Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bumblehorse schreef:Citaat:Wat heb je voor stappen ondernomen om te bekijken waar de oorzaak ligt?
Ik ben begonnen met NH, heb hem niet laten controleren door een arts.
Heb geprobeerd zijn verleden te achterhalen, niet evident aangezien stal doorstap de enige vorige eigenaar is die ik ken...
Maar ik weet wel dat hij daar een keer verkocht is en teruggebracht.
stal doorstap vermelde trouwens dat hij wild was, en ik wou in eerste instantie ook enkel NH met hem doen, dus dit gebrek was niet echt een questie.
Angela_28 schreef:Ik heb het topic doorgelezen. In eerste instantie verwonderd en verbaasd... Waarom een 8 jarige die "gevaarlijk" is en "verschiet" na een jaar NH gericht aanpakken naar de slacht willen brengen? Er zijn nog zoveel meer oplossingen alvorens dat dit de definitieve keuze zou moeten zijn.
Persoonlijk snap ik trouwens ook werkelijk niet dat er dan bokkers zijn die meteen zeggen "Gevaarlijk? Dan slachten of inslapen". Ja, dat klopt, maar wat is gevaarlijk. Dat kun je niet zomaar even zeggen. Lijkt me nou niet een conclusie die je na een paar posts kan trekken. Jammer vind ik dat altijd.Een samenwerking tussen paard en ruiter hangt af van de klik, de ervaring en idd ook van de achtergrond en eventuele medische problemen. "Gevaarlijke paarden" worden meestal niet goed begrepen of er is lichamelijk iets mis. Nadat je hem een jaar hebt en niet hebt laten nakijken door artsen e.d. kun je beide conclusies nog niet definitief trekken lijkt mij.
Uitgesloten door paarden uit de kudde. Alleen het jaar dat jij hem hebt? Paarden die wellicht geen kudde gewend zijn hebben echt wel tjid nodig in een groep op "paards" te leren. Mijn Cos begint zich nu pas echt thuis te voelen in de groep en ik heb hem nu 11 maanden erbij staan. Hij zonderde zich ook af, heeft gewoon langer tijd nodig om met verandering om te gaan.
Achteraan het topic zie ik dat je zelf aangeeft dat je wellicht te snel bent geweest en misschien te overdreven met conclusies. Echt goed dat je , ook hier online, openstaat voor andere inzichten en meningen en daar ook je eigen mening op aan durft te passen!![]()
Ik hoop dat je eruit komt met iemand die er op een andere manier naar kijkt / mee omgaat en dat dit voor jezelf ook meer rust geeft in je beslissing. Veel sterkte met de hele situatie!
Yelly schreef:Ik zou nu echt iemand met geduld en ervaring verkiezen boven iemand die er misschien wat meer geld voor wil neertellenGun dat paard nou gewoon een eerlijke kans bij een ervaren persoon, iemand die bij zo'n paard niet binnen drie maanden wonderen verwacht, maar alles stap voor stap met veel geduld en zelfvertrouwen aanpakt. Weet je, bij de slacht had je er ook bijna niets voor gehad
__SavannaH__ schreef:.....
edit: aan hoeverre ik het kan beoordelen ( ben geen da etc ) is er medisch gezien niets mis naar mijn idee is het puur de onzekerheid
HorseTopShop schreef:Mocht je je bedenken... Mijn aanbod blijft staan
Onassa schreef:HorseTopShop schreef:Mocht je je bedenken... Mijn aanbod blijft staan
Ik wou dat ik iemand in mijn omgeving had die me dit zou aanbieden voor mijn merrie.
Zij heeft kissing spines en is een headshaker.
Heb er heel veel in geinvesteerd de afgelopen 11 jaar maar helaas ben ik zelf chronisch ziek geworden en kan niet meer voor haar zorgen, dus morgen ga ik kijken hier in de buurt voor een paarden rusthuis.
Kost ook een aardige duit wat we nu nadat mijn man werkeloos is geworden en zijn nieuwe baan in de huidige tijd van crisis minder verdient dan voorheen eigenlijk nauwelijks kunnen ophoesten, maar dit is wel wat ze verdient.
En zo kan ik haar toch geregeld even opzoeken.
Ik ga tot het uiterste voor mijn dieren.
Hoe vaak ik al niet te horen heb gekregen van mensen waarom ik haar niet in laat slapen wil je niet weten.
Deze kans geef ik haar nog en gaat het dan echt niet meer, dan kan ik altijd overwegen haar te laten gaan.
aerdenhout1 schreef:![]()
Kijk... dit is nu hart hebben voor je dieren!
Niets dan lof en diepe buiging van mij!!!!
Jolliegirl schreef:Wegdoen..
Slager.. Inslapen, maakt niet uit.
Weg.
Levensgevaarlijk als dit dier ooit in verkeerde handen valt... Dat risico moet je niet willen nemen....
Wij hebben in Nijkerk 1x een pony gehad, was als kinderpony gekocht.
Hartstikke braaf de eerste maand.. opeens uit het niets kon het dier omslaan en er in blinde paniek vandoor gaan, schoppen, bijten enz....
Niets hielp... het dier bleef dit doen. Gevaarlijk was de stempel.
Tijdens de slacht hebben wij een tumor achter het oog ontdekt, deze is later onderzocht en dit bleek het probleem te zijn.
Ik wil dus zeggen : je hoeft niet altijd problemen aan de buitenkant te zien..
Een dier wordt niet zomaar levensgevaarlijk... en elke keer een gevecht (ruiter-paard) moet niet nodig zijn.. het moet plezier zijn van 2 kanten.