Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:12

Zelfs ik raak gefrustreerd van sommige reacties hier :=
Ts heeft alles al laten nakijken, laat het rusten, de TS heeft meer aan steun dan al dit gezeur.
Ik mag hopen dat geen van die personen in jouw schoenen komen te staan TS. Wat naar voor je als je al z'on verdriet hebt, de mensen je hier nog in twijfel gaan trekken, bah!

Trek je er niks van aan, zover dat mogelijk is en volg je eigen gevoel!!! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:44

flugeltje schreef:
Hij is in een halfjaar tijd al 2x helemaal doorgelicht, hoevaak moet ik dan wel niet gaan doen dan...

Wat en hoe? Alleeen regulier toch?
Dan heb je dus maar 1 weg bewandeld. Er zijn er meerdere.

Maar je hebt je besluit al genomen, begrijp ik.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:49

klomp schreef:
Zelfs ik raak gefrustreerd van sommige reacties hier :=
Ts heeft alles al laten nakijken, laat het rusten, de TS heeft meer aan steun dan al dit gezeur.
Ik mag hopen dat geen van die personen in jouw schoenen komen te staan TS. Wat naar voor je als je al z'on verdriet hebt, de mensen je hier nog in twijfel gaan trekken, bah!

Trek je er niks van aan, zover dat mogelijk is en volg je eigen gevoel!!! :(:)

Nou idd, mijn gedachten.....laat ts gewoon in haar waarde, het is al moeilijk genoeg zonder al dat commentaar en bekritiseren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:51

JoviBan schreef:
flugeltje schreef:
Hij is in een halfjaar tijd al 2x helemaal doorgelicht, hoevaak moet ik dan wel niet gaan doen dan...

Hoe wil je hem nog meer doorlichten dan? Het is toch duidelijk wat de kwaaltjes zijn? Daardoor is het paard afgekeurd. Of kan dat pas als 30 dierenartsen dezelfde mening hebben?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:52

JoviBan schreef:
flugeltje schreef:

Dat heet valse hoop...

Hou er gewoon over op, Ts heeft wel genoeg verdriet dacht ik zo.
Als dit mijn topic was geweest, had ik 100 berichten terug al een slotje erop gegooid.

Edit: Ik moet trouwens even kwijt dat ik het bewonderingswaardig vind dat TS nog netjes blijft reageren!
Ik had er echt de moeite niet meer voor genomen.
Laatst bijgewerkt door klomp op 22-10-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:54

Ik meng me ook nog even:
Heb niks tegen hollistische dierenartsen, maar bij 3 slechte benen en artrose kunnen 100 hollistische dierenartsen gaan kijken en misschien behandelen, maar de artrose zullen ze niet weg krijgen. Dus als je al bij voorbaat weet dat het niks oplevert, waarom dan het paard weer door de mallemolen halen. Dat is voor zo'n dier ook niet niks.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:55

JoviBan schreef:

}:0

En dat is haar goed recht!!

TS: heel veel sterkte, ik vind dat je een dappere beslissing hebt genomen!!
En in plaats van er om te zeuren als sommige hier doen, heb ik er veel respect voor!
hoeveen eigenaren laten een dier onnodig lijden....!!???(voor hun eigen gemoedsrust???)
De foto's vind ik ook leuk.. Een mooie herinnering aan jou knappe kerel!
Sterkte!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:05

zeg kunnen de mod hier die aso berichten niet wissen?
ongelovelijk hoe sommige mensen het kunnen bedenken zo te reageren.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:08

TS, respect voor je beslissing !!

Als ik voor deze keuze zou staan, had ik hetzelfde gedaan. Mijn paard is net geopereerd aan een chipje in de sprong, en dat is ook nog maar afwachten hoeveel schade er in de sprong is veroorzaakt.

Je foto's : geniet ervan. Zijn echt ontzettend mooi geworden !!

Laat ze allemaal maar praten : de beste stuurlui staan aan wal.

Heel veel sterkte de aankomende tijd.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:19

:o Het was niet mijn bedoeling DEZE discussie op gang te zetten TS.
Maar het beeld is hierdoor wel helder voor mij, en daar ging het mij om, ik hoop dat je dat begrijpt!
Zomaar een paard af laten maken doet (bijna) niemand, maar soms gebeurd het in mijn ogen te snel...
Wij hebben er ook één lopen die zes jaar geleden op 10 jarige leeftijd afgekeurd is door de DA, ze loopt nog vrolijk rond bij ons in de paddock, in de wei en 's nachts op stal. Ze kent goede dagen en minder goede dagen, waarvan er nu wat meer zijn doordat het weer kouder word, maar ik hou haar scherp in de gaten... er komt een dag dat het genoeg is.... al moet ik daar niet aan denken!

Wat ik hiermee wil zeggen is, de dood is onomkeerbaar en dat weet jij ook. En ik vind verzekeringen zo radicaal daarin, het is 100% of de dood... Sommige paarden zijn niet meer geschikt voor de sport of zelfs recreatief maar slijten hun leventje op de wei als gezelschap of zoals de mijne als tientonner die liever lui dan moe is inmiddels.. :D Denk ook hier goed over na...

Het doet me goed te lezen dat je alles al geprobeerd hebt... en nee ik ben geen tegenstander van holistisch, homeopatisch of van mijn part een potje meditatie, als het helpt, weet ik zeker dat OOK JIJ VOORAAN ZAL STAAN MET JE PAARD!!!!!

Ik wens je heel veel sterkte meis, om deze moeilijke tijd door te komen...
Ik weet als geen ander wat het met je doet als je moet beslissen over leven of de dood voor je allerbeste vriendje.... ;(
Maar ik vertrouw erop dat je de juiste beslissing zult nemen als de tijd daar is!

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:57

Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen flugeltje.
Het is nogal wat, wat je allemaal te verstouwen krijgt.
Ik wens je alle kracht en alle wijsheid toe in het maken van deze verschrikkelijke beslissing.

Ik heb wel een vraagje aan je is er al iets bekend wanneer de verzekering van zich laat horen?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 15:50

Kaja schreef:
:o Het was niet mijn bedoeling DEZE discussie op gang te zetten TS.
Maar het beeld is hierdoor wel helder voor mij, en daar ging het mij om, ik hoop dat je dat begrijpt!
Zomaar een paard af laten maken doet (bijna) niemand, maar soms gebeurd het in mijn ogen te snel...
Wij hebben er ook één lopen die zes jaar geleden op 10 jarige leeftijd afgekeurd is door de DA, ze loopt nog vrolijk rond bij ons in de paddock, in de wei en 's nachts op stal. Ze kent goede dagen en minder goede dagen, waarvan er nu wat meer zijn doordat het weer kouder word, maar ik hou haar scherp in de gaten... er komt een dag dat het genoeg is.... al moet ik daar niet aan denken!

Wat ik hiermee wil zeggen is, de dood is onomkeerbaar en dat weet jij ook. En ik vind verzekeringen zo radicaal daarin, het is 100% of de dood... Sommige paarden zijn niet meer geschikt voor de sport of zelfs recreatief maar slijten hun leventje op de wei als gezelschap of zoals de mijne als tientonner die liever lui dan moe is inmiddels.. :D Denk ook hier goed over na...

Het doet me goed te lezen dat je alles al geprobeerd hebt... en nee ik ben geen tegenstander van holistisch, homeopatisch of van mijn part een potje meditatie, als het helpt, weet ik zeker dat OOK JIJ VOORAAN ZAL STAAN MET JE PAARD!!!!!

Ik wens je heel veel sterkte meis, om deze moeilijke tijd door te komen...
Ik weet als geen ander wat het met je doet als je moet beslissen over leven of de dood voor je allerbeste vriendje.... ;(
Maar ik vertrouw erop dat je de juiste beslissing zult nemen als de tijd daar is!

Mijn paard heeft pijn, dat zie ik, dat voel ik.
Het zou van mij nu erg ego zijn om hem als gezelschapsdier oid te gaan gebruiken. Ik maak deze beslissing juist om zijn pijn, ik wil niet dat hij pijn heeft.
Momenteel is het zelfs zo, dat wanneer ik hem meer uur (5 of 6) op het land zet, dat hij er stokkreupel vanaf komt en doe ik hem daar dus ook geen plezier mee.
Anders had ik dit misschien wel overwogen.

@ Joviban
Zijn blessures in al die jaren, zijn door meerdere Da bekeken, 4 om precies te zijn, 1 daarvan wist me maar te vertellen wat hij had en sindsdien ben ik niet meer bij deze DA weg gegaan.
Hij is heel vaak behandeld met Tildrin voor zijn bekken,om de 2 maanden in behandeling van een fysio gedurende 2 jaar, shockwave therapie voor zijn chronische peesblessure. Nu voor zijn artrose, inspuiting, speciaal beslag met silicone + supplement.
Het totaal van de 7 jaar dat ik hem heb, heb ik 3 jaar echt kunnen rijden met hem, de rest op therapeutische basis, dus als we het daarover hebben, ben ik financieel en qua revalidatie toch erg ver gegaan en heeeeeeeeeeeeel geduldig geweest...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:10

Nou, ik wens je in ieder geval veel sterkte en wijsheid toe.....
Geniet vd prachtige foto's, ookal zou je hem liever zelf houden, maar als dat
niet mogelijk is moet je voor hem kiezen en hem laten gaan.....

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:37

[quote="__Nathalie__"]zeg kunnen de mod hier die aso berichten niet wissen?
ongelovelijk hoe sommige mensen het kunnen bedenken zo te reageren.[/quot]

He he eindelijk iemand die een zinnig antwoord geeft! Ben voor zeer mildere uitspraken al gewist.

Vindt het DIEP TREURIG dat mensen hier op bokt zo iemand nog even de TS even willen wijzen op de fouten die ze maakt en eigenlijk geen dierenvriend is zo komt dat over.
Terwijl ik weet uit eigen ervaring dat je beter naar het dier kan kijken hoe hij de rest van zijn leven moet leven of dat je zo dapper bent om je geliefde dier te laten gaan!!!

Nogmaals sterkte! en laat er anders een slotje opzetten en ga in alle rust je ding doen......

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 08:06

devine schreef:
__Nathalie__ schreef:
zeg kunnen de mod hier die aso berichten niet wissen?
ongelovelijk hoe sommige mensen het kunnen bedenken zo te reageren.[/quot]

He he eindelijk iemand die een zinnig antwoord geeft! Ben voor zeer mildere uitspraken al gewist.

Vindt het DIEP TREURIG dat mensen hier op bokt zo iemand nog even de TS even willen wijzen op de fouten die ze maakt en eigenlijk geen dierenvriend is zo komt dat over.
Terwijl ik weet uit eigen ervaring dat je beter naar het dier kan kijken hoe hij de rest van zijn leven moet leven of dat je zo dapper bent om je geliefde dier te laten gaan!!!

Nogmaals sterkte! en laat er anders een slotje opzetten en ga in alle rust je ding doen......

Het klinkt misschien gek, maar juist door deze " aso berichten" ben ik alleen maar zekerder van mijn besluit geworden, ik had ergens nog een beetje twijfel, maar dat is nu helemaal weg.
Door mij steeds te moeten verdedigen met zijn medische verleden en de wegen die we daarbij bewandeld hebben ,ben ik me er nu weer erg bewust van hoelang en veel we aan het tobben zijn geweest.
Daardoor heb ik nu heel sterk het gevoel dat het goed is zo en word het daardoor ook makkelijker.

Ik voel me rot, maar niet super verdrietig en ook niet als ik bij hem ben geweest, ik geniet van hem nog elke dag.
3 maanden geleden dacht ik dat het over was en heb toen flink gehuild, ik denk dat ik in die 3 maanden gevoelsmatig toch naar deze dag heb toegeleefd.
Ik heb er nu echt vrede mee, omdat ik voor mezelf weet dat ik er alles voor heb gedaan, maar wel zo realistisch ben dat het ergens ophoudt.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:38

Flugeltje, heeft de verzekering trouwens al een besluit gemaakt? Of moet je dat van hen nog horen?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:19

marijkedam schreef:
Flugeltje, heeft de verzekering trouwens al een besluit gemaakt? Of moet je dat van hen nog horen?

Als het goed is hoor ik het vandaag...

Maar als het een touwtrekkerij wordt, kan dat weleens volgende week worden.. ;(

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:40

pfffff veel sterkte :(:)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:01

Veel sterkte ermee dan.
Hopelijk duurt het niet te lang.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:33

flugeltje schreef:
Het klinkt misschien gek, maar juist door deze " aso berichten" ben ik alleen maar zekerder van mijn besluit geworden, ik had ergens nog een beetje twijfel, maar dat is nu helemaal weg.
Door mij steeds te moeten verdedigen met zijn medische verleden en de wegen die we daarbij bewandeld hebben ,ben ik me er nu weer erg bewust van hoelang en veel we aan het tobben zijn geweest.
Daardoor heb ik nu heel sterk het gevoel dat het goed is zo en word het daardoor ook makkelijker.

Ik voel me rot, maar niet super verdrietig en ook niet als ik bij hem ben geweest, ik geniet van hem nog elke dag.
3 maanden geleden dacht ik dat het over was en heb toen flink gehuild, ik denk dat ik in die 3 maanden gevoelsmatig toch naar deze dag heb toegeleefd.
Ik heb er nu echt vrede mee, omdat ik voor mezelf weet dat ik er alles voor heb gedaan, maar wel zo realistisch ben dat het ergens ophoudt.

En zo is het maar net :j

Ik ken TS niet en ik ken haar paard niet, maar het verhaal bleef me continue bezig houden.
Waarom? Nou niet door al die aso berichten, want kom op zeg, dat valt nu ook wel weer mee.
Ze hebben hier op Bokt bijna een zero tolerance beleid, er zijn altijd klokkenluiders aanwezig die niet weten hoe gauw ze op een TEM knop moeten rammen en het blijft internet, je typt een bericht en iedereen leest het met een andere interpretatie.

Maar op TS na kennen we allemaal het paard en zijn (medische) geschiedenis niet. Aan de hand van de foto's zie je geen happy paard en we weten nu allemaal waarom... niet omdat TS niet kan sturen, het paard is ziek.
En door bovenstaande berichten van de TS ben ik me er in elk geval van bewust dat zij het beste met haar paard voor heeft, daar komt geen egoïsme bij kijken...

Al vind ik het nog altijd wrang dat je deze beslissing op een verzekering aan moet laten komen....

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:02

zo heb even het hele topic na gelezen wat een gedoe...

Maar even over je fotos.
Ik vind het erg mooie fotos!
Leuk dat je zoon fotoshoot heb kunnen doen.

Ik zou waarschijnlijk ook op zoon moment de s&t erin doen.
Of wat dan ook.
Om toch je wens te kunnen vervullen..En er een mooie herinnering aan te kunnen laten.

Heel veel sterkte met het besluit dat je hebt genomen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken verder met die verzekering.

Succer ermee!en sterkte.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:48

Heb je vandaag iets gehoord?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 07:34

Kaja schreef:
flugeltje schreef:

Citaat:
En zo is het maar net :j

Ik ken TS niet en ik ken haar paard niet, maar het verhaal bleef me continue bezig houden.
Waarom? Nou niet door al die aso berichten, want kom op zeg, dat valt nu ook wel weer mee.
Ze hebben hier op Bokt bijna een zero tolerance beleid, er zijn altijd klokkenluiders aanwezig die niet weten hoe gauw ze op een TEM knop moeten rammen en het blijft internet, je typt een bericht en iedereen leest het met een andere interpretatie.

Maar op TS na kennen we allemaal het paard en zijn (medische) geschiedenis niet. Aan de hand van de foto's zie je geen happy paard en we weten nu allemaal waarom... niet omdat TS niet kan sturen, het paard is ziek.
En door bovenstaande berichten van de TS ben ik me er in elk geval van bewust dat zij het beste met haar paard voor heeft, daar komt geen egoïsme bij kijken...

Al vind ik het nog altijd wrang dat je deze beslissing op een verzekering aan moet laten komen....

Daar ben ik het ook mee eens ;( , maar het gaat toch om behoorlijk wat geld en dat is voor mij ook weer nodig om eventueel weer een ander paardje te kunnen kopen.
Het gaat ook wel tegen mijn gevoel in, want ik weet dat hij er goed last van heeft en heb de beslissing dan maar liever vandaag gemaakt dan morgen.

Vervolgens hoor ik gisteren ook nog dat het pas volgende week donderdag of vrijdag word, voor de uitslag bekend is.
Pfff, dat valt me wel erg tegen...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:09

phoe wat een discussie hier. mja misschien dat je de stangteugel iets losser vast had moeten houden. achja foutje doe je niet express.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:37

66996236 schreef:
phoe wat een discussie hier. mja misschien dat je de stangteugel iets losser vast had moeten houden. achja foutje doe je niet express.

Wil je even de rest van het topic lezen :) ? Of iniedergeval de laatste pagina's...