Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piffgek schreef:Spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Misschien inderdaad fijner als hij de anderen wel kan zien en wat contact kan hebben. Groeit de wond al wat dicht?
Naath86 schreef:Je kan je erover verbazen hoe sommige paarden op stal blijven na een blessure. Mijn pony, normaal ook zo gek als een deur en onwijs druk, moest 8 weken stalrust hebben na een koliekoperatie. Mocht wel met haar wandelen buiten, maar vooral in het begin durfde ik dat amper aan. Heel vreemd eigenlijk, want ze ze was super relaxt en was het net alsof ze wist dat het even niet anders was. Ik had totaal niet verwacht dat ze zo zou relaxt zou blijven, ook omdat haar vriendje overdag wel naar buiten ging. Maar het maakte haar echt helemaal niks uit, heel bijzonder!
Misschien een tip: Ik heb voor mijn pony toen een groot hooinet gekocht via de paardendrogist, met kleine mazen. Dan kunnen ze langer over het hooi doen en hebben ze de hele dag wat te eten. Die van mij die vond dat echt prima en soms als ze er even flauw van was, dan gaf ik haar wat hooi er gewoon bij.
Hopelijk gaat de wond weer mooi genezen, maar iig fijn dat er geen ontsteking bij zit!
piffgek schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan allemaal. Het lijkt me wel frustrerend voor het paard dat hij zijn hals niet kan bewegen dat is toch de natuurlijke beweging om hem omlaag te doen. Hij zal wel stijf zijn.. is de korset om de huid stil te houden?
piffgek schreef:Oh dat is fijn! Mag hij al wat lopen? Klinkt ideaal die korset
Pauline schreef:Gemaaid gras kan koliek geven maar wellicht bedoel je hooi oid? Heftig verhaal in ieder geval zeg.