Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabiertje* schreef:Pacha heeft heel veel te danken aan de eigenaren Moelly, ik breng enkel maar zijn verhaal naar buiten. En binnenkort breng ik hem nog eens een bezoekje!Ik ben er niet bij geweest, bij de behandelingen. Maar volg het verhaal van Pacha al wel van in het begin... Dus weet ook dat hij zeer goede zorgen gekregen heeft, en die nog steeds krijgt. ^^ Ik begrijp iedereen zijn mening wel, alleen dat ze de eigenaren soms een dierenmishandelaar durven noemen vind ik erg overdreven... Ik denk dat je pas echt weet welke keuze je zou maken, als je voor dezelfde situatie komt te staan.. En ik hoop dat niemand dit ooit moet mee maken. Want het is niet enkel voor Pacha zwaar geweest, maar ook voor de eigenaren. En dat ze nu hun paard gelukkig kunnen zien, is mooi mee genomen vind ik dan persoonlijk...
Chanel, je zou me ook de kans kunnen geven om daar zelf op te antwoorden. Ben oud en wijs genoeg om dat te doen, bedankt.
chanel1985 schreef:Maar is denk wel iedereen van overtuigt, dat de eigenaren het beste in hun ogen voor hadden.
Daar heb ik ook respect voor.
Maar in mijn ogen (en dat van nog andere) is dat iets anders, en vind ik de lijdensweg die hij heeft moeten ondergaan, niet opwegen tegen het eindresultaat.
Dat is een persoonlijk, andere mening, waar men ook respect voor moet hebben.
chanel1985 schreef:Maar is denk wel iedereen van overtuigt, dat de eigenaren het beste in hun ogen voor hadden.
Daar heb ik ook respect voor.
Maar in mijn ogen (en dat van nog andere) is dat iets anders, en vind ik de lijdensweg die Pacha heeft moeten ondergaan, niet opwegen tegen het eindresultaat.
Dat is een persoonlijk, andere mening, waar men ook respect voor moet hebben.
Arabiertje* schreef:Volg ik je ergens ook in Majoor, maar vind wel dat als een paard nog een paardwaardig leven kan lijden, dat je de kans dan ook moet grijpen. Soms vind ik dat er teveel mensen snel een paard een spuitje gaan geven. (En let er op, hier bedoel ik niemand van dit topic mee) Loslaten is ook houden van, maar als je de kans hebt om door te gaan en je paard het zelf nog aangeeft vind ik dat je die kans moet grijpen.
isaja schreef:Dus mijn kat die vorig jaar aangereden was en zich helemaal slepend naar huis heeft gekregen die had ik ook moeten afmaken ipv laten opereren en weer oplappen?
Ze sleept nog met haar achterbeentje maar ze redt zich ze goed
Wat een geneuzel zeg, het gaat er gewoon om als je als eigenaar en de medische staf ziet dat je dier na een trauma de wil heeft om door te gaan dan ga je toch eerst proberen om het voor elkaar te krijgen?? En als je ziet dat je dier daar toch weer door opknapt dan weet je toch dat je op de goede weg bent.
Vindt het zo zwart wit bekeken
Arabiertje* schreef:Het borstelen gaat zeker, maar dat is wel met een zachte borstel natuurlijk. Of met een doekje, het vel zelf is niet iets wat snel vuil wordt om het zo te zeggen. Omdat het heel vaak behandeld wordt met zalfjes, dus de littekens zijn eigenlijk altijd mooi verzorgd. Onder zijn zadel ligt er een zadeldoek en daaronder een echte schapevacht en tot nu toe is hij nog nooit of nooit gekwetst geweest door wrijving, de huid is echt van topkwaliteit.
isaja schreef:Dus mijn kat die vorig jaar aangereden was en zich helemaal slepend naar huis heeft gekregen die had ik ook moeten afmaken ipv laten opereren en weer oplappen?
Ze sleept nog met haar achterbeentje maar ze redt zich ze goed