Appassionata 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Re: Appassionata 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:00

Ik hoor aan de ene kant hele positieve reacties, aan de andere wat tegenvallers. Ik ga vanavond en ga gewoon zitten en kijken wat er gebeurd Knipoog

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:07

Winniiee schreef:
Ik ga ook vandaag. Is het zo ( meer een vraag aan jullie lovers den ik Knipoog ) dat als je door de ogen van een ruiter de show anders ervaart als door de ogen van een 'niet paarden mens'?

Wandt laats waren vrienden van ons geweest die eigenlijk niet veel met paarden hebben, en die vonden het grandioos!

Ik denk dat het voor ons dan anders ligt omdat je op veel meer dingen let, zoals of een passage correct gereden wordt enzovoort

Ohja, nog een vraagje: Hoe worden de paarden behandeld?
Bij circussen ( tjaa, spelling?) heb ik best negatieve ervaringen daarmee. Maar hoe zit dat bij Appasionata?

Wij zitten vanavond trouwens op West geloof ik ? 2e rang, rij 16.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:12

Lielle schreef:
Waren wijn de enige die die losse paarden (schimmel voor de pauze en na de pauze 3 waarvan mn de vos) van Suzy erg bijterig en dominant vonden?

Nee ik vond ze erg bijterig, van af onze plaatsen was goed te zien dat een van de paarden een paar keer een hap nam uit haar arm Clown maar buiten dat doe ik het haar niet na, mijn schimmel rent wel achter je aan hoor maar in zo'n hal voor zo'n publiek, met andere paarden? hihi neuh
Ik vroeg me trouwens af hoe ze de paarden geleerd hebben niet over die zwarte rand te gaan, voorheen stonden er met dit soort acts altijd mensen met touwen..

Ilzas schreef:
Of gewoon historisch niet "correct". Die Guys from Dublin" en dan weer de IJslanders. IJslanders komen niet uit Ierland. Doe daar dan Tinkers bij. Maar goed, dan zal IK wel weer een enorme zeikerd zijn met dat soort dingen.
Maar ook dat Friezennummer dat dan "diep onder de zee" moest voorstellen en dat die meiden dan een soort politiepakken aanhadden op hun paarden, dat mis ik dan totaal.

Haha zo zat ik ook al, Ierland en IJslanders... de ruiters van de Friezen in politiepakjes ik kon de verwijzingen naar die landen ook niet echt volgen en dan zal ik dus ook wel een zeikert zijn want ik verwachtte ook iets van Tinkers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:23

ooh vanmiddag heb er wel zin in !

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:29

Ik ben gister ook geweest, vond het een mooie show. Maar ben t ook wel mee eens wat hier allemaal gezegd word. Vond Lorenzo en Fernandez er toch wel boven uit springen! Die friezen vond ik erg gaaf, die hebben gewoon uitstraling, maar zo jammer dat ze zo slordig gereden werden.

Volgens mij kunnen ze die show zo en zo veel beter maken!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:34

Mijn berichtje lukte niet helemaal, maar wat ik dus wou zeggen is.. De paardenmensen zien de fouten.. bijv de friezen, Lorenzo was overigens erg gaaf, maar wat andere niet zouden zien, is dat hij met de 6 paarden op den duur in de knoop zat, gelukkig is het goed gegaan.
De "leken" zien zulke dingen niet, dus die vinden het geweldig. Ik denk dat het eigenlijk ook leuker is als je minder verstand van paarden hebt.

Maar ik ben ook van mening dat ze met wat meer, muziek, licht, fantasie nog veel en veel meer kunnen doen..

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:41

Ja idd, Lorenzo ging ook niet helemaal goed... Maar bij hem had ik nog dat ie zn best deed, en tja het blijven paarden heh. Me neefje was gister ook mee, en die had niks door. Maar denk toch dat het grooste aantal daar wel paardenmensen zijn..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:08

Ik zal het vandaag wel gaan zien! Lachen Maarf verwacht er al niet zoveel meer van...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:26

Lorenzo is duidelijk een vakman.
Dat van die leidsels ging al vanaf het begin fout, zaten tegen het hoofd van een van de paarden op de tweede rij .

Dat werd gewoon netjes opgelost vond ik.
En dat zijn dingen die kunnen gebeuren tijdens zo'n show.

Dat getrek gepluk en gehobbel op sommige paarden, had niks met kleine foutjes te maken, maar gewoon met verkeerde ruiters Clown

Vond cowboy Leo ook grandioos met zijn lasso overigens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:29

nee verwacht er ook weinig meer van.
maarja mijn ouders zijn leken dus Tong uitsteken

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:41

Giseravond geweest, vond het tegenvallen. Ben 3 jaar terug geweest, toen vond ik het al niet heel geweldig. Maar had gehoopt dat het nu beter was. Vond het eigenlijk nog minder. Lorenzo vond ik wel gaaf! Die friezen vond ik mooi, maar de show amateuristisch.. Nee...volgend jaar niet meer...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:49

Janientje schreef:
Ik hoor aan de ene kant hele positieve reacties, aan de andere wat tegenvallers. Ik ga vanavond en ga gewoon zitten en kijken wat er gebeurd Knipoog

Hier 'tzelfde, ga gewoon kijken naar de show zelf, en niet naar de rijtechnische fouten.
Scheelt dat ik met m'n zus en haar vriend ga, en die weten niks van paarden Knipoog & het is mijn eerste keer
Laatst bijgewerkt door Loiz op 28-12-08 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:51

Ik ga zometeen er naartoe ! Haha! .. Heb er echt onwijs zin in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:58

ik ga zo ook.
zometeen vertrekken vanuit friesland hopelijk geen files

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:58

jaimy92 schreef:
Ik ga zometeen er naartoe ! Haha! .. Heb er echt onwijs zin in

Me too Haha!
Helemaal leuk OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:59

welke rijen?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:59

Jaaaa dat parkeren Frusty Wij waren hier om 17.15 vertrokken, eerst nog wel ff gestopt in Vught. Reden om 7 uur op de snelweg waar de Rai al stond aangegeven en kwamen om 20.30 de Rai binnen. Heel frustrerend! Kwam volgens mij ook door het optreden van Jan Smit op dezelfde tijd. Hadden zo te horen niet heel veel gemist, maar das dan toch wel weer balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:00

jemig.
zwaar irri

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:02

Ik was er 2 dagen geleden geweest. Het was echt een hele mooie show. We zaten op de derde rij. Alleen het was wel de eerste show die werd gegeven, in Amsterdam dit jaar. Dus er gingen nog wat dingen mis. Lorenzo (vliegende fransman, die op 2 paarden ging staan en dan over hindernissen sprong) was 2 keer van zijn paarden gevallen. En vaak bijna, toen hij landde. Uiteindelijk ging hij ook met meerdere paarden over de hindernissen heen. Heel mooi, maar af en toe waren de paarden eigenwijs, en liepen ze zo langs de hindernis af, wat niet de bedoeling was.

Er was een paard uitgegleden, waardoor de ruiter er ten slotte ook af viel...

En er was een viertalproef kür op muziek met friese paarden. En als de drie paarden in galop zaten, was er telkens een fries, die bleef draven. De ruiter kreeg hem maar niet in galop.

Ondanks de kleine foutjes, was het echt een hele gave show. Een echte aanrader Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:08

horsemagic schreef:
En er was een viertalproef kür op muziek met friese paarden. En als de drie paarden in galop zaten, was er telkens een fries, die bleef draven. De ruiter kreeg hem maar niet in galop.

Dat was zaterdagmiddag ook zo

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:09

horsemagic schreef:
Ik was er 2 dagen geleden geweest. Het was echt een hele mooie show. We zaten op de derde rij. Alleen het was wel de eerste show die werd gegeven, in Amsterdam dit jaar. Dus er gingen nog wat dingen mis. Lorenzo (vliegende fransman, die op 2 paarden ging staan en dan over hindernissen sprong) was 2 keer van zijn paarden gevallen. En vaak bijna, toen hij landde. Uiteindelijk ging hij ook met meerdere paarden over de hindernissen heen. Heel mooi, maar af en toe waren de paarden eigenwijs, en liepen ze zo langs de hindernis af, wat niet de bedoeling was.

Er was een paard uitgegleden, waardoor de ruiter er ten slotte ook af viel...

Ondanks de kleine foutjes, was het echt een hele gave show. Een echte aanrader Knipoog

Oja, er was ook een stukje in de show, waarin Suzy, 3 paarden los liet lopen. En daar deed ze kunstjes mee. Laten zitten enzo. Heel leuk. Maar er was een vos, en die was heel bijterig. En dominant.

Maar er was ook een stuk, waarin Suzy alleen een schimmel liet lopen. En die was telkens aan het bokken, met zijn oren in zijn nek. En een keer had hij Suzy net niet geraakt. Dat was best eng. Suzy deed met dit paard ook kunstjes.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:11

Ik ben gisteren geweest, en ik vond het een erg mooie show! Ik heb dan niet op het rijtechnische gelet, maar gewoon op de show Clown Er ging even wat fout met de ijslanders , die de sterretjes om hun benen hadden, ééntje struikelde over de bakrand ofzo.. Overigens vond ik die sterretjes wel héél tegenatuurlijk, maar daar gaat het niet om Lachen
Lorenzo was écht geweldig met die paarden Lachen Volgens mij ging er bij ons niks fout, maar dat kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben Tong uitsteken
Ohja, je mag dus wel foto's maken, gelukkig. Ik zet er straks wel een paar op bokt, in het topic !

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:12

takkie_muis schreef:
nee verwacht er ook weinig meer van.
maarja mijn ouders zijn leken dus Tong uitsteken

Haha mijn moeder dus niet Tong uitsteken

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:13

Wij gaan hier om 1 uur weg.. Hopen dat er geen files zijn!
Ik zit tweede rang rij 16 Lachen

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:15

Hmm ik vond dat het rijtechnisch best op viel.. Ik ben namelijk echt niet die overal op let of alles netjes en goed gaat Tong uitsteken.

Maar daarentegen heb ik er wel van genoten. Lachen

Veel plezier voor degene die allemaal nog gaan!