Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:28

e digit word het dan niet.
paard staat in noordbeemster.

ja nou ja als je een auto hebt die het niet kan trekken dan is er weinig aan te doen he.
En of dat nou waar is of niet er blijft weinig aan te doen.

Ik vind het niet normaal dat lijkt me ook wel duidelijk in eerdere berichten.
Maar het is niet anders ik wil dat paard en zal nou eenmaal wat meer moeite moeten doen.
Maar dat neem ik dan maar voor lief. Mede omdat ik dat paard gewoon voor een goede prijs kan kopen.

Ze smste dat ik eventueel ook iemand daar op stal kan laten keuren en de foto's aan mijn eigen arts laten zien. dat zou wel een oplossing zijn. maar moet dan maar zien hoe want straks keurt die arts hem goed. En mijn arts niet. Bij afkeuring betaald zij en heb geen zin in wellis nietis verhaal :+

Even zien dus wat verstandig is

tamoreliefje

Re: Onverwachte nieuwe aanwinst komt dichtbij! dinsdag keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:54

Ja dat kun je idd laten doen, maar ik zou het zeker niet door haar veearts laten doen , want zoals je al eerder aanhef en nu ook, is het gewoon te risicovol.
Maar mss heb je gewoon dikke pech , bij het aankoop van je paard, en komt alles nog goed.
Ja en verder heb ik ook geen idee, wat gedaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:58

nee dat doe ik zoiezo niet. Ik kies er zelf 1 uit. Heb ik gelijk al gezegt. Heb er via pm nu 1 in heerhugo waard. Daar kan het maandag. Als zij dan ook kan.
En er zit er nog 1 in slootdorp. Dus dat worden de 2 opties denk ik

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:01

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:03

ja daar stonden die keuringen ook maar daar kan ik nu dus geen afspraken meer maken. Zoiezo vind ik het daar wel ook raar gaan. Ik wilde op woensdag keuren maar dat kon niet. Kon altijd alleen op dinsdag want dat is de dag dat die man komt. En voor iemand anders kon het ineens wel naar de woensdag. Die keuring van vandaag stond niet eens genoteerd.
Dus ook dat liep niet zo soepel

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:06

:D Bellen die handel

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:08

Dat is wel vreemd, heb je nog in de buurt gekeken, misschien Amsterdam?

Naadiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:10

pffff ik heb net die hele stukken lappen gelezen maar maar maar.
allereerst ik zou precies hetzelfde doen wat jij nu doet. je perfecte paardje die je maar niet uit je hoofd krijgt waarvan je droomt om elke dag naartoe te gaan.
en die dingen kunnen gebeuren met het ijzer en die val die gebeuren gewoon en dat ze nou allemaal bij jou gebeuren tja je kan het gewoon toeval of pech noemen maar een voorteken niet echt.
ik wil het einde hiervan wel zien!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:12

tamoreliefje schreef:
:D Bellen die handel

Ik moet even horen wanneer verkoopster kan maar het kan eventueel maandag.

Als het vrijdag word moet ik zelf weer klanten verzetten en die zitten daar ook niet echt op te wachten. Dus ik probeer gewoon of het maandag kan.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:24

Ja best vervelend als je je eigen werk alsmaar moet verschieten, daar schiet je ook niet mee op.
Hoop dat het maandag kan voor je.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:27

E-digit inderdaad écht niet aan begonnen! Heb bijna 2 paarden gekocht die bij E-digit goedgekeurd werden en bij eigen dierenarts zag het er echt slecht uit, zelfs een paar 3'tjes.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:04

Hmm, niet best die ervaringen met E-Digit (mogen toch echt PROK keuren en zijn erkend keuringsartsen...).
Zelf geen ervaringen met ze. Voor dit soort dingen ga ik toch echt naar een grote kliniek, bij voorkeur Bodegraven.
Ik ga mee met Somebody_, het zijn steeds meer smoesjes en vage verhalen.
Slootdorp staat toch ook echt niet goed bekend hier in de omgeving m.b.t. keuren (is huis-tuin-keuken DA voor inentingen en spoed bij koliek).
Waarom niet toch dat stuk rijden? Je bent er nu al zoveel tijd mee kwijt. Dan maar een stukje rijden en zeker weten dat het dier goed is, anders ben je straks nog meer tijd en geld kwijt...
Dan maar een beetje moeite doen hoor...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:10

Sluit me toch wel aan bij Arnyek, je kunt nu beter iets meer moeite doen om bij een goede kliniek te komen, dan dat je straks de balen hebt omdat je met een paard zit dat eigenlijk niet goed blijkt te zijn.
En geloof me, je bent echt niet blij als het paard waarvan je verwacht een leuke toekomst mee te hebben, ineens niet goed blijkt te zijn en je er een onzekere toekomst mee krijgt!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:26

__Nathalie__ schreef:
Ze smste dat ik eventueel ook iemand daar op stal kan laten keuren en de foto's aan mijn eigen arts laten zien. dat zou wel een oplossing zijn. maar moet dan maar zien hoe want straks keurt die arts hem goed. En mijn arts niet. Bij afkeuring betaald zij en heb geen zin in wellis nietis verhaal :+

Even zien dus wat verstandig is

dat zou ik niet doen... straks geeft ze jou foto;s van een paard van haar wat in het verleden goedgekeurd is ofzoiets... zelf foto's laten maken is mijn advies.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:30

Tussen Nunspeet en Noord beemster zit Jos van Gelder in Nijkerk, dat is een hele goede keuringsarts, is dat een idee?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:33

Van dit verhaal gaan mijn nekharen steeds verder overeidn staan...
Een auto die na 45 min trailerrijden aan de kook gaat, sorry, maar ik geloof er geen donder van! Als dat zo is, dan mag de auto dat niet trekken en dan heb je uberhaupt een probleem als je ermee de weg opgaat.... Ook een gevaar voor je toekomstige paard trouwens....

(overigens, ik ken iemand die met een auto die 800 mocht trekken de weg op is gegaan met een auto-ambu van 600 kilo en een twingo van 800 kilo erop. Totaal dus 1400 kilo. Die is gewoon van Brabant naar Leeuwarden gereden, de auto kon niet harder dan 80, en het was levensgevaarlijk, maar ze hebben het zonder kleerscheuren gered.... Totaal onverantwoord, ok, maar niets geen auto aan de kook hoor!)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:35

Ietsje verder weg zit de veearts die ik ook nog altijd naar Noord-Holland (assendelft) laat komen gewoon omdat hij goed is.
Als je de situatie uitlegt zal hij waarschijnlijk ook nog wel iets verder willen reizen.
http://www.paardendokters.nl/

Purmerend is mijn andere praktijk en ook daar zijn ze goed, maar is afspraken maken meestal wel iets lastiger dan bij Dr.Coster.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:41

Silly1972 schreef:
Tussen Nunspeet en Noord beemster zit Jos van Gelder in Nijkerk, dat is een hele goede keuringsarts, is dat een idee?

Het is Jos Hofma (zijn partner heet Van Gelder), maar idd hele fijne arts :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:43

ooh ja hahaha ik weet het wel, maar zeg het iedere keer verkeerd

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:48

je wil je toekomstige paard laten verzekeren. Vraag eens aan de verzekeringsmaatschappij naar een dierenarts.

Op de site van Hippozorg staat dit

■Mag mijn eigen dierenarts het paard keuren?

Ja, elke paardendierenarts mag uw paard keuren. Op www.veterinairekwaliteit.nl kunt u desgewenst een overzicht vinden van erkende keuringsdierenartsen.
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 03-06-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:49

Overigens, ik zie nu welke artsen er verbonden zijn aan E-digit, en ik moet zeggen dat ik met 1 daarvan meerdere malen zéér prettige ervaringen heb gehad!
Hij is niet voor niets team-veterinair van het Nederlandse Reining team geweest lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 03-06-09 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:53

Bedoel je verbonden of verboden Liezel1?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:54

even gewijzigd, dat moest verbonden zijn ja.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:59

Ik heb er al een tip gegeven over een zeer goede dierenarts met een grote kliniek, 15 minuutjes bij haar vandaan. Dus dat komt wel goed.. :)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:01

Liezel1 schreef:
Overigens, ik zie nu welke artsen er verbonden zijn aan E-digit, en ik moet zeggen dat ik met 1 daarvan meerdere malen zéér prettige ervaringen heb gehad!
Hij is niet voor niets team-veterinair van het Nederlandse Reining team geweest lijkt mij.

Tja, apart verhaal.. Ik ben er dus absoluut niet over te spreken.. En als ik de andere verhalen lees begrijp ik het al helemaal niet.. Als ze mijn paard fatsoenlijk gekeurd hadden, had mij dat een hoop verdriet en onkosten gescheeld.. Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen ervaringen..
Daarbij hebben wij daarna de foto's van E-digit aan Bodegraven laten zien, en zij gaven aan dat ze zo slecht van kwaliteit waren dat ze bijna niet te beoordelen waren..