Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
doom schreef:Ook ik begrijp dat een paard tijdens het beleren goed voorwaarts moet worden gehouden.
Maar waarom krijgt de ruiter en het paard niet wat ondersteuning door eerst te longeren met een zweep bij de hand?
Zelf weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik van het filmpje van ts moet denken.
Dat voorwaartse is oke en goed maar waarom meteen een sprongetje maken?
Het is gewoon een vraag hoor, zie het niet te negatief in
peanutbutter schreef:In de ideale droomwereld reageert een paard met zadelmak maken idd op de stemhulp. Maar helaas gaan mijn paarden niet met een stemhulp over een picknicktafel of over een boomstam.
doom schreef:Ik bedoel ook niet van te voren longeren.
Maar tijdens het rijden van de ruiter, de eerste keer erop aan de longeerlijn.
Zodat het paard wat ondersteuning krijgt van de ruiter op de grond en deze ruiter hem met de zweep lekker voorwaarts kan houden.
Zit idd wat in door ter afleiding het paard te laten springen. Heb het alleen bij onze omgeving nog nooit tijdens de eerste keer gezienvandaar ook de vraag.
Moll schreef:peanutbutter schreef:In de ideale droomwereld reageert een paard met zadelmak maken idd op de stemhulp. Maar helaas gaan mijn paarden niet met een stemhulp over een picknicktafel of over een boomstam.
goh, zijn ze doof dan of afgestompt? even zo goed stem hulp word vervangen door been hulp zithulp enz, echter als daar geen tijd voor is tja dan doen we het gewoon zo toch
Jetske schreef:Moll schreef:goh, zijn ze doof dan of afgestompt? even zo goed stem hulp word vervangen door been hulp zithulp enz, echter als daar geen tijd voor is tja dan doen we het gewoon zo toch
Je bent wel heel erg bevooroordeeld eh?
Volgens mij lees je niet verder dan je neus lang is....
doom schreef:Ik bedoel ook niet van te voren longeren.
Zodat het paard wat ondersteuning krijgt van de ruiter op de grond en deze ruiter hem met de zweep lekker voorwaarts kan houden.
Zit idd wat in door ter afleiding het paard te laten springen. Heb het alleen bij onze omgeving nog nooit tijdens de eerste keer gezienvandaar ook de vraag.
PercyLeen schreef:doom schreef:Ik bedoel ook niet van te voren longeren.
Waarom? En dan draaien ze tegen de longeerlijn in en dan heb je nog veeeeel grotere paniek!
nobel1 schreef:de eerste keer erop zitten terwijl een ander een longeerlijn vasthoudt vind ik nou weer gevaarlijk;paard maakt rare sprong,komt met been in of op longeerlijn en auw zeggen ruiter en paard...nee je kan ze beter lekker voorwaarts door de bak laten lopen en ze vooral goed bezig houden dan letten ze namelijk minder op de ruiter die erop zit.
JamieShanin schreef:nobel1 schreef:de eerste keer erop zitten terwijl een ander een longeerlijn vasthoudt vind ik nou weer gevaarlijk;paard maakt rare sprong,komt met been in of op longeerlijn en auw zeggen ruiter en paard...nee je kan ze beter lekker voorwaarts door de bak laten lopen en ze vooral goed bezig houden dan letten ze namelijk minder op de ruiter die erop zit.
idd dat zei ik ook ,
een kort halster touw is minder gevaarlijk..of gewoon teugels vast houden alleen wel gevaarlijk voor de gene die er naast loopt...