Vippie schreef:Mijn paard schopt niemand, nooit gedaan ook (dan schoppen we nl gewoon terug) daar heeft hij geen reden voor, en hij is NIET dominant (dat was mn vorige merrie wel ik herken na 32 jaar in de paarden écht wel het verschil).
Cadiz is juist enorm onderdanig en onzeker, logisch op die leeftijd. Hij wordt consequent opgevoed en evt dominantie wordt meteen de kop in gedrukt als hij het al vertoont.
Maar angst is geen dominantie, daar zit hem het verschil.
[...]
Als hij écht dominant was geweest liep hij niet na paar minuutjes loswerken al achter Monty aan hoor. Dan was hij dáár het "gevecht" al aan gegaan. Net als mn merrie destijds met Emiel ook op HE.
Aimee: na het laatste filmpje werd hij nogmaals bespoten en begon het van voor af aan, daarna mocht hij de ring verlaten omdat de tijd op was. Jammer dat ik niet álles op heb kunnen nemen blijkbaar. Dus er is niet goed afgesloten imo want buiten werd hij panisch van een plastic tasje aan mn arm waar hij voor de clinic niet eens naar omkeek. Maargoed beestje stond stijf van de adrenaline dus ergens logisch.
Karel was overigens hartstikke lief voor hem hoor, degene die hem vast had.
[...]
Kan prima tegen kritiek maar ongegrond mn paard de grond in trappen ben ik niet van gedient. Je kent hem niet dus neem geen dingen voor waar aan waar je niks vanaf weet. Tips hebben we meer aan dan kritiek, maarja die zijn lastiger te geven natuurlijk![]()
Eerst even een reactie op je laatste stukje

Terug naar het begin.... Jouw paard trapt op de filmpjes wel degelijk gericht naar Monty. Dat kan iedereen gewoon zien.
Angst en dominantie liggen héél dicht bij elkaar. Maar bij jouw paard zie ik op deze filmpjes geen angst.
Ik heb zelf al eens meegemaakt dat een dominant paard in eerste instantie tijdens de join up het gevecht niet aan ging, maar uitermate goed reageerde. Pas toen we een stapje verder gingen, kwamen de problemen boven water. Dus het hoeft niet persé dat dominantie al tijdens de eerste join up naar voren komt

Jammer dat de tijd op was. Dat is natuurlijk een lastig punt met zulke clinics. Maar wat een mega kans dat Monty bij je langs wil komen