Joolien schreef:Helaas gaat Ellie terug naar de eigenaar, ze gaat nog lekker een tijdje het land op
Baal er wel van...
Wat jammer, Joolien!
Heb je nu nog wel een paard om te rijden?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Future_me schreef:Lieve mensen, mijn pb was bedoeld als pb..
Met mijn paard is het (gelukkig!) goed. Mensen om mij heen (incl osteo en instructeurs) hadden al aangegeven dat het (overspringen) met kracht en balans te maken had. Eea is nu ook bevestigd door de kliniek. Het is best schrikken als er wordt gezegd dat het paard iets heeft ..
Ik heb een dag meegereden en vond hij fijn om te merken dat mijn paard erg braaf is op vreemd terrein, zag de filmpjes terug en aan houding en zit gaan we werken
_Marinke_ schreef:Tja, Bertie, waarom moeilijk...
Nou heel simpel eigenlijk omdat ik een levend wezen met een eigen karakter en eigen gedachtes ben en mijn paard ook..
_Marinke_ schreef:En ja in de lessen zelf ontbreekt het snel aan echte basis, in de lessen worden er vaak grenzen opgezocht en die verlegd.
_Marinke_ schreef:Als ik dan naar afgelopen half jaar kijk (sinds dit jaar les ik eindelijk mee op de club), heb ik tussen de lessen door amper echt hetgeen kunnen oefenen wat er in de les is bijgeleerd, het nieuwe.
_Marinke_ schreef:Ben ik vaak alleen maar bezig met, tja, uh de basis? Ik begin steeds bewuster te worden van die basis, een paard dat fijn over 4 benen en in een fijne aanleuning loopt. Ook HOE je daar nou precies aan werkt, als je een probleem tegen komt in je rijden hoe je dat dan in die basis weer oplost.Mij is het in elk geval nooit echt geleerd, een stukje waarvan er altijd vanuit is gegaan dat ik het wel wist denk ik. Ben nu met prive instructrice wel echt aan de basis aan het werken, gister nog les gehad en wat hebben we gedaan? Rondjes over de hoefslag, stap en draf.. Maar hé, een hoefslag is meer dan 'follow the fence'.
Casca schreef:- rechter keertwending en travers vinden we moeilijk. Ze is wel recht op een rechte lijn, maar die buiging en het buitenachterbeen eronder is nog lastig. Linksom daarentegen gaat heel makkelijk. Dit zijn nog geen oefeningen die ik in de proef moet doen, maar zijn volgens mij goed voor haar.
- in galop moet ze nog meer op het achterbeen komen, ook in de draf, maar ze is wat lang en iets hoog in het kruis dus dat maakt het een beetje lastig. Meer aan elkaar, maar toch los blijven.
- nog wat meer expressie in de middengangen, dat is vaak, vooral in de proef, wat flauwtjes. In de proef rij ik wat voorzichtiger dus eigenlijk moet ik een stukje over hebben.
- achterwaarts gaat nog wat wisselend, soms goed, soms slepend of niet diagonaal. Hebben we heel veel moeite mee gehad om aan te leren, dus aan de ene kant ben ik blij dat ze het doet, maar het moet eigenlijk nog wel netter.