Het was niet mijn bedoeling DEZE discussie op gang te zetten TS.
Maar het beeld is hierdoor wel helder voor mij, en daar ging het mij om, ik hoop dat je dat begrijpt!
Zomaar een paard af laten maken doet (bijna) niemand, maar soms gebeurd het in mijn ogen te snel...
Wij hebben er ook één lopen die zes jaar geleden op 10 jarige leeftijd afgekeurd is door de DA, ze loopt nog vrolijk rond bij ons in de paddock, in de wei en 's nachts op stal. Ze kent goede dagen en minder goede dagen, waarvan er nu wat meer zijn doordat het weer kouder word, maar ik hou haar scherp in de gaten... er komt een dag dat het genoeg is.... al moet ik daar niet aan denken!
Wat ik hiermee wil zeggen is, de dood is onomkeerbaar en dat weet jij ook. En ik vind verzekeringen zo radicaal daarin, het is 100% of de dood... Sommige paarden zijn niet meer geschikt voor de sport of zelfs recreatief maar slijten hun leventje op de wei als gezelschap of zoals de mijne als tientonner die liever lui dan moe is inmiddels..

Denk ook hier goed over na...
Het doet me goed te lezen dat je alles al geprobeerd hebt... en nee ik ben geen tegenstander van holistisch, homeopatisch of van mijn part een potje meditatie, als het helpt, weet ik zeker dat OOK JIJ VOORAAN ZAL STAAN MET JE PAARD!!!!!
Ik wens je heel veel sterkte meis, om deze moeilijke tijd door te komen...
Ik weet als geen ander wat het met je doet als je moet beslissen over leven of de dood voor je allerbeste vriendje....
Maar ik vertrouw erop dat je de juiste beslissing zult nemen als de tijd daar is!