Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:38

ann3l03s schreef:
Er is zeker wel verbetering te zien in het rijden.
Heb je inmiddels al lessen gehad?
Je paard (is ze al van jou?) rijd alleen soms wel "aan de teugel" maar dat is iets heel anders als goed nagevelijk rijden.
Wat ik bij jou zie is dat de nek in de krul zit maar er gebeurd niets met de achterhand. Het is wel de bedoeling dat
je achterhand mee gaat en dat de rug van het paard zich ontspant. Ook vind ik het toch jammer van al die hulp stukken.

Nog geen lessen gehad nee, ik heb zelf een 'trainingschema' opgesteld (houdt in alles ; wandelen, dressuurtraining, vd, ... ) zodat het voor moon ook nog leuk blijft. Maar heb wel al een lesgever gevonden. Normaal komt die in de loop van de week..
Nops, ze is nog niet van mij. Ik weet het. Maar ik denk dat het mede door de piste is dat ze niet ontspannen kan komen? (ze ligt erg zwaar)
Nu rijd ik al weer zonder hoor :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:43

xTinkertje schreef:
Snap idee achter rekker niet :n Vind het totaal nutteloos
zeker omdat het zonder rekker gewoon helemaal niet ontspannen uit ziet.

Ga eerst lekker daar aan werken ipv nu al dwingen naar bene te komen.

En je had je chaps op stal laten liggen staat ergens bij OP maar nu heb je weer geen rijschoenen aan.
Kijk ik ben dan niet zo zeikerd die 1 x daar moeilijk over doet maar nu doe je het weer

Vind het er totaal niet ontspannen uit zien meer idd in de krul.

Neem AUB les en laat al die hulpteugelsh*t lekker vallen (ja ik vind het echt troep )

Heb niet het hele toppic gelezen maar is ze nu van jou ??

Idd, maar moest je toch even gekeken hebben in dit topic dan zou je zien dat ik wissel. dan weer wel dan weer niet.
zie vorige reacite voor dat ontspannen rijden. ( btw, denk je dat het zo makkelijk is om een altijd springgereden paard deftig ontspannen te rijden ? )
Mij kan dat niets (sorry) maar nu eens niets schelen ofdat jij dat troep vind of niet ;)
heb je alleen maar deze pagina gelezen? Dan zou ik rap eens het hele topic doorlezen en toch wel eens kijken waarom ik het heb gebruikt. (ik rijd nu alweer zonder!)

Nee, ze is nog niet van mij :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:44

iloveyah87 schreef:
Ziet er al wat beter uit ja...

Probeer alleen meer voor te bereiden op wat je gaat doen..

Alles ziet er nu zo gehaast en gespannen uit...

lees paar reacties terug :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:45

naambordjes schreef:
Silkaay schreef:
Afbeelding

Ik heb het hele topic niet gelezen en dat ga ik ook zeker niet doen :')
Alleen op bovenstaande foto viel me op dat het bit wel erg strak in de paardenmond ligt.
Ik zou de bakstukken 1 a 2 gaatjes langer doen.

en waarom zou je het niet doen? :)
Ja, dat dacht ik ook al eerlijk. :s

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:45

aerdenhout1 schreef:
Ach meid, wat ben jij lekker bezig met je paardje!
Kijk..dat het nog niet zo best gaat.....okee..dat je nog veel moet leren...ja, is te zien....maar dat je er voor gaat en ongelofelijk je best doet...dat is zo leuk om op je foto's te herkennen!
Ik beken tot mijn schande dat ik niet alles goed heb doorgelezen, maar neem aan dat je les hebt?

Dankuwel. Nee, heb geen les :)

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:55

Silkaay schreef:
naambordjes schreef:

Ik heb het hele topic niet gelezen en dat ga ik ook zeker niet doen :')
Alleen op bovenstaande foto viel me op dat het bit wel erg strak in de paardenmond ligt.
Ik zou de bakstukken 1 a 2 gaatjes langer doen.

en waarom zou je het niet doen? :)
Ja, dat dacht ik ook al eerlijk. :s

Ohh het zijn nogal wat pagina's, vandaar := :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 22:05

naambordjes schreef:
Ohh het zijn nogal wat pagina's, vandaar := :D

Ochja :)
Der staan updates tussen hé :')

HRE

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:17

Nou je topic heeft wel aandacht haha! Ik ga je niet afzeiken of wat dan ook... Vind alleen dat je tempo soms wat te hoog ligt (heb het filmpje even bekeken) En over de rekker en je schoenen is al méér als genoeg gezegd las ik ;) Hopelijk steek je wat op van alle tips ! :)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:34

He wat leuk, kom toevallig weer op je topic terecht.

Altijd leuk om te zien dat ik gelijk heb gekregen, want meid, wat ben jij vooruit gegaan zeg :oo

Heb je filmpje ook even bekeken en vind niet dat het paard dusdanig last heeft van die 'rekker' (wat een
hilarisch woord trouwens haha!). Over die schoenen kunnen ze ook ophouden met zeuren want je houd
je benen overal keurig lang. Je houding is ook met sprongen vooruit gegaan hoor. (Alleen wel op het goede
been blijven rijden haha!)

Probeer veel overgangen te rijden zodat je zijn achterhand actief houd, hierdoor gaat hij vanzelf je hand op
zoeken en komt hij met zn koppie naar beneden. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat, gewoon blijven oefenen
zoals je nou doet!

wat me trouwens nog wel opviel aan het filmpje, probeer de wending niet met je binnenteugel te sturen. Deze mag je
(in het begin) natuurlijk wel gebruiken als begeleiding maar probeer met je buitenbeen de wending in te zetten en dan ook
opvangen met de buitenteugel - binnenbeen als hij te ver doorzwaaid. (dus niet: Naar links, huppa alle kracht op die linkerbinnenteugel
en afwenden, snap je?)

Echt jullie zijn goed op weg en zoals ik in het begin van dit topic ook zei, jullie komen er wel. Gewoon lekker rustig op de basis doortrainen.

Weet je trouwens al of je hem overneemt, of nog niet overuit?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:58

Silkaay schreef:
iloveyah87 schreef:
Ziet er al wat beter uit ja...

Probeer alleen meer voor te bereiden op wat je gaat doen..

Alles ziet er nu zo gehaast en gespannen uit...

lees paar reacties terug :)

Mijn reactie is op het filmpje..
Ik bedoelde: Als je een overgang of figuur of oefening gaat rijden probeer jezelf en het paard daar meer op voor te bereiden. Zo zal het er meteen een stuk netter en ontspannender uitzien...

Het is als tip bedoeld en niet als aanval..

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:46

Ik ga niet reageren op je rijden wat dat is al genoeg gedaan en daar doe je niet veel mee, maar waarom zou een paard dat altijd gesprongen heeft niet ontspannen en nageefelijk kunnen lopen. volgens mij is dat de basis voor dat je uberhaupt gaat springen, hoe wil je anders fatsoenlijk een parcour rondkomen.
Kijk maar is naar de topspringruiters die paarden lopen ook allemaal ontspannen en in aanleuning.
Je paard is 16 en moet nu nog gaan leren om nageefelijk te worden, wat is er al die tijd met dit paard gedaan.

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:38

debiel schreef:
maar waarom zou een paard dat altijd gesprongen heeft niet ontspannen en nageefelijk kunnen lopen. volgens mij is dat de basis voor dat je uberhaupt gaat springen, hoe wil je anders fatsoenlijk een parcour rondkomen.

Dat dacht ik inderdaad ook al!
Als je niet goed ontspannen kunt rijden moet je al helemaal niet willen springen.
Het lijkt mij gewoon verstandig om lekker te gaan lessen. Sowieso is lessen goed, even iemand die er van een
afstandje naar bekijkt.
Succes!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:45

HRE schreef:
Nou je topic heeft wel aandacht haha! Ik ga je niet afzeiken of wat dan ook... Vind alleen dat je tempo soms wat te hoog ligt (heb het filmpje even bekeken) En over de rekker en je schoenen is al méér als genoeg gezegd las ik ;) Hopelijk steek je wat op van alle tips ! :)

Haha :p Hoe bedoel je dan? Tempo te hoog?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:49

NoaSky schreef:
He wat leuk, kom toevallig weer op je topic terecht.

Altijd leuk om te zien dat ik gelijk heb gekregen, want meid, wat ben jij vooruit gegaan zeg :oo

Heb je filmpje ook even bekeken en vind niet dat het paard dusdanig last heeft van die 'rekker' (wat een
hilarisch woord trouwens haha!). Over die schoenen kunnen ze ook ophouden met zeuren want je houd
je benen overal keurig lang. Je houding is ook met sprongen vooruit gegaan hoor. (Alleen wel op het goede
been blijven rijden haha!)

Probeer veel overgangen te rijden zodat je zijn achterhand actief houd, hierdoor gaat hij vanzelf je hand op
zoeken en komt hij met zn koppie naar beneden. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat, gewoon blijven oefenen
zoals je nou doet!

wat me trouwens nog wel opviel aan het filmpje, probeer de wending niet met je binnenteugel te sturen. Deze mag je
(in het begin) natuurlijk wel gebruiken als begeleiding maar probeer met je buitenbeen de wending in te zetten en dan ook
opvangen met de buitenteugel - binnenbeen als hij te ver doorzwaaid. (dus niet: Naar links, huppa alle kracht op die linkerbinnenteugel
en afwenden, snap je?)

Echt jullie zijn goed op weg en zoals ik in het begin van dit topic ook zei, jullie komen er wel. Gewoon lekker rustig op de basis doortrainen.

Weet je trouwens al of je hem overneemt, of nog niet overuit?

Dankuwel :) Ben zelf ook al blij wat ik al bereikt heb :)
Ik stuur ze zo als steun. Buitenbeen gebruik ik hoor :p alleen kun je dat niet zien :p Ben nu ook langzaam aan het afbouwen naar de 'normale' hulp.
Jup, ik snap het :)
Het begint de goede kant op te gaan :) Mijn mama begint al elke dag te vragen of ik naar Moonlight ga :p

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:50

iloveyah87 schreef:
Mijn reactie is op het filmpje..
Ik bedoelde: Als je een overgang of figuur of oefening gaat rijden probeer jezelf en het paard daar meer op voor te bereiden. Zo zal het er meteen een stuk netter en ontspannender uitzien...

Het is als tip bedoeld en niet als aanval..

Okej :) zal daaraan denken. Van mij was ook niet bedoeld als aanval :p Maar ik kan niet ruiken wat je ermee bedoelt hé? :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:53

Silkaay schreef:
bumper schreef:
Al die mensen die zijken...

Kommop zeg, iedereen rijd wel eens een keer met schoenen en niemand gaat een normaal bit eisen bij de eerste keer proefrijden...

ik zie er zeker een combinatie in :j
mijn pony is nog smaller (ik heb overgewicht :o ) dan die van jou en ik heb nog nóóit op een coupon gehat van niet zo'n mooie combinatie is, juist het tegenover gestelde!

Lekker trainen en lessen nemen, dan kom je een heel eind verder :j

Oja, nog één tip, als ze soms te sterk is in de mond is het beter om niet te 'crossen', het lijkt me een beetje dat je pony trekt als hij wil crossen :)

Veel succes met dit mooie dier! :)

Dankuwel (: mag ik je er gewoon op wijzen dat Moonlight 1.63 is :o
Ze galopeert graag, maar ik vind niet dat ze erg trekt? :) Die crossfoto is toch een paar paginas terug geupdate zeker? :)
En nog eens bedankt (:

Die van mij is iets kleiner, 1,56 :P
Er werd in het topic gezegt dat ze soms sterk in de mond is ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:55

debiel schreef:
Ik ga niet reageren op je rijden wat dat is al genoeg gedaan en daar doe je niet veel mee, maar waarom zou een paard dat altijd gesprongen heeft niet ontspannen en nageefelijk kunnen lopen. volgens mij is dat de basis voor dat je uberhaupt gaat springen, hoe wil je anders fatsoenlijk een parcour rondkomen.
Kijk maar is naar de topspringruiters die paarden lopen ook allemaal ontspannen en in aanleuning.
Je paard is 16 en moet nu nog gaan leren om nageefelijk te worden, wat is er al die tijd met dit paard gedaan.

Omdat ze voor het springen niet nageeflijk en ontspannen werd gereden ;) Heb wss wel nog oude foto's staan van eigenaar en Moonlight.
Ik spring niet? Simpel hé? :) Topspringruiters... Daar zeg je het. ;) Die gaan denkik niet met een 'Moonlight'-je op jumping ;)
Trouwens, zelfs als je paard niet ontspannen en nageefelijk is kom je een parcour rond.
Voor ze van Lotte werd, werd ze NOOIT dressuurmatig gereden, (dat is zo'n 5 jaar geleden) toen ze van Lotte werd heeft ze te weinig tijd in gestoken om haar nageefelijk te krijgen. Beter gezegd; ze 'trok' ze meer aan teugel, wat ik probeer te doen (en troost jullie, heb het al met andere paarden bereikt ;) ) is ze vanuit een ontspannen stap-draf-galop naar nageefelijkheid te rijden.

Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel. :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:56

bumper schreef:
Die van mij is iets kleiner, 1,56 :P
Er werd in het topic gezegt dat ze soms sterk in de mond is ;)

Gezegd door mij? :p

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:58

ann3l03s schreef:
debiel schreef:
maar waarom zou een paard dat altijd gesprongen heeft niet ontspannen en nageefelijk kunnen lopen. volgens mij is dat de basis voor dat je uberhaupt gaat springen, hoe wil je anders fatsoenlijk een parcour rondkomen.

Dat dacht ik inderdaad ook al!
Als je niet goed ontspannen kunt rijden moet je al helemaal niet willen springen.
Het lijkt mij gewoon verstandig om lekker te gaan lessen. Sowieso is lessen goed, even iemand die er van een
afstandje naar bekijkt.
Succes!

Op wat trekt dit? Sorry hoor. WAAR is er ooit gezegd geweest dat ik ging springen?
Moonlight is oogt niet ontspannen. (en soms is ze dat ook niet) maar meestal valt dat nog goed mee ;)

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:10

Was meer een algemene opmerking.. Wel jammer dat ze dan nooit helemaal goed is doorgereden

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:11

ann3l03s schreef:
Was meer een algemene opmerking.. Wel jammer dat ze dan nooit helemaal goed is doorgereden

vindt ik ook. Maar het zal bloed, zweet en tranen kosten denkik :) maar ik heb het er voor over :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:15

Dat je wat rustiger moet gaan draven in het filmpje is je tempo in draf te hoog daardoor kun jij waarschijnlijk neit lekker zitten. Als je wat rustiger rijd kun je zo als iloveya zegt je figuren ook beter voorberijden.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:16

en over over de ontspanning als je paard ontspannen zou lopen zou het er niet zo uitzien als op joun foto's ;) succes er mee!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 21:50

@ HRE
Dit is haar tempo :)
Ik zeg toch niet dat ze ontspannen is? Ik zeg dat ze niet zo oogt & meestal ook niet ontspannen loopt. maar zelfs als ze zo loopt, oogt ze neit zo :p snap?

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:23

_lieff_ schreef:
Lieke7787 schreef:
Waarom met die schoenen rijden?? :n

Dat gezeur altijd over die schoenen.
Zo'n ramp is dat nou ook weer niet.
Als zij dat leuk/lekker vind zitten is dat klaar toch?! ;)

Je vraagt om tips en zo toch???
Dan moet je ze ook niet afkraken.. en als je er een reden voor hebt zeg die dan!!!
Ik vind dat jullie nog veeeeeeeel te doen hebben!