De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:41

Arabiertje* schreef:
Jij bent geschift, jij ziet spoken. Zolang jij mij niet persoonlijk kent, of nooit 1 voet in de stalling van mijn paard(en) gezet hebt. Heb jij het recht niet om zo een uitspraken over mij te doen, dus nope. Ik hang het niet aan je neusje.

Jij bent onaardig :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:41

Sharonaa_ schreef:
Durf te wedden dat TS alweer zit rond te kijken voor een nieuw ''slachtoffer" arme paarden
Echt waar dat je ouders hiermee akkoord gaan. Net zo gek

oei mijn ouders zouden me geen eens meer een paard laten kopen :n

on-voor-stelbaar dit.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:42

Arabiertje* schreef:
Jij bent geschift, jij ziet spoken. Zolang jij mij niet persoonlijk kent, of nooit 1 voet in de stalling van mijn paard(en) gezet hebt. Heb jij het recht niet om zo een uitspraken over mij te doen, dus nope. Ik hang het niet aan je neusje.

Hahahahaha dankjewel liefje. Waar haal jij het recht dan vandaan om mij wel geschift te mogen noemen? Wat maakt mij geschikt in jouw ogen? :) Erg goed in zelfreflectie ben je niet hè?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:42

Ik ben onaardig? Ja... Kijk dan maar is verder als je neus lang is. Ik laat me geen handelaar noemen als je daar het recht niet toe hebt, en dat heeft NIEMAND hier in dit topic. Want geen 1 van ze allemaal hebben mij of ooit mijn paarden ontmoet.

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:43

Koop u is zo ééntje

http://www.youtube.com/watch?v=rcbvcfWNn3w

Als dat niet braaf is dan bestaan er geen brave paarden... deze kan je in de kast zetten als je er bang van gaat worden.

Ik hoop zoooo hard dat jij NOOIT nog een paard koopt ... al die arme beestjes die na x aantal weken opnieuw moeten vertrekken omdat er geen "klik" is ... denk je nu dat je een band met een paard op kan bouwen op 2 dagen ? Nee, hier gaat een stuk meer tijd voor nodig zijn.

En wat een drama dat hij op weg naar de wei 4 x mest ... het beestje heeft een beetje stress, so what ?
Logisch toch, hij kent het niet. En een paard is niet verkeersmak na 3 x proberen hé. De ééne is al wat makkelijker dan de andere, maar uiteindelijk is geen enkel paard goed genoeg voor je. Dus hou er aub gewoon mee op en stap uit de paardenwereld ...

*poedersuiker* *\o/* ik lag strijk :')
Laatst bijgewerkt door zonneke1977 op 15-11-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:43

Kayleigh_ schreef:
Arabiertje* schreef:

Hahahahaha dankjewel liefje. Waar haal jij het recht dan vandaan om mij wel geschift te mogen noemen? Wat maakt mij geschikt in jouw ogen? :) Erg goed in zelfreflectie ben je niet hè?

Ik haal het recht net zo goed, als jij dat recht haalt om mij zo te gaan verwijten schatje. :j

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:44

Marieke1495 schreef:
Sharonaa_ schreef:
Durf te wedden dat TS alweer zit rond te kijken voor een nieuw ''slachtoffer" arme paarden
Echt waar dat je ouders hiermee akkoord gaan. Net zo gek

oei mijn ouders zouden me geen eens meer een paard laten kopen :n

on-voor-stelbaar dit.. :(:)

Mijn ouders doen me wat zeg als ik dit deed.
Laatst bijgewerkt door Sharonaa_ op 15-11-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:44

Ik denk ook inderdaad dat niemand staat te springen om jou te ontmoeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:45

Arabiertje* schreef:
Ik haal het recht net zo goed, als jij dat recht haalt om mij zo te gaan verwijten schatje. :j

Vertel mij dan waar jij je mening op baseert. Ik baseer mijn mening namelijk op alle topics die jij geopend hebt. En ik denk dat ik aan de hand van die topics toch een redelijk goed beeld van je heb.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:45

Arabiertje* schreef:
Al gaat Nib voor mij part weg voor 5 euro, een goede thuis is belangrijker als geld. En dan noem ik mezelf geen handelaar, maar iemand die nog altijd paarden graag ziet.

Dus Papegara hoeft maar €5,= te betalen voor hem, da's goed om te weten! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:46

Arabiertje* schreef:
Kayleigh: Nemo is verkocht voor 450 euro. Als je paarden te koop zet, moet je altijd een prijs hoger zetten als dat je er voor zou willen, aangezien er zowiezo nog wordt afgeboden. Nemo was ook een dood braaf veulen, heb zelf aan Nemo 420 euro betaald, dus veel winst zal ik er niet op gemaakt hebben. Danku!

met andere woorden je probeert een slaatje te slaan uit paarden dus wel degelijk in mijn ogen door kan als handelaar
en voor 5 euro wil ik em ook wel ophalen hoor :j
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-11-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke199

Arabiertje* schreef:
Ik ben onaardig? Ja... Kijk dan maar is verder als je neus lang is. Ik laat me geen handelaar noemen als je daar het recht niet toe hebt, en dat heeft NIEMAND hier in dit topic. Want geen 1 van ze allemaal hebben mij of ooit mijn paarden ontmoet.

Als je op 2 jaar tijd 8 paarden (Zardo, Mallory, Stardust, Siska, Fries, Warona, Nemo, Nibbles, ik spreek niet eens over de shetlanders) koopt en verkoopt, dan mag je jezelf gerust een handelaar beginnen noemen. Handelaar is trouwens geeneens een scheldwoord of zo. Als je er gewoon voor uit zou komen, zou er niemand een probleem mee hebben. Een deel van het probleem is net dat je altijd doet alsof je het paard van je leven gekocht hebt, om het een paar weken of hoogstens maanden later terug te verkopen.

Sharonaa_

dan bied ik met alle plezier alsnog € 50,00 hoe eerder het paard weg is hoe beter

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:47

Nowp, dat heb je niet. :)

2 jaar tijd? HAHAHAHAHAAAAA!!!! hoe kan dat in godsnaam als ik mijn EERSTE shetlander 5 jaar gehad heb? En Zardo drie jaar? En shetlanders? Bedoel je daarmee ruige ronny? Die staat nog altijd waar hij staat hoor. :j

zonneke1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:47

Shirley schreef:
TLNLSDB schreef:
Hebben ze voor dit doel niet de paardenkalender uitgevonden ?
Heb je gewoon elke maand een ander :)*

*\o/* _O- :=

geweldig !!!!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:49

Arabiertje* schreef:

Maar zeg nou eens eerlijk, vind jij het normaal dat je al zoveel paarden versleten hebt? Vind jij het normaal om een jong paard maar drie weken de tijd te geven om te wennen? Ik ben echt benieuwd wat voor rare spinsels er in jouw hoofd omgaan, want ik begrijp er niks van! Waarom begin je steeds weer aan een nieuw paard, als ze toch binnen zeer korte tijd weer weg moeten?

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:49

Arabiertje* schreef:
Kan je gelijk hebben in Maaike, zolang hij maar goed terecht komt ben ik al ontzettend blij. Een ander paard zal er zeker en vast wel komen, maar wat of hoe dat weet ik nog niet en ook niet direkt. Ik zie wel wat ik er mee doe, had gewoon verwacht dat Nib zich makkelijker zou aanpassen en daar heb ik mij helaas in vergist. Nib is niet het eerste paard dat ik koop als '' ongeleerd paard ''. Heb ook al een fries gekocht die niets kende, en dat verliep beter. Maar hoe ik het ook draai of keer, ik doe mijn uiterste best om hem gelukkig te maken maar het lijkt er op dat hij het niet is door het verkeer. Omdat het hem zoveel stress bezorgt, haal ik hem uit de stal op weg naar de weide dan mest hij wel 4 x. En de weide is ongeveer max 1km stappen...

Jeetje wat doen jullie toch naar tegen TS! :(:) Ze heeft van die geweldige ingevingen. :j
Mijn paard mest zo vaak onder het rijden en in de stal natuurlijk dat ik met mijn handen in het haar zat.... maar nu is het gelukkig helemaal duidelijk.... ik verkoop hem hem gewoon |o

Femke199

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:50

Arabiertje* schreef:
Nowp, dat heb je niet. :)

2 jaar tijd? HAHAHAHAHAAAAA!!!! hoe kan dat in godsnaam als ik mijn EERSTE shetlander 5 jaar gehad heb? En Zardo drie jaar? En shetlanders? Bedoel je daarmee ruige ronny? Die staat nog altijd waar hij staat hoor. :j

Ik spreek niet van de shets. Sinds je Zardo verkocht hebt (in 2011) zijn alle andere paarden gekocht en terug verkocht. Daar is niets grappigs aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:51

Femke199 schreef:
Ik spreek niet van de shets. Sinds je Zardo verkocht hebt (in 2011) zijn alle andere paarden gekocht en terug verkocht. Daar is niets grappigs aan.

_/-\o_

capopjekop

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:57

Ik heb met verbazing je topics gevolgd. Een keer een 'miskoop' doen met een paard dat kan altijd gebeuren of dat je gaandeweg andere dingen wilt gaan doen dan je paard aankan. Dan vind ik verkopen helemaal geen probleem en mss zelfs wel beter. Maar je hebt nu al zoveel paarden versleten, is het niet eens een idee om wat gerichter te gaan zoeken? Een klik ontstaat niet zomaar, een paard moet je gaan vertrouwen. Zoals andere schreven heb je tijd nodig om aan het dier te wennen en omgekeerd ook. Dus ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij nu een paar weken later alweer weg moet. Een jong dier moet veel leren, dat doe je niet ff binnen een paar dagen, zeker als hij daarvoor in de opfok heeft gestaan en niet veel meegemaakt heeft. Ik vind het sneu voor de dieren. Zijn ze net een beetje gewend moeten ze weer weg. Dus ik hoop echt van harte dat je eerst eens nagaat wat je nu precies zoekt in een paard en daarbij ook kritisch naar je eigen kunnen kijkt. Wil je een paard waar je zo van alles mee kunt gaan doen, neem dan een ouder dier. En vraag hem dan op proef om te zien of het paard bij je past voordat je hem koopt.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:58

Arabiertje* schreef:
Een handelaar, denk je dat echt? Denk je nu echt dat ik paarden koop en verkoop om er geld uit te slagen? Dan ben je verkeerd. Zoek het woord handelaar op, een handelaar denkt enkel aan geld. Al gaat Nib voor mij part weg voor 5 euro, een goede thuis is belangrijker als geld. En dan noem ik mezelf geen handelaar, maar iemand die nog altijd paarden graag ziet

handelaar
[zelfstandig naamwoord]• wie iets koopt en weer verkoopt
vb:de handelaar verkocht zijn hele voorraad
synoniemen: dealer koopman zakenman
zelfstandig naamwoord: han-de-laar
de handelaar
de handelaars of handelaren
het handelaartje

Ehm. Wat is het verschil dan?
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 15-11-12 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 14:59

capopjekop schreef:
Ik heb met verbazing je topics gevolgd. Een keer een 'miskoop' doen met een paard dat kan altijd gebeuren of dat je gaandeweg andere dingen wilt gaan doen dan je paard aankan. Dan vind ik verkopen helemaal geen probleem en mss zelfs wel beter. Maar je hebt nu al zoveel paarden versleten, is het niet eens een idee om wat gerichter te gaan zoeken? Een klik ontstaat niet zomaar, een paard moet je gaan vertrouwen. Zoals andere schreven heb je tijd nodig om aan het dier te wennen en omgekeerd ook. Dus ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij nu een paar weken later alweer weg moet. Een jong dier moet veel leren, dat doe je niet ff binnen een paar dagen, zeker als hij daarvoor in de opfok heeft gestaan en niet veel meegemaakt heeft. Ik vind het sneu voor de dieren. Zijn ze net een beetje gewend moeten ze weer weg. Dus ik hoop echt van harte dat je eerst eens nagaat wat je nu precies zoekt in een paard en daarbij ook kritisch naar je eigen kunnen kijkt. Wil je een paard waar je zo van alles mee kunt gaan doen, neem dan een ouder dier. En vraag hem dan op proef om te zien of het paard bij je past voordat je hem koopt.

Vind het mooi van je dat je de enige persoon ben die toch nog neutraal en op een deftige manier reageert tegen over mij. Ik stuur je even een PB.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:00

jeetje zeg zelfs ik schrik hiervan. Ik hoop dat het paardje heeeel snel een nieuw huisje vindt! En hoop ook dat TS Nooooooooooit meer aan een nieuw paard begint. Het is geen spijkerbroek die je even vernieuwd! Ik ken volgens mij inmiddels al 4 paarden binnen een jaar van jou. Ik zou toch eens gaan nadenken en hoop dat je ouders ingrijpen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:01

Arabiertje* schreef:
Al gaat Nib voor mij part weg voor 5 euro, een goede thuis is belangrijker als geld.

Prima,ik betaal 5,- en haal hem zsm op.
Paard komt op de weide met andere paarden te staan ver van de weg vandaan.

In mijn 20jr heb ik nu 2 paarden verkocht rest is opgehaald door de rendac.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:01

haha peppertree, netjes!

Capopjekop: Dat heeft ze allemaal al gedaan, dat is haar allemaal al 1000000 x gezegd. Ze luisterd niet.
Ze heeft al zoveel verschillende type paarden gehad.
AJB koop nu dan toch een goed paard voor jezelf en hou het erbij