Onze vechtende kanjer balanceert op t randje van de dood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Onze vechtende kanjer balanceert op t randje van de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:35

Wat fijn dat hij er doorheen lijkt te zijn! Ik was stilletjes aan het meelezen. Hopelijk zet dit door.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:41

Wat herkenbaar! Paardje bij ons op stal heeft hetzelfde gehad, inclusief punctie. Dat is gelukkg helemaal goed gekomen. Dus ik duim mee dat jouw paardje er ook helemaal bovenop komt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 18:31

Poepjes en een heeeeule vieze stal :+ hij staat natuurlijk veel op stal
Morgen de slowfeeder bouwen en n stuk wei omtoveren tot paddock en dan kan hij lekker na buiten
Helaas wel klein omdat we nog niet weten of hij n peesblessure heeft of wat anders
Hij krijgt nog meer praatjes en word n beetje gek van op stal staan dus dat is n goed teken
Alleen jammer voor hem dat hij waarschijnlijk n blessure heeft en dus niet kan uitrazen in n grote weide
Morgen even wat stappen en dan lekker op de paddock frisse lucht is goed voor m

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:41

Blij dat de boel weer op gang is!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:06

*\o/*

Klinkt goed!
Fijn, meid!!!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:11

Pfff, zo te horen komt de boel weer op gang. Heerlijk he die poepjes. Wat kan je blij zijn met een vieze stal.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:29

Wat fijn dat t beter gaat!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:55

Hele topic doorgelezen in 1 avond en jeetje wat een heftig verhaal maar wat fijn dat het langzaamaan opwaarts gaat. Mooi paard ook! Nog veel te jong om naar de eeuwige weide toe te gaan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:28

Fijn goed nieuws!
Hoop dat hij snel weer helemaal de oude is!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 01:42

Ik lees vanaf het begin al mee en allereerst wil ik jou mijn complimenten geven over hoe je alles aanpakt!

Ik snap goed dat je alles thuis last gebeuren. Zo'n paard moet je nu niet eens willen vervoeren. Voor Total niet, voor jullie niet, voor niemand niet. Ik denk dat je er nu veel beter aan doet. Lekker op z'n eigen plekje.

En zie zelf, langzaamaan knapt hij op!

Alleen aan je manier van typen lees ik al dat dit paard helemaal niets te kort
Komt en strak in de gaten gehouden wordt door zowel jou, Als de mensen om je heen! Top!

Niks aan trekken van de rest wat gezegd wordt zou ik zeggen, volgens mij ken jij je paard het beste en weet je prima wat je doet!

Ik duim mee dat Total snel opknapt! Maar hij heeft al flinke vorderingen gemaakt. Klinkt als een echte vechter die er nog voor wil gaan :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 06:29

biscaya schreef:
loez schreef:
Ik lees vanaf het begin al mee en allereerst wil ik jou mijn complimenten geven over hoe je alles aanpakt!

Ik snap goed dat je alles thuis last gebeuren. Zo'n paard moet je nu niet eens willen vervoeren. Voor Total niet, voor jullie niet, voor niemand niet. Ik denk dat je er nu veel beter aan doet. Lekker op z'n eigen plekje.

En zie zelf, langzaamaan knapt hij op!

Alleen aan je manier van typen lees ik al dat dit paard helemaal niets te kort
Komt en strak in de gaten gehouden wordt door zowel jou, Als de mensen om je heen! Top!

Niks aan trekken van de rest wat gezegd wordt zou ik zeggen, volgens mij ken jij je paard het beste en weet je prima wat je doet!

Ik duim mee dat Total snel opknapt! Maar hij heeft al flinke vorderingen gemaakt. Klinkt als een echte vechter die er nog voor wil gaan :)

Krijg een beetje t idee dat de mensen die geopperd hebben om naar een kliniek te gaan worden afgeschilderd alsof ze het slechtste voor hadden gehad met dit paard..Wat een onzin!!
Als je je paard niet kan laden houdt het al snel op hè!
Gelukkig loopt t nu goed af...Maar was wel benieuwd geweest naar de reacties als t anders was gelopen..
Natuurlijk is een paard t liefst thuis..soms is die optie er niet en kan kunnen Trailer laden van levensbelang zijn!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:40

Hallo ts wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Total eclips. Zijn vader is Jim town toch? Zijn moeder is lovely. Ik ken hem van veulen af aan en ken de vorige eigenaresse ook. Ik weet wel degelijk 100 procent dat hij geen klophengst is daar er tijdens castratie gewoon twee ballen af zijn gegaan. Hij is echter nooit een heel makkelijk paard geweest. Toen hij twee jaar was kon je hem amper poetsen omdat hij alles Bij hem uit de buurt sloeg. Zijn vorige eigenaresse heeft er heel erg veel werk aan gehad en hem uiteindelijk aan jou verkocht toen hij 6 of 7 was. Als ik me dat goed herinner. Het is inmiddels al even geleden. Wel fij om hem even te zien op de foto's hij is niet heel erg veel veranderd hooguit wat witter op de benen van wat ik zo kan zien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:33

Misschien is het een idee om niet telkens die klophengst -discussie te starten? Doet voor dit topic ook niet ter zake.

Een koliekpaard naar de kliniek brengen is ook niet per definitie een succesverhaal of pijnloos. Als iemand er voor kiest dat niet te doen is dat een eigen keuze.
Het gaat nu de goede kant op en dat is het belangrijkste!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 09:49

Total gaat alleen maar beter en beter!
Dierenarts is langs geweest omdat ze zo benieuwd was en ze was echt verbaast

Klopt dat is die Total
Dat hij geen klophengst was dachten wij ook altijd
Helaas hebben onderzoeken(bloed afname en een testosteron simulatie test ) uitgewezen dat het wel zo was of er dan toch iets achter gebleven is vermoedelijk bij hem gebeurt is

Het is idd nog niet altijd een gemakkelijk paard maar daar staan jimtowns/darcos bekend om schijnbaar maar het is in de loop der jaren allemaal steeds beter geworden wij hebben jaren lang enkel rodeo gehad met rijden weides die hij om zeep hielt en kilometers palen en draden kapot rende
Dan nog niet gesproken over de stallen die hij in elkaar trapte

Maar dat doet hij allemaal niet meer gelukkig hij is lief en braaf maar bij onbekende mensen met name mannen is het altijd oppassen geblazen geweest
Maar als het eenmaal goed zit en hij ze vertrouwd is d'r geen enkel probleem meer

Waarschijnlijk als hij toch overleden was had ik idd half bokt over me heen gekregen maar dat maakt me niet zo veel uit ook nu niet ik ben daar te nuchter voor en laat me niet zo snel gek maken door andere
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 27-12-15 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:11

Als hij was overleden dan was het nog steeds jouw beslissing geweest over JOUW paard. Heeft niemand wat over te zeggen. Of ben je toevallig ontoerekeningsvatbaar? :+
Dan nog trouwens.
Maar gelukkig niet aan de orde. Hij komt er vast weer helemaal bovenop!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:20

Hier een stille meelezer die even onder de meeleessteen vandaan komt! :)
Allereerst wat onwijs fijn dat Total weer vele stappen vooruit maakt, las vanaf het begin mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vreesde dat het de andere kant op zou gaan. Maar super leuk voor je, een mooier kerstcadeau en [ondanks de ogenschijnlijke stress die je ervan hebt gehad] een goede start van 2016 met een weer redelijk gezondheid paard! :D
Daarnaast irriteer ik me er ook aan dat de dan wel klophengst discussie steeds weer opgehaald wordt. Dit is toch niet de plek om dat te beslissen, dat was toch niet de essentie van het openen van dit topic?! Hoe dan ook, ik krijg het idee dat Biscaya een bepaald punt wil maken of zijn/haar mening erdoor wil duwen. Misschien moet je het op een ander plekje gaan doen, dan kan de rest inclusief mijzelf onwijs blij zijn voor de TS dat het weer steeds beter gaat!
Ik ben benieuwd naar de volgende updates TS, hopelijk blijft deze stijgende lijn erin zitten voor jullie beide :).

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:25

Justme_Lisaa schreef:
Hier een stille meelezer die even onder de meeleessteen vandaan komt! :)
Allereerst wat onwijs fijn dat Total weer vele stappen vooruit maakt, las vanaf het begin mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vreesde dat het de andere kant op zou gaan. Maar super leuk voor je, een mooier kerstcadeau en [ondanks de ogenschijnlijke stress die je ervan hebt gehad] een goede start van 2016 met een weer redelijk gezondheid paard! :D
Daarnaast irriteer ik me er ook aan dat de dan wel klophengst discussie steeds weer opgehaald wordt. Dit is toch niet de plek om dat te beslissen, dat was toch niet de essentie van het openen van dit topic?! Hoe dan ook, ik krijg het idee dat Biscaya een bepaald punt wil maken of zijn/haar mening erdoor wil duwen. Misschien moet je het op een ander plekje gaan doen, dan kan de rest inclusief mijzelf onwijs blij zijn voor de TS dat het weer steeds beter gaat!
Ik ben benieuwd naar de volgende updates TS, hopelijk blijft deze stijgende lijn erin zitten voor jullie beide :).

Je hebt schijnbaar mn berichten niet goed gelezen..jammer. Ik druk er niks doorheen..Ieder voor zich toch!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:50

Jouw paard, jouw beslissing! De keuze om je paard naar de kliniek te brengen is alleen van belang als je bereid bent om je paard te laten opereren. Alle andere behandelingen kunnen prima thuis gebeuren. Ik zelf koos daar nooit voor omdat ik zelf super gestrest raakte van de zorg. Ik kon ook altijd kiezen of thuis behandelen en dan kwam de dierenarts meerdere keren per dag of weg brengen naar de kliniek. En of ik ooit weer een paard zou laten opereren. Ik weet het niet. Mijn verstand zegt van niet, maar als het moment daar is zal je een emotionele keuze maken. Maar ik hoop het echt nooit meer te hoeven meemaken.

maar gelukkig is alles weer op gang gekomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:50

+:)+
En wat leuk ook, die persoonlijke betrokkenheid van je dierenarts!
Dat doet je goed :+:

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:57

Wat fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met Total! :-) Ik las al eventjes mee!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:37

Fijn bericht TS! Hopelijk houdt hij de stijgende lijn vol.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 12:40

Net 38.0 temperatuur dus weer even veel temperaturen de dierenarts zei dat t niet nodig was omdat hij gewoon elke x op z'n normale temperatuur zit
Morgen kan hij z'n paddock in moet even na de zaak zo en ga dan verder aan de paddock
Hij heeft even in de bak gelopen net
Helaas voor z'n maatjes moet ik ze omwisselen met binnen staan want Total is de tent aan t afbreken zodra hij alleen staat dus om de beurt gaan ze 2uur na binnen

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:49

Mag je zijn eten alweer langzaam opbouwen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 13:11

damian23 schreef:
Mag je zijn eten alweer langzaam opbouwen?

Ja zeker hij is alweer 2 dagen aan t genieten van z'n kleine beetjes

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:16

En mesten gaat ook goed?