Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:53

wandelen, als het beest 24/7 op stal staat en barst van de energie. Lijkt me dat ie liever even los wil gaan dan wandelen....

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:15

Ik heb alleen de eerste bladzijde gelezen maar het lijkt me verstandiger als je op zoek gaat naar iemand die een bak in de buurt heeft en dat je misschien daar mag rijden tegen een vergoeding. Ook zou ik je aanraden de pony wat meer te voeren. Ik vind haar erg mager. En als je pony zo gek doet met bokken enzo zou ik beugels aan je zadel hangen en de teugels ten alle tijden op een goede lengte houden. Zodat je het goed kan opvangen als ze er vandoor gaat.
Verder vind ik de pony erg leuk! Ze heeft een superschattig hoofdje!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:43

CeesRinko schreef:
paardrijden doe je met gevoel. hier zie ik duidelijk totaal geen gevoel?

Ik heb echt heel lang op mijn handen gezeten, maar hier moet ik toch op reageren.
Als iets me duidelijk is geworden in het topic is dat dit meisje nog veel moet leren, maar absoluut gevoel heeft, dol is op haar verzorgpony en haar best doet om iets te leren van de feedback. Dit vind ik dus echt NIET eerlijk.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:47

jeez zitten ze nog steeds op haar te vitten?

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:20

hye,

ik denk dat de fjord wel beetje bij moet krijgen, ik heb fjord van 4 en 8 jaar staan maar die zijn rond en gezond.

Je hebt wel mooi zit, maar aan je handen moet nog wat gewerkt worden, misschien wat lesjes nemen???

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:01

chipieke schreef:
Kun je niet gewoon wat met haar gaan wandelen ipv intensieve dingen doen? Vind het echt zonde voor het paardje, als ze nog magerder wordt is het echt niet goed meer...

Ik ga altijd wandelen,, maar niet aan de hand,, heeeeeel slechte ervaringen mee (ze heeft zich ooit eens losgetrokken terwijl ik 'r met een longe aan 'r halster én een longe aan 'r bit vast had en ze is een 500 meter verderop tegen een auto geknald boem petat Verdrietig )

Aan een piste kan ik dus niet geraken, en dan gaat het er niet om dat de eigenaars een vergoeding willen => zie vorige pagina.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:44

Ik vind het knap.... in jou geval zou ik never nooit niet op dit dier gaan zitten.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:28

Ik vind het persoonlijk niet heel gek dat je deraf dondert als je zonder beugels rijdt! Dan kan je zo'n bok toch wel beter opvangen.
Met beugels rijden zou je houding ook tegoed komen.

Maar goed dat is mijn mening Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:32

alsjeblieft zeg!!! Hoeveel modopmerkingen moeten er nog komen?????????????????????

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:15

Fjorden007 schreef:
Ik vind het knap.... in jou geval zou ik never nooit niet op dit dier gaan zitten.

Omdat ze zo mager is of omdat ze zo bokt ? Tong uitsteken
Ze bokt dus normaalgezien niet zo he Lachen

@M_aartje: ik zit met beugels niet zo gek veel steviger dan zonder hoor Knipoog ook met beugels heeft ze me er op dezelfde manier al af gekregen (die keer dat ik m'n stijgbeugel verloren ben bijvoorbeeld). Mijn houding zou idd wel netter zijn,, vooral in dit soort situaties.

Heb nog eens met de eigenaar gesproken of hij ze niet af en toe eens zou willen buiten zetten,, maar dat wil hij niet omdat ze dan de wei helemaal stuk lopen (zegtie,, want wie heeft er nu liever ongelukken wegens ontploffend paard dan één modderige wei -hij heeft 3 weides-)
Ze had 'r drnet na het rijden even in de modder gerold Koe je zag 'r niet meer staan XD ze was helemaal gecamoufleerd.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:57

Omdat ze zo mager is Knipoog

Ik zit niet op je te vitten, maar persoonlijk vind ik het TE erg, ook omdat ze dan ook nog eens drachtig zou wezen, dit dier mag eerst wel even op rust en dan enorm aansterken....

Dat de eigenaar nog niet eerder op zijn brood heeft gehad, is verontrustend...

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:14

ze is toch niet draqchtig op het moment?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:55

fransien schreef:
ze is toch niet draqchtig op het moment?

Geen idee,, ls ze drachtig is is dat alleszinds al een paar maanden het geval en ik zie nog steeds geen enkel teken van drachtigheid ofzo, wel wordt ze niet meer hengstig. De eigenaar laat niet scannen.

XxX Greets Ik

@Fjorden007: op rust -_-" een rustig wandelingetje in stap gaan maken lukt al niet omdat ze er vandoor vliegt,, ongeacht de ondergrond en ze auto's aanvalt van de stress van het op stal staan. Zelfs als ze eerst 10 minuten rondgecrosst heeft op de boomgaard,, die ondertussen 1 grote modderpoel is... waar de eigenaar dus niet blij mee is maar hij heeft te kiezen Boos! of ik kruip er niet meer op en dan staat ze zich dood te stressen in de stal=> ze wordt onhandelbaar óf ze loopt eerst los.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 06-12-08 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

apfelstrudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:09

Dit paard is veels te mager, bijna ondervoed. Zie de doorligplekken op haar heupbeenderen. En dan ook nog blijven rijden... schandalig. Met wintervacht ziet het er misschien niet zo heel shockerend uit, maar dat is het dus wel!!! Doe er alsjeblieft iets aan, overtuig de eigenaar en stap anders naar de Dierenbescherming. We leven hier toch niet in een derde wereldland?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:31

Zijn geen doorligplekken maar schuurplekken Knipoog
Nadat ze ontwormd is geweest heeft ze en week ofzo zich overal zitten schuren,, met als gevolg wondjes op haar heupen en haar hoofd (en ik geloof niet dat doorligwonden op het hoofd bestaan Haha!).
Ze eet nu beter en altijd als ik kom heeft ze nog wel wat hooi liggen (waar ze tegenwoordig van staat te eten ook) en ik geef 'r ook altijd nog een flinke portie. Het krachtvoer dat ze krijgt moet ook echt niet omhoog,, dus volgens mij krijgt ze momenteel wel genoeg te eten. Ik ga denk ik maar afwachten of ze ook aankomt,, er lijkt al iets meer spek op 'r kont te komen,, maar zoals ik al eerder zei verdwijnt die ook wel eens weer Verdrietig

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:55

Gutteguttegutteguttegut.............allemachtig nog aan toe. Ben ik blij dat de digi cameras nog niet bestonden in mijn powny tijd. Geloof dat ik inmiddels wel was gelynchd. Zag zelfs voorbij komen dat de TS niet meer mag gaan rijden vóór ze kán rijden. Benieuwd hoe degene die de opmerking plaatste het zelf heeft geleerd. Dat de pony wat magertjes is is een ander verhaal maar kan TS dus duidelijk weinig invloed op uitoefenen.........Meis, heel erg veel plezier met je pony. Doe iets met de tips, en geniet!!!

edit: Ik lees dat ze dit jaar een veulen heeft gehad? Is die er nog bij of lang bijgeweest? Dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat ze weer een beetje vlees moet zetten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:50

Wat een energie. Ik hoop dat je snel weer beugels hebt, want dat rijdt wel wat beter.
Verder is het maar goed dat jij haar er lekker uit haalt. De hele dag op stal is ook niet goed voor haar.
Misschien mogen jullie in een van de weides een stukje afzetten, waar ze nu zelf ook kunnen rennen.
Verder vind ik dat je erg netjes reageert op het commentaar van andere bokkers! Helaas kunnen zij soms wat pittig reageren. Haal er je voordeel uit en neem het niet te persoonlijk. Je kunt niet meer dan je best doen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:00

Haar veulen van dit jaar is 10 november verkocht aan savath hier op bokt Lachen nog niet zo heel lang geleden dus,, maar toch ook niet gisteren en 'r melkproductie was de week erna ook volledig gestopt.

'de wei' is in 3 delen verdeeld, en er is ook nog eens een afgezette boomgaard (waar ik haar nu laat lopen) maar de eigenaar wil niet dat ze erop loopt en ik kan hem geen ongelijk geven dat hij zegt dat ze de grond daar kapot loopt,, niet uitglijden is moeilijk Clown. Met de wei is het natuurlijk hetzelfde al is/zijn die wel groter, maar ik hecht dan persoonlijk meer belang aan de wei dan aan de boomgaard Clown die krijgt in de lente genoeg tijd om weer te herstellen voor er paarden op lopen,, die kunnen dan namelijk op de wei en zolang daar gras staat mogen ze niet op de boomgaard omdat ze dan de bomen ook gaan opvreten Clown.
Op de wei staan momenteel trouwens nog een jaarling en een shet.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:20

Lord_Ik schreef:
@Fjorden007: op rust -_-" een rustig wandelingetje in stap gaan maken lukt al niet omdat ze er vandoor vliegt,, ongeacht de ondergrond en ze auto's aanvalt van de stress van het op stal staan. Zelfs als ze eerst 10 minuten rondgecrosst heeft op de boomgaard,, die ondertussen 1 grote modderpoel is... waar de eigenaar dus niet blij mee is maar hij heeft te kiezen Boos! of ik kruip er niet meer op en dan staat ze zich dood te stressen in de stal=> ze wordt onhandelbaar óf ze loopt eerst los.

Met 'op rust' bedoeld ze dat dit paard aan moet sterken en dat door vet te kweken en geen spieren Knipoog
Zeker MOET ze aankomen is ze wel drachtig!!!
Maar wat meer vet kan bij haar sowieso geen kwaad.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:27

Helemaal mee eens hoor Tong uitsteken maar als ze staat te stressen op stal komt er ook niet veel vet aan nietwaar Tong uitsteken getraind wordt ze trouwens toch niet echt, maar die energie moet er toch uit met een langdurige vliegende rengalop blijkbaar Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:43

Weet niet waar jullie het nou over hebben, maar om even door te gaan met de basis van dit Topic (reacties op de foto!), hier mijn mening.
Ik vind het er namelijk helemaal niet zo slecht uitzien.
Foto 3, mooi, ontspannen, los teugeltje dat vertrouwen uitstraald.
Foto's 5 en 6, af en toe op asfalt draven is goed voor de hoeven, (volgens mijn hoefsmid tenminste).
Zo blijven ze een beetje in vorm. Galopperen op asfalt is heel fout, maar dat doe je niet.
Foto 13, heb je je pijn gedaan?
De enige foto waar ik een slechte houding en getrek kan zien, is foto 14.
Voor de rest weinig spanning op de teugels.
En zonder beugels (of zadel) rijden, is ook niet erg, omdat je daar juist een goede balans van krijgt.
Leuk fjordje, lief koppie, ga zo door!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:00

Ik denk dat de TS het ook alleen maar goed bedoeld voor haar pony. Lachen
Wat ik wel echt zou gaan doen dat je gewoon de stijgbeugels erin gaat hangen, en heel goed letten op je handen.
Want door die beugels heb je net iets meer houvast dan zonder.
En als ze zo hyper is moet je haar meer laten werken misschien of even losgooien?

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:14

Hee
Knap dat je zo met sommige reacties om kan gaan.
Je blijft rustig, als je een antwoord terug geeft.
Qua rijden heb ik niet veel meer te zeggen als sommige anderen.
Jammer dat je de ruimte niet hebt, om de pony te longeren.
Dan raakt hij wel wat energie kwijt.
Ik rijd momenteel een haflinger voor iemand anders.
Dat was in het begin ook een gevlieg en geen stuur meer hebben.
Wat ik heb gedaan is veel wendingen en voltes rijden en zachte maar snelle kneepjes geven in de binnenhand.
Zo kan hij niet de kans krijgen om het bit vast te pakken.
Je zou dit ook kunnen proberen, misschien een tip.

Maar hoe sta jij tegenover de verzorging van die pony door de eigenaar zelf.
Als de eigenaar er graag elk jaar een veulen in wil hebben, zou het wel veel energie kosten om de pony ook nog te berijden.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:37

KoudbloedKim schreef:
Weet niet waar jullie het nou over hebben, maar om even door te gaan met de basis van dit Topic (reacties op de foto!), hier mijn mening.
Ik vind het er namelijk helemaal niet zo slecht uitzien.
Foto 3, mooi, ontspannen, los teugeltje dat vertrouwen uitstraald.
Foto's 5 en 6, af en toe op asfalt draven is goed voor de hoeven, (volgens mijn hoefsmid tenminste).
Zo blijven ze een beetje in vorm. Galopperen op asfalt is heel fout, maar dat doe je niet.
Foto 13, heb je je pijn gedaan?
De enige foto waar ik een slechte houding en getrek kan zien, is foto 14.
Voor de rest weinig spanning op de teugels.
En zonder beugels (of zadel) rijden, is ook niet erg, omdat je daar juist een goede balans van krijgt.
Leuk fjordje, lief koppie, ga zo door!

Afgod Amen!

Helemaal mee eens.

De fjord is veel te mager, maar wat kan een meisje van deze leeftijd doen om de eigenaar dat duidelijk te maken??
Wie van ons (hihi wat oudere bokkers met eigen paarden) zouden serieus luisteren naar wat een 14jarig meisje te zeggen heeft???
Waarschijnlijk zouden je stiekum wel gaan nadenken, maar eerlijkheids halve, de mening van een tiener neem ik gewoon niet zo heel serieus..Niet omdat ik de mening niet respecteer, maar omdat ik denk dat ik na al die jaren inmiddels meer ervaring heb van een tiener.

Men neme een stugge oudere boer, die dat he-le-maal niet zal doen.

Ts kan niet meer doen dan dat ze nu aangeeft..

Zij zelf is helemaal gek op paardje, en heeft alleen het beste voor met het dier..!!

Waarom haar zo vreselijk aanvallen???

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:00

ukoldaatje schreef:
maar wat kan een meisje van deze leeftijd doen om de eigenaar dat duidelijk te maken??

De eigenaar van het paard dit topic laten lezen Knipoog

Citaat:
Zij zelf is helemaal gek op paardje, en heeft alleen het beste voor met het dier..!!

Dat is mooi!
En als ze het beste voor heeft met het paardje, dan moet ze wat gaan doen met de adviezen die hier gegeven worden.
Aangezien wij allemaal het beste met het paardje voor hebben, voor ieder paard trouwens!

En het is naar mijn ideee niet aanvallend bedoeld door iedereen en vind het ook uitermate top hoe TS erop reageerd.
Maar ik denk vooral dat iedereen het haar duidelijk wil maken dat ze echt serieus er iets moet aan gaan doen.
Want uit de meeste verhalen maak ik het er niet op uit dat dat binnenkort ook gaat gebeuren.

TS; kun je haar mss niet ,in overleg, in een paddock neerzetten of een afgesloten stukje land.
Zo kan ze haar energie kwijt en kan ze aankomen zonder dat ze staat te stressen in de stal.