[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:34

gefeliciteerd voor alle combinaties die door zijn!
Zijn er nou ergens uitslagen te vinden of niet? Heb het nog nergens gezien...

Dany94

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:36

Ik hoop volgend jaar mee te kunnen doen! Ze is nu nog te jong en te kort onder het zadel! Ik volg dit topic even.

gefeliciteerd voor degene die door zijn!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:40

Leuk om al die ervaringen te lezen :D

Ben wel heel benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat.
Ik krijg een belletje of een mailtje als het zo ver is.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:45

tinka__ schreef:
Van iedere groep hielden ze er 1 achter(kon je dus je staatje niet ophalen) en op het einde kozen ze. Omdat ze eigenlijk 1 per klasse doorlaten. In het m waren er ook 2 door idd.

De nijpjes waren zeker door in het L?

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:47

Het zag er super uit hoor debbie! Gefeliciteerd, hoop voor je dat je nog een paar rondes verder komt! *\o/* *\o/*

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:54

Klopt en nog die andere met hengst.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:58

simone, of dat vrouwtje dat riep: "ik wil ff zeggen: Dit is een hengst!" Haha, vond ik egt super grappig :)

ik wou eigenlijk terug roepen: Ik heb een wilde mustang, dus pas op! :P

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:59

Die ja ;), uit de 2de groep

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 21:03

Candeletta schreef:
simone, of dat vrouwtje dat riep: "ik wil ff zeggen: Dit is een hengst!" Haha, vond ik egt super grappig :)

ik wou eigenlijk terug roepen: Ik heb een wilde mustang, dus pas op! :P

Hahahahah prachtig!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:15

ik heb me voor 3 maart afgemeld en rijd mee in roggel. We gaan dan met een groepje van stal en vond da toch gezelliger :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:22

Anthonia_ schreef:
Zooist was toch wel door? :oo

Klopt! Hoezo?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:25

Candeletta schreef:
volgens mij wel, nu dan opeens niet meer??

Waarom niet?

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:14

Zooist schreef:
Anthonia_ schreef:
Zooist was toch wel door? :oo

Klopt! Hoezo?

Haha ik zie wel eens wat aan fotos ensu van jou voorbij komen en je lijkt mij een heel getalenteerde amazone dus als jij niet door was zou ik zowat schoen-eet ideeen krijgen :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:35

:o

Dank je! :o

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:40

VINJ schreef:
wendyke schreef:
ben vandaag wezen kijken in boxtel heb alleen het Z gezien hoor maar wat ik vond, was dat de groepen erg groot waren , ik vond wel dat je goede opdrachten kreeg maar in de laatste ghroep van de Z reed een meisje mee heeft eiegenlijk geen aandacht gehad en die won da wel ,maar had wel een heel gaaf paard maar vind het niet kloppen ze heeft 1 lange zijde aandacht gehad en de opdracht die ze uit moest voeren deed ze nie eens dus vind ik in mijn ogen dat die nie door mocht naar de volgende ronde, dus in mijn ogen kijken ze ook naar het paard en dat vind ik wel jammer

toevallig ken ik degene van zowel het M als het Z welke door is... kunnen alle twee toch verrekes goed rijden!

Het M heb ik niet gezien , het Z wel.
1 Z ruiter vond ik absoluut niet terecht dat zij door was.
Zij kreeg 1 opdracht om uit te voeren en dat kon ze niet eens!! paard kon heel mooi passage achtig draven maar een gewone draf kreeg ze niet gereden. (en dan zullen we het maar niet hebben over de slechte stap en galop van het paard). Het was ook wel meteen duidelijk dat de lesgever en de ruiter elkaar kennen.

de andere Z ruiter trouwens geheel terecht door!!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:54

Iedereen gefeliciteerd!
Ik ben woensdag aan de buurt in Enschede, ben benieuwd.
Vind wel erg jammer dat.er nog steeds geen startlijst op staat

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:37

ladyenpippi schreef:
Iedereen gefeliciteerd!
Ik ben woensdag aan de buurt in Enschede, ben benieuwd.
Vind wel erg jammer dat.er nog steeds geen startlijst op staat

Daar wacht ik ook op. Laat maar komen.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:48

Net mail gehad. De startlijst voor woensdag komen vanmiddag online

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:56

Ik heb gister ook meegereden in vrouwenpolder, in de L. Paard was voor het eerst mee en heeft zich super gedragen :D
ik heb een aantal foto's op m'n facebook staan: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 746&type=1

met het commentaar kon ik alleen niet zoveel, hij benoemde wel precies waar we thuis ook mee bezig zijn, meer van de hand af rijden en actiever draven maar hij gaf er verder geen aanwijzingen bij. Ik liet Boy toen een paar keer vertrekken in draf, zonder me druk te maken over z'n hoofd, hij kwam ook ver voor de loodlijn maar toen kreeg ik hetzelfde te horen :+ maar al met al erg leuk om aan mee te doen! Was voor m'n paard en mij een goede ervaring. Ik heb echt veel gave combinaties gezien :wow:

@Tinka: ik zat dus bij jou in de groep! Je hebt je paard echt leuk aan het lopen!
En die vrouw op die hengst inderdaad :D Ik kreeg nog een paar keer het vriendelijke verzoek of ik wat meer ruimte wilde houden, was toch lastig in die inrijbak met 10 man ongeveer :o

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:00

Gefeliciteerd voor iedereen die door is!

Ik was vrijdag kijken in Oostzaan, ik redde het helaas niet om er om 18:00 uur te zijn dus ik kwam halverwege de tweede groep aan. Dabo ik heb je daarom niet zien rijden, jammer! Maar je filmpje geeft wel een heel leuk beeld.

Ik vond het leuk om te zien hoe het er nu aan toe ging. Ook veel leuke paarden zien lopen, al werden sommige paarden met veel spanning gereden maar misschien waren dat ook de zenuwen. De instructeur vond ik eerlijk en duidelijk op een prettige manier. Na deze avond heb ik een beter idee gekregen wat ik zelf in april kan verwachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:20

Even voor mijn info hoor, het begint wel dichterbij te komen, dus komen er opeens wat vragen bij me naar boven haha

- Krijg je nu precies te horen wanneer er gestapt, gedraafd en gegaloppeerd moet worden?
- Is het de bedoeling dat je gewoon lekker zelf aan het werk gaat (klasse L) met tempowisselingen, overgangen, pasje wijken, wat voltes e..d of moet je heel passief rondjes hoefslag rijden tot er iets wordt gezegd?
- Is het hand veranderen op commando met de hele groep of gewoon zelf bepalen?
- mag je alleen L-oefeningen rijden? (in mn training neem ik ook wel wat schoudervoor e.d. mee namelijk en ik hoorde de instructeur in het filmpje van Dabo zeggen dat het gewoon op een training moest lijken)

Alvast bedankt!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:23

Wat ik vrijdag heb gezien moest iedereen voor zich gaan rijden en dan werd er telkens 1 combinatie uit gepikt die wat opmerkingen en oefeningen kreeg. Soms moesten alle ruiters in stap of in draf maar het was vooral de bedoeling om voor jezelf te rijden alsof de instructie er niet was. Er werd ook gezegd 'Ga niet meer of minder doen dan je normaal doet'. Als jij ook schoudervoor meeneemt zou ik dat ook doen, maar er werd ook gezegd bij sommige oefeningen 'Dit hoef je nog helemaal niet te laten zien op dit niveau'.
Dat ging dan wel over iemand die in de L meereed en appuyementen in galop liet zien ;) Ze raakte nog in 'discussie' met de instructeur en verliet uiteindelijk de baan, omdat ik in de kantine zat hoorde ik alleen hem praten en niet haar reactie. Ben dus nieuwsgierig waarom ze de baan verliet? Iemand waarmee ik was dacht op de lijst een Z ruiter te hebben gezien die vroeg wilde meerijden, misschien was dat deze persoon wel. Ik zou me redelijk geïntimideerd voelen als ik in de L zo iemand bij me in de baan zou hebben :P

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:38

ik heb gister ook meegereden in vrouwenpolder in het m.. @espoir.. ik zat bij jou in het groepje.. jij en die met die vos waren door eh?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:55

BuenaVista schreef:
Net mail gehad. De startlijst voor woensdag komen vanmiddag online

Ohh fijn! :) ben benieuwd.

Vlechten jullie de paarden in? Ik denk dat ik witte rijbroek aan doe met daarop een polo.
Witte bandages en wit dekje. Erg lastig...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:55

Ik hoor net dat de persoon waar ik het over had verkeerd was ingedeeld en een Z ruiter is. Jammer voor haar dat het zo gelopen is! Heb haar later niet terug gezien. Was niet als kritiek naar de ruiter bedoelt want die kan er uiteindelijk ook niets aan doen en rijdt zoals ze normaal ook traint, maar als je als L ruiter niet weet dat iemand verkeerd is ingedeeld dan zou ik nerveus worden ;)