Update:
Op mijn dooie akkertje stond ik vandaag enthousiast te filmen voor 'Lagune's Dagboek'. Al eerder vertelde ik jullie bokkers over de kale plekken van Lagune. Ik besloot het nog een paar dagen aan te kijken aangezien de plekken niet direct alarmerend leken. Vandaag stond Lagune's blik echter op oneindig, en besloot ik dat het tijd was voor een videoverslag. Ookal klink ik tijdens het videoverslag nog grappend optimistisch, na het afzetten van de camera ben ik op nader onderzoek uitgegaan tussen zijn voorbenen, het enige wat ik kan zeggen is... "Oh nee..." Mijn voorgevoel is weinig belovend, en ik heb het idee dat we aan een nieuw gevecht, nieuw hoofdstuk van ons verhaal zijn beland....
Enkele weken geleden heb ik zelf een halve dag aan de hartbewaking gelegen ivm de vermoedens van een longemboley/ontsteking van het hartzakje, viel gelukkig alles mee en ik mocht gelukkig geprezen naar huis met een virale infectie op de borststreek. Rust was de enige remedie omdat het anders alsnog over kon slaan op het hartzakje (blablabla...) Met een fulltime baan, een kindje, een huishouden, een hond, midden in een verhuizing en 2 paarden (waarvan 1 groot zorgenkind) en mijn veels te grote "Hieper-de-piep-karakter"
zullen jullie waarschijnlijk al begrijpen dat het 'rust houden' niet echt in mijn woordenboekje voorkomt. Gevolg is dus dat ik inmiddels alweer 4 dagen stikbenauwd op bed lig, want ja... Als je geen rust neemt betaal je de prijs dubbel en dwars terug.
Paarden stonden toch heerlijk op de wei, dus ik hobbelde elke dag alleen maar naar stal om Lagune's benen te controleren, uit te mesten en medicijnen toe te dienen maar de super uitgebreide borstelbeurten/wandelingen/ritjes e.d. moesten door mijn ziekte helaas even wachten. Plekken op zijn hoofd leken ook niet heel veel erger te zijn geworden, dus och 'valt allemaal wel mee' dacht ik
Maar het valt dus niet mee... Lagune blijkt tussen zijn voorbenen gigantische kale plekken te hebben. Door de jeuk is hij zijn tanden gaan gebruiken --> Wondjes ---> Vliegjes ---> Bacterieën --> Ontstekingen. Snotverd*rrie!!!!!!!!!!!!! Alles grondig gereinigd, ontsmet, zijn hele lijf ingesmeerd met jeukstillende creme en besloten morgenochtend direct de dierenarts te bellen. Niets geen glimmend gezond vachtje meer, niets geen vrolijke ogen, en ookal waren we een paar dagen geleden begonnen met extra vitamine-supplementen ter aanvulling op zijn rantsoen (wat mogelijk een verklaring kon zijn op zijn eerdere kale plekjes....) het heeft overduidelijk niet mogen baten. En ik voel me nu vreselijk schuldig... Ik controleer ze p*tverdorrie élke dag, élke dag heb ik zelf alle dieren in handen, nímmer besteed ik ze uit... en zelfs als ik ze uitbesteed, ga ik ze tóch zelf nog een keertje controleren. En nu lig ik voor het eerst sinds jáááááren een paar dagen ziek in bed, en heb ik ze alleen s'avonds even haastig verzorgd en heb ik dit volledig over het hoofd gezien *zucht* Maargoed... Dit weekend komt de dierenarts, en de creme bracht hem overduidelijk al directe verlichting
hopelijk is hij snel weer de oude.
Sorry lieve oude sok van mij...