Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:34

Omdat het op de meeste paarden een goed effect heeft en omdat wij er altijd wat van kunnen leren??
De rest van de probleempaarden op HE ging allemaal goed maar daar hoor ik jullie allemaal niet over.... Er is toevallig 1 paard wat minder goed ging... Daarbij ging de eerste sessie met Whauw ook gewoon goed :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:37

misschien dat dit soort demo's worden gegeven om het publiek er van te overtuigen dat er ook andere trainingsmethodes zijn en dat niet alle problemen zo groot zijn als men misschien denkt en er zo meer paarden worden geholpen omdat die mensen dan hulp gaan zoeken??? (ipv paard maar de handel in te gooien als onhandelbaar of staatsgevaarlijk terwijl het meeste gedrag gewoon te hertrainen is mits je weet wat je doet)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:45

Ontzettend fijn om te lezen dat Whauw weer thuis is en alles goed is verlopen. TS, heel veel succes met je paard en de verdere weg naar veilig trailerladen!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:46

Wat fijn dat Whauw weer thuis is!! Veel succes en plezier met alles!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 22:08

chantalhaf schreef:
Super dat Wauw weer thuis is en dat ze al zoveel vooruitgang heeft geboekt, ben echt blij voor je!

Even over de 'discussie' of dit paard wel of niet thuis hoort op zo'n event: Mijn pony extreem angstig, nerveus en een echte vluchter voor bijna ALLES had ik ook opgegeven voor het horse event. Ze is uitgekozen en is daar idd naartoe gegaan! Alles perfect gegaan en ze was totaal niet onder de indruk van de drukte, de grote hal de weet ik veel wat dingen waar ik mn adem voor inhield of ze geen hartstilstand zou krijgen..... Nee hoor ze was bang van de dingen in de roundpen. Ik als eigenaar en alle andere eigenaren KIEZEN er zelf voor om zijn of haar paard op te geven. Waarom ligt dit dan bij Annemarie! Wie zegt dat Wauw haar gedrag kwam door de omgeving.... De eerste keer ging toch ook goed??? In haar eigen omgeving reageerde ze toch ook zo op de trailer?????

De discussie hierover kan ontzettend lang worden, maar het is en blijft de keus van de eigenaar!

Thuis reageerde ze idd ook zo. Ook toen het team van annemarie haar op kwam halen. De trailer is ook het enige waarbij ze dit extreme gedrag vertoond.

Mja en toen ik whauw op gaf, stond ik er niet zo bij stil dat bij HE veel te zien is. Ik had niet eens verwacht dat we door zouden gaan.
Natuurlijk was ik in gedachten veel bij haar en had ik het er verschrikkelijk moeilijk mee. Ik heb whauw nooit als een extreem paard ervaren. Wel als een wat drukker paard met een beetje een handleiding. En whauw en ik weten hoe die in elkaar zit. Dat was op dat moment heel moeilijk, om die controle uit handen te geven.
Daar voelde ik me rot om. Dat ze het allemaal niet zou snappen en dat ik haar niet kan helpen. Maar ze stond daar achter bij de stallen er zo relaxt bij. En het zijn echt deskundige mensen. Er is voor mij heel veel op zijn plaats gevallen door annemarie en eter enzo. Heel veel kleine dingetjes snap ik nu nog beter van whauw. Ik heb er nul komma nul spijt van dat ik ons heb opgegeven.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:58

Helemaal top! En dat is het belangrijkste. Ik heb ook nul procent spijt dat mijn pony daar was! Voor mijj pakte het DAAR misschien wat makkelijker uit omdat Patrice ook heel rustig was daar, maar aan de filmpjes te zien is Wauw super vooruit gegaan! Ik snap na het HE event ook meer van Patrice, kleine dingetjes waar ik nu beter mee om kan gaan en dat zal jij ook hebben. Ik vond het een super ervaring voor Patrice en mij en zo te lezen heb jij dat ook zo ervaren met je paard.

Ontzettend veel succes met Wauw en weet zeker dat het helemaal goed komt!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 23:10

even een update van whauw. heb wat tips gekregen om whauw wat relaxter te maken met achterwaats gaan en obstakels.. tussen het studeren en rijden door doen gaan we zo lekker rustig verder.. de ene dag wel de andere dag even niet.. hier een filmpje van het oefenen

http://www.youtube.com/watch?v=apnb3N26ZYg

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:13

Erg leuk om te zien dat laatste filmpje! :j
Ik denk dat je het zo op de juiste manier aanpakt. Ga je de balkjes ook nog hoger maken?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:34

ninajojo schreef:
Erg leuk om te zien dat laatste filmpje! :j
Ik denk dat je het zo op de juiste manier aanpakt. Ga je de balkjes ook nog hoger maken?

nee dat niet. op een gegeven moment wel over dingen heen lopen en tussen dingen door..

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:01

ik blijf de updates huer wel neerzetten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:40

zijn de filmpjes weer verwijderd, ik kan ze niet meer zien ? Ze zijn prive ?

Ben wel geinteresseerd in hoe het nu gaat en eigenlijk ook wel in de filmpjes :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:49

Hee Emmy ,
Ik kan de filmpjes helaas ook niet meer zien, maar mooi dat het goed gaat :j

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:47

ow sorry foutje wilde ff iets afschermen voor een bepaald persoon, en heb perongeluk alles gedaan. zet ze wel even weer open :P

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:06

Mooi dat laatste filmpje :j top hoor!