wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: wie doet er mee met de paardendriedaagse in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:22

Mijn vriend vertelde vandaag dat hij zaterdag cursus heeft. Ik weet dus niet of ik zaterdag mee kan doen... ik baal behoorlijk. Maar ik kan zonder auto niet eens op stal komen (35km van huis).

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 00:15

Hey malenka,

Oei dat is vervelend, snap dat je daarvan baalt, misschien als je je vriend lief aankijkt, dat hij de auto thuis wilt laten en met de trein wil gaan ?
Zou dan wel even een paar dagen heel lekker voor hem koken.!!

succes.

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 00:20

Oproep !!!

Vanavond kreeg ik tussen alle andere telefoontjes door nog een heel vervelend telefoontje.
We hadden al heel lang geleden met een manege afgesproken dat ze met een aantal ponies zouden komen staan in het strodorp voor de bezoekers, en eventueel kleine kindjes een rondje laten rijden.
Helaas belde ze vanavond af, ze kunnen niet meer komen door andere bezigheden, en drukte.
Ben dus nu een beetje teleurgesteld, hadden we het strodrop helemaal rond, en ook wat leuks voor de kids die zouden komen kijken, gaat dit niet door.
Er zijn verder wel wat andere standjes, maar dus geen ponies.
Heeft iemand van jullie misschien nog een idee om dit op te vangen ?
Alle ideeen zijn welkom !!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 00:33

Helaas heeft hij vrijdag op zaterdagnacht nachtdienst en moet hij daarna dus meteen door naar de cursus (die ook nog eens aan de andere kant van het land gehouden word). Maar ik ga natuurlijk kijken of ik nog iets anders kan regelen.

Zoek je andere pony's of een alternatief voor die kinderen? Ook daar ga ik even goed over nadenken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 00:37

Hier hekaas geen kleinere ponies in de aanbieding Carola.. Wel vervelend zo'n afmelding! Heb je al grijze haren?

Malenka. Waar moet je vandaan komen? Kun je geen overnachtingsplekje vinden voor je paard misschien? Je biedt trouwens wel een gruwelijk gaaf zadel aan zeg! Als de tiende van de maand ons wat geluk brengt, dan weet ik je te vinden :D

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 00:54

Hey malenka en Chubby,

Dank voor jullie meeleven iig, of ik al grijzen haren heb ??? ik heb bijna helemaal geen haren meer....... haha,
Baal hier echt stevig van, de sminckster heeft ook al afgebeld vorige week, het zijn allemaal wel onvoorziene omstandigheden, maar het is niet leuk, denk je alles goed voorbereid te hebben....
Maar ja, morgen wordt het weer licht, wie weet wat voor verrassingen er dan nog voor de deur staan.

Malenka, er zijn idd een aantal overnachtingslokaties in debuurt van de startlokatie, misschien is dat wel een idee zoals Chubby zegt.

succes.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 01:16

Jullie zijn geweldig! Ik had er helemaal nog niet aan gedacht, maar ik kan natuurlijk zelf ergens anders gaan slapen. Ik hoop dat ik een slaapplek kan regelen in de buurt van mijn paard.

Carool,
Ik zal eens kijken of ik iemand kan regelen die wil schminken (als ik zelf niet zou rijden...). Ik heb alleen natuurlijk wel maar een beperkte hoeveelheid schmink (en schmink is prijzig). Is er budget om dit achteraf wel weer aan te vullen? Ik heb natuurlijk best wat over voor het goede doel maar ik heb het zelf ook niet zo ruim helaas.

Chubby,
ik vind het ook een geweldig zadel. Snap ook niet dat het er nog steeds ligt eigenlijk. (alhoewel ik ook niet veel doe aan de verkoop)

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:06

Hallo Malenka,

Dat zou geweldig zijn, ik heb ook totaal geen idee hoeveel bezoekers er komen en hoeveel kinderen, dus misschien zijn het er maar weinig, maar dan is het wel leuk als we wat voor ze hebben.
Het was de bedoeling ook om het dan gewoon simpel te houden, piraat, beer, poes etc, dus we hebben niet heel veel kleuren nodig ofzo.
En ik begrijp je financiele dilemma, dus dat zullen we aanvullen.

groetjes carola

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:37

carool schreef:
Hey Manex,

de routes worden alleen pas een paar uur van te voren uitgezet ( om het risico dat de bordjes worden weggehaald of omgedraaid door grapjassen te verkleinen )

groetjes carola

Tip :)*
als je op de route aanduidings bordjes een logo afdrukt, onder de pijl bv dan zie je meteen of het is omgedraaid, het logo moet altijd rechtop en leesbaar zijn, staat het op zn kop dan weet je als ruiter dat het bordje is omgedraaid en je dus de verkeerde kant op word gestuurd.
Een afbeelding van een paard kan ook, staat het paard op zn kop, tsja dan klopt er iets niet

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:45

Hey Elmo,

Dank je wel voor de tip, dat hebben we idd al zo gedaan, dus dan moet het al opvallen als er iets is omgedraaid, maar als ze de bordjes weghalen, of ergens anders hangen, dan gaat het alsnog fout, maar we gaan ervan uit dat dat niet zal gebeuren.

Iig wel bedantk voor het meedenken.

groetjes carola

carool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:47

Hey Caballos,

Er is een foutje gemaakt denk ik in de vluggigheid, waarschijnlijk zijn de boekjes van jou, daniel en anouk toch op het laatste moment nog meegestuurd met de post, maar ik weet het niet zeker, kan ze hier in mijn huis iig nergens vinden
Het kan dus zijn dat jullie morgen post ontvangen van de 3 daagse, maar je hoeft daar uiteraard niets mee mee te doen!

groetjes carola

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:50

Hoi Carola,
geeft niets, kunnen we ons alvast voorbereiden op volgend jaar ;-)

Ik zal zeker voor jullie de zonnedans doen en duimen dat het allemaal een succes wordt!
Carola, ik denk dat als het zondagavond/maandag is je helemaal verrotskie bent, maar vast en zeker wel voldaan!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:46

nou iedereen. Tot zaterdag. Ga nu eten, naar paar dne douche en slapen en dan survivallen. Dus zie jullie zaterdag wel

mijn herken je waarschijnlijk aan erg groote wallen :')

:evaw:

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:37

:D Veel plezier!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:53

Dus jou kan ik niet op de foto zetten :+
Daantjee12 schreef:
nou iedereen. Tot zaterdag. Ga nu eten, naar paar dne douche en slapen en dan survivallen. Dus zie jullie zaterdag wel

mijn herken je waarschijnlijk aan erg groote wallen :')

:evaw:

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:04

heel veeel plezier!!!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:20

Carola: Manege de Wolf is toch aan de overkant? Willen die niet met pony's naar het strodorp komen?

Anders even bellen naar ponyclubs in de buurt? Vanuit onze ponyclub werd elk jaar een concours georganiseerd en dan werden de kleine pony's ook voor pony-ritjes gebruikt.. :j

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:47

Ik wil iedereen verschrikkelijk veel plezier wensen! Zal aan jullie denken en duimen voor goed weer!

Carola, alsnog bedankt voor het boekje, ziet er goed uit!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:02

Ik heb helaas niemand kunnen vinden die tijd heeft om te schminken. Ik heb mijn best gedaan. Maar iedereen heeft al andere bezigheden dit weekeind.

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:43

Dames!! Denken jullie eraan dat je om moet rijden ivm
wegwerkzaamheden aan de weg naar Huijbergen toe.

Volgens mij heet de weg Huijbergsebaan die is afgesloten.
Het is de randweg door het bos naast de militaire basis. Ben daar zelf ook nog niet
zo goed bekend en moet nu ook elke dag omrijden via Wouwse Plantage.

Je word door borden omgeleid via nauwe weggetjes... wel vervelend voor combinaties.

Veel plezier allemaal met de driedaagse!!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:25

Is dat de weg via wouw naar hujibergen? Is het dan misschien
slimmer om over de snelweg, komende van roosendaal, door te rijden naar bergen op zoom, dan richting antwerpen en via daar naar huijbergen? Of is het daar juist afgesloten?

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:24

vanuit wouw is het makkelijkst. je rijdt dan door wouwse plantage alsmaar rechtdoor naar huijbergen. als je huijbergen in rijdt moet je bij de kerk links en dan de weg vervolgen. als het goed is rij je er dan vanzelf tegenaan.

ow en carool, ik vroeg me nog af hoe het geregeld is met de intocht? gaan we in een soort van formatie rijden met regels? ( dus 2 aan 2 ofzo en dat je elkaar niet mag inhalen) of gewoon met de hele kudde door het dorp? mijn rijmaatje wil dat weten want ze weet niet zo goed of ze het aandurft om daaraan mee te doen. ze is bang dat als er 1 aan de kletter gaat ze allemaal gaan.

ik rij waarschijnlijk gewoon alle dagen met mijn eigen paard mee want ze doet het nu heel goed!! duimen dus!

nou tot morgen!!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:48

Onderstaand de route die keat hierboven beschrijft en een bericht wat ik vond over de werkzaamheden.

Afslag 25, Wouwse Plantage en Wouw en daarna de weg blijven volgen naar Huijbergen. Bij punt B zijn de wegwerkzaamheden. Daar is alles opengebroken tot aan Bergen op Zoom

Afbeelding

Persberichten
22-9-2010 - Reconstructie Moerkantsebaan

Hoogerheide - Van 29 september tot 16 oktober 2010 zal de Moerkantsebaan, vanaf het kruispunt Weg naar Wouw tot de gemeentegrens met Bergen op Zoom, worden afgesloten voor doorgaand verkeer. Gedurende deze periode zal de Moerkantsebaan onder andere van een nieuw asfaltverharding worden voorzien.

Het wegvak zal volledig worden gereconstrueerd, dat wil zeggen dat de bestaande asfaltverharding wordt vervangen door een nieuwe. De aansluitingen van de Moerkantsebaan op de diverse percelen zullen worden herstraat en de bermen zullen worden geëgaliseerd. Ook zal de belijning worden vernieuwd waarbij deze ook direct een 60 km inrichting krijgt. De zoneborden 60 km worden daarbij verplaatst van het kruispunt Moerkantsebaan – Weg naar Wouw naar de gemeentegrens met Bergen op Zoom.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:50

Late reactie, maar mijn vriendin en ik doen op mijn 2 fjorden mee. Wij zijn startnummer 28 & 29. We hebben er al heel veel zin!
We hopen morgen om 16 uur te starten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:55

Ik heb geen blauwe lintjes. Maar wel een blauw koord/touw. Hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet. Maar ik doe er wel iets mee in zijn manen of aan zijn hoofdstel. Valt vast op.