Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
watnou1 schreef:Huh??
De merrie is 19 jaar, 2 jaar gust gebleven schrijf je...
En heeft nu 17 veulens gehad??
Iets klopt er niet... Nou ja veel klopt er niet.
Maar dat rekensommetje moet over neem ik aan!
Succes met je beslissing!

Tendance schreef:Hoe jonger ze is, hoe groter de kans van slagen met een operatie.
Wat nou als ze 30 zou kunnen worden?

Tieneke schreef:Vreemd dat je nu zo teruggrijpt naar al die dierenartsen die je gesproken hebt, maar niet gelooft in een klinische aankoopkeuring (door de dierenarts)...
Je zit zo in met je merrie haar gezondheid, maar laat geen klinische aankoopkeuring doen voor je hengst om de gezondheid kan controleren...
wilmatj schreef:Het gaat erom dat de baarmoeder actief moet blijven.
Als het actief blijft ruimt het ook de bacteriën op.
honden en paarden opereren is een heel verschil hè.
Dat kun je niet vergelijken.
Als mijn paard volgend jaar drachtig is, dan is ze 21 jaar als de baby er is.
Daarna kan ik weer 2 jaar overslaan, grote kans dat ik haar dan niet meer laat dekken.
Libera schreef:wilmatj schreef:Het gaat erom dat de baarmoeder actief moet blijven.
Als het actief blijft ruimt het ook de bacteriën op.
honden en paarden opereren is een heel verschil hè.
Dat kun je niet vergelijken.
Als mijn paard volgend jaar drachtig is, dan is ze 21 jaar als de baby er is.
Daarna kan ik weer 2 jaar overslaan, grote kans dat ik haar dan niet meer laat dekken.
Bedankt voor je antwoord, maar de vraag was waarom ze dan een vergrootte kans op baarmoederontsteking heeft?
Een ontsteking in de baarmoeder wordt namelijk in principe veroorzaakt door bacterien van buitenaf.... En als ze zo'n grote kans heeft op baarmoederontsteking, dan heb je toch helemaal een groot probleem als ze dat tijdens de dracht krijgt? Want een baarmoeder "bezig houden" heeft niet zoveel met een bacteriele infectie te maken, een baarmoederontsteking bestrijd je met antibiotica, niet met een veulen
Cayenne schreef:Tieneke schreef:Vreemd dat je nu zo teruggrijpt naar al die dierenartsen die je gesproken hebt, maar niet gelooft in een klinische aankoopkeuring (door de dierenarts)...
Je zit zo in met je merrie haar gezondheid, maar laat geen klinische aankoopkeuring doen voor je hengst om de gezondheid kan controleren...
Dat ontgaat mij ook volledig. Het komt op mij vooral over alsof TS zich in allerlei bochten wringt om haar ideeën goed te praten.
Wat je doet moet je vooral zelf weten, maar kom daar dan ook gewoon vooruit ipv slappe excuses aan te dragen