En ik zie trouwens net dat je in nieuwerkerk woont, wat toevallig, daar woon ik ook
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zullen jullie waarschijnlijk al begrijpen dat het 'rust houden' niet echt in mijn woordenboekje voorkomt. Gevolg is dus dat ik inmiddels alweer 4 dagen stikbenauwd op bed lig, want ja... Als je geen rust neemt betaal je de prijs dubbel en dwars terug.
hopelijk is hij snel weer de oude.
Doet ons altijd zoooooo goed...
terwijl zijn blik even vluchtig over mijn met grootste zorg gekozen outfit dwaalde (not!) ; Stond ik daar in mijn bruine bomberjack maat XL, mijn zwarte joggingsbroek over mijn spijkerbroek heen gehezen, losgeknoopte slonzige gympen en eigenlijk veels te kleine t-shirtje. Ik kon mezelf niet bedwingen door snel Lagune voor zijn neus te duwen "Zooooooo dus voor dit paard belde ik dus..." Om maar weer een beetje terug te komen in mijn comfort-zone
. Dierenarts stak eerst op zijn dooie gemak een sigaret op, wreef wat over de plekken hier en daar... "Al sla je me dood, beessies, schimmeltje, huidinfectie kan van alles zijn he" terwijl hij een monstertje van Lagune's vacht af schraapte.
; Ik heb al zo'n 17 jaar eigen paarden en heb nimmer een paard in handen gehad dat door mijn onkunde of toedoen ziek is geworden. Van alles is in mijn paardenleven de revue gepasseerd van bronchitis, spierbevangenheid, longontstekingen, peesblessures op de meest bizarre plaatsen, grote snijwonden waardoor een dier op IC belandde, hoefbal ontsteking, hoefzweer, brandwonden, koliek, schimmels, droes, oedeem, kneuzingen etc. etc. En helaas (afkloppen) áltijd ontstaan tijdens mijn afwezigheid door bijvoorbeeld ziekte of vakantie.
Kan me er eeuwig druk over maken, maar dat is verspilde energie. First things first, en dat is het paard beter krijgen. Misschien zet ik hem morgen wel op de trailer naar mijn eigen dierenarts in Bodegraven, die weet er zonder twijfel wél raad mee.
En anders ga ik vannacht naar hem toe om hem binnen te zetten en weer droog te wrijven. Vind het toch wel een fijn idee als hij op deze manier seperaat van de kudde nog wat uren buiten kan spenderen.