Shyboy schreef:Het lijkt net als wanneer het voorbeen omhoog gaat dat het achterbeen naar beneden wordt getrokken omdat ze MISCHIEN aan precies hetzelfde touw vast zitten. Is wel zielig
Dat is zeker niet het geval
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ania schreef:Waarom vallen we nu met z'n allen Neonlight aan? Zij is toch niet de trainer op de foto's? Of heb ik iets gemist?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best in voor een goede rel, maar dan moet ie wel een beetje logisch zijn.
Ania schreef:Waarom vallen we nu met z'n allen Neonlight aan? Zij is toch niet de trainer op de foto's? Of heb ik iets gemist?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best in voor een goede rel, maar dan moet ie wel een beetje logisch zijn.
gekvanfleur schreef:Ania schreef:Waarom vallen we nu met z'n allen Neonlight aan? Zij is toch niet de trainer op de foto's? Of heb ik iets gemist?
ik hoop niet het gezien wordt als aanval, want ik wil niemand aanvallen, maar ik vind dat de 'kenners' in dit topic zich toch een beetje indekken en ben benieuwd waarom.
De ene wil haar kennis niet met de wereld delen??Want die weet al dat we alleen maar gelijk willen hebben..
en de ander weet niets van de trainingsmethode van de paarden die ze uitbrengt, geeftt aan het ook niet boeiend te vinden , maar weet wel in het oude topic uit 2004 te vertellen dat ze het o.a gebruiken om een paard een lesje te leren als het niet luistert.
Vind je het gek dat er hier wat nekharen overeind staan.
Citaat:ik hoop niet het gezien wordt als aanval, want ik wil niemand aanvallen, maar ik vind dat de 'kenners' in dit topic zich toch een beetje indekken en ben benieuwd waarom.
De ene wil haar kennis niet met de wereld delen??Want die weet al dat we alleen maar gelijk willen hebben..
en de ander weet niets van de trainingsmethode van de paarden die ze uitbrengt, geeftt aan het ook niet boeiend te vinden , maar weet wel in het oude topic uit 2004 te vertellen dat ze het o.a gebruiken om een paard een lesje te leren als het niet luistert.
Ania schreef:Het is opvallend dat we moord en brand gaan schreeuwen over een trainingsmethode en de gebruikers daarvan gaan veroordelen op basis van 3 foto's die tonen hoe het niet moet. (want dat het zo NIET hoort is ons inmiddels wel duidelijk)
Er is ook een plaatje gepost hoe het wel moet, en die zag er in mijn ogen een stuk vriendelijker uit.
Ook ik heb deze methode zelf eens mogen aanschouwen bij een ervaren tuigpaarden trainer, en ondanks dat ik in het begin (ook) erg sceptisch was vond ik de uitvoering in zijn handen heel gemoedelijk en ontspannen eruit zien, ook bij een paard die het voor het eerst omhad.
Hij gebruikte een dunne leren koord die kon breken zodra een paard dreigde onderuit te gaan.
Het leert de paarden om ook hun schouders meer te gebruiken.
Dus ja, ik vind deze methode niet zo heel erg, mits in handen van een kundige trainer. Maar goed dat kunnen we over een slofteugel of pessoa ook wel zeggen.
Nikass schreef:Ania schreef:Het is opvallend dat we moord en brand gaan schreeuwen over een trainingsmethode en de gebruikers daarvan gaan veroordelen op basis van 3 foto's die tonen hoe het niet moet. (want dat het zo NIET hoort is ons inmiddels wel duidelijk)
Er is ook een plaatje gepost hoe het wel moet, en die zag er in mijn ogen een stuk vriendelijker uit.
Ook ik heb deze methode zelf eens mogen aanschouwen bij een ervaren tuigpaarden trainer, en ondanks dat ik in het begin (ook) erg sceptisch was vond ik de uitvoering in zijn handen heel gemoedelijk en ontspannen eruit zien, ook bij een paard die het voor het eerst omhad.
Hij gebruikte een dunne leren koord die kon breken zodra een paard dreigde onderuit te gaan.
Dus ja, ik vind deze methode niet zo heel erg, mits in handen van een kundige trainer. Maar goed dat kunnen we over een slofteugel of pessoa ook wel zeggen.
Een trainer kan nog zo deskundig zijn, de methode alsmede het doel ervan, deugt niet.
Nikass schreef:Ania schreef:Het is opvallend dat we moord en brand gaan schreeuwen over een trainingsmethode en de gebruikers daarvan gaan veroordelen op basis van 3 foto's die tonen hoe het niet moet. (want dat het zo NIET hoort is ons inmiddels wel duidelijk)
Een trainer kan nog zo deskundig zijn, de methode alsmede het doel ervan, deugt niet.
unamie schreef:Iemand die zo zijn paarden traint is naar mijn idee niet helemaal lekker in zijn bovenkamer.![]()
Waarom zou je dit willen bij een paard???
Zie totaal het nut er niet van in!
gekvanfleur schreef:Neonlight schreef:Ik neem een klein deel van de training inderdaad voor mijn rekening, en rijdt er bepaalde rubrieken mee op wedstrijden.
Tja, en of ik nu wel of niet met die paarden werk, maakt niet uit hoe ze getrained worden. Misschien dat wanneer ik er niet ben ze nog wel veel vaker zo getrained worden, wie zal het zeggen. Het is ieder zijn eigen keuze, en dit is mijn keuze.
en het onderuithalen heb je geen moeite mee?? Dus dat ik mijn dressuurpaard even opknoop omdat hij anders zijn hoofd niet naar beneden doet vind je niet erg..moet ie maar luisteren. Bovendien traint mijn bijrijdster hem, dus ik zie het niet gebeuren...daar hebben ze een leuk spreekwoord voor..je kop in het zand steken..
gekvanfleur schreef:De ene wil haar kennis niet met de wereld delen??Want die weet al dat we alleen maar gelijk willen hebben..
bliver schreef:zoals al eerder gezegd is. balans verbeteren sterker maken rechter maken en eventueel benen iets hoger de lucht in krijgen. Op het hoger op tillen na zijn de eerste drie redenen gewoon een basisdoel wat iedereen heeft (zou moeten hebben) in zijn training.
Ik vind wat ania zegt wel een goede: het gaat om de trainer niet om de methode.