Dan toch eindelijk op mijn paard kunnen .....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Re: Dan toch eindelijk op mijn paard kunnen .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:15

Ik heb je topic door gelezen en ben ontzettend benieuwd hoe het gegaan is bij de ostheopaat..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:17

Update:

We kwamen om 9:00 aan op stal waar Dolly al iets had van 'Huh, waarom zo vroeg? :+'
Trailer even klaar gemaakt, hooinet op gehangen en de peesjes bij Dolly om gedaan.
Uit de stal gehaalt, en toen ze de trailer zag staan liep ze even flink te snuiven. De gekkerd.
Gelukkig ging ze in 1 keer op de trailer en zaten we zo in de auto. Nou beetje rijden ineens ... Navigatie kadoek.
Nou lekker dan, ergens in de middel of no where. Gelukkig hebben we het wel kunnen vinden.

Eenmaal daar aangekomen hadden we een soort 'rondleiding' gekregen. Wat een aparatuur hebben ze daar zeg en echt super mooi.
Dolly van de trailer af gehaalt want die moest ik even droog stappen aangezien ze zo had gezweet.
We werden opgehaald door Rodinde ( de ostheopaat/DA ) en moesten eerst even stappen en draven op het harde.
Daar zag ze al dat Dolly een hele slappe achterhand heeft vertelde ze.

Goed, eenmaal in die ruimte aangekomen kreeg dolly een soort 'verdoving' waar ze lekker rustig van werd. :+.
Rodinde begon met kijken en zag meteen dat de bekken van Dolly echt ongelooflijk scheef zaten.
Aangezien ze in de Hippique Noorderblad een stukje over scheve bekken moet schrijven heeft ze een foto van Dolly gemaakt van haar bekken, die nu in dat stukje komt.
Jaja, we komen in een blad. 8-) Maargoed, dat ter zijde.

Ze begon een beetje geduw en getrek. Daarna pakte ze er 2 rubberen hamers bij waarbij ze alles een soort van soepel en recht sloeg.
( Dit klinkt wel erg extreem zeg. :') )
Dolly nog steeds heerlijk rustig en op een gegeven moment zag je echt een heel soepel paard.
Ze zei wel dat haar bekken gewoon wel een klein beetje scheef zouden blijven staan. Dat ze een beetje zo was maar toen wijd aar aankwamen was het wel heel ernstig.

Ze heeft daarna Dolly nog een paar acuppentuur dingen ingeprikt en daarna vertelde ze nog een hele boel informatie.
We moeten nu elke dag longeren op deze manier: Afbeelding

Dit omdat ze met bijzet ( wat ik eerder altijd deed ) ze gewoon echt vast zou blijven staan in haar rug en dan zou de behandeling niet werken.
Dus die touwtjes meteen gekocht, en daar ga ik morgen dus mee aan de slag.

7 Juni komt Yvonne Soedorak om Dolly soepel te blijven maken, en de masseren. Ook een soort behandeling die we meerdere malen moeten volgen.

Over 6 weken moeten we weer terug komen bij Rodinde en dan gaat ze kijken hoe ver het verbeterd.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:21

zo, nou ben je iniedergeval een stuk wijzer! :)
ik vind het echt top van je dat je dit allemaal voor haar doet hoor! :D
ik longeer Bella nu ook op deze manier, erg fijn. :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:24

Ik leer hier sowieso heel erg veel van. Dat is wel erg fijn.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:26

wauw toppie dat je alles laat uitzoeken. en hopelijk hebben jullie nu de oplossing gevonden. succes ermee

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:55

Super dat je dit allemaal voor je paard over hebt, er zijn genoeg mensen die het al op gegeven zouden hebben! Hopelijk heeft de behandeling geholpen en zul je bij het longeren ook al verschil merken!
Succes ermee!!

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:26

Super dat je dit voor je paard over hebt.
Nu hopen dat jij er snel op kan, en dat je paard zich beter voelt.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:28

Wel een heel duidelijk verhaal. Ik hoop dat dit alles er toe lijdt dat je er weer een keer op kunt klimmen.

laartje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:06

Heel veel succes!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:56

Wat fijn dat je nu weet waar ze last van heeft!
Succes met het longeren :)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 01:00

Zo, petje af zeg! Dat jij het nog niet bent opgegeven! Maar fijn dat je nu weet waar ze last van heeft. Nu kun je er in ieder geval wat aan gaan doen. Heel veel succes ermee!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 01:11

Heey, super om te horen dat ze je paard misschien wel wat soepeler hebben gemaakt :)
Hopelijk kun je er straks wel heerlijk op rijden!! Zal voor je duimen!! Succes!

ps. Hoe voel jij je nu na die vorige val? Al weer opgeknapt of nog erg last van je spieren?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 07:57

Even een vraagje; ik zou zelf ook eens willen proberen om mijn paard op deze manier te longeren. Hoe lang is het touwtje die over zijn rug loopt? Dus van bit tot bit?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 10:57

XLeandrosX schreef:
Even een vraagje; ik zou zelf ook eens willen proberen om mijn paard op deze manier te longeren. Hoe lang is het touwtje die over zijn rug loopt? Dus van bit tot bit?

Ik snap even niet welke lengte je bedoelt. Zou je een soort tekening op Paint o.i.d willen maken zodat ik kan zien wat ik zou kunnen opmeten?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:47

Denk dat ze het touw in zen geheel bedoelt niet? Het bestaat toch maar uit 1 touw of ben ik mis...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:58

Idifix schreef:
Denk dat ze het touw in zen geheel bedoelt niet? Het bestaat toch maar uit 1 touw of ben ik mis...

Bestaat inderdaad uit 1 touw. Je hebt het in pony maat en in paarden maat.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:58

Firefly4 schreef:
Heey, super om te horen dat ze je paard misschien wel wat soepeler hebben gemaakt :)

ps. Hoe voel jij je nu na die vorige val? Al weer opgeknapt of nog erg last van je spieren?

Gaat wel goed hoor. Heb nergens meer last van.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:06

Inderdaad ik bedoel het touw in zijn geheel. Heb je het zo gekocht of zelf gemaakt?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 17:16

XLeandrosX schreef:
Inderdaad ik bedoel het touw in zijn geheel. Heb je het zo gekocht of zelf gemaakt?

Gekocht. Bij de vrouw die Dolly ook heeft nagekeken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:11

_Sannee schreef:
Firefly4 schreef:

Gaat wel goed hoor. Heb nergens meer last van.

Gelukkig maar :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:33

Heej super zeg!! Heb veel over Rodinde gehoord en zo heb ik ook leren longeren via iemand die daar geweest is!! Hoop dat alles weer goed komt!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:10

Om te beginnen, ik wil je niet direct aanvallen met deze reactie. Nogmaals, ik vind het super wat je doet voor je paard en hoeveel doorzettingsvermogen je hebt. Fijn dat er nu antwoorden komen op de reden waarom ze zo doet en dat er oplossingen komen :)
En natuurlijk zal het een lange weg worden, maar denk dat jullie er nu gemakkelijker zullen komen.

Alleen... en nogmaals, niet om je aan te vallen, maar puur ter discussie of nadenk punt, denk je niet dat je meer in je training moet gaan veranderen dan een andere longeerhulp te gebruiken. Ik denk namelijk dat dit een deel kan verhelpen en het zeker beter is dan vastknopen met bijzetteugels, maar dat het niet de oplossing is. Persoonlijk zou ik als ik jou was goed gaan leren longeren. Correct longeren is een kunst, maar lang niet zo moeilijk als je misschien denkt. Bijzetteugels en longeerhulpen zitten te 'vast' op een plek, terwijl je eigen hand meer mogelijkheden heeft. Daarnaast vind ik dat ze snel erin gaan hangen, terwijl (met goed longeren) je eigenlijk precies hetzelfde kan doen als erop. Dan is de overgang ook direct minder groot.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat een fysio en osteo geen wonderen kunnen verrichten. Ze kunnen veel, maar jij zal een correcte en consequente training op moeten gaan zetten om verbetering te krijgen. Misschien betekend dat dat je juist andere dingen zult moeten gaan leren en in andere stromingen moet gaan zoeken. En ik denk dat jullie veel verder kunnen komen door correct te longeren, dan door zo'n longeerhulp te gebruiken.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:56

Ik zet het maar even hier neer, Sanne is een weekje weg met school, dus ze kan pas vrijdag weer reageren hier! :)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:25

persoonlijk denk ik dat dit paard al een truukje heeft geleerd en deze zal zij ook zonder rugpijn uit gaan voeren..denk dat dit al te lang duurt...en daarom paard nadat zij geen rugpijn meer heeft, hetzelfde gedrag missch in mindere mate tochzal blijven doen, tenzij er iemand opstapt die blijft zitten...

wendymariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:52

heb met aandacht zitten lezen hier en hoop dat het goed gaat aflopen voor het paard en zijn baasje,ze heeft in ieder geval alles geprobeerd om het beter te maken maar denk ook dat het al te lang duurt.

veel succes