Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Spatter, even mijn grote vriend Google voor je geraadpleegd: http://books.google.nl/books?id=z4UVBr- ... en&f=false
spatter schreef:ik had het gezicht van die agent wel willen zien![]()
die moet duidelijk zijn regeltjes nog eens nalezen en misschien ook eens een dierenboek inkijken![]()
valt een kameel, lama of olifant trouwens ook onder vee of zijn daar aparte regels voor om daar mee over de weg te gaan?
CoolCorrie schreef:Wat gaat een verzekeringsmaatschappij doen, als jouw paard een schade veroorzaakt bij een ander, terwijl je het paard los hebt laten lopen?
Kijk normaal, wordt uitbetaald, omdat een paard nou eenmaal een vluchtdier is, en jij risico aansprakelijk bent, maar wat als jij onverantwoord een paard los hebt lopen? Is er dan sprake van schuld, waardoor zij niet hoeven uit te betalen, en jij dus hoofdelijk verantwoordelijk bent voor alle schade ? Voor dat soort problemen, zou ik toch echt het halstertouw vast houden.
Rapperijder schreef:Ik begrijp ook niet dat mensen hier deze actie verdedigen. Iedere keer als er hier een verhaal voorbij komt van een ruiter die in het bos achterna gezeten is door een loslopende hond, komt heel bokt roepen dat dat echt schandalig is en dat die hondenbaas een ASO is (is ook zo!). Maar als je een paard laat loslopen mag het opeens wel?![]()
Als ze ervandoor gaat en een ongeluk veroorzaakt of iemand omverloopt, hoe ga je ooit uitleggen waarom ze niet vastgehouden was? "Ik vond het wel grappig" zal niet voldoende zijn als je paard op iemands auto (of nog erger: een kinderwagen) geëindigd is.
marleen_usar schreef:Mocht er iets gebeuren dan maakt het wel uit of je je paard los of vast had denk ik.