2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:49

newmom schreef:
zucht.. ik vond mijn opmerking wel redelijk gepast, en niet eens zo heel negatief.
maar er zijn gelukkig altijd van die leuke wereld verbeteraars die altijd wel iets vinden om over te muggeziften,
ik mag bij mijn weten mijn mening hier geven, mits ie onderbouwd is, en dat is ie.

maar als je verder had gelezen had je gezien dat je reactie niks meer toevoegt omdat het niet meer klopt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:52

newmom schreef:
het enige wat ik wil zeggen:
leer eerst de basis, dan pas verder en dan pas wedstrijden.
ik zou je heel graag zeggen dat t leuk is, maar ik vind t vreselijk om te zien, sorry.
gelukkig doe je wel wat met t commentaar hoervoor, helemaal goed!
vind t eigenlijk ook slecht van de manege dat ze je dan laten deel nemen gezien je ervaring en op zo'n pony die ook al zo vaak gelopen heeft.
Ik hoop dat je veel zal oefenen en wat met t commentaar hiervoor zal doen,
ik moet je één ding nageven, je bent niet bang! ;)

succes de volgende keer!

alleen t vetgedrukte is eerder vermeld, het spijt me dames, maar ik laat het hierbij,
ga mezelf echt niet zitten verdedigen, want er valt niks te verdedigen,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:53

newmom schreef:
ik mag bij mijn weten mijn mening hier geven, mits ie onderbouwd is, en dat is ie.

Dat was 'ie dus absoluut niet want je baseert je op iets dat allang was toegelicht. En niet 1 keer, maar keer op keer op keer.

Maar ik ben echt benieuwd: als jij geen zin hebt om andermans teksten te lezen, waarom verwacht je dan dat anderen jouw mening wel zouden willen lezen?

Beantsje: wat ik op het filmpje zie is dat ze moe (vooral ook moe, dat zie je als ze weer op het paard klimt) en gespannen is. Ze komt op een van die laatste sprongen niet goed uit, en blijft dan wel rechtop maar heeft geen reserve meer (is volgens mij ook haar beugel kwijt) om dan nog een keer een plotselinge bocht op te vangen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:06

newmom schreef:

Ik ga er toch even op in.

Een onderling wedstrijdje/parcoursje is toch een uitstekend leermiddel en zinvol onderdeel van de ruiteropleiding?
Ze rijdt toch niet een 1.40 internationaal?
TS is juist bezig met het leren van de basis.
Een onderling wedstrijdje is vooral leuk en leerzaam in dit verband, lijkt me.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:11

Shadow0 schreef:
Beantsje: wat ik op het filmpje zie is dat ze moe (vooral ook moe, dat zie je als ze weer op het paard klimt) en gespannen is. Ze komt op een van die laatste sprongen niet goed uit, en blijft dan wel rechtop maar heeft geen reserve meer (is volgens mij ook haar beugel kwijt) om dan nog een keer een plotselinge bocht op te vangen.

O dat zal best, ze was al gespannen en daar word je moe van maar ik weet nog wel dat ik mijn eerste parcoursje ook echt buiten adem was. Een parcoursje is toch wat anders dan 1 sprongetje in de les, dat moet je ook leren (door het te doen)!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:09

beantsje schreef:
newmom schreef:

Ik ga er toch even op in.

Een onderling wedstrijdje/parcoursje is toch een uitstekend leermiddel en zinvol onderdeel van de ruiteropleiding?
Ze rijdt toch niet een 1.40 internationaal?
TS is juist bezig met het leren van de basis.
Een onderling wedstrijdje is vooral leuk en leerzaam in dit verband, lijkt me.

Ik ben het met je eens dat een onderlinge wedstrijd leuk en leerzaam is, zover ik het in het filmpje kan zien is de TS er nog niet echt aan toe.
Het is heel leuk als de TS een springwedstrijd rijdt om te leren, maar het moet niet ten koste gaan van de pony, en dat gaat het hier wel een beetje. ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:50

xSaarSaar schreef:
Ik ben het met je eens dat een onderlinge wedstrijd leuk en leerzaam is, zover ik het in het filmpje kan zien is de TS er nog niet echt aan toe.
Het is heel leuk als de TS een springwedstrijd rijdt om te leren, maar het moet niet ten koste gaan van de pony, en dat gaat het hier wel een beetje. ;)

En waarom dan wel niet? omdat ze er een paar keer afkleunt? Hoe erg is dat?

koko163

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:56

Ik heb geen commetaar opzig hoor,
ik vind het hard stikke dapper dat je er weer op gaat
na 2 van die pijnlijke vallen!
ik heb het zelf ook vaak mee gemaakt ....
en ja het is niet fijn.
en natuurlijk ga je wat kramp achtiger zitten
snap ik
deed ik zelf ook!

super leuke combinatie hoor!!

xxx

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:10

beantsje schreef:
xSaarSaar schreef:

En waarom dan wel niet? omdat ze er een paar keer afkleunt? Hoe erg is dat?

Ooh echt, volgens jullie krijgen al die paarden voor de rest van hun leven een trauma door dit soort pacoursjes of niet.. Ik hoor/weet echt wel dingen waar een paard het veel en veel erger heeft..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:49

Toch lijkt het me niet echt fijn dat de TS haar pony telkens de bocht om sleurt?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:50

xSaarSaar schreef:
Toch lijkt het me niet echt fijn dat de TS haar pony telkens de bocht om sleurt?

Ik weet niet wat voor 'mietjes' jullie in gedachten hebben, maar mijn pony kon echt wel wat hebben voordat ze uberhaupt geirriteerd was of iets in die richting..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:58

Ik zeg ook niet dat die pony daar meteen boos over wordt, maar het lijkt me toch niet echt de normale manier van rijden, of wel?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:00

Goed van je dat je er weer opstapte toen je gevallen was. Getuigd van doorzetting.
Helaas vind ik je manier van het paard omtrekken ook niet erg... vriendelijk..
Als je vind dat hij te hard gaat en je kan hem niet terugnemen, is een volte vaak een betere oplossing.

Ik heb alleen je filmpjes gezien, dus ook het commentaar niet gelezen.

Mijn advies, oefen wat meer dan komt het vast wel goed.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:07

xSaarSaar schreef:
Ik zeg ook niet dat die pony daar meteen boos over wordt, maar het lijkt me toch niet echt de normale manier van rijden, of wel?

Nee maar de meesten hier komen over met de bedoeling van als je zo 3x rijd is de hele pony naar de kl*te.
Het zijn Manegeponys! Die beesten zijn bestand tegen zo'n beetje elk kind hier op aarde! Dat wil overigens nog niet zeggen dat ik de wijze van rijden goed keur, maar we praten hier over een meisje van 12 jaar met nog niet zo veel ervaring (en ja ik weet dat er 12 jarigen zijn die mákkelijk een L/M pacours rijden etc). Laat haar lekker leren, en wat ze zegt, ze kende deze pony niet goed, ze zou eigenlijk op haar vaste paardje gaan maar die was die dag ziek..
En iets wat ik veel erger vind en waar de meesten hier het wle met me eens zullen zijn; te grote/zware mensen op té kleine ponys!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:09

xSaarSaar schreef:

nee, maar dit meisje is nog jong! kan alles nog leren, zit nog in het leerproces, snap niet dat mensen zich dan druk maken om deze beelden, heb wel eens erger gezien... en leren = vallen en opstaan... doet dit meisje prima klimt er direct weer op, na een harde val nou ik vind het dapper!!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:54

misschien eerst eens even rustig in stap, en dan recht op de hindernis afgaan, en dan aandraven.. waarom meteen in gallop? de hindernissen staan redelijk laag, je pony kan er ook wel over uit draf.. maar ik las dat t een manege paard is, dan is het ook wel moeilijk om hem naar jou'n rijden te laten lopen omdat iedereen er op rijd, maar.. je trekt wel erg in zn mond!
tis wel een leuk beessie.

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:13

Wat een super braafe pony!!

(Nee, niet sarcastisch ;))

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:42

Viteske schreef:
Wat een super braafe pony!!

(Nee, niet sarcastisch ;))

Precies wat ik ook dacht ;)