Ja Sanet, heul zwaar.
Ik ben hard op zoek geweest naar werk. Maar hier krijgen vrouwen een jaar zwangerschapsverlof en gaan dan weer fulltime aan het werk of stoppen een paar jaar. Werk op HBO/HBO+/Universitair niveau is allemaal fulltime. Ik wil mijn zoontje van 2 jaar niet fulltime naar de crèche doen want dan heb ik ook geen tijd meer voor mijn paard.Want dan wil je 's avonds met je kind spelen.
En met een parttime baantje (ongeschoold werk bv in een winkel of laaggeschoold bv als receptionist) verdien je het minimum en daarmee kun je net of net niet de crèche betalen. Lood om oud ijzer dus.
Want met ongeschoold werk bouw je niet aan je carrière. In elk geval niet meer dan met een leuke vrijwilligersbaan. Die ik wel heb. Ik werk bij de Wildlife Rescue Association of BC. Heel leuk en dan doe ik ook nog iets met mijn Diermanagement diploma.
Vanaf januari ga ik als instructeur Centered Riding/clicker training/klassieke dressuur aan de slag. Omdat ik lid moet zijn van allerlei hippische organisaties en het lidmaatschap per kalenderjaar gaat, begin ik in 2013. Want voor de laatste maanden van dit jaar ben ik nl net zoveel geld kwijt.
Ik ben dus druk aan het netwerken en dat begint goed op gang te komen. Ik begin aardig wat paardenmensen/trainers/instructeurs te kennen. Ik ga begin december clicker training hier promoten op de Open Dag van de plaatselijke stal. Dat ga ik samen met de enige andere paarden clicker trainer in de buurt (25 km weg) doen. Dus dat is een leuk begin om met een standje met info te beginnen. Iemand heeft ook al zijn paard aangeboden om een demo mee te geven. Heb er zin in!