Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roosch schreef:Heb je ooit een paard meegemaakt dat lastig te laden was, Yvank_? Daar zit ook ontzettend veel adrenaline in. Toen Es van Brabant naar Friesland kwam hebben ze er een eeuwigheid over gedaan om haar te laden. In haar laatste uurtjes is dat niet bepaald iets wat je moet willen.
Dan liever naar een stal 5 minuutjes verderop, daar even laten acclimatiseren en dan rustig laten gaan. De dierenarts weet vast wel met die stress om te gaan als het haar al wat kan schelen dat het een andere stal is.
liedjuh2 schreef:Klinkt nu misschien een beetje cru dat ik het zeg(en wrss ook de manier waarop), Sorry alvast. Maar hebben jullie er over nagedacht dat ze pas vrijdag eind van de middag ingeslapen word. Dan rijdt de remdac niet meer. Wat betekend dat de stalhouder het hele weekend naar een dood lichaam aan het kijken is. Bovendien komen er allerlei klanten langs. Is geen prettig gezicht. Vanuit zijn ogen begrijp ik goed dat hij het dan niet wilt. Als je bijvoorbeeld de individuele ophaaldienst laat komen, die komen wel in het weekend, dan wordt ze zaterdagochtend opgehaald en kan het zijn dat de eigenaar er al minder of geen moeite mee heeft.
Verder zou ik als ik jou was inderdaad kijken voor een andere stal. Je wilt het zo rustig mogelijk gebeurt hebben en als jij denkt dat ze snel acclimatiseert, dan kan dat. Scheelt voor jullie beide enorm in de stress.
Yvank_ schreef:Laat je haar individueel ophalen? Want kan me indenken dat hoe cru ook een andere stal liever ook niet een onbekend dood paard het hele weekend willen hebben liggen. Het wordt ook nog eens heel erg warm nouja je kan zelf wel bedenken wat dan gebeurd