Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spicegirl schreef:ik doe geen appy's![]()
dat was ook de vraag niet, de vraag was : wel of geen hoevenzwart bij pleasure ?
spicegirl schreef:ik doe geen appy's![]()
dat was ook de vraag niet, de vraag was : wel of geen hoevenzwart bij pleasure ?
the_dreamer schreef:De peesbeschermers vergeet ik meestal, mocht ik nog wel tijd hebben
spatter schreef:nou nou, beetje minder kan ook
ligt er maar net aan hoe je paard beweegt en hoe fanatiek je je proef rijdt
zoals ik al schreef had mijn paard er een bloedhekel aan en aangezien hij zich nooit verwonde , ben ik er mee opgehouden bij hem
eerlijk gezegd had hij ze harder nodig in de trail en daar mocht het nu weer net niet
maar ik zou ze normaal gezien echt gebruiken dus als je niemand bij je hebt om te helpen, kijk dan of er iemand op de show is die best even wil bijstaan
crow schreef:Ik vind het ook een noodzakelijk kwaad die peesbeschermers, maar zal ze toch altijd omdoen met trainen en reinen. In de wei gaat Crow gewoon zonder. Ben er ook van overtuigd dat het minder goed is voor de pezen maar de schade van aantikken zie ik ook als risico.
De skidboots alleen bij fencen en de proef zelf. Ook dat maakt soms kleine wondjes en heeft al eens geleid tot een einschuss been bij Crow.
hobbelheks schreef:ik doe hetw el
hoevenzwart ff laten drogen dan laagje haarlak erover, gaan ze iets meer glimmen beschadigd de lak minder snel en met een zacht doekje veeg je snel het zand er nog ff af
dofuzz schreef:crow schreef:Ik vind het ook een noodzakelijk kwaad die peesbeschermers, maar zal ze toch altijd omdoen met trainen en reinen. In de wei gaat Crow gewoon zonder. Ben er ook van overtuigd dat het minder goed is voor de pezen maar de schade van aantikken zie ik ook als risico.
De skidboots alleen bij fencen en de proef zelf. Ook dat maakt soms kleine wondjes en heeft al eens geleid tot een einschuss been bij Crow.
bij aantikken nemen die bell boots waar ik het over had ook behoorlijk wat "sting" weg in de spins zodat de kans op blessures vrij laag is. toen ik vroeg wat de reden was dat ze geen beenbescherming droegen was het antwoord : it gives them more incentive to place their feet right
spicegirl schreef:@ spatter- er KAN peesschade ontstaan door hitte bij LANGDURIG gebruik. een half uurtje, of een uurtje is niet langdurig.en er komt alleen hitte vrij bij werk, dus de klok begint niet te tikken zodra ze om zijn.de kans op blessures is groter als de kans op schade door oververhitting.
hetzelfde geld trouwens voor hitte-opbouw onder je pad.en die doe je ook nog gewoon om....