Verona vorderingtopic :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziet ze er al beter uit?

Ja
316 (78%)
Nee
7 (1%)
Een beetje
79 (19%)

Totaal aantal stemmen: 402

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:28

Wat vind ik het toch een gaaf beest!! <3

:9

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:32

Tamadine schreef:
Jeetje lekker balachelijk dat zulke mensen dat via pb naar je toezenden he. Echt schaamteloos.
En wat dan nog als je een paard verkoopt als die weer in orde is. Is juist toch des te fijner. Jij zorgt vervolgens weer voor een ander paardje. Super toch... Laat die persoon maar lekker banketstaaf hoor!!!

Ja weet ik wel maar zo komt het weer over of ik geef helemaal niets om de paarden.
Heb er op de moment 2 te koop staan. 1 projectje van 3 jaar geleden waar ik in het begin een enorme band mee had maar door dat hij zo erg veranderd is en weer helemaal beter is blijkt zijn karakter echt niet meer met mijn te passen. Doet ook enorm pijn om hem weg te doen maar dan heb ik weer plaats voor een ander project. Ook mijn draver staat te koop (wegens mijn school ook deels) omdat ook zijn karakter niet bij het mijne past. Beest is gered van de dood.. Denk niet dat hij het erg vind om een nieuwe thuis te krijgen :)

Ik kijk altijd of de karakters bij mij passen... Zo niet... Dan zoek ik iets nieuw voor hen in de hoop zo ooit mijn droompaardje tegen te komen en in tussen help ik weer wat kneusjes voor een 2 de kans :)

Net als Verona... Als blijkt dat ze binnen een jaar ofzo echt niet bij mij past qua karakter kan ik er beter iemand voor zoeken die er beter bij past.. Toch?

Tamadine

Re: Verona vorderingtopic :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:34

Nou super dan toch... Moeten meer van die mensen wezen...

Maar echt er niets van aan trekken hoor! Laat zulke mensen maar banketstaaf...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:35

En ook ik heb een paardje uit de handel gehaald. Ook haar karakter paste niet bij mij. Heb ik ook verkocht... Deed wel erg pijn, maar heb dr wel eerlijk met het hele verhaal verkocht en ze heeft nu een super plekje. En ik heb nu een paardje wat wel super bij mij past.
Als je een goede eigenaar kan vinden, waarom niet?? Je gooit dr toch niet de handel in....

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:40

Ja ze beweerd dat ik het met al mijn paarden doe.. Ik heb eigenlijk nog NOOIT een paard gekocht waarvan ik dacht dat deze een leuk karakter heeft.. Heb ze altijd gekocht omdat ze me nodig hadden. Heb er dus ook nog geen tegen gekomen waarvan het karakter wel bij mij past.
Nu ja die ene dat ik nu te koop heb daar klikte het in het begin wel enorm mee hoor. Toen hij Erg mager en futloos was had hij een prachtig karakter. Toen hij eenmaal op gewicht was bleek het een echte draak te zijn voor mij :P Alle dingen waar ik niet van hou zie ik terug in hem.. Zou niet eerlijk zijn tegenover hem om hem dan nog langer bij mij te houden.
Kan hem ook moeilijk terug ondervoeden zodat zijn makke karakter terug komt? :P

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:44

nee je bent echt zon armoedzaaier
daarom koop je een paardje wat veel dierenarts kosten nodig heeft enzo :(:) heel logisch allemaal
lekker laten praten! blij dat je verona zo goed opvangt:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:51

Nou meid, je doet wereld werk, echt waar. Er zouden er meer zoals jou moeten zijn.
Nou en, dat je paarden verkoopt zodra ze weer gezond zijn. JIJ bent wel degene die ze heeft opgeknapt. En niet die persoon aan de andere kant van de pb dis banketstaaf dingen heeft lopen zeggen... JIJ bent degene die paarden een kans geeft en niet die persoon aan de andere kant van de pb. En als die persoon dit leest dan mag ze contact met mij opnemen en eens goed uitleggen waar het over gaat, want ik begin nu beetje boos te worden op die persoon haha. Kan dr echt niet tegen hoor, dat soort mensen....

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:54

Helaas ben ik ook zo'n persoon. Ik heb je topic doorgelezen en ik zie een oud diertje dat heel veel pijn heeft. Tja misschien ben ik een boer, ik had haar laten inslapen. Dit is niet kwetsend voor jou bedoeld, alleen snap ik dat anderen misschien anders reageren

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:56

Nou ik vind het een hele andere reactie die jij nu geeft. Jij zou dr laten inslapen, oke, dat kan een keuze zijn van iemand. Maar wat die persoon via pb heeft gezonden gaat over heel iets anders...

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:56

maar verona isniet oud? moet je zien hoe vrolijk ze staat op fotos en blij ze is dat ze npog een kans heeft gehad op een leuk leven.
jij zou haar gezien hebben gekocht hebben en daar nog een spuitje laten geven? zodat ze met een verschrikkelijk einde is gestorven?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:00

Ow en contact opnemen zal ze zeker doen :j Enkel om me zwart te maken. Net zoals ze bij bokt.be gedaan heeft..
Zit ze pb's te sturen naar mensen over hoe slecht ik ben voor de paarden en dat ik geen geld heb om mijn paarden eten te geven. Moet lukken dat ik gratis eten gekregen heb van het winkeltje waar ik altijd ga. Dan kan ze nog wat verder gaan zeggen dat ik moet schooien voor paardeneten :')
Haar 2jarige hengst stond bij mij op de weide (als gezelschap voor mij opknappertje) de regel was dat ze een bijdrage gaf per maand en ik voor hooi en weidegang, water,.. Zou zorgen. Ze moest hem alleen zelf verzorgen en aangepaste korrel geven.
Nu beweert ze dat haar paard van mij geen aangepaste korrel mocht krijgen :Y) Heb haar meerdere keren gevraagd korrel mee te brengen (wou het zelf met haar gaan halen) maar mevrouw had geen geld..
EDIT: EN op het einde was ik bezig met haar paard te borstelen, hoeven te vetten en uitkrabben, manen knippen, en hoefje vasthouden als smid kwam..
Ze zou mijn beste vriendin moeten zijn maar gaf wel eerlijk toe dat ze meerdere keren over mij geroddeld had.. Want dat doen vrienden toch bij elkaar? (dat waren haar woorden..)
Ach... Sommige mensen }:)

Over de keuzen inslapen.. Ik heb in het begin van het topic ook gezegd dat als ze iets zou hebben waardoor ze pijn blijft hebben dan krijgt ze een spuitje.. Ze heeft geen schurft meer en heeft tot haar koliek geen last gehad. Ze is 15 jaar en kan dus nog 15 jaar leven.. Waarom niet denk ik dan? Misschien zou ze nog een kleine maand pijn kunnen hebben (koliek) maar ook een gezond JONG paard kan koliek krijgen.. Die hebben ook pijn. En het is geen gevaarlijke koliek.. Het zijn gewoon erge krampen..

Tamadine schreef:
Nou meid, je doet wereld werk, echt waar. Er zouden er meer zoals jou moeten zijn.
Nou en, dat je paarden verkoopt zodra ze weer gezond zijn. JIJ bent wel degene die ze heeft opgeknapt. En niet die persoon aan de andere kant van de pb dis banketstaaf dingen heeft lopen zeggen... JIJ bent degene die paarden een kans geeft en niet die persoon aan de andere kant van de pb. En als die persoon dit leest dan mag ze contact met mij opnemen en eens goed uitleggen waar het over gaat, want ik begin nu beetje boos te worden op die persoon haha. Kan dr echt niet tegen hoor, dat soort mensen....

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:27

nee ik had haar laten staan en wel de dierenbescherming gebeld. Maar verder geen actie ondernomen. Ben ik dan een slecht mens? Ik heb nu 1 paard en die zit volledig in de verzekering. De dierenarts kan duizenden euro's kosten. Dat is voor een gewone burgers niet snel bij elkaar te hoesten. Er gaan elke dag zoveel gezonde jongere paarden naar slager.
Aangezien ik geen onbeperkt geld heb, had ik dit nooit gedaan. Ik zie ook bij de stal waar ik sta verschillende jonge meiden, die nog op school zitten al zwaar in de financiele problemen zitten door hun paard. Echt heel erg triest, maar wel van te voren te voorzien helaas. Maar goed dit lijkt mij verder off topic
lisantjuuh schreef:
maar verona isniet oud? moet je zien hoe vrolijk ze staat op fotos en blij ze is dat ze npog een kans heeft gehad op een leuk leven.
jij zou haar gezien hebben gekocht hebben en daar nog een spuitje laten geven? zodat ze met een verschrikkelijk einde is gestorven?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:51

Ik snap wat je bedoeld hoor :j
Alleen weet je zeker dat er geen dierenbescherming ook daadwerkelijk op af gaat en als ze al gaan is het enkele maanden, jaren later. Te laat voor sommige paarden.
Dit is mijn werk... Dit is wat ik doe... Paarden als Verona waar anders de hulp te laat voor komt, op te vangen en een 2de levenskans geven.

Ik snap dat ik ze niet allemaal kan helpen (denk dan aan slachtveulens,...) Maar elk dier dat ik help is weer een dier extra geholpen.

Ieder zijn mening natuurlijk maar dan kan je even goed alle asielen dicht doen want er zijn teveel honden die je niet kan helpen..
Snap je? :)

paardjes123 schreef:
nee ik had haar laten staan en wel de dierenbescherming gebeld. Maar verder geen actie ondernomen. Ben ik dan een slecht mens? Ik heb nu 1 paard en die zit volledig in de verzekering. De dierenarts kan duizenden euro's kosten. Dat is voor een gewone burgers niet snel bij elkaar te hoesten. Er gaan elke dag zoveel gezonde jongere paarden naar slager.
Aangezien ik geen onbeperkt geld heb, had ik dit nooit gedaan. Ik zie ook bij de stal waar ik sta verschillende jonge meiden, die nog op school zitten al zwaar in de financiele problemen zitten door hun paard. Echt heel erg triest, maar wel van te voren te voorzien helaas. Maar goed dit lijkt mij verder off topic
lisantjuuh schreef:

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:09

Ja ik snap je, alleen snap ik niet waar je dan je inkomsten vandaan haalt. Je zegt dat het je werk is. Nauw ik werk me suf fulltime en kan net fatsoenlijk rond komen met huis paard en auto. Ik zie veel van die jonge meiden, met zoveel verdriet en problemen ervan rond lopen. Dat is heftig en uiteindelijk gaat het bij hun vaak toch mis. Met als nog de gevolgen voor het dier en hun ook nog in de problemen ;( . Tja en dan krabbel ik me toch wel even op me hoofd...

[quote="yeye"]Ik snap wat je bedoeld hoor :j
Alleen weet je zeker dat er geen dierenbescherming ook daadwerkelijk op af gaat en als ze al gaan is het enkele maanden, jaren later. Te laat voor sommige paarden.
Dit is mijn werk... Dit is wat ik doe... Paarden als Verona waar anders de hulp te laat voor komt, op te vangen en een 2de levenskans geven.

Ik snap dat ik ze niet allemaal kan helpen (denk dan aan slachtveulens,...) Maar elk dier dat ik help is weer een dier extra geholpen.

Ieder zijn mening natuurlijk maar dan kan je even goed alle asielen dicht doen want er zijn teveel honden die je niet kan helpen..
Snap je? :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:21

Nu ik zou me niet moeten verantwoorden op me financiële situatie maar aangezien me vader gestorven is en ik nog naar school ga trek ik elke maand een bedrag van de verzekering. (Ga niet vertellen hoeveel dat juist is :P) en me vriend steunde me ook enorm in mijn projecten. De verzorging is volledig op mij maar financieel heb ik wel wat hulp hier en daar.
Ik zou ook graag na mijn schooljaren een VZW voor verwaarloosde dieren op willen zetten maar dat zijn echt heuse toekomstplannen :')
Heb ook me eigen weide dus dat helpt natuurlijk ook :j

paardjes123 schreef:
Ja ik snap je, alleen snap ik niet waar je dan je inkomsten vandaan haalt. Je zegt dat het je werk is. Nauw ik werk me suf fulltime en kan net fatsoenlijk rond komen met huis paard en auto. Ik zie veel van die jonge meiden, met zoveel verdriet en problemen ervan rond lopen. Dat is heftig en uiteindelijk gaat het bij hun vaak toch mis. Met als nog de gevolgen voor het dier en hun ook nog in de problemen ;( . Tja en dan krabbel ik me toch wel even op me hoofd...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:23

Sorry was niet bedoeld om je en verantwoording te laten afleggen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:26

:D geen probleem hoor :) Even goede vrienden hoor :j
Ik kan begrijpen dat er meer mensen zijn die zich dit afvroegen en nu weten ze ook meteen hoe het zit ;)

paardjes123 schreef:

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:29

Tja paarden zijn gewoon een bodemloze geld put. Ik vind het gewoon zonde als sommige hierdoor in grote financiele problemen komen en paardje het uiteindelijk nog niet red. Maar uhh blijf je topic volgen ben wel benieuwd hoe het met je merrie afloopt!
yeye schreef:
:D geen probleem hoor :) Even goede vrienden hoor :j
Ik kan begrijpen dat er meer mensen zijn die zich dit afvroegen en nu weten ze ook meteen hoe het zit ;)

paardjes123 schreef:

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:36

Ik vind dat je super werk verricht! en al zou je Verona door verkopen, dan heeft ze in ieder geval nog een mooi leven voor de boeg! want je lijkt me niet het typ die dr bij de eerste de beste verkoopt, maar een goed tehuis zoekt ! :) En dat je spullen krijgt, waar je nooit om gevraagd heb!! je kreeg het aangeboden! is dan een mooi steuntje in de rug! dan hou je dat geld over om de dierenarts te kunnen bellen wanneer dat nodig is!

Neehoor! laat die belg maar lekker praten! je doet super werk! als ik je zon lintje uit kon delen, had je die zeker van me gehad!!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:47

:o Heel erg bedankt :o Als ik haar al weg zou doen (voorlopig past haar karakter nog bij mij :j ) dan zoek ik inderdaad de ideale baas voor haar. En als me dit niet lukt (als er bijvoorbeeld alleen handelaars op af komen) dan vertrekt ze enkel per adoptie. Zomaar weg doe ik ze niet. :n

tinkerfunss schreef:
Ik vind dat je super werk verricht! en al zou je Verona door verkopen, dan heeft ze in ieder geval nog een mooi leven voor de boeg! want je lijkt me niet het typ die dr bij de eerste de beste verkoopt, maar een goed tehuis zoekt ! :) En dat je spullen krijgt, waar je nooit om gevraagd heb!! je kreeg het aangeboden! is dan een mooi steuntje in de rug! dan hou je dat geld over om de dierenarts te kunnen bellen wanneer dat nodig is!

Neehoor! laat die belg maar lekker praten! je doet super werk! als ik je zon lintje uit kon delen, had je die zeker van me gehad!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:47

Nou tot nu toe heeft die persoon nog geen lef gehad om te reageren richting mij...

Financieel vind ik helemaal niet dat je je hoeft te verantwoorden hoor. Ik had er zelf totaal niet aan gedacht zelfs. Dat zijn persoonlijke zaken vind ik.
En dat TS niets over heeft voor dr paard is onzin. Ik had nog een deken voor dr, alleen zelf helaas geen geld om het toe te zenden wegens omstandigheden. Nou TS heeft mij netjes de verzendkosten betaald en zij heeft de deken gekregen.
En dan gezien je financiele situatie helemaal des te meer reden om een paar paarden te verkopen. Daarvan kan je weer nieuwe paarden helpen. En idd je geeft die paarden een tweede kans op een leven. Anders was hun leven nu over geweest...

Kijk iedereen zou het anders aanpakken. Sommige zou het paard laten inslapen, sommige hadden het paard niet gekocht. Goed, ieder zijn beslissing daarin. Maar om nu te gaan stellen dat TS niet goed is voor dr paarden... Nou dikke onzin natuurlijk!!! en wat geeft t als je soms wat hulp krijgt van omstaanders. Dmv een deken of een zak voer of wat dan ook. iedereen blij toch.

En lekker banketstaaf ook nog eens dat ze een goede vriendin van je zou zijn. Nou die had ik wel een rotschop verkocht zeg. En dan zulk geroddel. Bah..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:30

Helaas zie ik dit op bokt telkens weer gebeuren. Zo jammer dat mensen het kennelijk altijd weer nodig vinden om negatief te zijn, af te kraken en tweedracht te stichten. Ik wordt er zo moe van. Kan een draadje nou niet eens 'gewoon' on-topic blijven, zonder al die, meestal irrelevante, kritiek. Dit topic gaat over het herstel van Verona, niet over wat de TS al of niet heeft gedaan, zal doen of zou moeten doen. Ieder zijn eigen mening, maar doe dat alsjeblieft niet in andermans topic.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:33

Ik begreep dat het een discussie forum is, of heb ik wat gemist?
RosiePosie schreef:
Helaas zie ik dit op bokt telkens weer gebeuren. Zo jammer dat mensen het kennelijk altijd weer nodig vinden om negatief te zijn, af te kraken en tweedracht te stichten. Ik wordt er zo moe van. Kan een draadje nou niet eens 'gewoon' on-topic blijven, zonder al die, meestal irrelevante, kritiek. Dit topic gaat over het herstel van Verona, niet over wat de TS al of niet heeft gedaan, zal doen of zou moeten doen. Ieder zijn eigen mening, maar doe dat alsjeblieft niet in andermans topic.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:12

Even een idee voor als de koliek, afwisselend diarree blijft aanhouden. We hadden een pony bij ons in de opvang die steeds terugkerende koliek had, en tussendoor constant diarree die maar niet op te lossen viel. Die pony bleek achteraf een darmsteen te hebben. Omdat ze 26 jaar was, heeft haar adoptant haar besloten in te laten slapen. Ook hadden we een erg oude pony met een verwaarloosde worminfectie, deze had terugkerende diarree doordat de wormen zijn darmen permanent beschadigd hadden.

Niet om je ongerust te maken, want met een ondervoed paard krijg je gemakkelijk kolieken. Maar iets om in het achterhoofd te houden :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:50

Dit blijft zeker in mijn achterhoofd :D
Bedankt :)

Solleke_Noah schreef:
Even een idee voor als de koliek, afwisselend diarree blijft aanhouden. We hadden een pony bij ons in de opvang die steeds terugkerende koliek had, en tussendoor constant diarree die maar niet op te lossen viel. Die pony bleek achteraf een darmsteen te hebben. Omdat ze 26 jaar was, heeft haar adoptant haar besloten in te laten slapen. Ook hadden we een erg oude pony met een verwaarloosde worminfectie, deze had terugkerende diarree doordat de wormen zijn darmen permanent beschadigd hadden.

Niet om je ongerust te maken, want met een ondervoed paard krijg je gemakkelijk kolieken. Maar iets om in het achterhoofd te houden :)