7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees90

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:27

@Hippo, nee hier zijn het gewoon normale loungestoelen en bankies of krukjes haha.
Echt super vet!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:14

wat ontzettend gaaf! Het topic even helemaal doorgelezen, maar wat gaaf dat je dit gedaan hebt!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:56

Dank je.

Ik ben dit weekend lekker naar het Centered Riding Symposium geweest in Arlington, WA (USA). Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat ik een visum voor Ameriak moest hebben, dus dat kostte me 20 minuten aan de grens. Vancouver-Arlington ia 179 km maar op de heen weg was het 2,5 uur en op de terugweg zelfs 3,5 uur omdat ik weer vertraging had bij de grens. Dikke rijen auto's die terug naar Canada wilden op zondag avond.

Pfff, wat is alles daar goedkoop zeg! Ik zag een sixpack halve liters bier voor $5,99. Bij een benzinestation nog wel. Hier in BC/Canada wordt de drankverkoop door de overheid gereguleerd en ik ben al gewend aan de 'liquor stores" voor een biertje. Kleine blikjes gaan niet los (halve liters wel) en goedkoop bier (sixpack van kleine blikjes) kost hier $9,99 (+tax). ook de benzine is veel goedkoper. Maar het was wel weer even wennen aan de bordjes waar de snelheid in MpH staat vermeld en de benzine gaat per 'gallon'ipv per liter.

Maar op het symposium over Centered Riding heb ik een hoop leuke mensen leren kennen en zeer interessante lezingen bijgewoond. Het eten was GEWELDIG! En de enorme binnenbak was verwarmd! En er stoanden normale stoelen met lekkere kussens. Vanuit het restaurant kon je ook de bak zien, maar dan had je geen geluid. Maar omdat je bij de bak op de verwarmde tribune kon zitten was dat veel beter. Echt een heerlijk weekend gehad.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:47

U heeft het zwaar, ik hoor het wel :j :(:)

Nee, klinkt allemaal super, zowel hoe je met Kyra bezig bent als je leventje leidt daar (zeker niet lijdt :wink: ).
Heb je daar zelf ook een baan trouwens? Of alleen manlief?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:26

Klinkt weer geweldig ik vind het erg leuk om je verslagjes te volgen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:13

Ja Sanet, heul zwaar. :j Ik ben hard op zoek geweest naar werk. Maar hier krijgen vrouwen een jaar zwangerschapsverlof en gaan dan weer fulltime aan het werk of stoppen een paar jaar. Werk op HBO/HBO+/Universitair niveau is allemaal fulltime. Ik wil mijn zoontje van 2 jaar niet fulltime naar de crèche doen want dan heb ik ook geen tijd meer voor mijn paard.Want dan wil je 's avonds met je kind spelen. ;) En met een parttime baantje (ongeschoold werk bv in een winkel of laaggeschoold bv als receptionist) verdien je het minimum en daarmee kun je net of net niet de crèche betalen. Lood om oud ijzer dus. :roll: Want met ongeschoold werk bouw je niet aan je carrière. In elk geval niet meer dan met een leuke vrijwilligersbaan. Die ik wel heb. Ik werk bij de Wildlife Rescue Association of BC. Heel leuk en dan doe ik ook nog iets met mijn Diermanagement diploma.

Vanaf januari ga ik als instructeur Centered Riding/clicker training/klassieke dressuur aan de slag. Omdat ik lid moet zijn van allerlei hippische organisaties en het lidmaatschap per kalenderjaar gaat, begin ik in 2013. Want voor de laatste maanden van dit jaar ben ik nl net zoveel geld kwijt. |o Ik ben dus druk aan het netwerken en dat begint goed op gang te komen. Ik begin aardig wat paardenmensen/trainers/instructeurs te kennen. Ik ga begin december clicker training hier promoten op de Open Dag van de plaatselijke stal. Dat ga ik samen met de enige andere paarden clicker trainer in de buurt (25 km weg) doen. Dus dat is een leuk begin om met een standje met info te beginnen. Iemand heeft ook al zijn paard aangeboden om een demo mee te geven. Heb er zin in!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:08

Dat klinkt erg leuk allemaal Hippologic!
En groot gelijk dat je niet fulltime gaat werken of werken voor praktisch niks.
Dan kun je beter vrijwilligerswerk doen idd wat je leuk vind.. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:11

Het voordeel van werken voor de Wildlife Rescue is dat het in het weekend kan.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:28

Dat is wel handig, werk dat in het weekend kan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 01:15

Kyra had rainrot gekregen van de vele regenbuien die hier normaal zijn. Een bui kan rustig een paar dagen en nachten aanhouden. NAT dus. Gelukkig is het inmiddels weer bijna helemaal genezen. Ik heb hierdoor ruim 3 weken niet gereden.

Het is nu weer een paar dagen droog en erg zonnig, dus heb ik vandaag een paar foto's genomen.

Dit is het uitzicht aan de overkant van Kyra's stalling. Die rode struikjes zijn (nu kale) blauwe bessenstruiken. En op de bergen in de achtergrond ligt al weken sneeuw. Gaaf he?

Afbeelding

Kyra in een onderonsje met mijn zoontje van 2 jaar.

Afbeelding

Er liep vandaag op klaarlichte dag ook een coyote langs het hek van het weiland. De paarden doen niets, keken er naar. TOen hij aan het einde van het weiland was, besloot een groepje van 3 paarden er naar toe te lopen. Dus de coyote was in no time weg.

Afbeelding

Dit is een foto van mijn dagelijkse uitzicht op de stad als ik weer naar huis toe rij. Ik geniet van het landschap dat altijd veranderd. In de herfst de mooie kleuren en nu weer besneeuwde bergtoppen. Prachtig!
Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 04:10

Wauw wat is het daar mooi zeg!!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 04:23

Jaaaa, helemaal mee eens. :) Zelfs in de herfst (niet mijn favoriete seizoen). Hier zitten wonder-boven-wonder nog blaadjes aan sommige bomen. In NL zijn die er na 1 herfststorm allemaal af. Dat gewaai heb je hier niet zo.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:51

Die laatste foto is herkenbaar. Acht jaar geleden was ik de eerste week van december in Vancouver. Was er toen met mijn moeder voor de bruiloft van een familielid. Hoop nog een keer met mijn man daar op vakantie te gaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:52

Prachtige uitzichten! En zo cool dat je een coyote als buur hebt :) daar leeft de natuur toch nog echt als je dat zo ziet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:11

Lovis: sparen dus. :)
SN: Ja, en gelukkig zitten in dit gebied geen beren. :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:15

Prachtig die rijen rode struiken zeg. Ben je al een beetje voorbereid op de winter, hoe koud wordt in het deel waar jij zit?

Hier hebben we ook al witte bergtoppen, blijf dat prachtig al die witte woeste punten om je heen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 23:30

De afgelopen jaren hadden ze hier een beetje sneeuw, Nederland had meer de afgelopen jaren. Hier in Vancouver area sneeuwt het niet vaak en komt de temperatuur ook niet echt diep onder nul. Wel nachtvorst. Hoe het in Delta is, waar Kyra staat, weet ik niet (is 25 km ten zuiden en wel veel meer open).

Ik weet wel dat het hier veel regent in de winter. :(

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:08

O dat valt inderdaad wel mee je hoort altijd van die bizarre temperaturen in delen van Canada. Wel jammer dat het veel regent in de winter. Hier is het een stuk droger dan in Nederland en dat vinden mijn versleten knieën erg fijn heb veel minder last hier.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:45

Vancouver is SUB-tropisch. Haha, dan weet je het wel. Alberta heeft een landklimaat en daar begon de winter begin oktober al (vrieskou en sneeuw). Het ski seizoen is hier in de bergen al wel begonnen en je ziet dat ze de ski pistes al geprepareerd hebben, terwijl er om de skipistes geen sneeuw (meer) ligt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 02:11

Prompt is er hier een flink pak sneeuw gevallen denk een cm of 10. Hier gaan de skiliften 8 december open, maar ze wachten altijd met de sneeuwkanonnen tot er een laag natuursneeuw gevallen is die blijft liggen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 02:17

Hier lag een paar weken geleden ook al sneeuw op de pistes (natuur sneeuw) maar dat is al weer weg. Het zal hier ook wel zo zijn dat het op een laag natuursneeuw gespoten wordt (of hoe ze dat ook maar doen). Heb ik geen verstand van.

Vandaag heb ik met een andere clicker trainer (waar ik samen een demo mee doe zondag) ons demo-paard en de eigenaresse ontmoet. We hebben wat clicker training geoefend met het paard en intussen ook onze taakverdeling clickeren & publiek toelichten wat de clickeraar doet. Dat ging heel goed. Er worden 400 mensen verwacht op de Open Dag.
Website: http://www.burnabyhorsemensassociation. ... House.html
Flyer van de Open Dag: http://www.burnabyhorsemensassociation. ... er__2_.pdf

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:15

Klinkt goed, wel spannend zo voor 400 man, veel succes en plezier zondag.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:29

Gister was ook een leuke dag: ik liep mee voor de Wildlife Rescue Association of BC in de Christmas Parade of Lights in New Westminster**). We waren allemaal verkleed als de dieren die we in de opvang hadden: ik was de skunk en trok veel bekijks in mijn stinkdierenpak. :D Ik ben met veel mensen op de foto gegaan. Echt leuk zo'n parade: hele gezinnen zitten met stoeltjes langs de route (ondanks de regen) te wachten. Echt zoo leuk en gezellig.

Zo meteen ga ik naar de Open Dag om clicker training te promoten en een demo te geven. Heb er zin in! *\o/*

**) Hier wat impressies van wat zo'n parade inhoudt https://www.google.com/search?q=christm ... iwK3zoCYBQ

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:23

wat een uitzicht :O :D

Die parade doet mij een beetje denken aan een paardenprocessie :P Of met carnaval, dan zitten de mensen ook buiten voor hun huis op stoeltjes hehe :D

Ben benieuwd hoe de demo gaat!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:33

Succes met de demo! Ben benieuwd hoe het ging...