Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:37

Huertecilla schreef:
_l_amanda_l_ schreef:
ieder zijn ding, tuurlijk moet je geen dagen achter elkaar over het asfalt galopperen, maar zoals gezegd bij beginpost: zo'n minifilmpje is maar een momentopname... ;)

Het gaat off-topic doch even als toelichting: voor mijn campocrossers is asfalt de prettigste, zachtste ondergrond waar ze op kunnen gaan. De gaan gráág in galop even lekker rammen dan.
Er is nul probleem met de hoeven want ze leven 24/7 waar de op bereden worden.

Ik heb drie dressuurbakken: de motorcrossbanen in de buurt.
Daar kan ik gericht dresserend oefeningen rijden onder gecontroleerde omstandigheden die vergelijkbaar zijn met de werkelijke wereld waarin mijn paarden bereden worden.
Ik rij door het verkeer, terrein naar de rijbakken toe. Net zo rijtechnisch correct en -licht tussen aanleuning&nageeflijkheid als in de rijbak.

Dingen die niet zo goed gaan als je zou willen zijn leermomenten. Dat zijn de allerbelangrijkste punten. Ik ben daarom altijd héél blij met terugkoppeling over de knelpunten. Die zijn er altijd.
Die ´slechte momentopnames´ zijn je grootste winstpunten :)* en als je niet weet hoe er mee vérder te komen, moet je hulp zoeken, vrágen, inhuren.
Dat is geen récht want het is JOUW probleem.

Bedankt Arabesk. Ik had je dit al per pm geschreven maar bij deze openbaar: ik koop graag opnames van mijn rijden van je.

hc

Hehe, hier kunnen we iets mee.

Ten eerste, over dat asfaltgebeuren...de hoeven zien er prima uit, maar hoe zit het met de belasting op de pezen wanneer je even lekker gaat "rammen" over dat asfalt?

Ten tweede, de dressuursport zit precies hetzelfde in elkaar als hoe jij dat voor jezelf beschrijft. De punten die goed zijn worden beloond, de punten waar aan gewerkt moet worden daar komt commentaar op. Vervolgens kun je daar als ruiter mee aan de slag mbv gerichte training en goede les.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:40

poes schreef:
Maar NIEMAND komt met filmpjes van volledige trainingen. Een proef zien we hier zo vaak, maar niemand die 10 minuten staat te filmen bij het losrijden. Het zijn beelden die we niet te zien krijgen.

Jawel hoor, kijk maar in mijn onderschrift. Totaal onverwachts gefilmd want ik wist het niet. Daar was ik mijn paard aan het loswerken. Verre van perfect maar ik heb 'm wel gewoon in een topic gegooid. Geen problemen mee.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:40

Waarom vertraag je het zo erg? Doe dat eens even niet en laten we dan nog eens met z'n allen kijken.
Iemand die een beetje handig is, kan van jou ook zulke leuke filmpjes maken.
Als je zo tegen paardenleed bent, waarom ga je je dan niet wat meer verdiepen in al die overwerkte en magere paarden in arme landen of renpaarden, die de parcoursen soms maar half overleven?
Overigens zie ik in sommige filmpjes niet eens wat er mis gedaan wordt? Ik heb heel wat "spannender" plaatjes van oa Adelinde Cornelissen, - en niet eens bewust gemaakt - misschien dat je die wilt hebben, kun je ze er bij zetten. :')

HindaFree

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:43

anky kan wel erg overdrijven met haar in de krul :S ben geen natural maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het mooi vinden :Y

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:29

maikeltje schreef:

Ten eerste, over dat asfaltgebeuren...de hoeven zien er prima uit, maar hoe zit het met de belasting op de pezen wanneer je even lekker gaat "rammen" over dat asfalt?

Blijkbaar kan je er niets mee, want je hebt duidelijk geen referentiekader over waar de paarden hier op leven.
Het hele bewegingsapparaat is 24/7 op keien en rots opgegroeid dus schade door asfalt? Náh *\o/*

Als de ´dressuurwereld´ in elkaar schrijft zoals jij claimt, wat is dan het probleem met het weergeven van de beelden???
Het zijn opnames van wat is. Van wat niet goed is. Onprettige beelden. Leermomenten.
Waarom dan op de boodschapper schieten?
Die houdt alleen maar een gedetailleerde spiegel voor!
Dat is een waardevol CADEAU!!! :)*

De agressie en vergoeilijking zijn eigenlijk nog erger dan het rijden op zich.
Láát iemand eens plaatjes zien zonder roze-wolk-filter, wil ´niemand´ ervan léren...

hc

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:43

Rymke schreef:
Waarom vertraag je het zo erg? Doe dat eens even niet en laten we dan nog eens met z'n allen kijken.
Iemand die een beetje handig is, kan van jou ook zulke leuke filmpjes maken.

Wanneer je het sneller afspeelt blijft het beeld hetzelfde, alleen krijg je minder de tijd om je te verbazen over hetgeen men 'onze prachtige dressuursport' noemt.
En zulke filmpjes van mij/arabesk maken? Van mij mag je het proberen hoor, kommaarop :D

Rymke schreef:
Als je zo tegen paardenleed bent, waarom ga je je dan niet wat meer verdiepen in al die overwerkte en magere paarden in arme landen of renpaarden, die de parcoursen soms maar half overleven?

Waarom verschuif je het probleem ?
Zelfde redenatie als 'dakloze kindjes in nederland zijn niet zielig, ga eerst die in afrika maar eens helpen?'

Rymke schreef:
Overigens zie ik in sommige filmpjes niet eens wat er mis gedaan wordt?

Of je hebt een bord voor je kop, of je weet niet beter.

Rymke schreef:
Ik heb heel wat "spannender" plaatjes van oa Adelinde Cornelissen, - en niet eens bewust gemaakt - misschien dat je die wilt hebben, kun je ze er bij zetten. :')

Omdat Adelinde niet op dit evenement aanwezig was ? :D

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:45

Mellanii schreef:
Als je daar bent geweest en je hebt achteraf zo'n uitgesproken mening.
Heb dan ook het lef om na de ruiter/amazone te gaan en te vragen waarom of er iets van te zeggen?
nee alleen achteraf en hier op bokt durven ze

En wie ben jij om daar een oordeel over te vellen?
Je weet niet of de persoon in kwestie dat wel of niet gedaan heeft.

Daarbij is het geen schending van de wet op privacy, of wel ?
Als de ruiter iets te verbergen heeft moetie maar thuis blijven.

Arabesk; bedankt voor deze leerzame en hopenlijk eye-openende beelden :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:51

Huertecilla schreef:
maikeltje schreef:

Blijkbaar kan je er niets mee, want je hebt duidelijk geen referentiekader over waar de paarden hier op leven.
Het hele bewegingsapparaat is 24/7 op keien en rots opgegroeid dus schade door asfalt? Náh *\o/*

Als de ´dressuurwereld´ in elkaar schrijft zoals jij claimt, wat is dan het probleem met het weergeven van de beelden???
Het zijn opnames van wat is. Van wat niet goed is. Onprettige beelden. Leermomenten.
Waarom dan op de boodschapper schieten?
Die houdt alleen maar een gedetailleerde spiegel voor!
Dat is een waardevol CADEAU!!! :)*

De agressie en vergoeilijking zijn eigenlijk nog erger dan het rijden op zich.
Láát iemand eens plaatjes zien zonder roze-wolk-filter, wil ´niemand´ ervan léren...

hc

Ik heb geen problemen met de beelden en wat ze weergeven. Ik heb ook naar mijn weten nergens geschreven dat ik het onprettige beelden vind, noch schiet ik op de boodschapper. Lezen is kennelijk ontzettend moeilijk terwijl je blijkbaar alles wat los en vast zit dat in jouw straatje te pas komt op wetenschappelijk gebied opgeslurpt hebt.

Agressie? Nee hoor niet bij mij. Ik schiet niet op de paardensport, je draait de boel lekker om. Leermomenten van filmpjes? Geen probleem, ik laat me ook weleens filmen om er van te kunnen leren.

Vergoeilijking? Nee hoor, ik heb al meerdere malen aangegeven dat zulk soort beelden van willekeurig welke ruiter dan ook er confronterend en soms niet leuk zullen zijn. Dat weten we allemaal en toch kruipen we met z'n allen lekker terug in dat zadel.

Waar ik WEL problemen mee heb is dat jij met 2 maten meet. Jouw manier van paardrijden zou minder schadelijk zijn voor een paard als de manier waarop sportpaarden gegymnasticeerd worden. Of heb ik dat niet goed begrepen?

Ik kan jouw manier van rijden niet beoordelen want ik heb nooit iets van je gezien en ik heb de ballen verstand van "rammen" over het asfalt en wat daar dan de toegevoegde waarde van is voor de losheid en soepelheid van jouw paard.

Kun jij beweren dat jij dan wel weet waar in dit geval Anky mee bezig is mbt de training van haar paard? Of roep je sowieso je afkeuring af over haar en andere manieren van rijden die leiden tot het beoefenen van de hogere dressuursport? Heb jij Anky weleens gevraagd waarom ze traint zoals ze traint? Ben je weleens wezen kijken bij haar thuis wanneer ze aan het trainen is? Heb jij daar dan diep-ongelukkige paarden gezien die het uitschreeuwden om "gered" te worden? Heb je uberhaubt kennis van zaken op dit gebied?
Of kun je alleen maar met meetinstrumentjes aan komen zetten die bij mijn weten tijdens dit filmpje niet aangesloten waren op Anky en haar paard?

CP

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:14

Weer zo'n heerlijk topic. Yes, echt bomvol positiviteit :+
Ik snap het nut niet van zo'n topic. Er zijn inderdaad genoeg mensen die belachelijk beroerd rijden, maar spreek die mensen s gewoon live aan zou ik denken. Zo'n topic te openen veroorzaakt alleen maar hele felle discussies en t gaat niet eens meer om t rijden op deze manier, maar om t pláátsen van de filmpjes van de ruiters die zo rijden. Niemand schiet hier iets mee op.
Maar zo denk ik erover ;) Discussieer lekker verder hier :) Gezellig.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:27

Vue schreef:
Mellanii schreef:
Als je daar bent geweest en je hebt achteraf zo'n uitgesproken mening.
Heb dan ook het lef om na de ruiter/amazone te gaan en te vragen waarom of er iets van te zeggen?
nee alleen achteraf en hier op bokt durven ze

En wie ben jij om daar een oordeel over te vellen?
Je weet niet of de persoon in kwestie dat wel of niet gedaan heeft.

Daarbij is het geen schending van de wet op privacy, of wel ?
Als de ruiter iets te verbergen heeft moetie maar thuis blijven.

Arabesk; bedankt voor deze leerzame en hopenlijk eye-openende beelden :j

Nee maar dit vind ik ook niet echt kunnen.
Hiermee haal je alleen maar het negatieve naar boven, en er word niet gefilmt als het paard bv. gewoon normaal loopt!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:31

Dit is expres maar 1 stukje belichten.
Dat geeft nooit een eerlijk beeld van het geheel.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:56

Is dat verplicht dan? Volgens mij maakt arabesk willekeurige opnamen, wanneer ik een dagje op een wedstrijdterrein ga staan zie ik weinig beters...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:48

Desir_ee schreef:
Heb jij dan een manier om het duidelijk te maken aan deze ruiters wat ze fout doen en hoe ze dat mogelijk kunnen verbeteren??
Want als jij daar een plan voor hebt luister ik graag!!

Als ik zo'n ruiters bij mij in de les krijg dan maak ik ze dat duidelijk. Ieder paard en iedere ruiter zijn anders en vergen een persoonlijke aanpak. Daar bestaat geen uniforme oplossing cq gebruiksaanwijzing voor die hier uitgemeten kan worden op het internet. Door zelf enige kennis te hebben van de natuurkundige aspecten die betrekking hebben op het paardrijden (evenwicht, zwaartekracht, spierbelasting, ...), verschillende disciplines uitgeoefend te hebben, met verschillende rassen en temperamenten gewerkt te hebben en jaren zelf geexperimenteerd te hebben met manieren om paardvriendelijker te gaan rijden èn doordat ik tot 20 jaar geleden precies dezelfde fouten maakte, zou ik zo'n ruiter niet alleen kunnen vertellen wat hij fout doet, maar ook hoe het anders kan en waarom dat beter zal functioneren. Helaas wijst de praktijk uit dat mensen die al jaren op deze manier te werk gaan en weinig of niet door hun instructeurs (die precies hetzelfde doen) gecorrigeerd zijn (of zelfs geprezen zijn omdat hun paard zo mooi "aan de teugel" loopt) hier helemaal niet voor open staan.
Wat ik bij veel lesklanten zie (ik kom op verschillende maneges en geef op verzoek af en toe les), vooral wanneer ze in de gaten krijgen dat ik er wel een beetje verstand van heb, is dat ze indruk willen maken, laten zien wat ze denken te kunnen. Zo iemand komt al niet de les in met de intentie om iets te leren. Menig "gevorderde" ruiter is veel harder bezig met de competitiedrang en het beter willen zijn dan een ander, dan met het welzijn van het paard en de mogelijkheid wat nieuws te leren. Als ze er een lange adem voor moeten hebben, hardnekkige oude gewoontes moeten afleren en daardoor niet meteen resultaat zien (eerder in het begin menen meer weerstand te ondervinden of minder controle te hebben) is het bij velen al bij voorbaat een verloren zaak. Het is meer een mentaliteitskwestie dan wat anders.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:57

Wat mij opvalt is:
1. mag je de foto's plaatsen? Jahoor, en is op juridisch vlak ook ongetwijfeld zeer grondig uitgezocht door Arabesk;
2. roll-kur wordt verdedigd omdat het a. maar kort duurt b. een momentopname zou zijn;
3. arabesk wordt wederom onnodig persoonlijk aangevallen.

Kan ik uiteindelijk voor mezelf maar 1 conclusie trekken.... wat zijn de oogkleppen verschrikkelijk groot!

Enige kennis op fysiek vlak van het paard, leert dat een roll-kur zeer ernstige schade veroorzaakt.
Daarbij is het naast het aanbrengen van fysieke schade eveneens een psychische mishandeling.

Dat je een paard anders niet onder controle houdt... zonder die roll-kur, schijnt bij sommige ruiters een rede te zijn om haar toe te passen: total control op deze wijze?
Schijnbaar wordt het aanbrengen van fysieke en psychische schade, voor lief genomen? Danwel goedgepraat "omdat Anky het ook toepast".
Ongelooflijk....

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:59

Scoxx : Amen!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:21

scoxxx schreef:
Wat mij opvalt is:
1. mag je de foto's plaatsen? Jahoor, en is op juridisch vlak ook ongetwijfeld zeer grondig uitgezocht door Arabesk;
2. roll-kur wordt verdedigd omdat het a. maar kort duurt b. een momentopname zou zijn;
3. arabesk wordt wederom onnodig persoonlijk aangevallen.

Kan ik uiteindelijk voor mezelf maar 1 conclusie trekken.... wat zijn de oogkleppen verschrikkelijk groot!

Enige kennis op fysiek vlak van het paard, leert dat een roll-kur zeer ernstige schade veroorzaakt.
Daarbij is het naast het aanbrengen van fysieke schade eveneens een psychische mishandeling.

Dat je een paard anders niet onder controle houdt... zonder die roll-kur, schijnt bij sommige ruiters een rede te zijn om haar toe te passen: total control op deze wijze?
Schijnbaar wordt het aanbrengen van fysieke en psychische schade, voor lief genomen? Danwel goedgepraat "omdat Anky het ook toepast".
Ongelooflijk....

Dan mag je mij even namen noemen van paarden van Anky die ernstige schade hebben opgelopen en wanneer ze dmv een spuitje uit hun lijden zijn verlost.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:38

Ooooh dat zie je nu toch zelf wel aankomen hoop ik? :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 05:56

maikeltje schreef:
Kun jij beweren dat jij dan wel weet waar in dit geval Anky mee bezig is mbt de training van haar paard? Of roep je sowieso je afkeuring af over haar en andere manieren van rijden die leiden tot het beoefenen van de hogere dressuursport? ...

Wat doet dat er ook allemaal toe. Heb je die beelden bekeken? Al zat sinterklaas op zo'n paard.. ik snap niet dat je dat wil verdedigen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:23

@ maikeltje: is dat de enige manier van schade oplopen ja? Wanneer een paard moet worden ingeslapen? :roll:

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:28

Citaat:
Hiermee haal je alleen maar het negatieve naar boven, en er word niet gefilmt als het paard bv. gewoon normaal loopt!

Nogmaals (ik blijf maar herhalen): Het was geen momentopname!

Door de drukte hebben we alleen het inrijden van zo'n 10 tot 20 minuten kunnen zien, omdat we daar op een gunstige plek stonden. Het hele inrijden, van het begin tot het eind verliep op deze manier! De hele tijd (dus zeker 10 minuten) werd het paard op de op de filmpjes getoonde manier gereden. Het liep NIET normaal. Ja, pas op het terrein ernaast, toen de clinic begon mocht het zijn neusje uitschuiven (ietsje verder dan).
Daar konden we niet filmen, omdat het verschrikkelijk druk was. Ik heb de clinic dan ook niet heel goed kunnen zien.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:34

Arabesk schreef:
lailapri schreef:
Ik heb helaas dit jaar niet zoveel kunnen kijken maar heb idd ook wel dingen gezien die ik liever niet zag.

Maar je ziet ook goede dingen die wel oke zijn al zijn ze misschien niet zoals jij ze zou doen, maar waar zijn de foto's daarvan? Heb een paar ruiters heel netjes samen met hun paard zien springen als een team.

Ze waren er ongetwijfeld, maar niet bij het losrijterrein waar ik stond.

Dan heb jij een andere inrijring gezien als ik, want ik heb ook tijdens het inrijden ruiters gezien die vriendelijk met hun paard bezig waren!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:37

Ik heb er 1 gezien, waar ik het al eerder over had. Zij reed haar paard zonder sporen, met een gewoon trensje. Zij was de enige die ik daar zag..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:52

e_horse schreef:
Ik heb er 1 gezien, waar ik het al eerder over had. Zij reed haar paard zonder sporen, met een gewoon trensje. Zij was de enige die ik daar zag..

In het z dressuur zonder sporen?
Dat is niet eens toegestaan.

Ja het eenzijdig belichten is naar mijn idee niet toegestaan omdat je dan geen eerlijk beeld geeft van een geheel.
Een onnauwkeurig beeld van het geheel.
Je zet mensen dan aan tot beoordelingen die niet kloppen, het lijkt wel een hetze.
En het kan op die manier de goede naam aantasten omdat het maar eenzijdig is belicht.
Citaat:
In strijd met de wet
Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.
[/

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:26

Niks strafbaars dus vorame ;)
Het is niet onnauwkeurig, het is niet krenkend.. het is niet beledigend over een groep mensen... het zijn gewoon willekeurige opnames op wedstrijdterrein. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:37

Vorame, jij doet net alsof TS de beelden gemanipuleerd heeft. Dat heeft ze niet. De beelden zijn realiteit.
En juist deze realiteit zou wmb strafbaar moeten zijn, nièt het publiceren ervan.