Prachtige spaanse merrie onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:37

Jammer dat je niet op de positieve reacties reageert waarbij mensen ideeen aanreiken en er evt wat mee gaat doen. Wellicht had dit dan een positiever topic kunnen worden.
Al rij je 30 jaar..............je kan altijd bij leren. Ook al hou je misschien niet van sommige stromingen, wellicht kan het voor dit paard wel helpen. En waarom zou je die kans niet pakken als je merrie er misschien beter door gaat lopen?

Ik kan me voorstellen dat je hier een slotje op wilt. Ik wens je veel succes met je mooie merrie en met de dracht.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 07-09-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:38

als TS er behoorlijk verstand van had zou ze geen bijzet gebruiken bij een paard wat enigzis opgekropt loopt....iets wat bij barokke paarden vaker voorkomt...
een bijzet maakt het lengen van de hals niet echt mogelijk....maar ik ben ook maar een leek...

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:38

Chrisje92 schreef:
Je kan ook nog je berichtjes verwijderen als het goed is..

Je hoeft je niet te verantwoorden idd, succes verder met je paard.

Als je er alweer 1 ergens anders geschreven heb gaat dat niet meer aangezien ik er 4 gedaan had haha.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:42

geerke schreef:
een bijzet maakt het lengen van de hals niet echt mogelijk....

Heeft ze ergens aangegeven dat ze dit wilde bereiken met die bijzet?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:45

Qimm schreef:
als ik jouw argumenten lees vraag ik me af waarom je er op rijdt? Misschien is het veiliger, verstandiger en aangenamer om eerst een stap je terug te doen.

Super mooie merrie, dat wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens, misschien is longeren een idee?

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:56

Ik ga me niet moeien met de discussie ivm bijzet/niet-bijzet (al ben ik er niet voor maar doet er niet toe)
wat ik wel wil zeggen: prachtige merrie :D

Wat ik wél verschrikkelijk vind, is dat sommige mensen zo kort door de bocht en zo hard kunnen zijn voor anderen. Denk eens na, zouden Jullie (de rellers) zo behandeld willen worden en zo tientallen keren hetzelfde te horen. Ik denk dat het punt wel duidelijk was na een pagina of twee...
Maar iedereen blijft maar op hetzelfde doordrammen. Op internet worden dingen vaak op een andere manier geïnterpreteerd dan in real life, nuja, ik hoop dat jullie in het vervolg een beetje beter nadenken over HOE jullie bepaalde dingen verwoorden...

Ik wens TS verder heel veel succes met het paardje van haar zus :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:00

Ik wordt n beetje moe van het volgende :

webster543 schreef:
Het groot probleem waar wij nu nog mee zitten is dus de ontspanning. VWNW kent zij niet, rustig lopen ook nog niet echt.
Wij werken er aan, maar de weg is nog lang!

je wilt je paard ONTSPANNEN rijden....
vervolgens knup je 'm vast :
webster543 schreef:
3. Ze is zo heet (ik overdrijf echt niet) als ik ze zonder bijzetters zou vragen om te stappen aan de lange teugel in het begin, beland ik op straat en met een beetje pech tot in Nederland. Die bijzetters doen niet meer dan vermijden dat ze mijn neus breekt.

Want ze is te heet...
webster543 schreef:
Met slof rijden is absoluut tegen mijn principes. Dit systeem werkt alleen als ze te hoog zou komen met haar hoofd.

Dit is IMO erger dan een slot.. want je KUNT geen ruimte geven!

webster543 schreef:
Met een slof rij je veel te gemakkelijk puur op slof en trek je je paard makkelijk achter de loodlijn.
.

met een slot kan je loslaten... deze bijzet niet... en zovele rek zit hier niet in... absoluut niet..
ga maar eens berekenen dmv hoevele KILO je dit paardenhoofd op deze plek houdt!

webster543 schreef:
De bijzet staat niet altijd gespannen, duidelijk te zien aan enkele foto's. En vergeet niet, er staat veel rek op!

maar op GEEN ENKELE foto schuift het neusje er eens uit.. en geef jij eens wat teugel mee....

webster543 schreef:
Russel. Zoals gezegd, vanaf het moment dat je er op zit, vertrekt ze. Zou ik lange teugel laten, beland ik of in Spanje, of in Nederland. Afhankelijk van welke richting dat ze neemt.

Dus de bijzet zit eraan om te voorkomen dat ze wegrent??
of was die nou om te voorkomen dat ze haar hoofd omhoog gooit?
of was die nou om te leren te ontspanne??

Alstjullieblieft.. dit zijn mijn laatste woorden hier..
Ik was inmiddels wat positiver, maar nu telkens een ander ''smoesje'' te lezen voor deze bijzet..

Dit ding KAN LOSSER... ook dan raakt ze jouw hoofd niet als ze dr hoofd omhoog gooit..

Aju

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:04

Iedereen 'weet' hoe het niet moet, en hoe moet 't dan wel?
Sorry maar ik denk dat de TS meer dan voldoende ervaring heeft en ik ben er zeker van dan je over nog geen half jaare een verschikkelijk verschil gaat zien.
TS weet hoe ze moet rijden, en tegenstelling tot de meerderheid van bokt is ze eerlijk en probeert ze vanalles uit op en verantwoordelijke manier, heeft ze ervaring hiermee en weet ze wat ze doet!
het ziet er gespannen uit, ooit al een spaans paard zien lopen? awel, stel dat ze er 3x heeft opgezeten, denk je dat een paard na 3x VWNW gaat lopen na 3x? dat het paard lekker los is in zijn lijf? NEEN! ik ga dit volgen en ben er zeker van dat dit meer dan goed komt!

Morrie05

Re: Prachtige spaanse merrie onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:08

Ik denk als ze genoeg ervaring had dat ze niet zo met hulpmiddelen gereden had.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:09

Morrie05 schreef:

Ja en jij kent haar? je kan via internet niet beoordelen of iemand ervaring heeft ;)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:15

...Wat je wel kan is je mening voor je laten als er duidelijk is gevraagd je mening voor je te houden. Dit is r-itp, meningen kunnen geuit worden bij bijvoorbeeld de discussies. Als je zo graag mensen wilt vernederen.

Succes Webster! Je hebt een schitterend paard onder je kont! En laat alsjeblieft niet van je wijs brengen. En hoop een vervolg te zien. Ben altijd gek op zulke paarden :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:24

Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ik heb geen enkele post gezien van mensen die er imo wel iets van kennen.
Arabesk vind ik ronduit onbeschoft maarmet haar ben ik het nooit eens.
Ik vind jullie-stuk voor stuk- grof(uitzonderingen daar gelaten) ongelofelijk alle reacties van dierenmishandelaar, onervaren amazone, verwijten dat ze geen tips wil accepteren,.. echt, ik vraag me af of jullie wel weten waar je het over hebt? Damn, typisch bokt, zoals vliegen op een stront als het beeld hun niet aanstaat.
Kennen jullie de amazone? Als 't Anky was, had iedereen 't excuus, ja 't is wél Anky hé!
Maar nee, ze is niet echt bekend, de foto's uit andere topics zijn niet spectaculair goed, etc.. dus val d'r maar aan, lekker bezig mensen echt super +:)+ :n
ronduit belachelijk echt, dat bokt uitvallers had wist ik, maar zo laag bij de grond? als iemand vernederen tips geven is, dan denk ik dat ik hier niet thuishoor ..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:27

SETEFURII_ schreef:
Morrie05 schreef:

Ja en jij kent haar? je kan via internet niet beoordelen of iemand ervaring heeft ;)

Nee ik kan haar niet en ben aan het beoordelen op haar foto's dat is toch de bedoeling?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:33

Morrie05 schreef:
SETEFURII_ schreef:

Nee ik ken haar niet en ben aan het beoordelen op haar foto's dat is toch de bedoeling?

Dus via foto's zie je of iemand ervaring heeft? FOUT!
ze heeft misschien een hele reeks foto's die ze er niet opzet omdat mensen dan gaan zagen over dr houding, wat ze nu niet meer zal doen, aangezien ze wrs helaas opgestapt is, wat ik 100% begrijp.
btw, zoals je ziet doet ze -heel grof gezegt- het 'vuile' werk, zij rijdt 't paard, en dan mag d'r zus erop, ze riskeert dr leven met de beste bedoelingen en dan denk 'k niet dat iemand geen ervaring heeft, maar ik ken dr dus dat is dan weer anders ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:34

Ik denk ook niet dat Morrie05 ontkent dat de TS geen ervaring heeft, maar wat je op RIJ-ITP en op HAW doet is commentaar geven op wat je ziet, positief of negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:35

SETEFURII_ schreef:

Even lezen. Ze zegt zelf dat ze 'meer dan 20 jaar ervaring' heeft.
Maar niet zoveel geleerd, blijkbaar.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:36

SETEFURII_ schreef:
Nee ik ken haar niet en ben aan het beoordelen op haar foto's dat is toch de bedoeling?
Citaat:
ze heeft misschien een hele reeks foto's die ze er niet opzet omdat mensen dan gaan zagen over dr houding, wat ze nu niet meer zal doen, aangezien ze wrs helaas opgestapt is, wat ik 100% begrijp.
btw, zoals je ziet doet ze -heel grof gezegt- het 'vuile' werk, zij rijdt 't paard, en dan mag d'r zus erop, ze riskeert dr leven met de beste bedoelingen en dan denk 'k niet dat iemand geen ervaring heeft, maar ik ken dr dus dat is dan weer anders ;)

Volgens mij snap je het niet helemaal, het gaat erom dat als je foto's plaatst op bokt dat er over geoordeeld gaat worden! Dus dat doe ik!
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 07-09-09 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

JoviBan schreef:
SETEFURII_ schreef:

Even lezen. Ze zegt zelf dat ze 'meer dan 20 jaar ervaring' heeft.
Maar niet zoveel geleerd, blijkbaar.

heb jij 20 jaar ervaring? ;)

@ morrie ja je zegt wat je ziet maar je zegt ook dat dat ze geen ervaring heeft, of je denkt dat dat ni zo is, terwijl dat wél is :)
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 07-09-09 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

SETEFURII_ schreef:
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ik heb geen enkele post gezien van mensen die er imo wel iets van kennen.
Ik vind jullie-stuk voor stuk- grof(uitzonderingen daar gelaten) ongelofelijk alle reacties van dierenmishandelaar, onervaren amazone, verwijten dat ze geen tips wil accepteren,.. echt, ik vraag me af of jullie wel weten waar je het over hebt? Damn, typisch bokt, zoals vliegen op een stront als het beeld hun niet aanstaat.
Kennen jullie de amazone? Als 't Anky was, had iedereen 't excuus, ja 't is wél Anky hé!
Maar nee, ze is niet echt bekend, de foto's uit andere topics zijn niet spectaculair goed, etc.. dus val d'r maar aan, lekker bezig mensen echt super +:)+ :n
ronduit belachelijk echt, dat bokt uitvallers had wist ik, maar zo laag bij de grond? als iemand vernederen tips geven is, dan denk ik dat ik hier niet thuishoor ..

ik heb jouw ook nog nooit iets anders zien doen dan een topic als deze inkomen en dan zeuren dat bokt zeurt. vind ik ook geen erg positieve bijdrage.
verder zijn er hier meerdere mensen die al hebben aangegeven ervaring te hebben met dit soort paarden. ;)

TS: het topic lijkt mij wat vervelend worden omdat je weigert wat aan te nemen over die bijzet.
je komt telkens met iets nieuws om erondeuit te komen.
misshien moet je de discussie aangaan en dan eens kijken hoe andere het doen. er zitten er hier genoeg met de kennis ( not me :D )
verder succes met deze beauty en wat een prachtpaard zeg.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:37

gekvanfleur schreef:
SETEFURII_ schreef:

ik heb jouw ook nog nooit iets anders zien doen dan een topic als deze inkomen en dan zeuren dat bokt zeurt. vind ik ook geen erg positieve bijdrage.
verder zijn er hier meerdere mensen die al hebben aangegeven ervaring te hebben met dit soort paarden. ;)

TS: het topic lijkt mij wat vervelend worden omdat je weigert wat aan te nemen over die bijzet.
je komt telkens met iets nieuws om erondeuit te komen.
misshien moet je de discussie aangaan en dan eens kijken hoe andere het doen. er zitten er hier genoeg met de kennis ( not me :D )
verder succes met deze beauty en wat een prachtpaard zeg.

Ooh ja als je dat op 2 topics doet, doe je dat alijd hé, typisch :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:38

nou meid, wat een hoop oliebol krijg je hier over je heen
ik geloof niet dat bokt daar voor bedoeld is :n

zelf ben ik geen voorstander van de bijzet zoals jij hem gebruikt
ik had liever iets elastischer gezien maar ik neem aan dat je niet wilt verongelukken en dat je weet waar je mee bezig bent

je laat op een paar foto's zien dat het ook goed zonder bijzet kan, volgens mij zien mensen die over het hoofd (als ik sommige berichten lees) :?
jullie hebben een hele mooie merrie ik hoop over een tijdje een topic te zien met foto's hoe ze de training heeft opgepakt
succes met die spaanse dame !!

Peperkroket

Laten we ons beperken tot commentaar op de foto's en stoppen met elkaar aan te vallen :+

Morrie05

SETEFURII_ schreef:
Citaat:

Citaat:
Volgens mij snap je het niet helemaal, het gaat erom dat als je foto's plaatst op bokt dat er over geoordeeld gaat worden! Dus dat doe ik!

Oja dan nog iets als ik niks rijtechnisch in het topic zet dan word zelfs mijn bericht verwijderd

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:39

Het is inderdaad een mooie merrie, wat ik alleen jammer vind is dat je zelf paardenmassages geeft.(staat in je profiel) Dan weet je toch ook wel dat je een paard niet zo moet rijden omdat ie dan naar de KLOTE gaat????!!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:40

@SETEFURII_
20 jaar ervaring? Ja ik wel, en heb ook altijd moeilijke paarden onder mijn achterwerk gekregen.
Vaak was er al verschillende keren zonder resultaat geprobeerd ze zadelmak te maken.

Heel af en toe gooide ik bij uitzondering er eens een slof op, maar ik stapte ook pas op als de basis (longeren/lange lijnen) er (opnieuw) goed inzaten.