Huertecilla schreef:_l_amanda_l_ schreef:ieder zijn ding, tuurlijk moet je geen dagen achter elkaar over het asfalt galopperen, maar zoals gezegd bij beginpost: zo'n minifilmpje is maar een momentopname...
Het gaat off-topic doch even als toelichting: voor mijn campocrossers is asfalt de prettigste, zachtste ondergrond waar ze op kunnen gaan. De gaan gráág in galop even lekker rammen dan.
Er is nul probleem met de hoeven want ze leven 24/7 waar de op bereden worden.
Ik heb drie dressuurbakken: de motorcrossbanen in de buurt.
Daar kan ik gericht dresserend oefeningen rijden onder gecontroleerde omstandigheden die vergelijkbaar zijn met de werkelijke wereld waarin mijn paarden bereden worden.
Ik rij door het verkeer, terrein naar de rijbakken toe. Net zo rijtechnisch correct en -licht tussen aanleuning&nageeflijkheid als in de rijbak.
Dingen die niet zo goed gaan als je zou willen zijn leermomenten. Dat zijn de allerbelangrijkste punten. Ik ben daarom altijd héél blij met terugkoppeling over de knelpunten. Die zijn er altijd.
Die ´slechte momentopnames´ zijn je grootste winstpuntenen als je niet weet hoe er mee vérder te komen, moet je hulp zoeken, vrágen, inhuren.
Dat is geen récht want het is JOUW probleem.
Bedankt Arabesk. Ik had je dit al per pm geschreven maar bij deze openbaar: ik koop graag opnames van mijn rijden van je.
hc
Hehe, hier kunnen we iets mee.
Ten eerste, over dat asfaltgebeuren...de hoeven zien er prima uit, maar hoe zit het met de belasting op de pezen wanneer je even lekker gaat "rammen" over dat asfalt?
Ten tweede, de dressuursport zit precies hetzelfde in elkaar als hoe jij dat voor jezelf beschrijft. De punten die goed zijn worden beloond, de punten waar aan gewerkt moet worden daar komt commentaar op. Vervolgens kun je daar als ruiter mee aan de slag mbv gerichte training en goede les.