Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:01

Shyboy schreef:
Het lijkt net als wanneer het voorbeen omhoog gaat dat het achterbeen naar beneden wordt getrokken omdat ze MISCHIEN aan precies hetzelfde touw vast zitten. Is wel zielig

Dat is zeker niet het geval

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:04

Ania schreef:
Waarom vallen we nu met z'n allen Neonlight aan? Zij is toch niet de trainer op de foto's? Of heb ik iets gemist?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best in voor een goede rel, maar dan moet ie wel een beetje logisch zijn.

Wat is volgens jou een aanval? Er vindt hier gewoon een discussie plaats.

Zoolgangster

Re: Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:08

Ik weet dat de methode trouwens ook wel eens gebruikt wordt bij tuigpaarden die er vandoor zijn gegaan en waarbij men denkt dat ze dat vaker gaan doen, om het ze af te leren dus.
Het schijnt te werken...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:08

Ania schreef:
Waarom vallen we nu met z'n allen Neonlight aan? Zij is toch niet de trainer op de foto's? Of heb ik iets gemist?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best in voor een goede rel, maar dan moet ie wel een beetje logisch zijn.

ik hoop niet het gezien wordt als aanval, want ik wil niemand aanvallen, maar ik vind dat de 'kenners' in dit topic zich toch een beetje indekken en ben benieuwd waarom.

De ene wil haar kennis niet met de wereld delen?? %) Want die weet al dat we alleen maar gelijk willen hebben..
en de ander weet niets van de trainingsmethode van de paarden die ze uitbrengt, geeftt aan het ook niet boeiend te vinden , maar weet wel in het oude topic uit 2004 te vertellen dat ze het o.a gebruiken om een paard een lesje te leren als het niet luistert.

Vind je het gek dat er hier wat nekharen overeind staan. :n

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:55

De benen van je paard vastbinden om hem beter te laten lopen? Ik vind het behoorlijk absurd.

Onderuit trekken omdat-ie iets doet wat je niet aanstaat heb ik geen woorden voor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:17

Ania schreef:

Ze staat wel achter een methode waarin paarden gewoon letterlijk en figuurlijk tegen de grond worden gewerkt als ze niet luisteren. En zelf vind ze dat niet erg...in mijn ogen is dat gewoon schijt aan iets hebben als ik maar kan rijden.
Ja kan mij goed voorstellen dat je daar over valt, dat doe ik namelijk ook.

Ik houd mij verder nog even in.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:28

gekvanfleur schreef:
Ania schreef:

ik hoop niet het gezien wordt als aanval, want ik wil niemand aanvallen, maar ik vind dat de 'kenners' in dit topic zich toch een beetje indekken en ben benieuwd waarom.

De ene wil haar kennis niet met de wereld delen?? %) Want die weet al dat we alleen maar gelijk willen hebben..
en de ander weet niets van de trainingsmethode van de paarden die ze uitbrengt, geeftt aan het ook niet boeiend te vinden , maar weet wel in het oude topic uit 2004 te vertellen dat ze het o.a gebruiken om een paard een lesje te leren als het niet luistert.

Zo is de toon toch gezet vanaf het begin?
Dus de mensen die ook maar iets van kennis lijken te hebben moeten dit zien te bewijzen tegenover een groep anderen die om het hardst schreeuwen dat het mishandeling is.

Mensen die oprecht geinteresseerd zijn zouden zelf kunnen proberen om informatie te vergaren.
Niet op het internet maar in de echte wereld.
Dus een stamboek, trainer of fokker aanschrijven en oprecht en open minded wat leren.

Maar er word liever op internet gekibbeld.
Waar 'diervriendelijk' het woord van het jaar blijkt en iedereen moraalridder is.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:35

Ik heb eens een echt interessante clinic bijgewoond van mensen die het aardig leuk doen in de tuigpaardenwereld. Daar hebben ze hun trainingsmethode verdedigd, want ook in de tuigpaardenwereld zijn er tegenstanders van deze methode en daar hebben ze duidelijk gedemonstreerd hoe ze dat deden. Het was een super leuke clinic en discussie blijf je houden, maar iedereen die er bij was (hobbyrijders, grooms, fokkers en ook enkele sponsoren) waren het er roerend over eens dat de manier hoe zij in de schoenen trainen echt niet dieronvriendelijk was.

Wellicht dat deze mensen benaderd kunnen worden om eenzelfde clinic op Horse Event te komen geven.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:51

Het is opvallend dat we moord en brand gaan schreeuwen over een trainingsmethode en de gebruikers daarvan gaan veroordelen op basis van 3 foto's die tonen hoe het niet moet. (want dat het zo NIET hoort is ons inmiddels wel duidelijk)
Er is ook een plaatje gepost hoe het wel moet, en die zag er in mijn ogen een stuk vriendelijker uit.
Ook ik heb deze methode zelf eens mogen aanschouwen bij een ervaren tuigpaarden trainer, en ondanks dat ik in het begin (ook) erg sceptisch was vond ik de uitvoering in zijn handen heel gemoedelijk en ontspannen eruit zien, ook bij een paard die het voor het eerst omhad.
Hij gebruikte een dunne leren koord die kon breken zodra een paard dreigde onderuit te gaan.
Het leert de paarden om ook hun schouders meer te gebruiken.

Dus ja, ik vind deze methode niet zo heel erg, mits in handen van een kundige trainer. Maar goed dat kunnen we over een slofteugel of pessoa ook wel zeggen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:52

Citaat:

Zo is de toon toch gezet vanaf het begin?
Dus de mensen die ook maar iets van kennis lijken te hebben moeten dit zien te bewijzen tegenover een groep anderen die om het hardst schreeuwen dat het mishandeling is.

Mensen die oprecht geinteresseerd zijn zouden zelf kunnen proberen om informatie te vergaren.
Niet op het internet maar in de echte wereld.
Dus een stamboek, trainer of fokker aanschrijven en oprecht en open minded wat leren.

Maar er word liever op internet gekibbeld.
Waar 'diervriendelijk' het woord van het jaar blijkt en iedereen moraalridder is.[/quote]
De TS vond ik behoorlijk open minded anders. Weet niet wat ze dan wel had moeten zeggen om het 'goed' te doen.

En ja, de foto's geven een beeld waarvan je zelf hopelijk ook zegt: liever anders. Dus die reacite krijg je. Blijft natuurlijk de grote vraag: wat doe je op bokt als je internet zo vervelend vind. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:55

:D quote verkloot.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:11

Ania schreef:
Het is opvallend dat we moord en brand gaan schreeuwen over een trainingsmethode en de gebruikers daarvan gaan veroordelen op basis van 3 foto's die tonen hoe het niet moet. (want dat het zo NIET hoort is ons inmiddels wel duidelijk)
Er is ook een plaatje gepost hoe het wel moet, en die zag er in mijn ogen een stuk vriendelijker uit.
Ook ik heb deze methode zelf eens mogen aanschouwen bij een ervaren tuigpaarden trainer, en ondanks dat ik in het begin (ook) erg sceptisch was vond ik de uitvoering in zijn handen heel gemoedelijk en ontspannen eruit zien, ook bij een paard die het voor het eerst omhad.
Hij gebruikte een dunne leren koord die kon breken zodra een paard dreigde onderuit te gaan.

Dus ja, ik vind deze methode niet zo heel erg, mits in handen van een kundige trainer. Maar goed dat kunnen we over een slofteugel of pessoa ook wel zeggen.

Een trainer kan nog zo deskundig zijn, de methode alsmede het doel ervan, deugt niet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:12

Nikass schreef:
Ania schreef:

Een trainer kan nog zo deskundig zijn, de methode alsmede het doel ervan, deugt niet.

Waarom niet Dan?

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:12

Er zijn ook zeker mensen open minded, top.

Het bovenstaande idee van een demonstratie zou een interessant idee zijn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:21

Een paard in de schoenen trainen, mits correct uitgevoerd, is echt niks mis mee.
Maarja, wat de boer niet kent dat vreet ie niet blijkt maar weer.
En ja, ik heb er vaak genoeg met m'n neus bovenop gestaan. (Bij dhr. De jonge uit bleskensgraaf, bij Neonlight wel bekend denk ik ;), heul vroegah ;) )

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:18

Nikass schreef:
Ania schreef:

Ik kan me nog heftige foto's herinneren van Power and Paint veel te strak bijgezet. Toch longeert het merendeel nog steeds met een bijzet of iets in die categorie.
Hou het op de trainer niet op het middel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:27

Iemand die zo zijn paarden traint is naar mijn idee niet helemaal lekker in zijn bovenkamer. :x
Waarom zou je dit willen bij een paard???
Zie totaal het nut er niet van in!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:54

unamie schreef:
Iemand die zo zijn paarden traint is naar mijn idee niet helemaal lekker in zijn bovenkamer. :x
Waarom zou je dit willen bij een paard???
Zie totaal het nut er niet van in!

zoals al eerder gezegd is. balans verbeteren sterker maken rechter maken en eventueel benen iets hoger de lucht in krijgen. Op het hoger op tillen na zijn de eerste drie redenen gewoon een basisdoel wat iedereen heeft (zou moeten hebben) in zijn training.

Ik vind wat ania zegt wel een goede: het gaat om de trainer niet om de methode.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:26

Vind het niet eens mooi als ze zo lopen. En als je al zoveel tuig nodig heb om een paard zo te laten lopen. Ben je in mijn ogen fout bezig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:40

gekvanfleur schreef:
Neonlight schreef:
Ik neem een klein deel van de training inderdaad voor mijn rekening, en rijdt er bepaalde rubrieken mee op wedstrijden.
Tja, en of ik nu wel of niet met die paarden werk, maakt niet uit hoe ze getrained worden. Misschien dat wanneer ik er niet ben ze nog wel veel vaker zo getrained worden, wie zal het zeggen. Het is ieder zijn eigen keuze, en dit is mijn keuze.

en het onderuithalen heb je geen moeite mee?? Dus dat ik mijn dressuurpaard even opknoop omdat hij anders zijn hoofd niet naar beneden doet vind je niet erg..moet ie maar luisteren. Bovendien traint mijn bijrijdster hem, dus ik zie het niet gebeuren...daar hebben ze een leuk spreekwoord voor..je kop in het zand steken..

Waar lees jij dat ik er geen moeite mee heb? Waar heb ik die woorden geschreven? Geen voorbarige conclusies trekken, en goed lezen wat ik schrijf. Nogmaals, ik geef nergens een mening over hoe ik erover denk, ik geef enkel aan waarom die training toegespast wordt en wat het doel is.

gekvanfleur schreef:

Waar zeg ik dat ik niets weet van de trainingsmethode van de paarden die ik uit breng? Waar zeg ik dat ik het niet boeiend vind? Nogmaals, lees eens goed wat ik schrijf, en ga niet je eigen verhaal invullen op de dingen waar ik niets over zeg, en dit als waarheid naar de hele wereld verkondigen.

Ik weet het doel van een schoenentraining, en die heb ik uitgelegd, niet meer en niet minder. Daarin heb ik mijn kennis met jullie gedeeld op een neutrale manier. Ik heb nergens gemeld wat mijn gedachtes hierover zijn, dat zijn conclusies die een paar mensen naar aanleiding van mijn kennis hierover maken. Blijkbaar is het, omdat je ergens iets van afweet, dat je een voorstander bent. Fijn als jullie dat voor iedereen in willen vullen. In mijn ogen vindt een discussie plaats over feiten, niet over aannames. Oftewel, de discussie hier vind ik geen discussie.

Schilder mij maar af als dierenmishandelaar of weet ik wat, als jullie daar gelukkig van worden, so be it. Ik weet gelukkig wel beter, en ik kan mezelf nog altijd recht in de ogen aankijken. En degenen die mij kennen kunnen dat ook, die weten hoe ik met dieren bezig ben en er mee om ga.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:59

@ neonlight ik vind dat je het goed uitgelegd hebt hoor! Het blijft Bokt en vind dat je netjes reageert!

Ik vind de foto s echt verschrikkelijk maar als het goed wordt uitgevoerd en het paardde kans krijgt het te snappen en kan ontspannen dan is er in mijn ogen weinig verkeerd aan. Hoewel ik het zelf nooit zou gebruiken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:29

bliver schreef:
zoals al eerder gezegd is. balans verbeteren sterker maken rechter maken en eventueel benen iets hoger de lucht in krijgen. Op het hoger op tillen na zijn de eerste drie redenen gewoon een basisdoel wat iedereen heeft (zou moeten hebben) in zijn training.

Ik vind wat ania zegt wel een goede: het gaat om de trainer niet om de methode.

Met wat voor doel??
(meer) prijzen winnen?

Als mensen denken dat de balans verbeterd door een paard touwtje hebben ze het niet helemaal begrepen :+
Balans krijg je door verzameling (sterker maken van het achterbeen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:34

Dit vinden we raar en totilas vinden we geweldig....
Schiet mij maar lek

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:40

Ik heb alles gelezen en denk dat het verschil is met bijv. Totilas.. Dit is vrij onbekend voor de meeste, er is bijna tot geen informatie en beeldmateriaal te vinden en als er iets te vinden is dan is het gauw negatief. Als we het vaker zouden zien en er meer bekend over zou zijn, dan zou het misschien een heel ander verhaal zijn.

Heb zelf dit ooit eens jaren terug als jonge meid gezien tijdens een training van een tuiger aan de longe. heb altijd gedacht dat het normaal was in de men wereld :) .

Zelf weet ik er te weinig over om er een goede mening over te vormen. Maar wat ik vind, net zoals met andere hulmiddelen, is dat als het goed en ontspannen gebruikt wordt dan lijkt het mij een fijn middel. Maar als het een hoop getrek wordt en het paard daadwerkelijk belemmerd wordt in zijn beweging.. Dan is het voor mij een no go.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:30

Wat ik wel bijzonder vind is dat er over gevallen word dat de paarden alleen voor de 'show' getraind worden.

Het overgrote deel van de paardensport draait hier toch om.
Wedstrijden om te bepalen welk paard hoger kan springen, harder kan rennen of in de krul oefeningen kan doen.
Wie het mooiste, soepelste, slimste, snelste, sterkste paard heeft?