Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar misschien ligt het voor iemand anders wel op de route. 

) hebben we voor een andere aanpak gekozen. We zijn weer terug gegaan naar het grondwerk, met de hulp van een expert. Delaila vind het erg moeilijk om de controle over de situatie over te geven aan een ander, ze moet naar haar idee zelf alles in de gaten houden. Hoewel ze zich altijd erg stoer voor doet is het best een onzeker paard. Met veel grondwerkoefeningen en loswerken zit er zichtbaar vooruitgang in het vertrouwen tussen Delaila en mijzelf. Zij is niet meer zo bezig met de omgeving, maar met met mij. Op die basis kunnen we weer verder. Ik heb nu weer een paar keer gereden en dat ging heel fijn.
en hebben een mooi stuk wei om van de zomer lekker op bij te komen want ze zijn helaas een beetje schraal (zie de ribbetjes op onderstaande foto
)

(die staat bij mij op stal). Zij hebben ook op het punt gestaan om haar te verkopen, ze heeft ook op internet gestaan, maar ze zijn nu eindelijk weer op de goede weg dankzij goede begeleiding. Ik heb er van de week weer eens op gereden (ik heb haar een tijdje bijgereden) en het gedrag is er bijna helemaal uit. Bij haar komt het alleen nog op vreemd terrein opzetten of als je iets van haar vraagt wat ze heel moeilijk vindt (maar dan is ze niet meer heel heftig). Bij haar is het vooral een kwestie van blijven rijden. Zolang jij er voor zorgt dat de aandacht op jou blijft en haar echt bezig houdt gaat het goed. Als je stopt met rijden omdat je het eng vindt of omdat je gewoon even rustig aan wil doen, gaat ze klieren. Ze heeft gewoon heel erg die begeleiding van jou nodig. Ze is ontzettend vermoeiend om op te rijden, maar als ze eenmaal loopt is het wel echt een heel stoer paard.
Leuk familietrekje...
Heb weer eens een teen gebroken/gekneusd
En thanks
). Wel vervelend dat die ander alweer verkocht is. Je plant het toch in om te gaan.
Maar dan kijk je natuurlijk ook een stuk kritischer. Een paard voor een ander zoeken is altijd makkelijker dan een voor jezelf.

Als hij de ene dag moet springen en de volgende dag moet crossen dan kan dat wel wat verzuring opleveren. Wordt daar bij het lesgeven rekening mee gehouden? Of eigenlijk meer de vraag: wordt hij niet gewoon doorgeduwd als het lijkt alsof hij wat meer tijd nodig heeft om bij te komen van de vorige les?