Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:15

Tja, daar staat dan weer: dier sturen en leiden, al dan niet met behulp van teugels.
Is een rekbaar begrip dus...dat dier sturen en leiden...al dan niet met teugels. Kun je in de rechtszaal alle kanten mee uit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:17

Iris82

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:18

Nou dat het er niet duidelijk in staat imho.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:33

spatter schreef:
ik had het gezicht van die agent wel willen zien _O-

die moet duidelijk zijn regeltjes nog eens nalezen en misschien ook eens een dierenboek inkijken :))

valt een kameel, lama of olifant trouwens ook onder vee of zijn daar aparte regels voor om daar mee over de weg te gaan?

hoezo? :D wil je daar mee los over straat lopen spatter? whaha.. (grapje) een lama valt onder vee geloof ik, een oud oom van mij had lama's

Sommige dingen hoeven mijns inziens niet voorgekauwd te worden. mensen kunnen ook zelf beslissingen nemen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:34

het mag dus ook zonder teugels want dat staat er, heel krom maar het staat er toch echt
geen idee wat diegene bij het opstellen van die regel in zijn hoofd had

TS ik zou het uitprinten en bij me steken voor het geval je meneer agent weer tegen komt :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:35

paintless meer omdat circussen vroeger wel met zulke dieren door de straten liepen en ik vermoed dat deze regels in de wet net zo oud zijn

hier helaas geen lama's(vind ze geweldig) en ook geen kwijlende kameel(brrr)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:39

ik vond de lama's helemaal niet zo geweldig. ze trokken, schopten en ja hoor, spuugden..
1 was van mij, maar wat een k beest.. werkelijk. (ik was ukkie van 9, wat moet ik met lama :? )

kameel heb ik meer mee, bij een show hier in het fries paarden centrum, oh nee, nu fries congres centrum, stond er ook een kameel.. aardig dier.. kwijlde wel idd. bah

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:03

CoolCorrie schreef:
Wat gaat een verzekeringsmaatschappij doen, als jouw paard een schade veroorzaakt bij een ander, terwijl je het paard los hebt laten lopen?
Kijk normaal, wordt uitbetaald, omdat een paard nou eenmaal een vluchtdier is, en jij risico aansprakelijk bent, maar wat als jij onverantwoord een paard los hebt lopen? Is er dan sprake van schuld, waardoor zij niet hoeven uit te betalen, en jij dus hoofdelijk verantwoordelijk bent voor alle schade ? Voor dat soort problemen, zou ik toch echt het halstertouw vast houden.

Een verzekeraar gaat gewoon uitbetalen, geen enkele reden om dat niet te doen. De aansprakelijkheid is er gewoon.
Een AVP verzekering is nou eenmaal een stommiteiten-verzekering :+ .

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:07

volgens de verkeerswetgeving was TS op dat moment bestuurder, meer bepaald begeleider van trek- en lastdieren (weet niet meer precies welk artikel, maar dat staat ergens eerder in dit topic).
ook de boer die zijn kudde koeien van de ene naar de andere weide drijft valt onder dit artikel.
denk je nu serieus dat, als in dat laatste geval iets gebeurt, de verzekering niet gaat uitbetalen omdat hij de koeien niet allemaal aan een touwtje had?
of het verantwoord is om je paard los naast je te laten lopen op de weg, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar TS is in ieder geval niet in overtreding en zal geen problemen krijgen met de verzekering.

heerlijke actie van die agent :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:14

Rapperijder schreef:
Ik begrijp ook niet dat mensen hier deze actie verdedigen. Iedere keer als er hier een verhaal voorbij komt van een ruiter die in het bos achterna gezeten is door een loslopende hond, komt heel bokt roepen dat dat echt schandalig is en dat die hondenbaas een ASO is (is ook zo!). Maar als je een paard laat loslopen mag het opeens wel? |o

Als ze ervandoor gaat en een ongeluk veroorzaakt of iemand omverloopt, hoe ga je ooit uitleggen waarom ze niet vastgehouden was? "Ik vond het wel grappig" zal niet voldoende zijn als je paard op iemands auto (of nog erger: een kinderwagen) geëindigd is.

De meeste hier schijnen te dneken dat paardlief 10 meter voor TS uitliep ofzo :')

Paard liep naast haar, ze hoefde enkel haar hand uit te steken.

Ik vraag me af of de mensen die hier het hardst roepen dat het niet mag en kan wel eens goed naar de lichaamstaal van hun paard hebben gekeken.
Ik heb net als TS een fjord, de mijne is te beroerd om ook maar 1 stapje harder te lopen dan echt noodzakelijk is. Als hij ergens van schrikt (mocht hij ergens van schrikken) dan weet ik wat hij eerst doet, orenspel, kijken. Tegen die tijd heb je allang het touw weer te pakken hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:17

Een paard is een vluchtdier,stel een gek steekt een vuurwerkbom af.Dat gebeurde hier in het weekend in het park. Eeen oerknal met veel rook,dan heb je echht geen tijd om je paard te pakken hoor, paard is dal allang gevlogen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:18

Dan had ik hem ook niet gehouden aan een touwtje :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:19

Klopt maar dan kan je altijd nog zeggen ik had hem vast.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:22

waarom is dat nu zo belangrijk als het resultaat toch hetzelfde is? :?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:24

Mocht er iets gebeuren dan maakt het wel uit of je je paard los of vast had denk ik.Een paard is een vlucht dier die vlucht toch wel, maar er is wel verschil in het verantwoordelijk met je paard om gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:24

marleen_usar schreef:
verantwoordelijk met je paard om gaan.

Ja en soms gaan sommige van ons gewoon even in het geluk op wat je op dat moment hebt met je paard.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:28

een paard is geen vluchtdier maar een prooidier dat in stresssituaties op verschillende manier kan reageren.
vaak is dat vluchten, maar het kan ook anders reageren (de 4 F'en: Flight, Freeze, Fight, Flirt).

marleen_usar schreef:
Mocht er iets gebeuren dan maakt het wel uit of je je paard los of vast had denk ik.

voor wie maakt dat wat uit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:28

Voor een eventuele gewonde voorbij ganger.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:31

en waarom maakt dat wat uit?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:56

Wat ik steeds al zeg, dat je paard vast had en niet kon houden.Anders zeggen je je paards stond los, maakt wel uit denk ik.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:58

ik denk t niet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:17

Voor het slachtoffer wel zo fijn als hij de indruk krijgt dat je alle voorzorgsmaatregelen in acht hebt genomen en dat het ondanks dat mis is gegaan. Kan iemand die voor zijn leven mismaakt is of in een rolstoel beland wat eerder vrede mee hebben dan dat hij het gevoel krijgt dat dit niet het geval is geweest.

Het "wat als" en "had ze maar" kan aardig blijven knagen...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:23

tsja..er zijn ook zat honden die prima onder apel staan en aan de lijn moeten. Kan er echt wel inkomen dat een agent die weinig met paarden heeft dit een onveilige situatie vind. Dus ik geef hem eigenlijk wel een beetje gelijk. Plus dat passerende mensen die bang van paarden zijn een los paard al helemaal niet leuk vinden..Vind het een beetje kort door de bocht: Ik ben de leider dus ze blijft wel bij mij. Er komt veel meer bij kijken, je bent nl 1 van de weggebruikers en dient dus ook rekening te houden met andere weggebruikers. En die kunnen best helemaal geen fan zijn van paarden, en in hun ogen staat dat touwtje wel garant voor veilig passeren :).

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:24

Zeker net dat boek gelezen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:26

@ tagger. heb je het tegen mij?