Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:43

Okee, fijn! Mij lijkt het ook erg gezellig om met wat ouderen op te trekken.

Jullie gaan dan zeker naar de L+ week of niet? Ik ga nl naar de B+ week. Jammer!

Anoniem

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:54

Ja, de L+ week lijkt mij het meest geschikt. En ik vind het ook erg leuk dat ze er allerlei dingen omheen organiseren.

Een sprongetje maken lijkt mij ook wel leuk tijdens zo'n week. Ik heb een aantal vriendinnen even een berichtje gestuurd, misschien kan er nog iemand mee. Alhoewel ik ook wel eens alleen naar Ermelo ben geweest en binnen een uur hadden we een heeeeeeel gezellig clubje meiden. Heb vreselijk gelachen en heerlijk gereden. Toen zaten er trouwens ook allerlei leeftijden bij elkaar.

Inderdaad jammer Arcodavella!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:05

Als ik ga, zou ik ook voor de L+ week gaan. Qua data zou mij week 25 super goed passen. Week 27 zou ook nog passen maar de weken in juli en augustus gaan 'm echt niet worden. Dan zit ik op mijn werk vast omdat mijn collega's met kinderen dan allemaal vakantie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:11

Bonique schreef:
Als ik ga, zou ik ook voor de L+ week gaan. Qua data zou mij week 25 super goed passen. Week 27 zou ook nog passen maar de weken in juli en augustus gaan 'm echt niet worden. Dan zit ik op mijn werk vast omdat mijn collega's met kinderen dan allemaal vakantie hebben.

Hoe herkenbaar! Ik ga vanavond even overleggen en dan zal het waarschijnlijk ook week 25 of 27 worden. Is even afhankelijk of mijn "vriendinnetje van 21" ook mee wil en in die week kan. Als het lukt dan gaan we gewoon proberen of het week 25 kan. Wie weet zien we elkaar dan!

Heb ook nog even gemaild, maar het komt zeker vaker voor dat er 40-plussers meedoen kreeg ik als antwoord.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:34

Afgelopen jaar waren er in onze week meerdere "ouderen". Ik ben 32 en was niet de oudste. De meerderheid was boven de (ik denk) 25 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:36

Klasien bedankt voor je reactie! Ga jij dit jaar weer en zo ja, in welke week? Hoe vondt je het vorig jaar?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:00

Ik ga dit jaar niet. Mijn merrie heeft in de zomer last van allergieën, de instructie week was behoorlijk zwaar voor haar.
Ik heb het enorm naar mijn zin gehad! Wat betreft rijden heb ik niet veel geleerd, wel hebben we veel ervaring op gedaan. Dus in die zin hebben we wel veel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:09

Bedoel je qua rijden het niveau?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:23

Ja het niveau van ons groepje was laag. Er zat iemand bij die nog maar een jaar reed, die had veel aandacht nodig. Ook was de manier van les geven niet mijn manier (hoog tempo rijden past niet bij ons).

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:23

Weten jullie of er ook stallen zijn met een luikje naar buiten? Want mijn pony is allergisch voor stof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:28

NikkiLoves schreef:
Weten jullie of er ook stallen zijn met een luikje naar buiten? Want mijn pony is allergisch voor stof.

Dat weet ik niet. Je pony kan wel naar buiten als je dat wilt. Je kunt ze even een mailtje sturen.
Klasien schreef:
Ja het niveau van ons groepje was laag. Er zat iemand bij die nog maar een jaar reed, die had veel aandacht nodig. Ook was de manier van les geven niet mijn manier (hoog tempo rijden past niet bij ons).

Oh dat is jammer. Als ik het goed begrepen heb delen ze de groepen wel in naar niveau en leeftijd. Welke week was jij vorig jaar?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:14

Er zijn geen luiken, wel kun je vragen om een box bij de uitgang.

Het naar niveau indelen vond ik niet helemaal goed gaan. Ik heb het idee dat ze op paard selecteerden. Ik zat met nog een haflinger en een andere pony in de les. Of ik schat mijn eigen niveau helemaal verkeerd in ;)

Ik was er half augustus ergens. Volgens mij waren wij de laatste week.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:49

Ik zat op niveau maar mijn paard niet :')
Maar heb geen probleem ondervonden.
Wel met 1 instructeur niet overeenkomen en mijn paard lief voor geen meter...
Toen heb ik op mezelf in de binnenbak gereden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:20

Ik geloof dat ze dit keer het niveau ook anders in gaan delen. Mensen moeten zelf t niveau een beetje aangeven bij het inschrijven en dan zijn er toch heel wat mensen die een B of L niveau heeeeel anders inschatten dan anderen :P

Dan zijn er ook veel ruiters die zelf heel fanatiek zijn en veel willen/kunnen leren maar een redelijk onervaren paard mee hebben. Die leren toch ook weer heel anders dan ruiters die zelf geen ervaring hebben maar een wat meer ervaren paard mee hebben... Die kunnen eigenlijk moeilijk in de zelfde groep. (Tenminste, dat ondervond ik wel... Merrie is soms nogal moeilijk en heel groen met andere paarden en dan is het toch wel heeeeel fijn als de rest daar een beetje op kan "anticiperen".... ging bij ons ook niet altijd goed geloof ik :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:29

Ik heb besloten dat ik me gewoon maar in ga schrijven. Heb hier en daar wel wat kennissen gevraagd, maar die weten het allemaal nog niet, gaan al op vakantie, vinden het te duur enz enz.

Daar kan ik allemaal niet op wachten. Even de agenda erbij pakken en dan zie ik het wel. Het lijkt mij in ieder geval erg leuk!

Als ik me heb ingeschreven dan laat ik het hier nog even weten!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:33

_Alarm_wlkp schreef:
Ik zat op niveau maar mijn paard niet :')
Maar heb geen probleem ondervonden.
Wel met 1 instructeur niet overeenkomen en mijn paard lief voor geen meter...
Toen heb ik op mezelf in de binnenbak gereden.

Fijn om te weten dat je het dus echt helemaal zelf kan bepalen als je iets niet helemaal goed voelt :) .

My_Chimanga schreef:
Ik geloof dat ze dit keer het niveau ook anders in gaan delen. Mensen moeten zelf t niveau een beetje aangeven bij het inschrijven en dan zijn er toch heel wat mensen die een B of L niveau heeeeel anders inschatten dan anderen :P

Dan zijn er ook veel ruiters die zelf heel fanatiek zijn en veel willen/kunnen leren maar een redelijk onervaren paard mee hebben. Die leren toch ook weer heel anders dan ruiters die zelf geen ervaring hebben maar een wat meer ervaren paard mee hebben... Die kunnen eigenlijk moeilijk in de zelfde groep. (Tenminste, dat ondervond ik wel... Merrie is soms nogal moeilijk en heel groen met andere paarden en dan is het toch wel heeeeel fijn als de rest daar een beetje op kan "anticiperen".... ging bij ons ook niet altijd goed geloof ik :Y) )

Je moet nu inderdaad ook het niveau van je paard invullen en daarbij ook nog die van jou, dus dat is wel iets preciezer. Maar ik denk dat je haast niet kan voorkomen dat je, zonder de combinaties te hebben gezien, je meteen de perfecte groepjes hebt samengesteld. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze na de eerste les nog wat schuiven? Wordt dat ook echt gedaan?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:11

Ja ik had het gevraagd en was in orde.
Nadien liep mijn merrie terug beter.
Als een instructeur ons niet ligt ga ik ook niets forceren.
Was dus blij dat dat kon! ;)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:19

De groepen worden inderdaad gewijzigd. Ik vond onze eerste groepje veel fijner, maar blijkbaar paste mijn haflinger niet tussen de friezen. Persoonlijk vind ik dat tijdens een les geen probleem. Tijdens een buitenrit wel, en daar werdt alleen maar onderscheid gemaakt in wie ook wou draven en wie niet.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:00

_Alarm_wlkp schreef:
Ja ik had het gevraagd en was in orde.
Nadien liep mijn merrie terug beter.
Als een instructeur ons niet ligt ga ik ook niets forceren.
Was dus blij dat dat kon! ;)

Ja, inderdaad! Dat vind ik ook wel erg prettig, als het niet goed voelt, doe ik het niet :) .

Oh, okee. Dat is jammer Klasien!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:18

Draven? Zat er geen galop bij Klasien?
Bij ons kon je alleen mee op buitenrit onder zadel als je ook wilde en goed kon galopperen... Mijn merrie ging voor het eerst mee met een galop-rit, dus dat was spannend, maar dat was vooraf wel overlegd.
De rest ging met menwagens, wat trouwens ook echt super gaaf is! (zelf mennen met dubbelspan!!)

Bij ons zijn de groepen niet meer bijgesteld achteraf, maar ik geloof dat dit dus dit jaar wel de bedoeling zal zijn. Dan is de 1e les echt een beetje een 'proef-les'.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:33

O de lange buitenrit ben ik met de kar mee geweest. Ik bedoel het stukje naar het water.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:36

O die :P Ik dacht al, dat zou wel zonde zijn!
Ja, daar hebben wij ook alleen gestapt en gedraafd. Maar bij ons ging het hagelen dus was het ook wel verstandig om verder rustig aan te doen... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:18

Oh je kan tijdens de buitenrit dus ook mee op een menwagen? Lijkt me ook wel leuk. Mijn merrie kan soms best een beetje "klieren" in een groep als we op buitenrit zijn. Als ze alleen is, dus is er niets aan de hand.

Ik heb intussen het inschrijfformulier ingevuld en gemaild.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:22

In onze week werdt door de instructeurs bepaald wie te paard mocht en wie niet. Ook waren er een aantal die wel te paard mochten, maar die zelf liever met de kar mee gingen.
Met de kar mee was enorm leuk!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:05

Klasien schreef:
In onze week werdt door de instructeurs bepaald wie te paard mocht en wie niet. Ook waren er een aantal die wel te paard mochten, maar die zelf liever met de kar mee gingen.
Met de kar mee was enorm leuk!

Nou lekker dan... zou je van je instructeur niet naar buiten mogen.
Ga lekker een eind fietsen ofz. Ik betaal voor die week. Dus als ik mee ga op buitenrit bepaal ik dat zelf.
Dat zou geen goede voor mij zijn geweest. Daar was ik een partij kwaad op geworden.