Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:13

Vind het onwijs stoer van je om dit zo op Bokt te zetten! Heb hier een aantal reacties voorbij zien komen. Maar ik hoop dat het de mensen/kinderen met een pony in de achtertuin zich realiseren dat een ongeluk in een klein hoekje zit en ook echt een cap gaan dragen.

Vind het ook heel lief dat ze echt bij je blijven, <3

Veel sterkte met het herstel van die aardig harde klap!
Laatst bijgewerkt door Rachelle_DL op 22-09-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:13

Jasien_m Zelfs na de val heb ik ze nog uitgebreid staan knuffelen hoor! Wel met een bult hoofdpijn, maar toch. :) Want ik ging gewoon de grens over. Dat is duidelijk.

Sunrise19 schreef:
Tof van je dat je zo aardig reageert _/-\o_

Ja, wat moet ik dan? Ik geef gewoon mijn fouten toe en draai er niet om heen.
Ben - als het goed is - weer wat wijzer geworden.
En ff weer op mijn plek terug gefloten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:16

Sunrise19 schreef:
Sure_lee schreef:
Ik heb geen kinderen. Maar ik vind het echt een beetje apart dat dat uit zou moeten maken.
Mijn zus is ook gestopt met rijden toen ze een kindje kreeg. Paard verkocht en nooit meer op een paard gestapt. Ze vond het risico te groot. Prima, haar keuze hoor. Maar ik volg dat niet echt.. Vervolgens begint ze met polefitness... Nou daarmee kun je ook je nek breken als je op je kop in zo'n paal hangt..

Je leest niet? Bewust ALLEEN op een pony zo gaan zitten die bekend staat dat deze bokt.. Need I say more? Dat is BEWUST risico's opzoeken.. In alles wat je doet zitten risico's, maar bewust opzoeken is een ander verhaal..

Haha ik lees wel hoor. Zeker je hoofdletters, want stel ik zou ze missen!
Ik vind dat jij leest wat je wilt lezen. James stond bekend als bok paard... Wat betekent over het algemeen stond? Juist... Hij doet het niet meer. Andere topics van ts weleens gelezen?
Is het gelukt? Het lezen zonder hoofdletters? :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:17

Alleen maar goed TS :j Meeste mensen worden boos namelijk :')

Ik heb alleen ongelukken van dichtbij meegemaakt, juist toen ik jonger was. Verder tolereerde mijn vader dit soort dingen absoluut niet. Mocht dan niet eens meer rijden. Ook omdat hij genoeg gezien had. Ben er wel dankbaar voor, want toen ik zo eigenwijs was om het te negeren brak ik bijna mijn rug :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:17

Correctie, hij deed het niet meer :P Maar hij kan het dus nog wel ben ik achter gekomen :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:18

Ik ben wel een ster in het krijgen van hersenschuddingen bij het vallen van mijn paard. Elke keer voorzien van de nodige veiligheidsmaatregelen (cap, tuig, schoeisel). De laatste keer was bij een ongelukkige poging tot afstappen van mijn paard. Je hoeft niet hard te vallen.
Ik wil je echt als advies meegeven om rust te zoeken. Sluit je af voor harde geluiden en fel licht. Vermijd beeldschermen.

En iets waar ik mijzelf toe verplicht heb, nooit op een paard stappen als ik alleen ben.

Sunrise19

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:23

@Sure_lee: Je mag best koppig blijven hoor, hij deed het inderdaad niet meer. Betekend niet dat hij het NOOIT meer doet. Een pony met zo'n verleden zou ik voorzichtiger mee zijn ja.

Blijkbaar moet jij eerst zelf kindjes krijgen :j Of misschien eens met je zus praten? Misschien dat zij jou wel duidelijk kan maken waarom.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:24

De reactie van je paarden is trouwens een gewone nieuwsgierigheidsreactie.
Dat zullen ze waarschijnlijk ook doen als daar een kat of paraplu ligt.
Duurt het heel lang dan weet je pas meer over hun karakter. Sommigen zullen dan inderdaad bij je blijven 'waken' waar andere zullen gewoon terug aan hun hooi gaan of met een beetje pech je proberen wakker te schrapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:25

Sunrise19 schreef:
@Sure_lee: Je mag best koppig blijven hoor, hij deed het inderdaad niet meer. Betekend niet dat hij het NOOIT meer doet. Een pony met zo'n verleden zou ik voorzichtiger mee zijn ja.

Blijkbaar moet jij eerst zelf kindjes krijgen :j Of misschien eens met je zus praten? Misschien dat zij jou wel duidelijk kan maken waarom.

Wat heeft het "moeten" krijgen van kindjes er mee te maken?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:25

Zou me niks verbazen als ze gewoon op zoek gingen naar brokjes ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:27

Omdat dat wel een verschil maakt, althans voor de meeste moeders wel. Jou kindje is afhankelijk van jou. Of je nou samen bent of alleenstaand, wie zorgt er voor dat kindje als jou wat overkomt?

Waar komen de inkomsten vandaan als jou iets ernstigs gebeurd? Verantwoording die je krijgt is wel even iets groter dan als je huisdieren hebt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:28

Sunrise19 schreef:

Ik snap bijna alle reacties van iedereen in dit topic.... Maar jou kan ik echt niet volgen. Ik ben koppig.... Why?
Ik moet kinderen krijgen of met mijn zus praten?

Ik vind juist dat iedereen over dingen een eigen mening mag hebben en dat je daar allemaal anders over kunt denken zonder elkaar te veroordelen of mensen te dwingen om het met je eens te zijn...
Krijg een beetje het idee dat jij daar anders in staat. 8-)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:30

Wat een overtrokken reacties van sommigen zeg :( Jullie gaan standaard in harnas naar je paard? Mijn pony heeft ooit (per ongeluk) mijn neus gebroken, terwijl ik er náást stond. Onverantwoord van mij hè :Y)

Zo te lezen lijkt de schade mee te vallen, gelukkig maar!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:32

TS, je reactie getuigt van een soort volwassenheid die je in veel mensen helaas niet terug kan vinden. Dat je stommiteiten toegeeft en er uit leert is heel erg knap van je en kost behoorlijk wat moed!
Neemt niet weg dat een stommiteit als stommiteit benoemd mag worden, ook door anderen. Dat heeft niks met afkraken te maken, wel met nadenken.

Wat het onverantwoordelijk handelen van moeders betreft: natuurlijk mag je als moeder nog van het leven genieten en lol maken. (Hoop ik toch; doe ik ook!) Maar je hebt er meestal wel bewust voor gekozen om kinderen te krijgen en die zijn nu eenmaal een lange tijd erg afhankelijk van hun ouders. Als een moeder of vader een ernstig ongeluk krijgt, is het voor hun kinderen over het algemeen veel moeilijker om daarmee om te gaan en dat te verwerken dan voor volwassenen. De kans op blijvende gevolgen voor de kinderen is niet gering. Daarom vind ik dat je als moeder/vader inderdaad verplicht bent om risico's bewuster te calculeren en te overwegen of je bereid bent ze te nemen. En na te denken over hoe je deze risico's zo klein mogelijk kan houden zonder inbreuk aan je eigen plezier te doen.

Persoonlijk vind ik dit een erg goed topic. Het is belangrijk dat mensen die met paarden omgaan of andere risico's nemen hier over nadenken.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:32

Ik dwing helemaal niks, maar jij komt gewoon met kul argumenten dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Blijkbaar begrijp jij niet wat ik wil zeggen?

Met koppig bedoel ik alleen maar te zeggen dat jij iets zegt wat blijkbaar niet helemaal klopt? Want je blijft met argumenten komen die niet helemaal kloppen blijkbaar?

Anyway fijne dag *D

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:38

RESPECT dat je dit laat zien, ik zal mijn dochter er ook naar laten kijken...... James had er blijkbaar geen zin in dit keer......
aandoenlijk om te zien hoe de shet niet van je zijde wijkt!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:50

Super fijn ts dat je toch naar het ziekenhuis bent geweest en de fotos en scans goed waren. een hersenschudding zal je wel hebben??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:52

soesita schreef:
TS, je reactie getuigt van een soort volwassenheid die je in veel mensen helaas niet terug kan vinden. Dat je stommiteiten toegeeft en er uit leert is heel erg knap van je en kost behoorlijk wat moed!

Dankje :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:54

Ik vind het ook tof :j

Daarnaast vond ik vooral de shetlander goed reageren. Die was erg voorzichtig en had zeer zeker door dat er iets mis was. Ik hield wel even mijn hart vast toe James zijn voorbeen naar voren ging in het begin van je wegzijn. Gelukkig zette hij dat niet door :P

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:12

auw... :(:)
Cap op is zeker een goed idee! Maar zie ik het goed en ben je op je sokken?
Doe aub ook schoen aan, gympen zijn al beter dan sokken.
Kan je uit ervaring vertellen dat een teen zo een stukje korter kan worden. Krijg nogal tijd de kriebels van slippers en op sokken tussen de paarden (Knol sprong van de trailerklep, ik had schoenen aan.)

Succes met je hoofd en doe vooral ff rustig aan!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:19

@ Sunrise19
Aan de ene kant snap ik je punt, maar aan de andere kant draaf je een beetje door.
Dit soort dingen kunnen ook gebeuren als je gewoon aan het rijden bent. Of moet je omdat je moeder bent daar ook mee stoppen?
Want ook dan kan er immers wat gebeuren, snap je wat wij daarmee bedoelen?

Ik bedoel mijn paard is normaal hardstikke braaf. Mijn dochter van 10 rijd er zelf ook mee in de les.
Maar gisteren heel wat bokken om mijn oren gekregen.
Ik had d'r ook af kunnen kletteren

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:25

Enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat dit soort dingen inderdaad kunnen gebeuren. Maar bewust risico's nemen vind ik iets anders. Heeft niks met doordraven te maken :) Meer met het feit dat ik niet snap waarom je bewust een risico neemt.

Soesita verwoordt heel mooi wat ik bedoel :j

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:32

Ik vind persoonlijk dit filmpje niet zo heel schokkend, welke overenthausiaste paardenmeid is er nou nog nooit om iets kleins afgevallen. Beetje durf hoort bij het leven, soms gaat het alleen fout. :o

Ik vind een foto in het profiel van de ts enger, twee kleine kindjes die ts in de gaten moet houden daarbij houd ze ook ondertussen een paard vast en een van de kindjes spuit het paard af.
Oud jong scheel kreupel krom, het is wel een paar honderd kilo vluchtdier, en jonge kinderen zijn vaak ook bij tijd en wijlen ongeleide projectielen.
Zou ik persoonlijk echt niet aandurven.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:33

Beterschap TS! Laat je vooral niet ontmoedigen leuke dingen te blijven doen met James, zo te lezen ga je voortaan beter opletten op je doet ;)

Ik snap dat iedereen roept dat je dit soort dingen niet alleen moet doen, maar weetje...Niet iedereen wil altijd pottenkijkers als je aan het spelen of rijden bent met je paard. Of heeft iemand die altijd maar mee wil. Ik geniet ook het meest als we 1 op 1 zijn, en ik heb ook niet zomaar iemand die ik mee op sleeptouw kan nemen. Ik rijd ook altijd in mijn uppie buiten. En over dat lol met je knol...je hebt een paard voor je plezier, of niet dan? Als je het zelf onverantwoord vind, dan doe je het zelf lekker niet. En dat TS moeder is, maakt haar niet minder een individu, die ook van haar leven wil genieten.

Gek genoeg zijn mijn ongelukken met paarden altijd gebeurd op momenten dat er anderen bij waren, als ik alleen ben gebeurt er nooit wat :+ Gelukkig geen ernstige verwondingen, heb zelfs niks gebroken.

Ben weleens gevallen tijdens les...op buitenrit met een ander (in mijn eentje nog nooit), ben eens gevallen mét paard, omdat ze zelf uitgleed (gevalletje kan gebeuren) en een keer omdat ze achterover struikelde (dit had wel voorkomen kunnen worden, dus leermoment!).
Ben ook laatst nog omver gebeukt door een ander paard, per ongeluk, tijdens het voeren. Ik was dus niet eens met het paard zelf bezig. Het paard keerde zich weg van een trappende kuddegenoot, en ik stond daar toevallig in de weg. Zag ze te laat. Al deze paarden zijn gewoon lieverds die niet expres bokken, trappen of door je heen lopen. Maar oliebol happens.

Kortom: als je het veilig wil houden, blijf dan heel ver bij paarden vandaan, want de bescherming van cap, schoenen en BP houdt ook ergens op :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:41

Sunrise19 schreef:
Enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat dit soort dingen inderdaad kunnen gebeuren. Maar bewust risico's nemen vind ik iets anders. Heeft niks met doordraven te maken :) Meer met het feit dat ik niet snap waarom je bewust een risico neemt.

Soesita verwoordt heel mooi wat ik bedoel :j

Ik snap ook wat je bedoeld hoor, en ik vind eerlijk ook wel dat dit een bewust risico is en dan heb ik het verleden van het paard niet meegeteld (daar ben ik niet van op de hoogte).
Ik was vroeger best roekeloos, in elk geval vaak op het randje zeg maar en een cap had ik ook niet altijd op. Maar nu er kinderen zijn ben ik daar ook wel anders in geworden, ik mag nog steeds graag gek doen maar ik hou wel in de gaten dat het niet roekeloos wordt en tegenwoordig gaat het ook niet meer zonder cap.