Neon Light na 2 jaar onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Neon Light na 2 jaar onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:18

Ja kijk een topic van Maaike te paard Lachen

Ziet er toch niet verkeerd uit als je zo weinig rijdt OK dan!

Rijtechnisch commentaar: handen mogen wat rechterop en meer boven de
schoft gedragen worden en probeer toch nog iets meer rechterop en dan een klein
tikje naar voren nog alleen je bovenlichaam), zo komen je benen meer naar achteren te liggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:57

Ik ga er vanmiddag mee aan de slag. Haha! Voordeel van zo lang niet rijden is dat je deze dingen wel heel makkelijk kunt herstellen. Toen ik een aantal jaar geleden met Neon begon heb ik me meteen aangewend om vooral goed naar voren te kijken, en dat gaat ook vrij goed. Nu dus trots zitten met de tieten naar voren, rechter zitten, en beugels langer en benen op zijn plaats en mijn handjes. Tong uitsteken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:13

Ha ha, maar probeer bij dat tieten vooruit niet te veel spanning tussen je schouders
te krijgen door verkeerd rechtop te gaan zitten. Haal gewoon heel diep adem in je
bovenlichaam en dan kom je rechtop te zitten en dan uitademen maar wel rechtop blijven
zitten. Zo heb je een mooie rechte houding zonder spanning Lachen En dan als je rechtop zit een
heel klein (echt heel klein) stukje nog voorover met je bovenlichaam zo zit je mooi mee
met je paard, best kans dat ze dan ook vlotter blijft lopen. (Heb dit probleem dus zelf ook
gehad en met deze tips van instructrice gaat het een stuk makkelijker allemaal) Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:25

Nou, ben er mee bezig geweest. Eerst de beugels langer. Man man man, ik was net een dronkelap te paard, ik had het gevoel dat ik overal naar toe zwalkte. Clown Later ging het wel beter. Heb af en toe in het raam gekeken, maar dat gaat zo snel, zeker als je draaft, dat je niet goed kunt zien of je houding (en dan met name mijn onderbenen) goed is. Bovenlichaam is toch al vertekend omdat je je hoofd draait om in de spiegel te kijken.
Hopelijk is de volgende keer mijn vriendin er weer bij om dat in ieder geval aan te geven.
Verder was Neon weer erg braaf. En haar oude probleempje, wat ik vrijdag niet had, had ze nu weer last van. Niet terugwillen gaan naar de stap vanuit de draf. Dat worden binnenkort dus veel overgangen rijden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:04

Wat ontzettend leuk om te zien dat je na 2 jaar zo weer op je paard kunt stappen en gaan rijden.En daarmee heb ik gelijk een vraagje voor je. Mijn moeder heeft een paard van 20, ze heeft hem 5 jaar geleden gekocht als oud-manegepaard en ze kon zelf echt niet rijden,nooit op een paard gezeten, heeft hier 3 jaar mee gelest,gereden ,alles gedaan,naar het bos geweest, maar door omstandigheden al 2 jaar niet meer gereden.Eigenlijk heeft ze haar paard al met pensioen gedaan. Ik merk nu aan haar dat ze er eigenlijk wel weer eens op wil klimmen ,alleen ze denkt dat dit niet meer kan na al die tijd.Wat denk jij,kan ze dit doen? Paard is superbraaf, nooit kreupel of ziek, en ze vraagt er niets van,absoluute beginner,en ze wil eigenlijk alleen maar een beetje stappen of langs de weg,eventueel met een begeleider.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 07:09

Op zich moet het wel kunnen. Ze heeft veel recenter nog gereden dan ik. Bij mij is het 16 jaar geleden geweest dat ik echt reed. Wat je wel kunt doen is zelf eerst op het paard kruipen, om te kijken of ie niet te enthousiast reageert.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 23:21

hoe kan ik dit topic nou missen Clown

wat doet ze het ongelofelijk netjes. het misstaat haar zeker niet onder het zadel.