Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:28

meid geweldig wat jij voor je paard gedaan hebt ik ben ook op excursie geweest en weet hoe het er aan toe gaat al is het met je iegen paard hartverscheurend en dan toch kijken wat er aan de hand was echt respect hoor. En jou mooie meisje is uit haar lijden heb even in je profiel gekeken.

Woogy

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 21:43

heb trouwens nog veel gehoord in de maanden van te voren als ik vertelde dat ik haar weg ging brengen 'Wat? Waarom, ze is zo mooi!'.
Klopt maar met haar knappe kop kon zij niet meer lopen.

angel250

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:18

Respect dat je dit gedaan heb echt waar en het verhaal is erg mooi .

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:45

Allereerst nog heel veel sterkte gewenst, de rauwe randjes zullen inmiddels er een beetje af zijn.

Maar in je verhaal dat je verteld dat haar benen hebt bekeken, heb je daar ook foto's van gemaakt misschien voor de veearts die haar behandeld heeft?? Voor hem misschien ook weer een leerproces...
Omdat het allemaal een beetje onduidelijk was vanaf de buitenzijde, en dit de bevindingen waren van Jan en jou.
Was daar eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar, vandaar deze vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:49

Ik blijf maar respect hebben voor deze keuze....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 08:27

we hebben geen foto's gemaakt. Heb de veeartsen wel regelmatig over de vloer gehad weer(ik heb wel pech dit jaar met de paarden) en het verteld. Die hadden niet verwacht dat het zo beroerd zou zijn als ik vertelde maar waren het wel volledig eens over mijn keuze 'Je hebt er alles aan gedaan en dit was de beste oplossing voor haar'.

En toch blijf ik twijfelen of ik niet al te vroeg afscheid heb genomen van haar

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:28

Woogy schreef:
En toch blijf ik twijfelen of ik niet al te vroeg afscheid heb genomen van haar

Meid.. je hebt het zelf gezien... Hou op met jezelf verwijten maken.... dat moet je echt gewoon niét doen.. Dat zei Jan ook, dat zei ik, dat zeiden de andere slachters....
3 van de 4 benen zaten vol met ontstekingen, vergroeiingen..... Jouw dier had pijn bij elke stap.
Dit had je niet meer goedgekregen, nu niet, nooit niet.

Te laat ben je niet geweest, want je hebt alle onderzoeken, al het mogelijke gedaan..
En te vroeg, nee zeker niet.....Dit kwam gewoon niet meer goed.

Meid, echt.. Stop met jezelf verwijten maken. Ik weet dat het een verwerkingsproces is, en dan komt dit voor.
Maar wees sterk, en sta erboven... :(:) :(:)
Je hebt het goed gedaan... echt... :*

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:37

Dank je voor je antwoord en ik denk en de andere ook dat je het niet te vroeg hebt gedaan, je
hebt het Goed gedaan.
Als je zelf hebt gezien hoe erg het is en er zoveel aan gedaan hebt is het rot gezegd over.
Heb er vrede mee aub, het kon niet anders en je paard is je er dankbaar voor.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:15

Respect, een hele dappere maar goede beslissing : )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 18:45

het blijft heel onwerkelijk ook en tsja...ik kan niet anders dan mezelf verwijten. Voel me regelmatig nog steeds een slecht mens, waar ik wel niet het lef vandaan haal te beslissen over haar leven. Ook al weet ik wel dat ze er beter op is geworden. Verlost van de pijn en ellende in d'r pootjes en lijf, ze was er zelf ook aan toe gezien hoe ze haar einde zelf heeft meegemaakt. Heel snel en rustig. Toch is het een heel raar gevoel, dat ik zo nietig ben en toch durf te beslissen over mijn beste vriendin. Het gevoel zal waarschijnlijk wel slijten met tijd...ik hoop dan dat ik kan wennen aan het feit dat ze er echt niet meer is en ik het wel goed heb gedaan voor haar...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:02

Woogy schreef:
heb trouwens nog veel gehoord in de maanden van te voren als ik vertelde dat ik haar weg ging brengen 'Wat? Waarom, ze is zo mooi!'.
Klopt maar met haar knappe kop kon zij niet meer lopen.

Je hebt het beste gedaan voor je paard! Uit egoisme had je haar op stal kunnen laten staan om haar schoonheid maar daar had je haar niet mee geholpen. Je heb het goed gedaan!
Nu heeft ze geen pijn meer, dat is wat belangrijk is.
En het gaat tijd kosten maar je geeft het een plaatsje. Ook al zal het verdriet van het verliezen van je beste vriendin blijven...
Alleen nu sta je ermee op en ga je ermee naar bed, over een tijdje kun je ook van andere dingen genieten en heb je gewoon je momenten waar je even aan haar terug zal denken. Die zijn waardevol!
Sterkte!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:08

Wat goed van je ! Ik kon het niet om er bij te zijn toen onze pony werd ingeslapen mijn man gelukkig wel.

Ik heb gevraagd (faculteit utrecht ) of ze naar haar hoefjes wilden kijken (ze was zwaar hoefbevangen) maar helaas nooit meer iets van gehoord.

Diep respect voor jouw hoe jij je paardje tot het laatse toe hebt begeleid ik was was niet zo dapper....

kollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:28

wow wat een verhaal.
Knap van je dat je dat hebt gedaan.
Ik heb mijn eerste paard Jade verloren na dat ze was verongelukt in de wei. deze hebben we laten inslapen nadat ze der kootbeen verbrijzeld had. ze had minder dan 1% kans dat het goed zou komen en ze zou altijd pijn houden en dan een weidepaardje worden. mijn vader heeft toen besloten om haar in te laten slapen.

Kim heeft 2 peesblesures gehad en geniet nu van der pensioen zijn ook heel erg aan het tobben geweest over wat te doen met haar. dan wel dan niet kreupell en uiteindelijk besloten om haar pensioen te geven op een wei. Zo wandelt nu vrolijk (nou jah staat meer met der kop aan de grond eigenlijk) door de wei met een maatje. het gaat alweer beter ze loopt minder kreupel. Je kunt zien dat ze ervan geniet op de wei. ze is nog altijd even vriendelijk en lief en bazig naar andere.

mijn vader heeft altijd gezegd: het voordeel van een dier die kan een spuitje krijgen en uit zijn lijden verlost worden.

Dit heb jij gedaan bij je merrie en ik bij mijn eerste paardje Jade.
En nog steeds mis ik haar iedere dag.

je hebt het beste voor je paard gedaan

Ik heb nu een nieuwe paard een 5 jarige met het doel om het z2 te halen en verder. Kim was bijna klaar voor het z2 alleen nog de vliegende wissel waar we mee aan het trainen waren. ze heeft de blessures met dom struikelen opgelopen. ze struikeld en rekt de pees te ver op. maar nu gaat het goed met haar.

respect heb ik voor de mensen die kijken naar wat het beste is voor hun dier en niet naar hun eigen. zodat de dieren onnodig pijn lijden. het is een moeilijke beslissing maar je hebt het goed gedaan. Het duurt lang maar het komt goed. Ondertussen ben ik bijn mijn derde paardje zoals je leest. Je vergeet ze nooit. wij kregen het advies om een nieuw paard te kopen dit heeft veel geholpen ook deze mag nooit meer weg. ze is in de plaats gekomen van Jade maar Jade zelf vergeten we nooit.

Koester de mooie momenten je hebt afscheid van haar kunnen nemen en het zelf besloten. Bij Jade was er niks meer aan te doen en heb geen afscheid van haar kunnen nemen ik was niet op stal toen het gebeurde. mijn zus heeft het zien gebeuren en wij mochten neit mee naar de dierenarts.

respect

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 04:27

Respect voor jou. Het was de enige juiste beslissing die je kon nemen.

xsharonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:03

Sterkte

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:44

voor de mensen die er interesse in hebben. Ik heb eindelijk de moed gevonden om de foto's te bekijken van de dag voor we haar weg brachten.

Naar mijn idee geeft dit het beste het beeld van haar ellende weer.
Afbeelding

De pijn is altijd niet uit te houden, we missen haar vreselijk en er gaat geen dag voorbij zonder dat we aan haar denken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:09

Pfoe, kan me voorstellen dat het je pijn doet deze foto te zien.
*knuf*

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:13

Heel veel moeite gehad om dit te lezen. Ik heb namelijk een aantal jaar geleden ook voor de moeilijke beslissing gestaan, uiteindelijk is hij naast mijn moeder ingeslapen, voor mij was het te ingrijpend, ik mocht dus niet mee.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:32

Kan alleen maar respect hebben voor wat je gedaan hebt.
Ik ben blij dat ik jou verhaal gelezen heb, Jan heeft maandag mijn paard opgehaald en vrijdag is het zover... Zie er ontzettend tegenop, maar ik wil bij haar zijn bij het schieten en het is prettig een positief verhaal te lezen. (mijn paardje heeft een peesblessure die niet meer goed komt en waar ze pijn aan blijft houden).
Heel veel sterkte met het verlies vam je paard.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:34

Ik vond toen al dat je de enige eerlijke beslissing genomen had. Die foto spreekt boekdelen.... :(:)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:50

Ik lees dit nu pas Woogy...
Ik heb echt diep respect voor jou. Ik zou dit niet kunnen, wel willen, maar ik kan er echt niet bij blijven.
Juist om die reden denk ik (als voor Laliesk de tijd is) toch voor inslapen kies, maar dan wel met een behoorlijke overdosis O:)
Want die gaat ook zeker vechten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:00

Waarom moet je er perse bij blijven? Is toch niet nodig. iig niet tot het laatste moment. Daar zijn ook andere oplossingen voor. :)
Inslapen als je wéét dat je dier gaat vechten... vind ik wat minder.

Tag was ook een paard met temperament.. nog fit en kwiek hoe ze in Nijkerk aankwam...
Zou ook een vechtertje geweest zijn denk ik! Nog te goed in de kop!

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:02

Heel veel sterkte met je verlies..

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:11

kleinvosje schreef:
Ik heb er maar 1 woord voor: RESPECT, dat je dit zo hebt kunnen doen.

je neemt me het woord uit de mond

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:55

och woogy...

je bent zeker niet te vroeg geweest!!!
die foto... arm beest.
volgens mij weet je heel goed dat het niet beter geworden zou zijn.
Het is vreselijk om over het leven van je paard te kunnen beslissen.
maar in sommige gevallen is het wel het beste.

sterkte!