En dan stort je wereld in elkaar :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:19

Scheiding is oorlog. Ik zie TS als oorlogsslachtoffer, zeker gezien haar leeftijd.
Je kunt wel gelijk hebben met 'Ze moeten geen oorlog voeren, ze moeten dit en dat', maar daar heeft een oorlogsslachtoffer niks aan.

Moeder heeft gezegd dat ze het onderhoud wel kan betalen maar die €600,- niet wil betalen omdat vader dat zou doen. (Ze zijn net gescheiden he, dan gaat het hard tegen hard.) Vader kan dit bedrag nu niet betalen.
Dit is een impasse waar ze zonder druk of hulp van buitenaf niet uit gaan komen. Misschien over een paar maanden wel, maar is het paard van TS er dan nog?

We vallen trouwens wel verschrikkelijk in herhaling zeg! Alle voors en tegens zijn nu al honderd keer genoemd. Ik stop er nu dus ook mee. Denk er gewoon lekker het jouwe van en doe wat je wilt doen, of niet. :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:20

Moderatoropmerking:
Niemand hier kan in de portemonnee van de ouders van TS kijken.
Graag dus geen verdere seculaties hier.
Daarnaast graag ook geen oproepen tot donaties, dat is hier niet toegestaan.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:22

listiglistje schreef:
Als ik € 600 nodig heb is het er misschien niet vandaag of morgen, maar wel binnen 1 of 2 weken!

Zoals gezegd genoeg oplossingen!
Citaat:
Desnoods Pa wat bijklussen/werken, extra baantje (moeder schoonmaken bv),
of spullen verkopen op Marktplaats/opkoper, geld lenen van familie/vrienden, lening bank etc. GENOEG MOGELIJKHEDEN!!!

Maar als de ouders nu niet eens € 100,- kunnen missen....ben ik ook bang voor de toekomst.
Ben dan eerlijk naar je kind en zeg dat het houden van een paard/pony er financieel niet in zit...sorry maar dit is wel de realiteit!

Ik heb alleen zo'n vermoeden dat geld niet helemaal het probleem is. Ik heb het idee dat de moeder van de TS uit principe niet wil betalen. De vader zou dat immers doen. Ze liggen niet voor niets in scheiding, wie weet heeft de vader wel vaker dit soort dingen gedaan, waardoor de moeder overal voor opdraait, iets wat ze nu zat is en niet meer pikt. In dat geval zou ik haar ook gelijk geven, maar(!) dit is niet de situatie om je punt te maken, doe dat met de hypotheek van een huis, verzekering van de auto, maar niet met je dochter. Juist omdat ik het idee heb dat het een principe kwestie is (moeder wil immers wel betalen als het paard eenmaal daar staat), vind ik het helemaal vreemd dat ze het wel accepteert dat er geld ingezameld wordt. Ik krijg hier echt een beetje een dubbel en raar gevoel bij. Nogmaals, dit is het idee wat ik er bij heb. Maar misschien zit ik er wel naast.

TS: Dit ligt niet aan jou, echt niet. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie eruit gaan komen. Ik vind het gewoon te zot voor woorden dat ze jou tussen twee vuren zetten, en dat jij de dupe bent hier van.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:23

Tuurlijk willen heel veel meisjes een pony.
Maar dit meisje heeft een pony en die wil ze graag houden zeker gezien de nare situatie waarin ze al zit met twee ouders die uit elkaar zijn en niet meer door 1 deur kunnen blijkbaar.
Ik heb een soort gelijke situatie mee gemaakt met mijn beste vriendin en heb het leed van zeer nabij mee gekregen en als dan datgeen waar je op dat moment nog misschien als enogste al je vertrouwen in hebt word afgenomen dan kan het een heel naar staartje krijgen voor zo'n kind.
En dat gun ik geen enkel kind!
Ik doe dit nu eenmalig ipv de commercieele kerst kaarten rage.....is dat nou zo slecht???????

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:24

Vind de titel een beetje overdreven, Het is inderdaad erg vervelend zo'n situatie, maar dat je wereld in elkaar stort!, ik denk dat er nog wel ergere dingen zijn!..

Het is erg vervelend, en je voelt je natuurlijk erg schuldig jij komt elke dag bij je paard je doet vrolijk etc. en ineens is er al 6 maand niet betaald!..
Dat is erg balen.
Je voelt je vast erg opgeblazen!.

Ik snap de stal eigenaar niet dat ze niet eerder komen met het verhaal dat er betaald moet worden!..

Ik hoop dat jullie er snel uit komen. :(:)
Succes

easygoing

LindyH schreef:
Scheiding is oorlog. Ik zie TS als oorlogsslachtoffer, zeker gezien haar leeftijd.
Je kunt wel gelijk hebben met 'Ze moeten geen oorlog voeren, ze moeten dit en dat', maar daar heeft een oorlogsslachtoffer niks aan.

Moeder heeft gezegd dat ze het onderhoud wel kan betalen maar die €600,- niet wil betalen omdat vader dat zou doen. (Ze zijn net gescheiden he, dan gaat het hard tegen hard.) Vader kan dit bedrag nu niet betalen.
Dit is een impasse waar ze zonder druk of hulp van buitenaf niet uit gaan komen. Misschien over een paar maanden wel, maar is het paard van TS er dan nog?

We vallen trouwens wel verschrikkelijk in herhaling zeg! Alle voors en tegens zijn nu al honderd keer genoemd. Ik stop er nu dus ook mee. Denk er gewoon lekker het jouwe van en doe wat je wilt doen, of niet. :)

Idd hard tegen hard maar daarom hoeven er geen slachtoffer te vallen die niet eens in dat gevecht thuis horen.

Overigens hoeft een scheiding helemaal niet hard tegen hard te gaan al is het alleen maar in het belang van de kinderen.

nelis

jasminex schreef:
Hier is de link naar hyves: http://inzamelingstal.hyves.nl/
"Bob" heeft hem opgericht :+
Ik heb gewoon een nieuwe hyves aangemaakt met de naam bob omdat niet iedereen die ik in rl ken dit hoeft te weten, ik vertel dit liever alleen aan mensen die ik kan vertrouwen.

En dan zet je het wel op een internet forum a la bokt?

Sorry meid,maar ikvolg het echt niet meer, wens je wel veel succes en hoop dat het goed komt voor je

Nickeltje

jasminex schreef:
Hier is de link naar hyves: http://inzamelingstal.hyves.nl/
"Bob" heeft hem opgericht :+
Ik heb gewoon een nieuwe hyves aangemaakt met de naam bob omdat niet iedereen die ik in rl ken dit hoeft te weten, ik vertel dit liever alleen aan mensen die ik kan vertrouwen.

En omdat er nu na mijn groene opmerking alsnog om geld gevraagd wordt, hier een slotje.