Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gummie schreef:Jurroen schreef:Als je een proef jureerd neem je enkel (objectief) waar dat de benen niet stil genoeg liggen. Waar de oorzaak ligt kun je niet in 5 minuten weten. Ook zit je niet in de positie om daar een oplossing voor te vinden.
Klopt! Mee eensTegelijkertijd wordt het slechts 1x beoordeeld, namelijk onderaan en niet in ieder onderdeel
Ik zeg het overigens alleen omdat de opmerking "onderbenen stil houden" imo niet heel zinvol is om de reden die eerder in dit topic genoemd werd. Ik zou kiezen voor de opmerking "onrustige/ beweeglijke onderbenen" ter onderbouwing van het cijfer onderaan bij houding en zit. Dan is het een constatering ipv een opdracht, juist omdat ik niet weet wat de reden is dat ze zo beweeglijk zijn.
Er werd meerdere malen gereageerd met "ze gebruikt te veel hulpen", "paard is niet aan het been, ze drijft te veel", etc. Probeerde alleen aan te geven waarom dat niet het geval hoeft te zijn.
Jurroen schreef:gummie schreef:Klopt! Mee eensTegelijkertijd wordt het slechts 1x beoordeeld, namelijk onderaan en niet in ieder onderdeel
Ik zeg het overigens alleen omdat de opmerking "onderbenen stil houden" imo niet heel zinvol is om de reden die eerder in dit topic genoemd werd. Ik zou kiezen voor de opmerking "onrustige/ beweeglijke onderbenen" ter onderbouwing van het cijfer onderaan bij houding en zit. Dan is het een constatering ipv een opdracht, juist omdat ik niet weet wat de reden is dat ze zo beweeglijk zijn.
Er werd meerdere malen gereageerd met "ze gebruikt te veel hulpen", "paard is niet aan het been, ze drijft te veel", etc. Probeerde alleen aan te geven waarom dat niet het geval hoeft te zijn.
Dat ligt eraan gummie, als het een storende inwerking op het paard heeft moet je dat natuurlijk wel meenemen in het onderdeel. Dat was naar mijn idee bij deze combinatie niet het geval. Maar goed, hoe je het ook formuleert, het gaat erom dat de amazone duidelijk gemaakt wordt waarom je tot een bepaald punt ben gekomen en waar naar mijn idee de belangrijkste verbeterpunten liggen.
KarinvdM schreef:En over de opmerkingen over het aansporen, de amazone heeft inderdaad een onrustig onderbeen. Dit is iets wat je heel veel ziet, tot op het hoogste nivo, ze spoort het paard niet bewust elke pas aan, maar het been wiebelt mee met het ritme van een paard.
Een opmerking als "onderbenen stiller houden" op het protocol zetten is zinloos, want als ze dat kon dan deed ze dat heus wel.
Er zijn verschillende oorzaken voor een onrustig onderbeen, het kan komen door ruime bewegingen, een rondgeribt paard, een kort been van de ruiter waarvan de knie boven het breedste punt van de romp van het paard zit en waardoor je onderbeen automatisch wat van het paard af komt te liggen, maar vaak komt het van een blokkade in de rug/heup/bekken van de ruiter. Ik ben altijd voorzichtig met het plaatsen van opmerking op het protocol over dit soort dingen omdat ik niet altijd kan zien wat de directe oorzaak is.
ShauniBef schreef:Deze combinatie al M2 startgerechtigd? Dan ben ik zéér benieuwd naar een filmpje daarvan. Misschien dat de Amazone die wil plaatsen? Al kan ik begrijpen dat ze dat niet wil.
DeMolenhoek schreef:Ik ga de naam niet openbaar maken, maar met een beetje zoekwerk ben je er snelEn deze combi is inderdaad M1+18. Had ze eerder L1 gedacht, met net de overstap naar L2. De basis zit hier echt niet in helaas, en dit gaat, als ze uiteindelijk in de Z komt, zwaar afgestraft worden, want dan gaat het paard enkele oefeningen gewoon niet meer kunnen en willen doen.
shabbay schreef:Ik denk dat de klapperende benen wel eens te maken kunnen hebben met de manier waarop het zadel op het paard ligt. Het zadel ligt achterover waardoor haar onderbeen na voren komt te liggen. (haar hak ligt dus niet op 1 lijn met haar bekken). Ze zit daarom ook teveel op de achterkant van het zadel en niet in het dieptepunt waardoor haar balans houden er ook niet makkelijker op wordt.
ShauniBef schreef:Bedankt voor je reactie! Vind het knap dat je positief blijft na alle negatieve berichten!! Dan wacht ik bij deze heel rustig af naar een filmpje van een M proef
CarolineP schreef:Maar nu een gewetensvraag voor alle B/L juryleden. Hoort dit paard in de M te komen?
Dit is idd een tekortkoming van de basis. Ze heeft al tig keer een winstpunt gereden. Zou dit niet een taak zijn van de juryleden in de onderklasse om dit strenger af te straffen. Een paard in de M die niet correct kan wijken voor het been, achterwaarts, halthouden etc kan uitvoeren!
Ben heel benieuwd if ik nu iedereen over me heen krijg hihi
CarolineP schreef:WT jij zegt is dus gebeurd. Mijn stelling is: mag zo n paard een winstpunt? Jouw winstpunt kan promotie betekenen.