Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:51

ja zal niet de eerste zijn waarbij dat gebeurd... meestal ook bij mensen die het in het wakker zijn moeilijk vinden om dingen te verwerken, ik heb dit nog steeds nav mijn auto ongeluk. je komt er wel meis, en natuurlijk doet het pijn bij het zien van de laatste momenten samen. maar jij hoeft ons echt niet ervan te overtuigen dat je giga veel van hem HOUD en dat je hem mist want dat zien wij en voelen wij bij jouw foto's en posts... :(:)

Gaefe_Molly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:57

Dit moet zou moeilijk voor je zijn! Ik zou uren zitten te huilen als dit zou gebeuren met mijn paard!

Heel veel sterkte! :(:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:59

Iedereen verwerkt het meeste 's nachts als je slaapt, dat doe honden dat doen katten dat doen paarden maar ook mensen :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:44

Ik zou willen dat het niet zo was. Als ik nou overdag een huilbui krijg of ik op jan en alleman loop te vitten en niets goed is, prima, daar heb ik nog controle over. Maar nachtmerries niet. Het voelt zó naar om zo wakker te worden. Ben stiekem een beetje bang voor vannacht.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:00

In je slaap zul je verwerken... dat is heel erg moeilijk maar die enge dromen maken steeds meer plaats voor mooiere dromen en goede herinneringen.
Tenminste, dat is mijn ervaring...

Slaap hopelijk lekkker!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:27

:+:

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:03

Een lebber van Justice:

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:00

wat schitterend om te zien... helaas is dat niet echt de woordkeuze hierbij passend (situatie gezien). diep respect dat je het hebt kunnen plaatsen...

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:05

De band tussen jullie is bijna voelbaar. Mooie foto's ook, ik vind foto 7 ook echt prachtig! Sterkte!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:13

Onwijs mooie foto's, die hebben nu een mooie betekenis en herinnering.
Een heftige maar eerlijke beslissing, heel dapper. Heel erg veel sterkte!!!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

Heb met tranen je verhaal gelezen, jij hebt de juiste beslissing genomen voor je maatje !
Wat een prachtige foto's, jullie band straalt ervan af dit en de herinneringen kan niemand
je afnemen.

jan_ineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:08

Wat een prachtige mooie foto's!
Heel veel sterkte gewenst! :+:

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:07

Wat een prachtig paardje! En ontzettend mooie foto's!
Heel veel sterkte bij je verlies

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:23

:+:

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:45

Gelukkig kon je op de foto's en in het filmpje lekker om hem lachen! Binnenkort zul je dat weer kunnen!

Geweldig mooi afscheid, nog altijd sterkte!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:13

ik krijg tranen in mijn ogen als ik dit zo lees, te zielig gewoon. bah.
echt sterkte ermee!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:21

Bedankt voor de lieve reacties.

Ik had hier neer willen zetten dat het alweer een stuk beter met me gaat. Maar nu kan ik weer niet slapen. Ik blijf de beelden van na het inslapen maar voor me zien. Van de week had ik moeite met het moment dat hij ineens op de grond lag. Nu spoken de beelden door mijn hoofd van de uren na het inslapen. Het moment dat ik op zijn rug, of buik eigenlijk, lag. Het moment dat ik opgekruld bij zijn hoofd lag (is ook een foto van) helemaal in tranen. Het moment dat ik zijn hoofd op tilde om bij zijn voorpluk te komen maar de tranen in mijn ogen schoten toen er vanalles uit zijn neus op mijn kleren drupte. Ik noemde het hersenvocht maar geen idee wat het was. Zijn lichaam takelde af waar ik bij stond. Dat was heel naar. Hij werd koud en hard en op dat moment ben ik vertrokken. Ik besefte dat híj het niet meer was. Hij was gewoon weg.

Ik word al rustiger nu ik dit neergezet heb. Ik ga een nieuwe poging tot slapen doen...en even aan andere dingen denken. Het voelt niet goed om mijn gevoelens weg te stoppen, maar ik wil graag slapen en liefst zonder nachtmerries.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:04

100% begrijpelijk meid!
Ik heb ook heel erg getwijfeld of ik mijn paard dood nog wel wilde zien, (ze is gegaan toen ik na 48 uur continue bewaking eventjes naar school was om iets in te leveren omdat het toch een stuk beter met haar leek te gaan) Ik ben geen twee uur weg geweest, en in die tijd heeft ze de wereld verlaten in de armen van mijn vader. Ik was 20 min. te laat...
Ze lag nog warm in haar stal en ik wilde haar toch zien. Die beelden flitsten me steeds door mijn hoofd, maar toch weet ik nu tenminste 'zeker' dat ze er netjes bij lag en dat ze veilig en rustig was en dat vindt ik nu toch wel erg fijn hoor!
Maar zo wil je jouw diertje het liefste niet zien nee... dat blijft akelig!
Bij mij zijn de nachtmerries zo goed als over, maar dat is ook een tijd anders geweest ja! Het zijn allerlei gewoontes en zelfs rituelen die jullie samen hadden die je je steeds meer zult gaan beseffen. Dat ga je missen maar daar zul je ook om kunnen gaan lachen, en het als mooie herinneringen gaan koesteren.

Weg stoppen is even niet erg, vergeten zul je hem toch niet!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:31

ik hoor net het liedje "afscheid nemen bestaat niet" veel sterkte meisje,
x

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 21:28

My_Chimanga schreef:
100% begrijpelijk meid!
Ik heb ook heel erg getwijfeld of ik mijn paard dood nog wel wilde zien, (ze is gegaan toen ik na 48 uur continue bewaking eventjes naar school was om iets in te leveren omdat het toch een stuk beter met haar leek te gaan) Ik ben geen twee uur weg geweest, en in die tijd heeft ze de wereld verlaten in de armen van mijn vader. Ik was 20 min. te laat...
Ze lag nog warm in haar stal en ik wilde haar toch zien. Die beelden flitsten me steeds door mijn hoofd, maar toch weet ik nu tenminste 'zeker' dat ze er netjes bij lag en dat ze veilig en rustig was en dat vindt ik nu toch wel erg fijn hoor!
Maar zo wil je jouw diertje het liefste niet zien nee... dat blijft akelig!
Bij mij zijn de nachtmerries zo goed als over, maar dat is ook een tijd anders geweest ja! Het zijn allerlei gewoontes en zelfs rituelen die jullie samen hadden die je je steeds meer zult gaan beseffen. Dat ga je missen maar daar zul je ook om kunnen gaan lachen, en het als mooie herinneringen gaan koesteren.

Weg stoppen is even niet erg, vergeten zul je hem toch niet!

Klopt, vergeten doe ik hem NOOIT.
hoe lang heb jij er 's nachts last van gehad?

Ik zie echt elke avond weer op tegen het moment van naar bed gaan. Het is echt...vreselijk....

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:19

Hoe lang? Tsja... het komt bij mij een beetje in vlagen eigenlijk... in het begin kon ik gewoon de slaap niet vatten (een aantal dagen) daarna was ik ZO moe dat ik veel sliep en niet droomde. Daarna ging ik steeds meer dromen (echt pas na 1,5 week ofz.) en kon ik overdag ook aan niets anders meer denken.
"s avonds vind ik nog steeds het moeilijkste moment. Het was altijd nog zo gezellig met haar op stal! En dan lig je alleen in bed en dan ga je piekeren... T is in begin maart gebeurd dit jaar, en ik denk nog iedere dag aan haar. Maar nachtmerries heb ik nu niet meer. Verdriet nog wel natuurlijk, maar als ik dan eens even flink jank dan kan ik daarna opgelucht slapen. Dat werkt bij mij het beste. Toch er maar even uit gooien, alle gedachten en ideeen even helemaal vrij laten in je eentje, huilen tot je leeg bent, en dan val je in slaap!

Nu is dit bij mij in de zomer vakantie ineens pas ECHT begonnen omdat ik de tijd daarvoor nog druk was met school e.d. en mij dus een beetje had afgezonderd voor mijn gevoelens. In de vakantie had ik tijd en toen kwam het allemaal naar boven. Nu vindt ik het nog altijd heel erg, maar ik lach weer om haar foto's en ik kan eindelijk trots over haar vertellen zonder in huilen uit te barsten.
Ja, het gaat nu goed. En dat zal het bij jou ook vanzelf gaan. Laat het alleen wel gaan, respecteer je gevoelens en accepteer jouw verlies.

Hij is al jouw tranen meer dan waard denk ik.!!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:45

Wauw prachtige fotos het viel me op dat ik de zelfde touwhalster/hoofdstel..sterkte meid!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:11

wow die laatste foto's zijn heel mooi

sterkte

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:29

My_Chimanga schreef:
Hoe lang? Tsja... het komt bij mij een beetje in vlagen eigenlijk... in het begin kon ik gewoon de slaap niet vatten (een aantal dagen) daarna was ik ZO moe dat ik veel sliep en niet droomde. Daarna ging ik steeds meer dromen (echt pas na 1,5 week ofz.) en kon ik overdag ook aan niets anders meer denken.
"s avonds vind ik nog steeds het moeilijkste moment. Het was altijd nog zo gezellig met haar op stal! En dan lig je alleen in bed en dan ga je piekeren... T is in begin maart gebeurd dit jaar, en ik denk nog iedere dag aan haar. Maar nachtmerries heb ik nu niet meer. Verdriet nog wel natuurlijk, maar als ik dan eens even flink jank dan kan ik daarna opgelucht slapen. Dat werkt bij mij het beste. Toch er maar even uit gooien, alle gedachten en ideeen even helemaal vrij laten in je eentje, huilen tot je leeg bent, en dan val je in slaap!

Nu is dit bij mij in de zomer vakantie ineens pas ECHT begonnen omdat ik de tijd daarvoor nog druk was met school e.d. en mij dus een beetje had afgezonderd voor mijn gevoelens. In de vakantie had ik tijd en toen kwam het allemaal naar boven. Nu vindt ik het nog altijd heel erg, maar ik lach weer om haar foto's en ik kan eindelijk trots over haar vertellen zonder in huilen uit te barsten.
Ja, het gaat nu goed. En dat zal het bij jou ook vanzelf gaan. Laat het alleen wel gaan, respecteer je gevoelens en accepteer jouw verlies.

Hij is al jouw tranen meer dan waard denk ik.!!

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal...inmiddels is het zo dat ik de ene nacht nauwelijks slaap en nachtmerries heb. De nacht erna ben ik zo uitgeput dat ik aan 1 stuk door slaap.

Ik probeer nu weinig aan Justice te denken...me niet teveel laten meeslepen door alles. Ben wel rustig aan het kijken hoe ik hem goed kan herdenken...hoe ik mijn herinneringen aan hem kan houden en hoe ik zijn dood ga verwerken..

dit is wat ik nu heb bedacht: ik maak een soort schatkistje, en daarin bewaar ik wat spulletjes van hem. Zijn halster, zijn naambordje, foto's van ons samen, zijn favoriete borstel, zijn voorplukje...iemand nog meer ideeen?
Ook wil ik een paar sieraden laten maken van zijn staart. Ik heb zijn staartharen in een vuilniszak gedaan en mee naar huis genomen, maar geen idee waar ze nu zijn, vind het te confronterend om ze te zien.
Verder ga ik 3-4 foto's op canvas afdrukken en op mijn kamer hangen. De andere foto's wil ik in een fotoboek verwerken.
Ook wil ik een klein gedenkplekje maken waar hij is overleden.
en tot slot wil ik het hele verhaal over het inslapen opschrijven, en ook belangrijke en leuke, lieve momenten van ons samen, zodat ik dat altijd terug kan lezen :)
Het verhaal over het inslapen wil ik samen met een paar foto's hier plaatsen, zoals ik al eerder heb gezegd. maar dit doe ik pas als ik er klaar voor ben ;)

Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor alle steun..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:05

Prachtig toch?
Je moet vooral doen wat jou goed lijkt. Waar jij je prettig bij voelt.
Ik heb een lange brief geschreven aan Dancer over hoe ze voor mij was, wat ik voor haar voelde en wat ik wil dat zij nooit zal vergeten. Deze heb ik laten plastificeren, er een mooie strik omheen gedaan en samen met haar halster begraven in onze tuin op de plek waar ze (aan de andere kant van het draad dan) altijd op me stond te wachten als ik thuis kwam :) Daar heb ik nu een klein monumentje gemaakt zodat ik altijd even aan haar denk als ik naar buiten kijk en als ik naar de paarden ga. In het begin was dat nog vrij pijnlijk, maar nu weet ik tenminste zeker dat ik mij aller grootste eerste liefde nooit zal vergeten!
Verder inderdaad veel foto's bewaren. Dan kun je altijd nog eens terug kijken naar jouw prachtige vent.