Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:44

Jeetje wat een wond! Sterkte en Beterschap

LesleyxLinn

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 11:34

Even een update.

Allereerst heb ik een aantal dagen terug een priveberichtje gehad van Kiki1976.
Ze heeft mij vanwege alles wat er is gebeurd een kleine verrassing aangeboden namens hun webshop daisypaardenshop.nl
Ik kreeg vandaag een erg leuk pakketje binnen met wat leuke spulletjes en snoepjes. Echt ontzettend lief!

Er is niet veel veranderd na de laatste keer. Hij krijgt geen pijnmedicatie meer en er wordt elke dag met hem gestapt op het harde. Hij moet waarschijnlijk nog een week blijven. Maar dat er nu nog geen ontsteking is geeft ons goede hoop!

Hij is ondertussen al weer erg druk geworden. Hij kan normaal al erg druk zijn, maar nu staat hij ook nog eens op stal. We moeten maar kijken hoe het gaat als hij weer terug naar huis mag. Zijn stal is bijna klaar. Maar aangezien de andere paarden buiten staan ben ik benieuwd hoe dat gaat.

Hij moet namelijk thuis nog minimaal 3 maanden op stal blijven staan. En ik weet niet of dat langer wordt nu de wond helemaal open is. De eigenaar en ik hebben het idee dat dat nooit zolang goed kan gaan. Dus we maken ook een stukje weide klaar waarbij hij contact kan hebben met het andere paard.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:41

Spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Misschien inderdaad fijner als hij de anderen wel kan zien en wat contact kan hebben. Groeit de wond al wat dicht?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 11:51

piffgek schreef:
Spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Misschien inderdaad fijner als hij de anderen wel kan zien en wat contact kan hebben. Groeit de wond al wat dicht?

Ik ben niet meer wezen kijken, maar ik denk niet dat er veel veranderd zal zijn. En dat is ook niet goed te zijn met al het pus wat eruit komt. Maar de dierenarts was wel erg tevreden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:22

Je kan je erover verbazen hoe sommige paarden op stal blijven na een blessure. Mijn pony, normaal ook zo gek als een deur en onwijs druk, moest 8 weken stalrust hebben na een koliekoperatie. Mocht wel met haar wandelen buiten, maar vooral in het begin durfde ik dat amper aan. Heel vreemd eigenlijk, want ze ze was super relaxt en was het net alsof ze wist dat het even niet anders was. Ik had totaal niet verwacht dat ze zo zou relaxt zou blijven, ook omdat haar vriendje overdag wel naar buiten ging. Maar het maakte haar echt helemaal niks uit, heel bijzonder!

Misschien een tip: Ik heb voor mijn pony toen een groot hooinet gekocht via de paardendrogist, met kleine mazen. Dan kunnen ze langer over het hooi doen en hebben ze de hele dag wat te eten. Die van mij die vond dat echt prima en soms als ze er even flauw van was, dan gaf ik haar wat hooi er gewoon bij.

Hopelijk gaat de wond weer mooi genezen, maar iig fijn dat er geen ontsteking bij zit!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 16:19

Naath86 schreef:
Je kan je erover verbazen hoe sommige paarden op stal blijven na een blessure. Mijn pony, normaal ook zo gek als een deur en onwijs druk, moest 8 weken stalrust hebben na een koliekoperatie. Mocht wel met haar wandelen buiten, maar vooral in het begin durfde ik dat amper aan. Heel vreemd eigenlijk, want ze ze was super relaxt en was het net alsof ze wist dat het even niet anders was. Ik had totaal niet verwacht dat ze zo zou relaxt zou blijven, ook omdat haar vriendje overdag wel naar buiten ging. Maar het maakte haar echt helemaal niks uit, heel bijzonder!

Misschien een tip: Ik heb voor mijn pony toen een groot hooinet gekocht via de paardendrogist, met kleine mazen. Dan kunnen ze langer over het hooi doen en hebben ze de hele dag wat te eten. Die van mij die vond dat echt prima en soms als ze er even flauw van was, dan gaf ik haar wat hooi er gewoon bij.

Hopelijk gaat de wond weer mooi genezen, maar iig fijn dat er geen ontsteking bij zit!

Het kan inderdaad ook wel goed gaan. Maar bij dit paard weet ik vrijwel zeker dat het erg moeilijk gaat worden. Het is een arabier die behoorlijk dominant is tegen zowel paard als mens en soms nog wat manieren mist. En aangezien er nu een merrie staat bij het andere paard wordt dat ook leuk. Dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

We hebben inderdaad een hooinet waar hij wel een tijd mee bezig is om te eten.

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:36

Ik zie dit topic nu pas.
Wat een verschikkelijke wond, maar wat heb je goed opgetreden TS.
Ik heb nu heel dit topic gelezen en ik ga duimen dat het helemaal goed gaat komen. Veel beterschap!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:41

Lees al mee vanaf het begin, enorm heftige wond. Bijzonder hoe ze dit nog hebben kunnen hechten.
Hoe gaat het nu met hem?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:49

Er is eigenlijk niet zoveel veranderd na de laatste keer. Eind vorige week hoorde ik dat zijn korset binnen is en nu is de wond dus afgeschermd.

Ik ga vanmiddag weer naar hem toe. Dus ben benieuwd of er al meer nieuws is.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:15

en wat vind de dierenarts? hebben ze al een idee of het goed komt ondanks dat die lap is losgelaten?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:50

Jeetje zeg wat een enorme wond.....wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte!!

__jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:59

Jeetje zeg!.
Heel veel sterkte!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:34

Hij zag er erg goed uit, hij is vrolijk en staat rustig in zijn stal. Hij is erg blij als we weer aan komen met zijn eten. Hij krijgt gemaaid gras, wortelen en zijn eigen brokken.

De dierenarts is positief. De wond geneest zoals verwacht en ze wisselen maar 2x per week het verband zodat het goed kan genezen. Ze hadden vanochtend net het verband gewisseld. Hij bleef netjes staan en vond het het wel fijn dat het gewisseld werd. Het gaat ook jeuken op een gegeven moment.

Nu is het hopen dat het goed dicht gaat groeien. Als de wond naar binnen gaat groeien dan krijgt hij een operatie en gaan ze een stuk huid transplanteren. Maar die kans is klein.

Daarna is het alleen maar afwachten of hij ooit weer onder het zadel komt of dat hij alleen nog maar als grasmaaier kan worden gebruikt.

Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:39

Dat ziet er goed uit!! Krijgt de wond wat rust! :j
Wanneer gaat hij naar huis?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:53

_KiMbErLeY_ schreef:
Dat ziet er goed uit!! Krijgt de wond wat rust! :j
Wanneer gaat hij naar huis?

Ja inderdaad. Daar zijn we ook erg blij mee. :)
Er is nog niet gesproken over het na huis gaan. Dus dat gaat nog minimaal een week duren. (en hij staat er al 3,5 week).

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:23

Fijn dat het goed met hem gaat!
En wat een leuk gebaar van kiki!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:36

Bedankt voor je update. Hij ziet er vrolijk uit.
Hoop het beste voor jullie

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:08

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan allemaal. Het lijkt me wel frustrerend voor het paard dat hij zijn hals niet kan bewegen dat is toch de natuurlijke beweging om hem omlaag te doen. Hij zal wel stijf zijn.. is de korset om de huid stil te houden?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:23

piffgek schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan allemaal. Het lijkt me wel frustrerend voor het paard dat hij zijn hals niet kan bewegen dat is toch de natuurlijke beweging om hem omlaag te doen. Hij zal wel stijf zijn.. is de korset om de huid stil te houden?

Hij kan zijn hals wel naar beneden doen. Hij eet ook gewoon uit een emmer die op de grond staat.
Het korset schermt de wond af. Dan kan er ook niks bij komen en heeft hij geen last van vliegen.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:43

Oh dat is fijn! Mag hij al wat lopen? Klinkt ideaal die korset

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 00:20

piffgek schreef:
Oh dat is fijn! Mag hij al wat lopen? Klinkt ideaal die korset

Het korset is ideaal inderdaad. Helaas kan ik nu niet zien hoe de wond eruit ziet. Ze hebben wel een foto aan de eigenaar laten zien, maar daar was ik niet bij. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het gaat herstellen.

Hij moet zo weinig mogelijk bewegen. Ze hebben 2 weken geleden wel wat met hem gelopen om te kijken of hij zij been goed genoeg kon bewegen. Gelukkig was dit zo en nu zo min mogelijk bewegen. Hij komt zijn stal volgens mij ook niet uit. Gelukkig staat hij er verder wel redelijk rustig bij. Er staan vaak wel andere paarden bij en hij krijgt genoeg te eten tussendoor.

Zo staat er ook een ander paard wat erg veel gelukt heeft gehad. Dat paard is aangereden door een auto, door de ruit heen gegaan en daarna over de auto gerold. Bestuurder had gelukkig alleen maar wat kleine schrammetjes van het glas. En het paard had een gat in zijn bil en verder wat kleine krassen.
Die heeft natuurlijk geluk gehad en Hassan veel pech, maar toch apart dat het prikkeldraad in dit geval meer schade aanricht..

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:31

Pfff, lees dit net pas... heftig hoor. Heb ook een keer een pony uit de draad moeten plukken maar die verwondingen vallen in het niet bij deze kettingzaag wond... hoop van harte dat het beestje dalijk weer helemaal de oude is!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:32

Gemaaid gras kan koliek geven maar wellicht bedoel je hooi oid? Heftig verhaal in ieder geval zeg.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:34

Tsjee wat een enorme en nare wond. Een wonder als dat goed geneest. Gelukkig lijkt het dus de goede kant op te gaan, al is het moeilijk te zeggen met dat korset en verband.
Toch kunnen dieren van de meest verschrikkelijke verwondingen verbazingwekkend goed genezen.

Veel sterkte, vooral voor het paard!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 00:50

Pauline schreef:
Gemaaid gras kan koliek geven maar wellicht bedoel je hooi oid? Heftig verhaal in ieder geval zeg.

Ik bedoel echt net gemaaid gras. Dat krijgt al zeker 2 weken, dus dat zit wel goed.

Het ziet er na uit dat dit wel goed gaat genezen. Het gaat alleen een hele tijd duren voordat het helemaal dicht is. Eerst nog 3 maanden op stal. En dan waarschijnlijk opbouwen met stappen en hopelijk weer wat uurtjes in een stukje weide.