Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:51

Dames, vervelend dat ik jullie even moet 'onderbreken'. Maar is deze discussie naderhand niet een beetje uitgekauwd? Ik geloof dat iedereen z'n zegje heeft gedaan, dus volgens mij is het op een gegeven moment ook een mooi punt om te stoppen? Anders gaan jullie gerust door tot pagina 35 vermoed ik.

En daarnaast geef jij, Pharagirlke, erge aanleidingen tot offtopic bijdiscussies. Anders open je een apart topic over het goed en kwaad van manieren van zadelmak maken? Ik hou je niet tegen.

anneliesdj

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:00

Blijkbaar heeft nog niet iedereen zijn zegje gedaan, waarom moeten we dan stoppen met de discussie?

Als het offtopic is of het topic wordt te groot wordt er vanzelf een slotje op gegooid.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:04

ja inderdaad en het blijft nog steeds on topic. en vind het wel behoorlijk flauw worden als er on topic gepraat word dat er dan ook al een slotje op word gedaan

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:08

Ik geef dan geen reactie meer oid, maar vind het nog steeds een interessante discussie en lees graag de meningen van anderen, misschien leer ik er nog wat van, of niet ;). Dus zou niet weten waarom het onderwerp uitgekauwd is. Er zijn wel over meer onderwerpen 1000den discussies, en nog iedere keer net zo interessant.

En nog altijd blijf ik bij m'n mening dat ik het een super vent vind. Helaas was mijn merrie al lekker verpest door de vorige eigenaar (niet met rijden maar aan de hand). Ik ben nog altijd blij dat Gert haar heeft ingereden en zou er zo weer een paard naartoe brengen als er niks mee te beginnen is.
Laatst bijgewerkt door SeBart op 17-04-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:09

Smeetjoew je hebt het wel erg op me he? :(:)

anneliesdj schreef:
Het gaat mij er helemaal niet om of iemand het proffesioneel doet of niet (er dus geld voor vraagt en er 10 op stal heeft tegenover iemand die er 1 in het jaar heeft), het gaat mij erom of het goed gebeurt.
Nu denk ik dat er bij de profs niet heel veel zijn die erg aarzelend te werk gaan maar er zijn er wel veel die gewoon fout te werk gaan, dat zie ik geregeld om mij heen bij paarden die 'proffesioneel' zijn ingereden.

Ik ben zelf ook geen prof maar toch heb ik een uitgesproken mening over veel manieren en dat krijg je ook als je zelf veel paarden onder je gat hebt gehad, of dat nu prof is of niet, wil niet zeggen dat die mening altijd de juiste is ;)

anneliesdj: heb zelfs niet de ervaring die jij hebt. :D Maar ik heb dan weer gewoon een grote mond :') Nee, serieus, ik zie ook veel mensen beweren dat ze professioneel zadelmak maken. En dan denk ik: "tja, als je de ruiters gebruikt die ik denk die je gebruikt... Dan zie ik dat nog niet echt goed komen" maar zolang de gek er voor wil betalen gaan dat soort praktijken door... En bij een mening is het denk ik geen kwestie van juist of niet.... Het is gewoon een gevoel, een gedachte... Die zijn maar zelden juist of fout... :) Misschien een idee voor de volgende horse event: Gert laten langs komen voor een discussie :j Zou alleen maar leerzaam zijn! Ik ben nl echt wel benieuwd naar zijn visie en het lijkt me beslist een interessante persoonlijkheid.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:14

pharagirlke schreef:

anneliesdj schreef:
Het gaat mij er helemaal niet om of iemand het proffesioneel doet of niet (er dus geld voor vraagt en er 10 op stal heeft tegenover iemand die er 1 in het jaar heeft), het gaat mij erom of het goed gebeurt.
Nu denk ik dat er bij de profs niet heel veel zijn die erg aarzelend te werk gaan maar er zijn er wel veel die gewoon fout te werk gaan, dat zie ik geregeld om mij heen bij paarden die 'proffesioneel' zijn ingereden.

Ik ben zelf ook geen prof maar toch heb ik een uitgesproken mening over veel manieren en dat krijg je ook als je zelf veel paarden onder je gat hebt gehad, of dat nu prof is of niet, wil niet zeggen dat die mening altijd de juiste is ;)

anneliesdj: heb zelfs niet de ervaring die jij hebt. :D Maar ik heb dan weer gewoon een grote mond :') Nee, serieus, ik zie ook veel mensen beweren dat ze professioneel zadelmak maken. En dan denk ik: "tja, als je de ruiters gebruikt die ik denk die je gebruikt... Dan zie ik dat nog niet echt goed komen" maar zolang de gek er voor wil betalen gaan dat soort praktijken door... En bij een mening is het denk ik geen kwestie van juist of niet.... Het is gewoon een gevoel, een gedachte... Die zijn maar zelden juist of fout... :) Misschien een idee voor de volgende horse event: Gert laten langs komen voor een discussie :j Zou alleen maar leerzaam zijn! Ik ben nl echt wel benieuwd naar zijn visie en het lijkt me beslist een interessante persoonlijkheid.

Vind ik nog niet eens zo'n raar idee. Ben zeker van de partij als dat het geval is! :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:15

Nou, goed. Ga lekker je gang. Maar jullie kunnen toch ook een apart topic openen? :) Vind ik fijner dan dat het in dit topic gebeurd eigenlijk. Vind het nog steeds niet een fijn gevoel dat het hierop uitloopt, omdat ik niet had verwacht dat dat uberhaupt kon gebeuren zo'n discussie.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:17

smeetjoew schreef:
Nou, goed. Ga lekker je gang. Maar jullie kunnen toch ook een apart topic openen? :) Vind ik fijner dan dat het in dit topic gebeurd eigenlijk. Vind het nog steeds niet een fijn gevoel dat het hierop uitloopt, omdat ik niet had verwacht dat dat uberhaupt kon gebeuren zo'n discussie.

In principe gaat het toch over gert en zijn manier van zadelmak maken. Dan kun je toch verwachten dat het hier op uitloopt, of begrijp ik het nu verkeerd :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:19

Van oorsprong is het bedoeld om een fotoverslagje te geven van die clinic. En kan me niet herinneren dat eronder stond dat ik benieuwd was naar jullie visie.
Een discussie maakt me niet uit, maar het wordt nu wel erg groot en uitgebreid. En ik vind het gewoon een beetje vervelend. Straks Gert op mn dak ofzo.

Maar nogmaals, een apart topic kan toch ook? Want er wordt in dit topic elke dag gereageerd, dus zo te zien genoeg animo om erover te discussieren. En wellicht kunnen jullie er nog andere mensen in betrekken.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:21

Ik heb Gert meerdere malen in actie gezien en ik ben fan van hem. Op een zeer rustige manier, zonder trekken en plukken wordt een paard snel onder de man gebracht. Echter is het paard dan nog niet zadelmak natuurlijk. Dit duurt ook bij de methode van Gert een aantal weken voordat het stuur er goed op zit en het paard hulpen kent. Gert kan super goed zitten en een paard moet echt van goede huize komen wil hij Gert eraf gooien :D Knap werk! Ik doe het hem niet na!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:23

Gert krijg je echt niet op je dak hoor :D := is niet de eerste discussie die over hem loopt ;)

Ach nieuw topic kan, maar waarom is het zo'n probleem om het hierin te doen? komt bijna op hetzelfde neer toch. en als het niet mag gaat het vast wel op slot en opent iemand anders vast wel weer een nieuw *discussie* topic

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:25

smeetjoew Ik denk dat jij je meer zorgen maakt om de discussie dan gert zelf. Die gast is professioneel en doet zijn ding, die zal heus wel evenveel kritiek als complimenten gewend zijn ;) Snap niet waar je je zorgen om maakt, denk dat Gert wel wat beters te doen heeft dan zich druk maken in een stel bokkers die zich vervelen :') Dus zou me maar niet al te veel zorgen maken. Maar als je er echt zo druk om bent wil ik best een mod pb'en over waar ik zo'n discussie moet openen voor de mensen die wel willen open staan om te leren van dit soort discussies. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:23

SeBart schreef:
pharagirlke schreef:

Vind ik nog niet eens zo'n raar idee. Ben zeker van de partij als dat het geval is! :D

Het lijkt me zeker intressant maar dan liever gewoon een dag in Ermelo, horse event ga ik niet heen, vind het niet zo intressant wat daar gebeurt en ook niet evenredig aan de entreeprijs.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:25

smeetjoew schreef:
Van oorsprong is het bedoeld om een fotoverslagje te geven van die clinic. En kan me niet herinneren dat eronder stond dat ik benieuwd was naar jullie visie.
Een discussie maakt me niet uit, maar het wordt nu wel erg groot en uitgebreid. En ik vind het gewoon een beetje vervelend. Straks Gert op mn dak ofzo.

Maar nogmaals, een apart topic kan toch ook? Want er wordt in dit topic elke dag gereageerd, dus zo te zien genoeg animo om erover te discussieren. En wellicht kunnen jullie er nog andere mensen in betrekken.

Wat wil je dan? Dat hier een slotje op komt?
Als je zulke foto's plaatst kun je toch verwachten dat er een discussie komt omdat sommigen het niet eens zijn met zijn manier.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 20:00

Nee, er hoeft geen slotje op te komen.
Nou, had gehoopt dat het inderdaad niet zo ver zou komen. Had er iets meer van verwacht, als ik eerlijk ben. Ik dacht dat een EV-ITP topic niet geheel een aanleiding zou geven tot een enorme discussie. We zijn inmiddels al op pagina 10 en veel dingen worden herhaald.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:13

Ik vind het net super dat er inhoudelijk gediscussieerd wordt, er staan echt wel goede dingen hier :j das toch de bedoeling van een discussieforum? Gert wordt hier niet zwaar afgekraakt, er wordt gewoon met verstand gekeken naar deze minder bekende werkwijze, en dat is net hele goede reclame hoor :+

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:21

ik begrijp smeetjoew wel,ik denk er in principe ook zo over omdat dit een itp topic is.
anderzijds,het gaat hier over een bepaalde werkwijze om paarden zadelmak te krijgen,en dan is het logisch dat er over gediscussieerd word.

@ poes: minder bekende werkwijze??hier in nederland is gert inmiddels een begrip onder de paardenmensen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:22

Nou en hier kent niemand hem.... dus toch wel minder bekend hoor...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:30

ey,je hoeft niet gelijk te happen hoor,ik zeg alleen dat in NEDERLAND vrijwel iedereen hem kent,van naam of werkwijze.
aangezien jij in gent(belgie) woont snap ik dat hij daar minder of zelfs niet bekend is...
maar aangezien dit een nederlands forum is,waar merendeels nederlanders lid van zijn was mijn opmerking echt niet zo stom hoor.
maar het is erg leuk om meer over zijn werkwijze te weten dmv discussies en foto's.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:32

He zo was het helemaal niet bedoeld hoor (moet ook toegeven dat "nou" helemaal geen courant woord is voor mij, mss toch wat fout ingezet :D ).

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:47

ow oke,ja op papier komt t meestal anders over dan dat je zelf denkt:) heb ik ook vaak haha.
dan is mijn 2e,verdedigende,post ook niet echt relevant.m'n excuses daarvoor.

zo gaan we nu weer fijn ontopic door:D:D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:23

Ja inderdaad :) Ik heb in het echt al een grote bek, is al 3dubbel zo moeilijk om me tactvol uit te drukken online dus :D