Nare ervaring manege Grol Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:40

En dan ook nog eens met gympies een strandrit doen....hartstikke leuk daar :( heb het al eerder gemeld maar wat daar allemaal gebeurd is niet te beschrijven!

Mallow

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:46

Meisje in de rode jas is een begeleidster daar, zegt genoeg lijkt me :)

poeki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:12

ik heb er ook een keeer een buitenrit gemaakt, mijn ervaring was niet geweldig maar toch beter als de jouwe :$
bij mij moesten we eerst heel lang wachten tot de vorige groep terug kwam. ondertussen was ik degene die sommige mensen moest helpen omdat de medewerkers het te druk hadden terwijl ik niet daar werkte en er zoiezo nooit kwam.. Ook was er een paard ontsnapt omdat de mevrouw weg gleed toen ze hem terug wou brengen. Die heb ik moeten pakken.. Later bleek dat ik op dat paard mocht gaan rijden. Dit paard stond in een halve vrachtwagen of wat het ook was iig geen stal! ook stonden alle paarden daar met hun zadels op de halve dag. Een kind wou niet op een pony omdat ie niet zo lief was vervolgens werd het paard met tuig terug in zn stal gezet dus heb ik maar gevraagd of ik hem zal afzadelen. dat was dan goed. Vervolgens was de andere groep terug, bleek dat er nogal wat paarden kreupel waren (waarschijnlijk omdat ze veel te veel moesten lopen) en dat er een aantal mensen niet mee konden met de rit. Dit sloeg (vond ik) al helemaal nergens op! Die mensen waren van ver komen rijden alleen voor die buitenrit en die konden nu weer gaan?!
toen we eindelijk konden opstappen werd er niet echt geholpen wat betreft het nog eens aansingelen of beugels op maat maken. vervolgens moesten we op ons paard nog best lang wachten, terwijl al die paarden op een hoopje stonden en naar elkaar aan het trappen waren.. Toen we eenmaal gingen liep mijn paard niet al te soepel want die was al erg oud volgens mij.. en hij had al wat ritten gelopen. op de weg naar het strand liepen we vooral stap stukjes draf en heel even galop. ik zat op mn paard even mn beugel goed te doen, gaat die opeens los. Ik roep die vrouw even en die zet hem weer vast, dit kwam blijkbaar vaker voor want ze was niet verbaasd ofzo. Wat nou als dit gebeurt als je in volle galop zit? Verder was mn paard wel heel lief! echt een goed paard maar veel te oud voor dat soort werk! hij had er echt moeite mee en liep een beetje kreupel.. eenmaal op het strand ging het wel dat vond ie erg leuk dus dan vergat hij het een beetje. wel ging een paard de hele tijd rollen als dat kind er nog op zat.. die kon gewoon aan het lopen zijn en opeens lag die.. dat vind ik ook niet erg positief... bij ons gingen we ook galoperen ik persoonlijk vond het niet erg hard gaan en mijn paard was ook nog makkelijk te controleren maar dat kwam gewoon omdat hij zo oud was.. ik kon daardoor wel veel langer in galop blijven :j hoe hard de rest ging kan ik daarom niet zeggen.. bij ons vonden geen paarden die vliegers eng en eigenlijk waren ze allemaal vrij rustig vond ik persoonlijk. dus over het algemeen vond ik het best leuk maar heb ik wel heel veel medelijden met die paarden! want ze zijn gewoon overwerkt en de mijne was gewoon te oud. Ook vond ik de mensen niet al te klantvriendelijk want ze zeiden de hele tijd dat ze "zo"kwamen helpen maar uiteindelijk gebeurde er niks.. ook vind ik het niet erg gezond dat ik ongeveer meer die mensen hielp en voor de pony's zorgde als hun aangezien ik daar nog nooit was geweest... Je zou zeggen waarom doe je dat? Nou omdat die kinderen half aan het huilen waren omdat ze hun pony eng vonden, dat iets niet goed zat en omdat ik de paarden zielig vond!

poeki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:26

bij ons konden de paarden trouwens wel rustig over het strand want ik kon gewoon met lange teugel en als ik wou zonder beugels op het strand rijden het enige was dat je opeens bam van stap naar rengalop ging: dit werd dus niet duidelijk aangegeven...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:37

Aangezien dit topic inmiddels 2 x omhoog geschopt is, maar niet meer op VVDD past, hier een slotje.
Mocht er behoefte zijn aan een ervaringen-topic over deze manege, kan er, volgens geldende regels, een nieuw topic geopend worden op ED.