie verschijnen,weet ik al dat je er geen goede commentaren op gaat krijgen.
Ja.Er gaan een hoop dingen mis maar daar ga ik het niet over hebben.
Enige wat ik wil melden,is dat ik het jammer vind voor Harley dat je te ver weg woont.Anders mocht je hem bij mij op de weides met mijn andere pony's komen zetten.
24/7 buiten,veel beweging,voldoende voeding,spelen met de jongste pony,af en toe een correctie(op een nette manier) van de oudste.Iets beter voor zijn (spier)ontwikkeling kan je niet hebben.
Plus dan konden we samen met de pony's aan de hand gaan wandelen.Harley heeft dit nodig.