Ik zou graag eens komen kijken want vind het erg interessant, maar volgens mij woon je aan de andere kant van Nederland. En stiekem sta ik binnen 10 stappen ook gewoon bij de buren op het entrainement

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Ikzelf heb nooit opmerkingen gehad dat ik te vroeg dingen heb gedaan, die plaats ik namelijk niet op bokt. Maar ik lees regelmatig kritiek op mensen die paard als zadelsteun gebruiken en dan begaan ze zo'n beetje een moord. En hier is het allemaal prima. Dat was een opmerking richting ''de bokkers'' (niet naar TS) dat ik het eigenlijk gewoon hypocriet vind.
Ik ben overigens niet tegen dingen doen op jonge leeftijd, maar zoals ik zei met mate. En een paard die op 2 jarige leeftijd al voor de wagen wordt gezet (hoe kort ook) vind ik gewoon te vroeg en te veel en niet meer met mate. Met mate is: Fietsen, wandelen, poetsen, voetjes geven, grondwerk, vaststaan wassen, door water lopen. Niet voor een wagen binden.
AnimalFriend schreef:Erg leuk dier heb je gekochtgefeliciteerd met haar
![]()
En ik vind het erg interessant dat je een topic start hier over!
Ik heb namelijk echt helemaal GEEN verstand van de draverssport en ik heb wel een paar vraagjes![]()
Waarom is het bij deze wedstrijden niet de bedoeling dat ze in galop aan springen, ik bedoel, daar is toch niets verkeerd aan, dat is gewoon het natuurlijke gedrag van een paard![]()
En hoe zorgt de menner er voor dat het paard niet in galop aanspringt?
Ik hoop dat je mijn vragen een beetje kan beantwoorden
AnimalFriend schreef:Waarom is het bij deze wedstrijden niet de bedoeling dat ze in galop aan springen, ik bedoel, daar is toch niets verkeerd aan, dat is gewoon het natuurlijke gedrag van een paard![]()
En hoe zorgt de menner er voor dat het paard niet in galop aanspringt?
Ik hoop dat je mijn vragen een beetje kan beantwoorden
myself133 schreef:Zou het ook niet zo zijn dat mensen het vooroordeel hebben dat er op de koersen alleen maar 2,3,4,5 jarigen rondlopen?
Romy1234 schreef:Daarom zie ik er ook geen kwaad in dat ts op deze manier graasje dingen leert, beestje word niet zwaar belast en is naar wat ik hier lees behoorlijk leergierig en slim, enige wat ik wel jammer vind is dat ze al zo jong in koersen gebruikt worden, maar aan de andere kant denk ik dat elk paard ook wel aangeeft waar het wel of niet aan toe is.