Hoofdstelloze buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:21

Wat ontzettend fijn voor jullie zeg.. Ik ging op mijn oude stal altijd met mijn pony over de zandvlaktes en de weides crossen, zonder hoofdstel, zonder zadel, zonder cap..
Jup dom.. Maar ik heb mijn pony al 14 jaar, en als hij schrikt en ik er bijna afval staat hij direct stil! Wat er ook gebeurd.

Dus TS! Lekker mee doorgaan als jij het vertrouwd :) !

Apennootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:16

Echt super stoer! Zo zou iedereen het moeten kunnen.. Al die lui die allerlei bitten moeten hebben omdat ze vinden dat hun paard 'eigenwijs' etc is moeten aan dit soort dingen een voorbeeld nemen!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:01

Het ziet er naar uit dat jullie elkaar vertrouwen en zeer fijn kunnen samenwerken. Ziet er rustig en ontspannen uit, chapeau!

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:35

Echt geweldig dat jullie dit samen kunnen! Zo te zien heeft het paard er ook veel plezier in

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:14

Ik vind het wel geinig, maar ik zou het zelf nooit doen. Ach toen ik een stuk(je)jonger was deed ik ook dingen die ik nu levensgevaarlijk vind :D en wonder boven wonder ging het altijd goed haha
Leuk dat het kan, maar ik denk wel dat het wijs is om serieus over de risicos na te denken.. Zoals mn moeder altijd zei "het blijven beesten"

Apennootje schreef:
Echt super stoer! Zo zou iedereen het moeten kunnen.. Al die lui die allerlei bitten moeten hebben omdat ze vinden dat hun paard 'eigenwijs' etc is moeten aan dit soort dingen een voorbeeld nemen!

Verklaar u nader..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:28

esmir schreef:
Ik vind het wel geinig, maar ik zou het zelf nooit doen. Ach toen ik een stuk(je)jonger was deed ik ook dingen die ik nu levensgevaarlijk vind :D en wonder boven wonder ging het altijd goed haha
Leuk dat het kan, maar ik denk wel dat het wijs is om serieus over de risicos na te denken.. Zoals mn moeder altijd zei "het blijven beesten"

Apennootje schreef:

Verklaar u nader..

Ik heb dit stukje niet gepost, maar ik wou hier toch even op reageren. Ik denk dat dit het andere uiterste is hoor. Een groot deel rijdt gewoon netjes, zonder 'al die bitten enzovoorts'. :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:06

esmir schreef:

Als ik de posten van de TS zo lees krijg ik de indruk dat TS al goed nadenkt over de risico's (kiest rustig weggetje met goed overzicht of er verkeer aankomt en stopt op tijd in geval van naderend verkeer). Uiteraard kan er nog steeds vanalles misgaan, maar het is geen ondoordachte actie.

xJanhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:45

Als mijn paard schrikt en wil gaan dan gaat ze, met of zonder bit. Ik moet wel zeggen dat ik met bit meer controle heb maar dat kan persoonlijk zijn en aan het paard liggen.
Ik vind het er onwijs gaaf uitzien! Echt leuk dat je je paard zo kan rijden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 15:51

Weer bedankt voor de nieuwe reacties :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:25

Hartstikke leuk! Paard heeft er ook plezier in en het ziet er gecontroleerd uit. Ga zo door! :D

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:37

ik vind het knap dat je het durft, maar wel gaaf dat
alleen je wou geen commentaar over je cap. maar ik heb gehoord dat als je geen cap op hebt en je veroorzaakt een ongeluk of er gebeurd iets waarvoor je de verzekering nodig hebt je het dan niet krijgt omdat je geen cap op had

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:38

miranda_44 schreef:
ik vind het knap dat je het durft, maar wel gaaf dat
alleen je wou geen commentaar over je cap. maar ik heb gehoord dat als je geen cap op hebt en je veroorzaakt een ongeluk of er gebeurd iets waarvoor je de verzekering nodig hebt je het dan niet krijgt omdat je geen cap op had

Dat is niet waar. :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:11

Dat zijn vaak verhaaltjes om je de angst daarvoor in te boezemen. ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:22

vind het er leuk uitzien, maar zoals al veel gezegd is, jammer dat het langs de straat moet. Ik heb een hartstikke brave pony, maar toch gaat het dan een keer mis, pony is niet naar huis gelopen maar om 4 uur 's middags midden in de week over een drukke straat naar de stad gelopen.. en ja dan schrik je, en ben je blij dat hij een hoofstel of halster om heeft, zodat hij gevangen kan worden. Een paard in paniek krijg je veel makkelijker met hoofdstel dan zonder, dat snapt iedereen hopelijk wel. zie in een ander filmpje van je dat je eraf kletterd doordat hij aan het bokken is in de sneeuw, ook zonder cap... gelezen dat je toch wat eraan overgehouden hebt, wat heel verkeerd af had kunnen lopen.
Zelfde als het rennen over straat en je laat je paard bokken, ooit gevoeld hoe zo'n schop aankomt als je er naast rent? Ik wel, alleen tegen mijn been gelukkig toen een paard zich lostrok... Dus niet eens expres laten bokken aan een touwtje. Hoeft die bij mij niet te doen, krijgt die een ruk aan het halster. Bokken mag, als ik er maar niet naast of vlakbij ben!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 07:28

Zoals al eerder gezegd is, ik ben me bewust van de gevaren die er zijn.
Vind het een beetje raar dat je dat bokken erbij haalt, dat heeft hier niks mee te maken ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:48

Het zit toch in je pony, en is dus niet raar. Blijkbaar is dat bokken erg leuk (zoals je in dat topic deed) en je pony kan het zo weer doen ;) met alleen een neckrope heb je heel wat minder houvast wil die het gaan doen. Als je het thuis doet prima, van mijn part breek je al je botten, heeft niemand last van behalve jij en je ouders.

en daarbij, ik bracht het gewoon netjes en normaal, als je zelf gelijk in zo'n verdedigende houding gaat maak je inderdaad geen vrienden en is het typisch bokt!

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:52

Echt onwijs leuk Tamara! +:)+

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:17

suikermeisje schreef:
Het zit toch in je pony, en is dus niet raar. Blijkbaar is dat bokken erg leuk (zoals je in dat topic deed) en je pony kan het zo weer doen ;) met alleen een neckrope heb je heel wat minder houvast wil die het gaan doen. Als je het thuis doet prima, van mijn part breek je al je botten, heeft niemand last van behalve jij en je ouders.

en daarbij, ik bracht het gewoon netjes en normaal, als je zelf gelijk in zo'n verdedigende houding gaat maak je inderdaad geen vrienden en is het typisch bokt!

Nou da's lekker vriendelijk.. :n

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:21

Ze is gewaarschuwd, en een gewaarschuwd mens telt voor 2
en ik ben hier niet om aardig gevonden te worden :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 23:33

Suikermeisje, als je even het topic had kunnen lezen had je al kunnen zien dat er meer dan eens gewezen is op de gevaren.
Als jij er dan vervolgens een heel ander topic bij haalt wat niks met dit onderwerp te maken heeft reageer ik niet meer zo vriendelijk.
Maar jij blijkbaar ook niet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:43

suikermeisje schreef:
en ik ben hier niet om aardig gevonden te worden :D

Zullen we het anders even gewoon gezellig houden?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:24

xTammyy schreef:
Suikermeisje, als je even het topic had kunnen lezen had je al kunnen zien dat er meer dan eens gewezen is op de gevaren.
Als jij er dan vervolgens een heel ander topic bij haalt wat niks met dit onderwerp te maken heeft reageer ik niet meer zo vriendelijk.
Maar jij blijkbaar ook niet

Sorry, heb het hele topic gelezen bladzijde voor bladzijde ;)
En vond dat een aanvulling... als je dat niet leuk vindt zet je het maar niet op bokt. Je kunt ook wat met de tips doen ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:32

ook ik vind dit best wel gevaarlijk doe dit lekker in de bak of op de weide...je brengt hier idd andere weg gebruikers mee in gevaar..

ook al s je paard nog zo braaf t is en blijft een paard

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:12

Jammer dat je topic weer op deze manier omhoog gehaald wordt Tamara... Geloof dat je het nu wel begrepen hebt :+

Zou fijn zijn dat jullie het hele topic doorlezen voordat je commentaar geeft (suikermeisje, voel je niet aangesproken, zo te lezen heb jij dat wél gedaan), maar dan zal je vanzelf lezen en zien dat ze dit op een weg doet waar niemand komt en als er wel iemand komt kan ze dit al ver van te voren aan zien komen. De enige die ze in gevaar brengt is dus zij zelf, al zou ik het toch niet zo noemen geloof ik...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:53

Ella; ik woon zelf ook erg afgelegen, alleen bestemmingsverkeer.. toch schrok de pony een keer en is aan de kletter gegaan, niet naar huis toe maar er vanaf. Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen. En vind knap wat TS doet hoor, dat had ik al gezegd, heb mijn eerste post gewoon rustig iets aangegeven wat mijn beleving daarin was en dat het toch wel fijn is als een pony gevangen kan worden aan minstens een halster om zijn hoofd.