Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:38

Dan zou het misschien nog blij kunnen zijn als weidemaatje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:39

detour schreef:
Is er geen bokker met róntgenapparatuur en de nodige kennis die zich gratis aanbiedt (mooie kerstgedachte) om het dier op de foto te zetten?

Waarom gratis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:39

Ja, dat vind ik ook even te veel gevraagd, eerlijk gezegd, tenslotte heeft het paard niet de hoofdprijs gekocht, slechts E 500,--.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:40

Je wéét het niet, he? Die 500 euro was al een hele klus om dit voor elkaar te krijgen.. En als een arts nu nét de loterij heeft gewonnen en met een rein hartje 2009 in wil, tsja, misschien is het dan zo gek nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:42

Weet je, die 500 was inderdaad al een heet hangijzer wat me enorme zorgen baart. Want wie draait voor de financiering op, mocht het dier een dierenarts nodig hebben, als ze de aanschaf al bijna niet konden betalen?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:42

Ik ben alleen bang dat de huidige redders het paard niet (willen) laten onderzoeken. Zowel om financiele redenen als het feit dat er mss een ziektebeeld uitkomt waarbij het beter is dat het paard wordt ingeslapen of naar de slager gaat, en dan is hun hele reddingstheorie om zeep...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:43

That's the question.
Daarom: Als een DA kan peilen of het dier pijn heeft (kost minder dan foto's) is hemelen en eerlijke optie en als dier geen pijn heeft: Goed adres zoeken als weidemaatje.
TS, is dat een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:44

BraveSpots schreef:
Ik ben alleen bang dat de huidige redders het paard niet (willen) laten onderzoeken. Zowel om financiele redenen als het feit dat er mss een ziektebeeld uitkomt waarbij het beter is dat het paard wordt ingeslapen of naar de slager gaat, en dan is hun hele reddingstheorie om zeep...

Daar zit wat in ja, en ik heb de paardenkennis van een gerenomeerde stal als Jaspers echt hoger in het vaandel als die van iemand die twee keer ex-manege-eigenaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:46

detour schreef:
That's the question.
Daarom: Als een DA kan peilen of het dier pijn heeft (kost minder dan foto's) is hemelen en eerlijke optie en als dier geen pijn heeft: Goed adres zoeken als weidemaatje.
TS, is dat een optie?

En daar komt die vervelende kritikaster genaamd Sul weer aan: dat werd mij ook aangeraden met mijn niet goede tweejarige. Echter die is geen kandidaat als weidemaat omdat het een vervelend zuur beest is en dit soort paarden kunnen ook andere paarden waar ze mee worden geweid, nadelig beinvloeden.
Van Lotus is ook meerdere keren gezegd dat het niet de lekkerste is, maar ook een zuur beest en ik zou persoonlijk stichtelijk bedanken om mijn paarden met góeie karakters bij een dergelijke zuurpruim te zetten...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:46

Maar met zo een woorden zul je zeker het paard niet helpen, je zal net ts meer in de hoek duwen zodat ze niet meer durven/willen reageren. En wie weet gaat dat ten koste van het paard.

Want hoe je draait of keert alles wat je zegt is maar een voorstelling van feiten dat je denkt dat waar zijn. Net zoals hier boven voegt dat weinig toe. En ik vind dat de voorgestelde verhalen ook een eigen leven beginnen te leiden.
Diagnoses vliegen om te oren, karaktertrekken van horen zeggen worden waar.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-12-08 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

lootjevanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:47

ten 1ste lotus staat helemaal niet te koop zoals beweert
ten 2de het is wel knap dat er foto's zijn genomen maar niemand ken mij de foto's laten zien
ten 3de lotus is een k.w.p.n. en valt onder de tuigers en die zijn altijd wat grofin de benen
ten 4de als lotus pijn zou hebben zou zij ook niet vrolijk de wij in rennen
ten 5de zij eerst helemaal onderzocht wordt wat er nu mis zou zijn aan haar wat iedereen beweert
ten 6de de mensen wel heel goed weten hoe je op een oude foto van 2 jaar oud kunt zien hoe lotus er nu aan toe is
ten 7de we wel het onderwerp daar hebben want er wordt in ieder geval over gesproken
ten 8ste lotus is geen zuurpruim want je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn dat is in de mensenwereld toch ook zo
Laatst bijgewerkt door lootjevanmij op 20-12-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:49

katiavl, ik snap je verhaal, en ga met je mee. Maar naar het dier is het oko niet fair als er niks gebeurt, toch? Een zuur paard kan idd duiden op pijn.

En hoe banketstaaf het ook zei:"Koop je een dier, doe er dan iets mee."

Die verhalen vind ik ook niet zo boeiend, het gaat om het paard. Is het dier nu gelukkiger?

Los van het feit dat de intenties vast heel goed zijn: Hoe zit het met het dier?..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:51

lootjevanmij schreef:
ten 2de het is wel knap dat er foto's zijn genomen maar niemand ken mij de foto's laten zien
ten 3de lotus is een k.w.p.n. en valt onder de tuigers en die zijn altijd wat grofin de benen
ten 5de zij eerst helemaal onderzocht wordt wat er nu mis zou zijn aan haar wat iedereen beweert
ten 6de de mensen wel heel goed weten hoe je op een oude foto van 2 jaar oud kunt zien hoe lotus er nu aan toe is
ten 7de we wel het onderwerp daar hebben want er wordt in ieder geval over gesproken

Maar wat gaat er nu met Lotus gebeuren? Ach gut

lootjevanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:54

zij wordt eerst helemaal na gekeken en daarna kan je pas verder denken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:55

Wanneer en wat voor onderzoek? ben heel benieuwd wat er uit komt hoor!

Maar los ervan: Ook tuigers horen niet zulk beenwerk te hebben. Zelf ik als leek kan dat zien. Een tuiger heeft grover beenwerk maar vaak keihard en droog.

lootjevanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:56

lotus is geen zuurpruim want je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn dat is in de mensenwereld toch ook zo

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:56

lootjevanmij schreef:

Dat klinkt alvast wel fijn Ja! Mag ik vragen hoe de DA kosten gaan betaald worden als het al zo'n groot probleem was om de 500 euro bij elkaar te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:00

lootjevanmij schreef:
ten 8ste lotus is geen zuurpruim want je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn dat is in de mensenwereld toch ook zo

Ik had allang gezien dat het ging om een KWPN tuigpaard en je maakt een gigantische denkfout, Lootjeisvanmij óf je weet echt weinig van paardenbenen. Grof beenwerk en beenwerk wat niet hard en droog is, zijn twee totaal verschillende dingen. En geloof me, wat ik zie op de foto van dus twee jaar terug is voor mij heel herkenbaar, dit zijn geen dingen die van voorbijgaande aard zijn. Ik heb heel wat paarden voorbij zien komen in mijn leven en met diverse soorten benen, gebreken, etc. etc. dus zelfs aan de hand van een foto maakt men mij niet snel iets wijs.
Verder zul je dan ook wel weten dat met name tuigermerries juist heel vaak zure dieren zijn.

lootjevanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:01

kan jij via het beeldscherm voelen dat het niet keihard en droog is en dit is het laatste wat ik erover zeg

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:01

mijn paard rende ook keihard door de weide met een gescheurde pees.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:02

detour schreef:
Wanneer en wat voor onderzoek? ben heel benieuwd wat er uit komt hoor!

Maar los ervan: Ook tuigers horen niet zulk beenwerk te hebben. Zelf ik als leek kan dat zien. Een tuiger heeft grover beenwerk maar vaak keihard en droog.

Amen. Het KWPN tuigpaard staat bekend om het bijna betonnen beenwerk en dat heeft deze dus duidelijk níet.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:02

lootjevanmij schreef:
kan jij via het beeldscherm voelen dat het niet keihard en droog is en dit is het laatste wat ik erover zeg

Kijk maar eens goed! Knipoog
Je kunt het al zien, en dat vind ik ook wel zorgwekkend, hoor. Cool

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:04

Met alle respect, maar niemand heeft röntgenogen!
Als de botwoekering zo overduidelijk zou zijn, dan hadden al die ervaren mensen die het paard in handen hebben gehad ( stalbaas, veearts) dat toch in levende lijve hebben kunnen constateren? Misschien is dat ook wel het geval en is daarom de slacht-afspraak gemaakt. En, áls dat dan zo is, dan hebben de reddertjes wel een verkeerde actie ondernomen, ja.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:04

BraveSpots schreef:
lootjevanmij schreef:

Dat klinkt alvast wel fijn Ja! Mag ik vragen hoe de DA kosten gaan betaald worden als het al zo'n groot probleem was om de 500 euro bij elkaar te krijgen?

Ik zie dit topic nu pas maar met die vraag zit ik ook een beetje. Jaren terug heb ik met een groepje ook een manegepony voor slachtprijs overgenomen. Dat ging de eerste jaren goed, maar de laatste 3 jaar kostten zijn oogproblemen me elke zomer iets van 700 euro aan DA-bezoeken. Het 'donateurs' groepje was inmiddels uit elkaar gevallen, dus draaide ik voor de kosten op. Nu had ik de mazzel dat ik het kón betalen, maar ik vind wel dat je daar zeker van moet zijn voordat je een paard overneemt. Al is het in dit geval dus alleen maar om zeker te weten dat je een paard een plezier doet met een leven op de wei.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:05

Nee. Wij kunnen niet diagnosticeren, maar wij kunnen wél zien dat zeker die bult niet aan de voorkant van de sprong hoort, toch?