Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:57

Hihihi, kan jullie nog even meedelen dat de slang, aangesloten op een bron, klaarligt achter de schuurdeuren en laat ze maar snel komen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:01

Pfff, 10 pagina's verder en inmiddels hangt mijn onderkaak op de grond.
Het wordt toch steeds gekker?
Is het bij die moeder wel goed doorgedrongen dat twenters best wel eens erg gevaarlijk kunnen zijn? En dat jij liever niet een dag thuis komt en een in elkaar getrapt, bewusteloos, kindje in je wei wilt vinden?
Ik zou in ieder geval ook aangifte doen. Mocht er dan ooit eens iets gebeuren heb jij wel bewijs dat je er al een keer melding van hebt gemaakt.
Die DB moet je niet bang voor zijn. Als jij zeker weet dat je paarden er goed uitzien en niets te kort komen, kunnen hun ook niets doen. Als ze iedereen een boete moeten geven omdat er klitten in een staart zitten, zijn ze voorlopig nog niet klaar.
Met behulp van dit topic ben ik er wel achter gekomen dat ik ook mijn meisje mishandel. Ze staat iedere dag buiten en het waait nogal hard en ik heb geen zin om iedere dag de hele staart uit te pluizen. *stoute ik*
Ik hoop in ieder geval voor jou dat je beestjes er geen blijvende trauma's van over houden.

_soraja_

o dit is toch wel erg hoor!! Bloos! dat ze het in hun hoofd durven te halen

veel succes!! en idd laat ze maar snel komen Extreme duivel

marrlinde

ontzettend zeg Scheve mond ik wilde ook super graag een verzorg paard of pony een paar jaar gelde, maar ik was egt nooit op het idee gekomen om aan een ander zijn paard te gaan zitten zonder toestemming Gaaaap

zet een advertentie op marktplaats ofzo, heb ik ook gedaan en nu heb ik een heleboel schatten van verzorgpaarden pony's en veulens, en ik vind het helemaal geweldig om te doen, maar als je weet dat het eigenlijk niet mag, dan zit je hele tijd in de stress dalijk komen die eigenaars thuis? Bloos! Hyper!

echt belachelijk hoor...

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:02

Ragdollcat schreef:
Pessade, hihihi leuke monster heb jij, ik zie het al helemaal voor me, dan rennen ze het lijf uit hun benen en komen ze de wei niet meer in.

Het is geen monster, slechts een zelfverzekerde hengst die veilloos de zwakke plek van pennypaardenmeisjes vindt en daar gretig misbruik van maakt. Haha! Maar ze leren er wel van..die meisjes dan hè Duivel

Maar even serieus, je zou toch wat. Stelletje onopgevoede brutale donders.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:09

Het moet toch niet gekker worden. Je moet je tegenwoordig je paarden blijkbaar met de hele buurt delen. Maneges voldoen niet meer? Ik heb er ook zo eentje in de buurt rondlopen, die zodra er niemand thuis is bij het paard gaat staan en kuilvoer enzo de wei ingooit. Ik rijd weg en zij komt eraan lopen. Lang leve het stroomdraad. Haha zet die slang maar op z'n hardst!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:15

Er schijnen bewegingscensoren te zijn die je op een waterslang aan kunt sluiten Duivel

En voeren...jawel hoor,enkele maanden geleden vond iemand ook dat mijn paarden allerzieligst waren en zonder voer in de wei stonden.
De jongens zijn ook graatmager Clown en dus vonden ze het nodig om een hele plak paardenkuil van een grote baal af te trekken en in de wei te gooien.

Was hels Boos! het zijn IJslanders en zijn al te dik door omstandigheden en ze bleven er bijna in.Waren opgeblazen,blij dat er geen verdere problemen zijn opgetreden want er lag geen briefje bij met naam en adres waar ik evt de rekening naar toe kon sturen Clown

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:16

Mijn mond is opengevallen en wil nog steeds niet dicht ...

Misschien een idee om bij de bouwmarkt wat dummycamera's te halen en op te hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:20

Dummycamera's, ook die noteer ik even, thanks!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:21

eva1969 schreef:
Mijn mond is opengevallen en wil nog steeds niet dicht ...

"raapt onderkaak op en plakt m weer aan de rest van je gezicht" Haha!

Het is echt iets waar je niet bijkunt he...wel eens iemand gevraagt om geen brood in mijn paard te proppen,kreeg ik bijdehand antwoord"dat maak ik zelf wel uit" ehhhh...nee dat is mijn paard en ik bepaal wat er gevoerd wordt en door wie.Hoe vind jij het als ik ongevraagt snoep prop in dat kind van je Boos!
Ben zoooooo klaar met dat soort mensen he Clown

Edit:
Denk dat bordje plaatsen met "dit terrein is met camera's beveiligt" ook wel voldoende is...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:24

suleilitha schreef:
Voor mezelf ga ik ook uit van wat jij zegt. De moeder beslist echter anders, die wil een kapotgetrokken jas uit mijn verzekering. Jammer dat ik daar niet aan meewerk en verder wordt het goedgepraat onder het mom dat we blij moeten zijn met kinderen die komen borstelen omdat we daar zelf zogenaamd te nalatig voor zouden zijn.
Ikzelf vind het levensgevaarlijk, andermans kids die zo even tussen de draden door floeperen bij nog vrij onopgevoede tweejarigen... erger nog ik vind het doodeng!

Verder weet ik inmiddels dat er ook een volwassene elke dag wordt gesignaleerd, die groente afval en andere troep bij ons komt storten.
Ik denk dat ik eerst maar eens overga tot het maken van borden.
Ik heb de boze mama voorzien van tekst en uitleg en ik had het hele verhaal net zo goed tegen de buitenmuur kunnen ophangen, vrees ik....

Ziet jouw erf eruit als een openbaar park ofzo?
Jeetje, krijg nu echt een vaag idee.

Lijkt me toch dat ieder weldenken mens ziet dat het priveterrein is ook al is het niet hermetisch afgesloten. Is bij ons op stal ook niet, maar er komen geen ongewilde gasten over de vloer, maar dat komt misschien ook omdat het in de polder is, en er vrijwel altijd iemand aanwezig is op stal (is bij de eigenaars aan huis).

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:30

suleilitha schreef:
Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

Wat een redenatie weer zeg.
Dus als je rijk bent moet je die kids maar met je paarden aan laten rommelen? En ook nog s van die kleine kids wat ook nog overantwoord is... Fijne mensen daar zeg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:36

hihi lekker natspuiten als ze komen, hihi, gaan ze janken, en dr mammie roepen.

Maar het blijft raar, dat ze zomaar op eigen houtje je paarden "verzorgen".

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:38

Heb net 'even' met stijgende verbijstering het topic doorgelezen...Wat een mafketelarij zeg, ongelovelijk!
Wat dat betreft:
suleilitha schreef:
Hihihi, kan jullie nog even meedelen dat de slang, aangesloten op een bron, klaarligt achter de schuurdeuren en laat ze maar snel komen.

You go girl! Haha!

Maar serieus, het moet toch niet gekker worden dat je je hele erf moet volhangen met borden omdat anders je spullen en vooral dieren niet veilig meer zijn? En ja, dan wel om de vijf centimeter he, én met megagrote koeieletters, braille, in 10 talen en met pictogrammen, als het effe kan. Ach, 't scheelt aan hekwerk... Tong uitsteken
Onze paardjes staan midden in een woonwijk. Dús ook weleens hele rare dingen in de landjes aangetroffen, zelfs mét mooie NIET VOEREN bordjes. Zo stonden de paardjes eens met z'n allen verbaast naar de grond te kijken, ben ook maar gaan kijken, hadden ze een hele pan poffertjes (met suiker dat dan weer wel) neergekwakt. Goddank voor slimme paardjes. 'Gelukkig' blijft het meestal bij vreemde voorwerpen in de landjes alhoewel een tijdje terug de paarden 's nachts hooi hebben gehad en de eigenaar 's ochtends een pak zaagsel van de weg kon halen...En dat geeft hele nare kriebels, net als dit verhaal van die blagen...

Een heel enkele keer lopen er trouwens ook wel vreemden zomaar het erf op. Het hek stond open en ja, het was toch een kinderboerderij?!? (ben bijna serieus op zoek gegaan naar het bord Kinderboerderij Clown )
Maar het is allemaal te zot voor woorden...en denk ik, ook iets van deze tijd (ben soms een ouwe moppersmurf Knipoog ). Het lijkt wel of het normaal is om je ongewenst met andermans zaken te bemoeien, je mening op te dringen en met je klauwen aan andermans spullen/beesten te komen en ze mee te nemen of stuk te maken...
(al ben ik wel blij met mensen die gewoon alert zijn en af en toe komen vragen of het geen kwaad kan, wat ze gezien hebben, dan mag ik graag én vriendelijk uitleggen of een gesprek aangaan, dat soort mensen zijn top!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:42

Het is toch jammer Sul, dat je niet om de hoek woont. Ik zou met liefde op je erf passen Whoosh!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:44

Jeetje, ook ik lees dit vol verbazing.
Als mijn kids zoiets zouden doen zou ik me ten eerste m'n ogen uit m'n kop schamen en verder een halfjaar huisarrest geven.

Wat een dom wicht die moeder zeg !!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:54

Wat een kinderen, en wat een ouders.
Onvoorstelbaar. Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben over 2 weken 18, dus nog niet eens zo'n heel groot verschil met die kinderen, maar waar halen ze het in vredesnaam vandaan om zoiets te doen?
Ik hoop eigenlijk wel dat ze snel langskomen, en dat er hier een verslag komt wat er is gebeurt.. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:55

heb je hele topic gelezen en wil even als tip mee geven. Zet niet alles wat je doet hier open en bloot op bokt want wie weet zitten deze meide wel op bokt en lezen ze nu alles wat jij schrijft en van plan bent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:56

Ja, ik ben ook benieuwd van hoe het verder afloopt.

Ik hoop dat ze dat inzien, en met een bos bloemen naar je toe komen, en is alles weer uitgepraat, en laten ze je met rust en gaan ze naar de manege, om er te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:57

Van mij mogen ze het juist lezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:58

suleilitha schreef:
Van mij mogen ze het juist lezen Haha!

aan de eene kant wel aan de andere kant kan het ook zijn dat ze dan juist voorzichtiger worden met kijken wanneer jullie thuis zijn endat ze dus als nog komen als jullie er niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:02

Nou, dan weet ik zeker dat ze niet komen en ik denk niet dat ze het gore lef hebben om ons nu nog met een bezoek gaan vereren. De familie is op de hoogte dat de politie op de hoogte wordt gesteld en ik heb ook nog maar even het woord joyriding genoteerd.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:03

Nou ja zeg, die moeder moet haar kind ff beter in de gaten houden en laten weten dat je niet zomaar bij vreemde het erf op mag!
Belachelijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:05

Wat verschikkelijk hondsbrutaal.

Zo hebben wij van de zomer een verstandelijkgehandicapte jongen op het erf gehad. Stond ineens tussen de shetlanders in (die heel verbaasd stonden te kijken) met zijn voetbal. Hij heeft ook tussen de grote paarden in gelopen, die gelukkig alleen maar nieuwschierig zijn en niet vals. Hij is zelfs toen betrapt met een halster in zijn handen. Je moet er toch niet aan denken wat er kan gebeuren als hij je paard meeneemt van het erf af. En hij heeft (en dat was echt een hele hele stomme fout) met het miniatuur paard dekhengstje van de eigenaar van stal lopen slepen. Touw om zijn nek en trekken maar. Je had de staleigenaar moeten horen. Nou ja, op een dag kom ik hem tegen tussen de shetties, dus ik hem er tussenuit gehaald, en de stallen uit gestuurd. Gaat hij vervolgens met de kat aan de sleep. Die kat is er niet van gedient, maar doet niets. Dus ik een stalgenote gevraagd of zij wist of hij toestemming had. Nee, dat had hij niet. Dus zij erheen.
Zij: 'Wat doe je?'
Hij: 'Ik aai de poes'
Zij: 'Ik denk niet dat ze dat zo leuk vinden'
Hij: 'Maar de poes vind het niet erg hoor!'
Zij: 'Mag jij in andermans tuin spelen?'
Hij: 'Nee'
Zij: 'Dit is een heeeeele grote tuin, en de paardjes staan in de tuin. Dus ga maar naar huis.'

Toen issie weg gegaan. Niet meer gezien gelukkig.

En dat van jou is nog veel erger, deze meiden doen het bij hun volle verstand.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:06

Ik heb echt vol verbazing het topic doorgelezen en ook ik moest veel moeite doen mn mond weer dicht te krijgen.. Clown

Wat een ongelovelijk domme grieten zeg.. Hamer Ik kan me voorstellen je laaiend bent en super bezorgd... Het is maar goed dat ik niet in jouw plaats sta, want ik weet zeker dat ik me toch minder goed zou kunnen beheersen. Ik word zo kwaad als ik dit verhaal lees! Het idee dat een ander kwaad aanricht, terwijl jij zeer zorgvuldig met je dieren om gaat! Stoom uit je oren

Ik begrijp die moeder ook echt niet hoor.. Heeft die dan totaal geen verstand van beesten (of uberhaupt gezond verstand) of besef van gevaar of iets dergelijks... Al was het wat mij betreft gewoon alleen maar fatsoen?? Verward Mijn moeder zou me vroeger zeker een maand huisarest gegeven hebben en reken maar dat ik een aantal dagen niet had kunnen zitten! Bovendien had ik een verzorgpony dan helemaal op mn buik kunnen schrijven. Als ik een van onze jongens bij paarden in de wei betrap hebben ze (heel zacht uitgedrukt) een héééééééél groot probleem! Ook als ze er geeneens rottigheid uithalen. Je gaat niet (nooit niet) zomaar bij paarden de wei in, ongeacht hoe oud je bent en wat je denkt er te zoeken te hebben!!

Mocht je nog twee heule grote Dogo Argentino's willen lenen... Duivel Ik heb er twee waar je heel erg van schrikt, het lijkt wel of ze waken leuk vinden Whoosh! (zijn trouwens de liefste honden die ik ken, alleen schrikken ze gewoon nogal af als ze zo fel doen, ze zijn heel erg beschermd!).
Maar zo te horen heb je aardig wat voorbereidingen getreft! Hopelijk zijn ze goed geschrokken en ben je er vanaf. Sterkte! Vork