En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:05

Calimero_ schreef:
Ik heb al heel veel pech gehad het laatste jaar.
Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan met alle gevolgen van dien.
Toen kwam Linda, mijn vorige pony die artrose bleek te hebben.
En door die omstandigheden ging het slecht op school.
Dat is de reden dat ik nu niet naar school ga.
Daarbij komt Christal nog. Een geweldig paard, en ik wil ook zeker doorzetten. Maar de klik is er niet.
Met linda ging het ook wel eens slecht, maar dat maakte niet uit, ik wou altijd doorgaan.
Dat heb ik met Christal niet. Dit is al de 4de keer dat ik twijfel. Dat zegt toch ook iets?
Als je het paard van je dromen hebt gevonden dan wil je toch juist doorzetten en maakt het je niet uit hoe lang het gaat duren?
Dat heb ik niet. Hoe leuk en mooi ze ook is. We passen niet bij elkaar.
Daarbij komen de omstandigheden voor haar. Ik heb 2 mensen die haar willen kopen waarbij ze bij de ene een jaar lang lekker nog op het land mag genieten en bij de andere elke dag ook lekker in he land komt..

Dat lijkt mij de beste keuze voor ons allebei. Dan kan ik rustig aan op zoek naar mijn droompaardje en Christal genieten van haar leven.

Dat is denk een hele eerlijke keus, verkoop.

Het paard zal er alleen maar op vooruit gaan, en over het algemeen kan het een paard niet zoveel schelen van wie hij zijn brokjes krijgt. Kan me voorstellen dat het emotioneel moeilijk is, maar je merrie gaat er zo te lezen alleen maar op vooruit. Dat is toch juist hartstikke goed!

Roos_3

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:07

ik ben een stille meelezer
maar wil toch even tegen je zeggen dat ik een hoop respect voor je heb!
ik vind het knap dat je zo naar je gevoel kan luisteren en het welizjn van je paard voorop zet

ik hoop dat er snel weer leuke dingen gebeuren voor je en dat je snel een paard vindt waarmee je wel een klik hebt!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:11

dit is inderdaad mischien we de beste keus die je kan maken zowel voor je paard als voor je zelf
Laatst bijgewerkt door eefjuh20 op 04-01-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:12

Lijkt me heel goed TS!
Succes met je zoektocht!

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:16

Proficiat voor de rustige en oprechte manier van reageren steeds weer TS. Als iedereen dat nou eens zo deed. Het lijkt me dat je toevallig een heel goed plekje voor Christal hebt gevonden en het is absoluut een geode keuze. Jij en je paard beleven er zo allebei geen plezier aan. Doorzetten is een goede eigenschap maar dit is in zekere zin ook doorzetten in een voor jou moeilijke keuze. Koop niet te snel een nieuw paard maar wacht geduldig tot er een op je weg komt die helemaal bij je past. Heb ik ook al 3x gedaan en steeds kwam zo'n paard sneller op mijn pad dan ik dacht.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:19

Calimero_ schreef:
Daarbij komt Christal nog. Een geweldig paard, en ik wil ook zeker doorzetten. Maar de klik is er niet.
Met linda ging het ook wel eens slecht, maar dat maakte niet uit, ik wou altijd doorgaan.
Dat heb ik met Christal niet. Dit is al de 4de keer dat ik twijfel. Dat zegt toch ook iets?
Als je het paard van je dromen hebt gevonden dan wil je toch juist doorzetten en maakt het je niet uit hoe lang het gaat duren?
Daarbij komen de omstandigheden voor haar. Ik heb 2 mensen die haar willen kopen waarbij ze bij de ene een jaar lang lekker nog op het land mag genieten en bij de andere elke dag ook lekker in he land komt..

Dat lijkt mij de beste keuze voor ons allebei. Dan kan ik rustig aan op zoek naar mijn droompaardje en Christal genieten van haar leven.

Toch klinkt deze keuze wel goed voor je paard...
En voor een volgend paard kun je beter té lang nadenken dan dat je weer zo'n 'miskoop' hebt. (ofjaa, miskoop is het niet te noemen, alleen een mis-cominicatie met rijden).

En misschien is het een idee om een paard op proef te nemen voordat je een beslissing maakt :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:20

blue_sky schreef:
Proficiat voor de rustige en oprechte manier van reageren steeds weer TS. Als iedereen dat nou eens zo deed. Het lijkt me dat je toevallig een heel goed plekje voor Christal hebt gevonden en het is absoluut een geode keuze. Jij en je paard beleven er zo allebei geen plezier aan. Doorzetten is een goede eigenschap maar dit is in zekere zin ook doorzetten in een voor jou moeilijke keuze. Koop niet te snel een nieuw paard maar wacht geduldig tot er een op je weg komt die helemaal bij je past. Heb ik ook al 3x gedaan en steeds kwam zo'n paard sneller op mijn pad dan ik dacht.

Inderdaat, sommige mensen kunnen zooooo gevoelloos reageren :\

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:23

Ik vind dat je goed alles hebt overwogen en een goede beslissing maakt in deze.

Veel sterkte en succes met de verkoop, het zal evengoed lastig/vervelend zijn.

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:29

Jammer dat je haar toch nog verkoopt maar ik hoop dat je een leuk nieuw paard zal vinden !

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:34

Citaat:
Toch klinkt deze keuze wel goed voor je paard...
En voor een volgend paard kun je beter té lang nadenken dan dat je weer zo'n 'miskoop' hebt. (ofjaa, miskoop is het niet te noemen, alleen een mis-cominicatie met rijden).

En misschien is het een idee om een paard op proef te nemen voordat je een beslissing maakt

Klopt helemaal. Van deze ervaring heb ik wel veel geleerd.
Ten eerste moet ik geen overhaaste beslissingen meer nemen.
En ten tweede goed naar mezelf luisteren en niet me laten meeslepen door andere mensen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:39

Calimero_ schreef:

Goede oplossing.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:48

Dus je hebt haar nu wel verkocht? of teminste er is al een koper die haar zeker wil? of dat moet je nog zoeken?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:49

Ik heb 2 mensen die haar willen hebben.
Een die is al wezen kijken.. Toen was jij er ook.
De andere nog niet, maar die is ook erg serieus.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:51

Dus met andere woorden, ze is sowieso al verkocht als het goed is?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:52

Als ik een van de twee zeg dat ze haar mag kopen dan wel ja :)
Moet er alleen even goed over nadenken welk plek mij het beste lijkt.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:54

oke, nou ik vind het wel jammer, want het ging zo goed en je had gezegd wat anderen zeggen luister ik niet meer na. maar toch ergens wel gedaan.. jammer

maar wel mooi dat je wel al een plekje hebt als het goed is :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:55

Ik luister juist niet naar wat anderen zeggen.
De meeste mensen zeggen doozetten.
En dat heb ik ook gedaan. Maar dit is de vierde keer dat ik ik weer twijfel.
Zoals ik in mijn stukje zei past ze gewoon niet bij me. De klik is er niet.
Jij zou alles voor Cheyenne doen omdat jij die wel hebt.
Met Linda had ik die van het begin af aan ook, maar met deze niet.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:56

maar laatst zei je van wel en toen zei je ook; goh ik ben toch wel erg blij dat ik haar niet heb verkocht en wel heb gehouden :)

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:57

Ga je voor een eventueel nieuw paardje dan wel op zoek naar een stal waar ze ook in de winter meer buitenkomen?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:57

Circel schreef:
Ga je voor een eventueel nieuw paardje dan wel op zoek naar een stal waar ze ook in de winter meer buitenkomen?

Als er bij die stal waar een wachtlijst staat een stal vrij komt zal ik daar zeker heen gaan.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:58

nynke1995 schreef:
maar laatst zei je van wel en toen zei je ook; goh ik ben toch wel erg blij dat ik haar niet heb verkocht en wel heb gehouden :)

Ik heb mijn keuze gemaakt Nynke.
Ik snap dat je denkt dat ik nu weer twijfel enz.
Maar het gaat zo niet meer. Ik ga er niet meer voor mijn plezier heen. Ik ga nu naar stal omdat ik het gezellig met jullie vind.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:59

haha ook een goede reden :))
nee grapje..
nouja je moet het ook zelf weten verder hoor :) niet mijn paard, geld en alles ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:34

Ik wil even 1 ding zeggen.. laat het vooral je keuze niet beinvloeden maar denk erover.
Ik heb 3jaar lang een verzorgpaardje gehad, een lastig ding. Schat van een beest, maar als ik erop ging wilde ze vaak uitbarsten of doen. Zelfs buiten een auto-ongeluk gehad. Eigenaar heeft vaak op het punt gestaan haar weg te doen, ze was te lastig en pittig. Maar als ze zomers het land op gingen? Wat hadden wij een schat van een beest! ik crossde elke week met haar en rijden ging geweldig.. Tot we weer 1 of 2 weken binnen op stal stonden.

Nu heb ik mijn eigen pony, maar is mijn oude verzorgpony naar een andere stal gegaan waar ze wel buiten komt in de winter. Voor ieder paard is het echt een verschil of ze buiten komen of niet!

Als mijn huidige paard een dag niet naar buiten komt, gaat ze ineens bijten ;)..
Mocht je beslissing blijven dit dier te verkopen, verander dan van stal voor je aan een andere begint.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:39

Ik vind het dapper, hoor. Als je maar zeker weet dat je achter je beslissing staat, welke dan ook, dan is het goed.
Je zult Christal zeker wel missen als je haar verkoopt, maar dan moet je bedenken waarom je het hebt gedaan.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:17

Calimero_ schreef:
nynke1995 schreef:

Ik heb mijn keuze gemaakt Nynke.
Ik snap dat je denkt dat ik nu weer twijfel enz.
Maar het gaat zo niet meer. Ik ga er niet meer voor mijn plezier heen. Ik ga nu naar stal omdat ik het gezellig met jullie vind.

JIJ hoeft er niet op te rijden nynke.. Het is jouw paard niet.
Het is ts haar keus, en zij zet haar paard voorop! Het is een jong dier die naar buiten moet kunnen en daarbij zou ts veel meer baat hebben bij aan ander paard! En haar paard bij een andere baas.

Ts, ik heb wel tien paarden bekeken en gereden voordat ik een keuze maakte en nu heb ik sinds een maand het ideale paard voor mij. Heb geduld dan vind je ook een leuk paard! En koop er 1 die je daar ook kunt berijden!