Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:54

;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:55

Okee, is het weer zover… Het is ook nooit goed.
Prima dat je het er niet mee eens bent maar om dan zo te gaan reageren. Ik vraag me af of de meesten hier zelf wel eens een paard beleerd hebben? Laat staan er verstand van hebben? Of eens goed kijken/ lezen.
Iedereen hier op bokt weet altijd hoe het beter moet. Altijd alles is zieluggg en niet vriendelijk voor je paard. Als je er geen tot weinig ervaring mee hebt, prima! Maar hou dan gewoon je klep dicht!
Kom op zeg, wordt eens wakker. Niet elk paard kan met een zijden handschoen aan beleerd worden. .. :)*

Ben benieuwd hoe die het in de SGW gaat doen PB! Gaaf dier!

Iorrr

peanutbutter schreef:
Wordt mijn paard bitloos beleerd is het nog niet goed :+

:=

Moll

dan nog met of zonder halster of bit het gaat nergens om, als je een paard goed begeleid in het voor traject, is stem hulp voldoende en weet het dier al wat teugelvoering is. Dan is stem hulp dus dat geen wat het dier voorwaard brengt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:56

doom schreef:
Ook ik begrijp dat een paard tijdens het beleren goed voorwaarts moet worden gehouden.
Maar waarom krijgt de ruiter en het paard niet wat ondersteuning door eerst te longeren met een zweep bij de hand?
Zelf weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik van het filmpje van ts moet denken.
Dat voorwaartse is oke en goed maar waarom meteen een sprongetje maken?

Het is gewoon een vraag hoor, zie het niet te negatief in ;)

dit doen ze om juist de spanning te laten afvloeien, even hebben ze dan niet meer de aandacht bij de ruiter maar bij het sprongetje! Herman Koorman gaat zelfs direct met ze de weg op ;)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:56

Waarom moet een paard altijd eerst gelongeerd worden?Wat voegt het toe? Het zal voor een gelongeerd paard niet anders zijn een ruiter op zijn rug te hebben dan voor een niet gelongeerd paard.
Uiteraard kan je als tegenargument geven dat hij de draf stemhulp kent, maar in mijn optiek is het paard op het moment dat er voor het eerst een ruiter op hem zit met 1000 andere dingen bezig om braaf te reageren op een stemhulp.

Inderdaad PB, je volgende inrijden met een neckrope :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:57

In de ideale droomwereld reageert een paard met zadelmak maken idd op de stemhulp. Maar helaas gaan mijn paarden niet met een stemhulp over een picknicktafel of over een boomstam.

chaatje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:58

wat een leukerd :) veel plezier nog!

PercyLeen

peanutbutter schreef:
In de ideale droomwereld reageert een paard met zadelmak maken idd op de stemhulp. Maar helaas gaan mijn paarden niet met een stemhulp over een picknicktafel of over een boomstam.

Zeg jij nooit hup? :+

nobel1

peanutbutter schreef:

En als je het nou heeeeeel lief vraagt? :Y)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:59

peanutbutter schreef:

goh, zijn ze doof dan of afgestompt? even zo goed stem hulp word vervangen door been hulp zithulp enz, echter als daar geen tijd voor is tja dan doen we het gewoon zo toch

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:59

Ik bedoel ook niet van te voren longeren.
Maar tijdens het rijden van de ruiter, de eerste keer erop aan de longeerlijn.
Zodat het paard wat ondersteuning krijgt van de ruiter op de grond en deze ruiter hem met de zweep lekker voorwaarts kan houden.
Zit idd wat in door ter afleiding het paard te laten springen. Heb het alleen bij onze omgeving nog nooit tijdens de eerste keer gezien ;) vandaar ook de vraag.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:00

doom schreef:
Zodat het paard wat ondersteuning krijgt van de ruiter op de grond en deze ruiter hem met de zweep lekker voorwaarts kan houden.
Zit idd wat in door ter afleiding het paard te laten springen. Heb het alleen bij onze omgeving nog nooit tijdens de eerste keer gezien ;) vandaar ook de vraag.

Waarom? En dan draaien ze tegen de longeerlijn in en dan heb je nog veeeeel grotere paniek!

Veseosunce

Moll schreef:
peanutbutter schreef:

goh, zijn ze doof dan of afgestompt? even zo goed stem hulp word vervangen door been hulp zithulp enz, echter als daar geen tijd voor is tja dan doen we het gewoon zo toch

Je bent wel heel erg bevooroordeeld eh?

Volgens mij lees je niet verder dan je neus lang is....

Moll

Jetske schreef:
Moll schreef:

heb ook maar een klein neusje :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:01

Het punt met longeren is dat een paard vaak weg wil vluchten. En als het dan vast zit en niet weg kan is er vaak maar 1 uitvlucht en dat is omhoog. Ik ben een keer achterover gegaan op deze manier. Wil nooit meer vast aan lijn.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:01

doom schreef:

ja maar het gevaarlijke is dat het paard zich opgesloten voelt en gaat rennen en dat zijn/haar benen verstrikt raken in de longeer lijn...
of dast hij struikeld en valt met ruiter of boven op de ruiter...
je kan er beter kan met een halstertouw naast lopen denk ik...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:01

de eerste keer erop zitten terwijl een ander een longeerlijn vasthoudt vind ik nou weer gevaarlijk;paard maakt rare sprong,komt met been in of op longeerlijn en auw zeggen ruiter en paard...nee je kan ze beter lekker voorwaarts door de bak laten lopen en ze vooral goed bezig houden dan letten ze namelijk minder op de ruiter die erop zit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:01

Owh ik sta bekend om mijn openbare communicatie met het paard in de cross :+ Echter is dat toch niet voldoende om daar even rond te rijden.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:02

Trouwens zelfs de paarden van edward gal worden hier zadelmak gemaakt dus heel veel zullen ze niet verpesten.

Vind het er ook niet zo schokkend uit zien. Thuis gaat het wel iets rustiger maar deze mensen krijgen vaak de paarden waarbij het thuis niet lukt. Beter zo en goed dan dat je thuis op rust en vertrouwen door blijft klooien en een hoop verpest aan het opstappen. Want dan ben je verder van huis...

Kortom ik vind dat je top gehandeld hebt en ik vind het er fijn uitzien :D

doom

PercyLeen schreef:
doom schreef:

Waarom? En dan draaien ze tegen de longeerlijn in en dan heb je nog veeeeel grotere paniek!

De persoon die op de grond staat zorgt toch dat dit niet kan gebeuren..
Nouja laat ook maar het was gewoon een vraag naar ts waarom dat niet eerst wordt gedaan.
Het merendeel doet dat gewoon wel ;)

Sannnn

Moll schreef:
Jetske schreef:

heb ook maar een klein neusje :+

Dan zou je juist goed moeten kunnen lezen...

Olympia96

peanutbutter schreef:
Maar helaas gaan mijn paarden niet met een stemhulp over een picknicktafel of over een boomstam.

Goh.... Dacht ik nou altijd dat dat met een beetje training normaal gesproken wel zou lukken.
Ook Penny van me zeker? :D

JamieShanin

nobel1 schreef:
de eerste keer erop zitten terwijl een ander een longeerlijn vasthoudt vind ik nou weer gevaarlijk;paard maakt rare sprong,komt met been in of op longeerlijn en auw zeggen ruiter en paard...nee je kan ze beter lekker voorwaarts door de bak laten lopen en ze vooral goed bezig houden dan letten ze namelijk minder op de ruiter die erop zit.

idd dat zei ik ook ,
een kort halster touw is minder gevaarlijk..of gewoon teugels vast houden alleen wel gevaarlijk voor de gene die er naast loopt...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:03

JamieShanin schreef:
nobel1 schreef:

idd dat zei ik ook ,
een kort halster touw is minder gevaarlijk..of gewoon teugels vast houden alleen wel gevaarlijk voor de gene die er naast loopt...

Oeps, je was me voor :D