een moeilijke beslissing.. laten gaan of weer doormodderen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: een moeilijke beslissing.. laten gaan of weer doormodderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:54

Ik heb ook de topics van Kas gevolgd. Vervelend dat het zo is gelopen. denk je dat het weer beter gaat, gaat het weer anders.
Ik denk niet dat ik je kan adviseren. Je emotionele en rationele kant moeten het eens worden. Pas dan kan je een beslissing maken die goed voor je voelt.
Als je je laat overhalen om te kiezen voor vechten of voor laten gaan is het niet je eigen keuze.
Ik had nooit gedacht dat ik mijn dieren kon laten gaan. Maar als het moment daar was, kon ik het wel. Hun liefde voor mij gaf mij de kracht om juist te beslissen.
Zomaar opeens dan wist ik het. Dan is het genoeg. Vertrouw op jezelf dan is je keuze altijd goed.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:59

oo, méén je niet,
gaat het zo slecht met hem nu..

ik denk dat je echt zélf de keuze moet maken,
zodat je er ook rust over hebt.

sterkte in elk geval, zou wel zonde zijn zeg als je hem echt moet laten gaan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:02

nee.. dit meen je niet Scheve mond
wat een afschuwelijke keuze die je moet maken..
ik zou hem ook laten gaan, hij heeft zovele meegemaakt... wil hij nogwel denk je? hij heetf pijn, zal nooit meer normaal iets kunnnen lijkt me?

sterkte met je keus!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:04

Laat hem gaan, Is moeilijk voor jou maar de kans op herstel zonder verdere gevolgen of pijn is klein..

sterkte..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:05

Ik zou hem laten gaan, hoe moeilijk het voor je is. Hij heeft zoveel pijn en waarom zullen de mensen dan egoistisch zijn om hem voor jezelf te houden?

Hoe groot is de kans dat ie daarna pijnloos is?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:18

Hoe oneerlijk en ontzettend moeilijk ook, jij bent de enige persoon die deze beslissing voor Kas kan maken...
Hij heeft een laatste, fijne zomer gehad bij jou gehad, vergeet dat niet!
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik 'm laten gaan... Maar dat is zo makkelijk om te zeggen als het om een paard van iemand anders gaat...

In ieder geval heel veel sterkte met je beslissing!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:26

bedankt voor jullie reacties allemaal, echt top!
Dit topic was ook niet bedoeld om mijn keuze te maken, maar om het van me af te schrijven omdat ik het er verschrikkelijk moeilijk mee heb.

Idd moet mijn verstand en hart het nog eens worden voor ik de beslissing definitief maak..
Nooit gedacht deze beslissing zo snel al moeten maken Verdrietig

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:40

Dat is een moeilijke keus idd.
voor Kashmir misschien wel beter..

veel sterkte!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:44

Jeetje wat erg.. En een verschrikkelijk moeilijke keuze..
Ik denk, dat als ik het zo hoor, het beter is om hem te laten gaan.. Dan heeft hij zijn rust gevonden.. Maar jeetje, moet er niet aan denken om voor zo'n keuze te staan..

Heel veel sterkte!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:23

Ik zou hem laten gaan. Het is beter zo , dan is die maar verlost van de pijn .
Hoe moeilijk het ook is , het is denk de beste oplossing zo !
Het lijkt me wel vreselijk! Sterkte ermee!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:44

bedankt allemaal..
Mijn hart en verstand beginnen het aardig eens te worden, maar laat em pas gaan als ik er helemaal "vrede" mee heb...
Ben nu hier en daar aan het informeren hoe alles te werk gaat van het spuitje geven tot afvoeren en de rest...

hè bah Verdrietig

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:51

Pff, wat een rotsituatie's! En elke keer komt er wat bij Ach gut
Een hele moeilijke beslissing, maar als ik jou verhaal zo lees. Is het ook beter voor dit paard om hem te laten gaan. Evengoed voor hem als voor jou. Want wat is zn volgende 'kwaal' ? Denk dat n paard ook niet gelukkig is als hij continue wat heeft en op stal moet, pijn lijd etc. Vind het mooi om te zien hoe erg hij is opgeknapt bij jou sinds je hem weer gevonden hebt! Hij heeft hoe dan ook nog n mooie tijd gehad bij jou!
Een vriendin van mij heeft een zinnetje in haar msnnaam staan, wat ik hier wel erg toepasselijk vind..

Giving up doesn't always mean youre weak , sometimes it mean you're strong enough to let go..

Sterkte met alles, en vooral met deze moeilijke maar ook pijnlijke beslissing! Ach gut

smeetjoewJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:43

Dit is echt een nachtmerrie. Zo´n keuze maken is het moeilijkste wat er is. Maar in dit geval zou ik ´m laten gaan. Dit diertje zit vol pijn en heeft een geweldige tijd bij je gehad.
Je komt langzaamaan in een vicieuze cirkel terecht, waarbij je de kans loopt uiteindelijk toch bij het spuitje uit te komen en hebt daarbij torenhoge rekeningen en een vervelende tijd achter de rug.

Ik zou m van zn pijn verlossen en hem in zn beste tijden herinneren. Het is in alle opzichten het beste, alleen emotioneel zeer zwaar.

Succes met je keuze en ik wens je heel veel sterkte met dit besluit!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:46

Vreselijk deze beslissing, sterkte! Verdrietig

Ik heb het ook eens meegemaakt en het ging eigenlijk heel rustig, alsof ze ging slapen. Ik heb eerder spijt gehad dat ik het niet eerder deed dan spijt van het spuitje zelf.....

Je kunt de paddock voor bij de weg gebruiken voor de euthanasie en ik denk dat de boer wel een contract heeft met Rendac waar jij ook gebruik van kunt maken?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:09

Ans schreef:
bedankt allemaal..
Mijn hart en verstand beginnen het aardig eens te worden, maar laat em pas gaan als ik er helemaal "vrede" mee heb...
Ben nu hier en daar aan het informeren hoe alles te werk gaat van het spuitje geven tot afvoeren en de rest...

hè bah Verdrietig

idd dit ging ik net zeggen. Neem er rustig de tijd voor. En pas doen als je er helemaal vrede mee hebt, dat maakt het dan 'iets' makkelijker en je kunt je er gewoon op 'voorbereiden'. Als je hart en verstand het eens beginnen worden, weet je al welke beslissing het is. Neem er de tijd voor om te kijken wanneer. Je voelt het wel vanzelf aankomen als het zover is. Ik heb het een aantal jaar geleden meegemaakt. We wisten dat het slechter begon te gaan. dus dat die beslissing erop aan zat te komen. eens goed over gesproken als het echt niet meer gaat dat we dan voor euthanasie gingen kiezen. Op de een of andere manier weet je dus al dat 'het' gaat komen binnenkort en ik vind zo'n dingen altijd makkelijker dan wanneer het heel plots moet gaan.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:13

Maanling schreef:
KiWiKo schreef:
Ik zou hem laten gaan.......... wat heeft dat paard nou nog behalve pijn in zijn lijf?

en jij maar sleutelen en betalen?

zowel emotioneel als financieel zou ik hem laten gaan.

Heel veel sterkte met je besluit!! Dikke knuf, want het is niet niks zeg!

Ik kan het hier alleen maar van harte mee eens zijn.

Paardje weet toch niet wat hem gebeurd, en je bespaard hem (en jouzelf) zoveel ellende.

Ook ik ben het hier mee eens, hoe moeilijk het ook voor je zou zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:15

die kas....sjee moeilijk he?
hij is ook zo'n vechter en als je nou echt heel duidelijk kon zien dat meneer er zelf ook helemaal zat van is dan is een beslissing niet zo moeilijk....

als je hart en verstand het met elkaar eens zijn is het moment daar om de goede beslissing te nemen.... Ach gut

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:21

Ach gut dat is moeilijk. Sterkte bij het maken van de keuze waar je zelf ook vrede mee kan hebben.
Kas had zich op deze wereld geen betere baas kunnen wensen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:22

Je hart zal het er waarschijnlijk nooit helemaal mee eens zijn, maar soms moet je verstand het overnemen. Heel veel sterkte, het is een rotbeslissing, wat je ook beslist. Beiden leveren veel pijn en verdriet op, hoe dan ook. Ik vind je wel heel moedig omdat je jezelf een keuze stelt.

Liora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:23

Het is zeker een hele moeilijke keus!
Jij hebt je best gedaan om hem altijd weer op het been te houden en je bent zelfs een groot risico aangegaan toen je heem weer kocht. Maar ik denk dat hij nu genoeg pijnlijks en vervelends heeft gehad, en dat het jou misschien ook een klein beetje rust kan geven wanneer hij geen pijn meer heeft.
Daarom zou ik hem laten inslapen.

Heeeel veel sterkte ermee!

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:26

heel veel sterkte. ik weet hoe je je voelt. mijn beste vriendje was ook op op zn 15de (terugkerende peesblessure die op het laatst niet meer kon herstellen). voordat ik hem heb laten inslapen heeft ie nog een half jaar met zn vriendjes gespeeld. hij rende als een 4jarige door de wei en dan ga je inderdaad twijfelen of het al klaar is..toen de dag aanbrak zag ik dat hij echt op was en had net als jouw vriendje een heerlijke zomer gehad. ik was nog bang dat ie zou gaan vechten bij het inslapen, maar hij gaf zich totaal over en wist dat het goed was.
getver nou zit ik weer met tranen in mn ogen..
diep van binnen weet je wat je moet doen, jij kent je vriendje het beste. geniet van m zoveel als je kan en laat hem vrij.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:32

Gatver Ans, dit is echt zwaar kl*te voor je! Ach gut
Heel veel sterkte..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:29

jeetje wat een moeilijke situatie!

Buiten alle andere factoren is natuurlijk de vraag: "wat is het beste voor Kas?" het belangrijkst.

Heeft hij pijn? heeft hij nog plezier in het leven?
Of zie aan hem dat het echt te zwaar wordt.

Zelf heb ik een merrie gehad van ong 20 jaar, met een lekkende hartklep. Dit was voor haar erg zwaar en doordat het normale proces van bloed rondpompen zo zwaar werd, werd ze ook extreem mager. Daarbij had ze geen kiezen meer en kon dus alleen fijngemalen en vloeibaar eten.
Ze was altijd vrolijk en opgewekt, maar het werd duidelijk zichtbaar steeds zwaarder, ik heb toen met pijn in mijn hart besloten haar rustig in te laten slapen..

Het was goed zo, ze heeft geen pijn meer..

Ik hoop dat Kas het toch ook een beetje zelf aan kan geven.
Als je aan hem niks merkt is de keuze nog moeilijker..

veel sterkte en succes.
Je mag me altijd pm-en als je wil!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:35

Hoe moeilijk het ook is…ik zou hem ook laten gaan. Afscheid nemen doet altijd pijn en of je dat nou nú moet doen of over bv. 4 jaar, heb blíjft pijn doen.
Ondertussen heeft je paard zelf ook nog eens hartstikke veel pijn ervan met alle ongemakken die er nog eens bij komen. Wat dat betreft hebben dieren het geluk dat wij ze uit hun lijden kunnen verlossen. Je hebt al zoveel voor dat dier gedaan dat hij het gerust wel begrijpt enne…

als ik 1 ding ooit geleerd heb en waar ik altijd heel veel aan heb (gehad) in mijn beslissingen:

je kunt beter 1 keer flink janken, dan dat je blíjft janken…

Veel sterkte ermee!!!

00Jess00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:49

Imago01 schreef:
Hoe moeilijk het ook is…ik zou hem ook laten gaan. Afscheid nemen doet altijd pijn en of je dat nou nú moet doen of over bv. 4 jaar, heb blíjft pijn doen.
Ondertussen heeft je paard zelf ook nog eens hartstikke veel pijn ervan met alle ongemakken die er nog eens bij komen. Wat dat betreft hebben dieren het geluk dat wij ze uit hun lijden kunnen verlossen. Je hebt al zoveel voor dat dier gedaan dat hij het gerust wel begrijpt enne…

als ik 1 ding ooit geleerd heb en waar ik altijd heel veel aan heb (gehad) in mijn beslissingen:

je kunt beter 1 keer flink janken, dan dat je blíjft janken…

Veel sterkte ermee!!!

Helemaal mee eens, hoe moeilijk of het ook is...
Ik wens je heel erg veel sterkte in deze zware tijd!