Apassionata

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

Re: Apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:14

wo ja.. pfoewee wel een risico ook zeg.
voor de rest hoor ik ieder jaar weer dat er veel foutjes gemaakt worden. Ben ergens toch blij dat ik mijn geld er niet aan uit gegeven heb. Ik wacht tot Cavalia weer naar Nederland komt :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:15

hamsterfan schreef:
Ja het is en blijft een Duitse show met die foutjes ;)

Ik vond het maandagmiddag trouwens wel erg leuk, het was gezellig en erg druk. We hadden gratis kaartjes ;)(gewonnen) en ik zat in vak I rij 4 stoel 1,2,3(,4). Vond het wel erg leuk om te zien, maar toen die man met die 6 paarden over de hindernissen gingen ging het wel fout ja.. Erg jammer, daarna 2x(3x) opnieuw gedaan en toen ging het wel goed. Was ook erg verliefd op die arabiertjes en nog wat paarden. Vond het erg leuk om een keer er heen te gaan en het een keer te zien ;)

hey dan zat je maar iets voor ons.
wij zaten in vak I rij 7, stoelen 1 en 2. :D

sterrentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:20

Ik vond de show echt een afgang voor die prijs er zat niet eens een goed verhaal in ik heb er veel geld voor betaald en moet er hard voor werken ga echt nooit meer! :(
Lotte18 schreef:
Ik ga 2de kerstdag waarschijnlijk voor het eerst naar Apassionata!
Iemand al eerder geweest en hoe was het?

26, 27 en 28 december in de Amsterdam Rai

In het Licht van de Sterren

APASSIONATA ‘In het licht van de sterren’ is een betoverende, magische ontmoeting tussen mens en paard. APASSIONATA won onlangs de PRG Live Entertainment Award 2010 als ‘Show van het jaar’, na het enorme succes van de vorige show ‘Charm of Freedom’, die door meer dan 450.000 mensen werd bezocht.
Beleef mee de magische momenten van APASSIONATA, Europa’s meest succesvolle paardenshow, en laat u in vervoering brengen tijdens onze nieuwe sprookjesachtige show. Meer dan 40 paarden, toegewijde passie, verrukkelijke muziek, adembenemende actie en sensatie maken van ‘In het licht van de sterren’ de familieuitstap bij uitstek.

MyraHorsey79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:22

Appasionata was echt vet ik ben er met me vader geweest ik wil er wel nog eens naartoe gaan :(:)
'T was gewoon vet en heel leuk <3

Grts My ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:19

abeltje_xx schreef:
hamsterfan schreef:
Ja het is en blijft een Duitse show met die foutjes ;)

Ik vond het maandagmiddag trouwens wel erg leuk, het was gezellig en erg druk. We hadden gratis kaartjes ;)(gewonnen) en ik zat in vak I rij 4 stoel 1,2,3(,4). Vond het wel erg leuk om te zien, maar toen die man met die 6 paarden over de hindernissen gingen ging het wel fout ja.. Erg jammer, daarna 2x(3x) opnieuw gedaan en toen ging het wel goed. Was ook erg verliefd op die arabiertjes en nog wat paarden. Vond het erg leuk om een keer er heen te gaan en het een keer te zien ;)

hey dan zat je maar iets voor ons.
wij zaten in vak I rij 7, stoelen 1 en 2. :D

en wij zaten weer vak i rij 2 stoel twaalf en dertien :D

allemaal bokkers daar hihi

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:23

Haha dat is best grappig, zonder dat je het eigenlijk door hebt ben je elkaar dan waarschijnlijk tegen gekomen hihi :D

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:29

Ik lees allemaal commentaar op wat er fout ging etc. Maar wat dacht je van alle mensen die toch zaten te flitsen terwijl er duidelijk was gezegd dat dat niet mocht ivm de paarden?? Daar heb ik me dood aan geirriteerd het is al heel wat dat je mag filmen en foto's maken! Verder vond ik de show heel mooi en zoals al gezegd: het blijven dieren misgaan kan altijd.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:56

Ik vind het flitsen met camera's ook erg asociaal.. Ik heb het 1x uitgeprobeerd, om te kijken of het echt zoveel nut had om te flitsen, resultaat? Een veel te donkere foto waar niks op te zien is. Dus ik had echt zin om al die mensen te gaan wurgen omdat het toch allemaal geen zin had om te flitsen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:09

Als ik de foto's van dit jaar zie, zie ik toch bijna wel alles hetzelfde. Misschien
andere showopbouw of een ander hindernisje, maar ik denk als ik mijn zelfgemaakte
DVDtje er naast leg dat dan alleen de verhaallijn anders is. Erg jammer.. goede keus
van me geweest om toch niet nog een keer te gaan dus.

Wel een aantal andere paarden dan vorig jaar maar ook meerdere dezelfde, zoals
bijv. (heb even snel gekeken) de ezel en de shire. Verder niet goed nagekeken,
herken de shire toevallig van bles en kleur en aangezien er vorig jaar ophef werd
gemaakt dat er iemand van TV op een shire zou gaan zitten heb ik het onthouden.

Het stuk met springen over vuur met 1, 2 en een hoop paarden heb ik al gezien,
de capriolen naast, onder, boven het paard ook. (vorig jaar was er een witte met een
nette getoiletteerde staart.. maar die rende echt heel hard door die bak heen)
Leuk om een keer te zien.. maar dan heb je het dus ook wel gezien geloof ik...

Ik heb overigens vorig jaar niet geflitst.. 9 van de 10x worden de foto's wazig van de
rook, heb zonder licht aan gefilmd en hier gewoon leuke stilstaande plaatjes van
afgehaald :)

Ik denk dat we maar gewoon met zn allen naar Cavalia moeten gaan!

Ps. iedereen heeft het over foutjes zijn normaal en hoort erbij. Die show draait
het hele jaar door, door de halve wereld als ik zo kijk op youtube. Ook als Z
ruiter heb je maar 5 minuten om te spetteren en ook Edward Gal moet maar iedere
oefening perfect er uit zien te krijgen. Als je Z oefeningen gaat doen in de show,
doe dan oefeningen waar het paard talent voor heeft en raffel het niet af omdat
nou net die andere oefening er spectaculairder uitziet. Het ene paard heeft nu
eenmaal aanleg voor passage, de ander voor changeren en de ander voor pirouettes.
Als je beweert je oefeningen te beheersen werk ze dan ook goed af. Tuurlijk is
het een momentopname, maar als het 3 dagen op hetzelfde stuk fout gaat....???

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:37

Jee ik zit nu de fotos te kijken (allemaal zonder flits!) en je ziet daar echt stap voor stap (2x) wat er mis gaat tijdens het springen met de 6 paarden.
Knap dat hij toch weer probeerde, ik zou het niet durven...maar als het zovaak mis gaat is het idd beter om dit stuk te veranderen.

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:55

cloudya schreef:
Jee ik zit nu de fotos te kijken (allemaal zonder flits!) en je ziet daar echt stap voor stap (2x) wat er mis gaat tijdens het springen met de 6 paarden.
Knap dat hij toch weer probeerde, ik zou het niet durven...maar als het zovaak mis gaat is het idd beter om dit stuk te veranderen.

Bij onze show ging het alle pogingen goed, hoewel die voorste 2 bruine idd echte draken waren := Maar ben wel benieuwd naar je foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:27

ja die 2 voorsten := zagen de hindernis en hoppa een groot stuk voor de rest,

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:12

Laatst bijgewerkt door cloudya op 30-12-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:14

wij gingen eerder weg helaas de ezel niet gezien, leuke foto's :)

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:45

[/quote]het zijn dieren (levende wezens) dat kan niet altijd goed gaan.
en mischien zitten er wel paarden bij die voor het eerst publiek zien of nog erg moet wennen eraan.
wat verwacht je dan?
een perfecte show zonder fouten.

en die shire die alleen rondjes liep, wat had je dan willen zien?
die 4 of 6 paarden die over het vuur gingen is ook niet goed volgens jou.

nee ik vind het niet kloppen wat je zegt.
respecteer ze, er komt ook een hoop stress en spanning bij kijken, ookal probeer je dat om te zetten naar ontspanning.

ik vond het heel mooi en heb genoten,
en dat er wel is wat fout gaat vond ik juist wel grappig. erafvallen of een paard die ging rollen[/quote]

Goh waren het levende dieren :+ Je betaald veel geld voor zo'n show en dat verwacht je er ook veel voor en rondje met een shire lopen sorry maar dat vond ik geen show t was gewoon saai…dan ga ik wel naar een rassendefilé ofzo. Groepje met de ijslanders zag er strak en netjes uit. En ja het is knap om paard te rijden in zo’n ring met lichten,geluid,rook en etc. maar daar trainen ze toch voor? En ja kan er wat fout gaan dat die man onderuit ging met z’n paard daar zeg ik ook toch niets van..mijn respect hoe hij het oploste en gewoon verder ging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:50

me moeder irriteerde zich dood aan die duffe dansers :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:44

Ahum, ik heb ook even een vraagje :)
Ik woon in België en vandaag, morgen en overmorgen is ons land aan de beurt voor Apassionata - in het licht van de sterren :j
In Nederland mocht je dus met de shows fotograferen, maar mag dit in België (Lotto Arena, Antwerpen) ook? Heb op de site van Lotto Arena zelf gekeken en daar staat dat je met een fotocamera niet eens binnenmag, tenzij dit anders is besloten door de organisator. Heb even op de Belgische site van Apassionata gekeken maar ik vind nergens info :n
Zou toch graag foto's maken :)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:24

Ik verwacht dat dit gewoon mag hoor!
Ze gaven te kennen het leuk te vinden. Zeker als ze filmpjes op youtube terug konden zien.

Maar alsjeblieft.... ZET DIE FLITSERS UIT!!!

AnkeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:25

Joycebunny: Zeker weten dat je foto's mag maken hoor! Ze juigen het zelfs toe! :D Maar idd geen flits!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:26

Flits was ik sowieso al van plan om af te zetten hoor :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:40

ik had ook verwacht dat ik hem niet mee had hoeven nemen,.. zat ik daar zonder camera mocht het wel!

stond zelf op de e tickets dat het niet mocht. mocht dus wel!!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:38

Ik ben gisteren in Belgie geweest en je mocht idd gewoon foto's maken (wel zonder flits).

Het verhaal op zich boeit me niet zoveel maar gewoon de show zelf, de prachtige paarden en wat ze ermee doen, ik heb genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:27

Ik ben vrijdag ook in België geweest en vond het wel een leuke, mooie show. Vooral de vrijheidsdressuur en de Kozakken waren echt knap!

Toch heb ook ik zo m'n bedenkingen bij de uitvoering van de show. Ik kreeg al snel de indruk dat er niet echt naar perfectie gestreefd wordt, dat alles eerder slordig in elkaar zit. Het lijkt wel of er te weinig zorg aan een goede basis besteed wordt, dat de ruiters vooral snel het 'einddoel' willen bereiken.

De blonde dame op haar zwart dressuurpaard heeft me nog het meest teleurgesteld. Volgens mij zijn er hier op bokt ruiters die een nettere dressuuract neerzetten dan haar, maar vooral hoe ze de piste verliet vond ik erg. Op het einde van haar 'proefje' wilde ze haar paard doen knielen, maar dat lukte niet. Het publiek had dit echter niet door denk ik. Ze (of het paard) deed dan een levade en galoppeerde weg. Haar paard verliet bokkend en geschrokken de piste, waardoor ik vrijwel zeker ben dat ze hem flink heeft aangespoord als 'straf'. Afreageren puur uit frustratie omdat die oefening niet gelukt was.. erg jammer.

De vuursprong was bij ons over slechts één hindernis en met 4 paarden in plaats van 6. Ik ben blij dat hij zich deze keer beperkt heeft tot een sprong met minder paarden :) Hij viel er één keer af, maar het publiek reageerde erg sportief, was wel fijn.

Het was een leuke show, maar diep vanbinnen verwacht ik toch meer van zo'n evenement. Meer perfectie, meer zorg, meer gevoel. Ik heb de indruk dat de ruiters (en dan vooral de Portugezen) zichzelf al zo goed vinden dat ze oog verliezen voor de werkelijkheid. Ook de Ijslanders deden me meer denken aan ponymeisjes die wat plezier maakten dan aan professionele ruiters. Hun kruisen op de diagonaal werd soms heel slordig en rap-rap afgewerkt..

Zelf zou ik het allemaal niet beter doen, dat zeker niet, maar normaal word je toch geïnspireerd door een paardenshow, en dat was bij mij niet het geval deze keer.

Desondanks ben ik toch blij dat ik er bij was, er zaten erg mooie paarden en getalenteerde ruiters tussen!

Zo, was weer een lange uitleg maar moest het even kwijt ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:48

Ik ben op 27 dec na de show geweest .
Ik heb hier ook filmpjes van gemaakt .
Maar ik denk dat appasionata meer een show is voor mensen.
Die paarden wel leuk vinden maar technies niet zo veel er van af weten .
Ik heb mezelf namelijk gedwongen daar niet na te kijken maar helaas het valt je wel gelijk op.
Het was wel echt een hele mooie show maar 64 euro geef ik er nooit meer voor uit .
Ik had er na jaren dromen toch wel wat meer van verwacht .

hierbij mijn filmpjes van appasionata

[EV-ITP] mijn filmpjes van appasionata 2010

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:53

Frank schreef:
Ik verwacht dat dit gewoon mag hoor!
Ze gaven te kennen het leuk te vinden. Zeker als ze filmpjes op youtube terug konden zien.

Maar alsjeblieft.... ZET DIE FLITSERS UIT!!!

maarja zonder filter kun je in die donkere hal geen foto,s maken
dat is dan weer een beetje krom